Tri-copter'i ehitus
Moderator: Kristjan
Hei!
Mul ei andnud rahu mõte, kuidas tricopter käitub, kui mootorid on suurema raadiusega. Teiseks ei meeldinud, et kopter ei käi kokku.
Nüüd siis läksin tagasi versioonile 1.0 ja raadius 45cm. ja haaratsid käivad kokku.
Mis ma ütlen, SUPER! Vanad Telebee gürod, saba jaoks tellisin katseks ühe HK401B güro.
http://www.youtube.com/watch?v=ujNrDDmeqE0
Jälitasin täna ühte mudellennukit, nagu ikka FlyCamOne2 oli pardal. Aga kodus suur üllatus mitte ühtegi videot,
ma ei kontrollinud ka kas kaamera filmib(oma viga) Vajutasin aga nuppe, ekraan kahjuks svammi all peidus. (&%&&#%¤"%!)
Parimat soovides,
-Ilmar-
Mul ei andnud rahu mõte, kuidas tricopter käitub, kui mootorid on suurema raadiusega. Teiseks ei meeldinud, et kopter ei käi kokku.
Nüüd siis läksin tagasi versioonile 1.0 ja raadius 45cm. ja haaratsid käivad kokku.
Mis ma ütlen, SUPER! Vanad Telebee gürod, saba jaoks tellisin katseks ühe HK401B güro.
http://www.youtube.com/watch?v=ujNrDDmeqE0
Jälitasin täna ühte mudellennukit, nagu ikka FlyCamOne2 oli pardal. Aga kodus suur üllatus mitte ühtegi videot,
ma ei kontrollinud ka kas kaamera filmib(oma viga) Vajutasin aga nuppe, ekraan kahjuks svammi all peidus. (&%&&#%¤"%!)
Parimat soovides,
-Ilmar-
Lihtsalt igaks juhuks, äkki pakub kellegile huvi http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1143569
Edit: No vot siis, vana inimene, pole see nägemine enam ...
Edit: No vot siis, vana inimene, pole see nägemine enam ...
Last edited by ussimuna on Sun Jun 13, 2010 9:15, edited 2 times in total.
Hei!
Ma juba viitasin sellele teemale!
-Ilmar-
Ma juba viitasin sellele teemale!
-Ilmar-
-Ilmar- wrote:Hei!
Lisan veel ühe lingi:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1143569
Seal on ka Tri-copterile aju olemas:
http://www.rcgroups.com/forums/showpost ... tcount=618
Komponente on trükkplaadil vähe, gürodeks kasutab 3-e HK401B gürot, õigemini nende sisu.
-Ilmar-
Hei!
Väike lisa tricopterile, kaameraalus:
Vot ei kujuta veel ette, kuidas kopterile jalad teha ja see aretus kopterile kõhualla kinnitada...
Lisaks pole mul vaba kanalit asja kallutamiseks
See peaks olema hea lahendus kuidas kaamerat juhtida:
http://chdk.wikia.com/wiki/SD1100IS
Parimat soovides,
-Ilmar-
Väike lisa tricopterile, kaameraalus:
Vot ei kujuta veel ette, kuidas kopterile jalad teha ja see aretus kopterile kõhualla kinnitada...
Lisaks pole mul vaba kanalit asja kallutamiseks
See peaks olema hea lahendus kuidas kaamerat juhtida:
http://chdk.wikia.com/wiki/SD1100IS
Parimat soovides,
-Ilmar-
Aga kui panna kaamera ette ja nihutada aku veidi taha et raskuskese oleks ikka keskel? Ma ise mõtlesin just nii teha. Kaamera alus on Kristjani "toodang" ja sobib muidu ideaalselt...kui vaid oleks aega külge monteerida ja 1 lisakanal puldile juurde PICutada.
Aga..kuidas ikkagi haaratsite pööratava kinnituse tegid?
Aga..kuidas ikkagi haaratsite pööratava kinnituse tegid?
Pole midagi paremat halvast ilmast !
Hei!
Haaratsid tegin pööratavaks, vaata kõige esimest versiooni, esimene postitus. Mul pole enam ümmargune toru vaid alumiinium kanttoru...
Ma mõtlesin kaamera lülimiseks PICutan ka midagi Idee on võtan foto signaali sabagüro gain signaalist.
HH ja Rate asendi kontroll. Kui see muutub teeb pilti. Lennukäitumine ei tohiks muutuda.
-Ilmar-
Haaratsid tegin pööratavaks, vaata kõige esimest versiooni, esimene postitus. Mul pole enam ümmargune toru vaid alumiinium kanttoru...
Ma mõtlesin kaamera lülimiseks PICutan ka midagi Idee on võtan foto signaali sabagüro gain signaalist.
HH ja Rate asendi kontroll. Kui see muutub teeb pilti. Lennukäitumine ei tohiks muutuda.
-Ilmar-
Kui kunagi aega on, pakuks huvi 2 pilti samast objektist. Esimene seisvate mootoritega, teine töötavatega. Minule on suurim probleem vibratsioon, mis pildi uduseks ja "määrdunuks" teeb. Pole veel siiani näinud helikalt tehtud tavalisega võrdväärset pilti. Terav pilt on kahtlemata võimalik ja seetõttu põnev ülesanne!
Kui püüda asja rehkendada pildinurkade, pixlite ja pildianduri vibratsiooni amplituudi järgi, tuleb asi ikka väga hull. Heast fotoaparaadist jääb eraldusvõimelt järgi "võtmehoidja".
Kui püüda asja rehkendada pildinurkade, pixlite ja pildianduri vibratsiooni amplituudi järgi, tuleb asi ikka väga hull. Heast fotoaparaadist jääb eraldusvõimelt järgi "võtmehoidja".
Kui siin juba CHDK peale viidatud siis sellega saad kaamera panna interval pildistamisele. Mul täpselt nii on... iga 5 sec tagant klõps (Ultra Intervalometer script), siis on vaja vaid kopterit suunata õigesse suunda. Pärast vaja vaid natuke rohkem pilte sorteerida.-Ilmar- wrote:Hei!
Kui see muutub teeb pilti. Lennukäitumine ei tohiks muutuda.
-Ilmar-
Ja kaamera kinnitus ripub kõhu all kummi puhvrite peal. sellised poldid kus kahe poldi vahel on 1cm kummi.
Vibrast tekitatud hägu annab ka vähendada kiire säriajaga, kui kaamera toetab säri prioriteeti või manuaal reziimi, või on kaameral olemas sport reziim. igasugu automaagiliste reziimidega ei pruugi head tulemust saada, kaamera võib sellises juhul arvata heaks mõnda sulle sobimatut säri kasutada.
mikrokopter hexa - fotokopter
Aerofoto - www.100jalga.ee
TimeTrap - pildiblogi
Aerofoto - www.100jalga.ee
TimeTrap - pildiblogi
Hei!
Selline lahendus:
Kopteri küljes:
Point&shoot
Selline pilditulemus käest:
100% crop:
Pilt lennuajal, CHDK 5sek. intervalliga tegi pilti:
Lendamine 100% crop:
Kaamera ripub kummivoolikute otsas, see on esimene katse
Esmane tähelepanek, kaamera kõigub ringi kujuliselt nurkadest üles alla.
Vast mõistate mis ma mõtlen. Mitte alati aga kopteri roll paneb sedasi kõikuma.
Kopteril raske ei tundunud seda kupatust vedada, kui vaid see, et kahel korral kippus
paremale ära vajuma ja nagu ei tahtnud tagasi tulla, maandusin põõsasse.
Vaja suuremat platsi katsetuseks ja veel katsetada...
Igatahes hot.ee konto sai mul piltidest täis, pean otsima teise koha.
Parimat soovides,
-Ilmar-
Selline lahendus:
Kopteri küljes:
Point&shoot
Selline pilditulemus käest:
100% crop:
Pilt lennuajal, CHDK 5sek. intervalliga tegi pilti:
Lendamine 100% crop:
Kaamera ripub kummivoolikute otsas, see on esimene katse
Esmane tähelepanek, kaamera kõigub ringi kujuliselt nurkadest üles alla.
Vast mõistate mis ma mõtlen. Mitte alati aga kopteri roll paneb sedasi kõikuma.
Kopteril raske ei tundunud seda kupatust vedada, kui vaid see, et kahel korral kippus
paremale ära vajuma ja nagu ei tahtnud tagasi tulla, maandusin põõsasse.
Vaja suuremat platsi katsetuseks ja veel katsetada...
Igatahes hot.ee konto sai mul piltidest täis, pean otsima teise koha.
Parimat soovides,
-Ilmar-
Hei!
Seoses kaamera lisamisega tekkis probleem. Nimelt suvalisel hetkel vajub lihtsalt paremale poole ära.
Tee mis tahad nagu üldse ei kuuletu... lihtsalt vajub. Mitte järsult üle võlli aga 2-3kraadi langusega vajub alla.
Võtsin kaamera ära, kadus ka viga.
Kas see võib olla sellest, et kaamera kõigub roll suunas ja sellest tekib mingil hetkel resonants ja see segab kuidagi gürosid, võtab tummaks.
Proovin täna nii, et panen kaamera jäigalt külge, saab näha tulemust.
Parimat soovides,
-Ilmar-
Seoses kaamera lisamisega tekkis probleem. Nimelt suvalisel hetkel vajub lihtsalt paremale poole ära.
Tee mis tahad nagu üldse ei kuuletu... lihtsalt vajub. Mitte järsult üle võlli aga 2-3kraadi langusega vajub alla.
Võtsin kaamera ära, kadus ka viga.
Kas see võib olla sellest, et kaamera kõigub roll suunas ja sellest tekib mingil hetkel resonants ja see segab kuidagi gürosid, võtab tummaks.
Proovin täna nii, et panen kaamera jäigalt külge, saab näha tulemust.
Parimat soovides,
-Ilmar-
Hei!
Nagu eile Helicamp üritusel idee tekkis ja mitmehäälselt see ka heaks kiideti nimelt oli mul ESC progetud Li-xx ja soft cut reziimi.
Muutsin selle NiMH, ma lendan nagu-nii taimeri järgi ja akuvaht on piiksuga pardal. Pole ohtu, et aku saaks liiga.
Tegin täna katse, oli küll veidi tuuline aga ~5minutit(mitte jutti) ei toimunud enam ühtegi vajumist põõsasse.
Kas nüüd tuul aitas või litsusin puugi laiaks. Vaja veel katsetada vaikse ilmaga ja veel ja veel.
Võib-olla hõiskan liiga vara.
Kõik mootorid kokku tarbivad staatiline test: 30A
30/3=10A mootorile, eraldi muidugi ei mõõtnud/võrrelnud.
Parimat soovides,
-Ilmar-
Nagu eile Helicamp üritusel idee tekkis ja mitmehäälselt see ka heaks kiideti nimelt oli mul ESC progetud Li-xx ja soft cut reziimi.
Muutsin selle NiMH, ma lendan nagu-nii taimeri järgi ja akuvaht on piiksuga pardal. Pole ohtu, et aku saaks liiga.
Tegin täna katse, oli küll veidi tuuline aga ~5minutit(mitte jutti) ei toimunud enam ühtegi vajumist põõsasse.
Kas nüüd tuul aitas või litsusin puugi laiaks. Vaja veel katsetada vaikse ilmaga ja veel ja veel.
Võib-olla hõiskan liiga vara.
Kõik mootorid kokku tarbivad staatiline test: 30A
30/3=10A mootorile, eraldi muidugi ei mõõtnud/võrrelnud.
Parimat soovides,
-Ilmar-
-Ilmar- wrote:Hei!
Seoses kaamera lisamisega tekkis probleem. Nimelt suvalisel hetkel vajub lihtsalt paremale poole ära.
Tee mis tahad nagu üldse ei kuuletu... lihtsalt vajub. Mitte järsult üle võlli aga 2-3kraadi langusega vajub alla.
Võtsin kaamera ära, kadus ka viga.
Kas see võib olla sellest, et kaamera kõigub roll suunas ja sellest tekib mingil hetkel resonants ja see segab kuidagi gürosid, võtab tummaks.
Proovin täna nii, et panen kaamera jäigalt külge, saab näha tulemust.
Parimat soovides,
-Ilmar-
Hei!
Mootori kinnitus on mul korralik
Ma arvan, et see pole seotud kaamera pehme kinnitusega, tegin
ka jäigema kinnituse viga ikka endiselt sees. Võib-olla peaks parempoolse mootori ära vahetama, sest vajub alati ühele poole.
Samas kaob ka juhitavus, rapsi kange palju tahad ikka vajub edasi.
Hetkel ideed otsas...
Panen siia veel ühe lingi "TriWiiCopter design"
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1261382
http://radio-commande.com/international ... er-design/
Parimat soovides,
-Ilmar-
Mootori kinnitus on mul korralik
Ma arvan, et see pole seotud kaamera pehme kinnitusega, tegin
ka jäigema kinnituse viga ikka endiselt sees. Võib-olla peaks parempoolse mootori ära vahetama, sest vajub alati ühele poole.
Samas kaob ka juhitavus, rapsi kange palju tahad ikka vajub edasi.
Hetkel ideed otsas...
Panen siia veel ühe lingi "TriWiiCopter design"
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1261382
http://radio-commande.com/international ... er-design/
Parimat soovides,
-Ilmar-
Hei!
Kuna 145g kaamera lennutamine on veidi puudulik, otsustasin katsetada vahepeal FPV süsteemi.
Käisin platsil ja tegin ka esimese matsu... Parempoolne mootori võll kõver.
Parandus võttis aega ~40min.
Matsuvideo, FlycamOne2 seekord filmis kõik:
http://www.youtube.com/watch?v=P5xzkME_jXQ
Ise arvan, et lasin liiga kaugele ja ei saanud enam aru kumbat pidi/kuhu poole. Videopilt olevat olnud ilus, nii väitis vaatleja. Pildi järgi ei julgend veel proovida.
-Ilmar-
Kuna 145g kaamera lennutamine on veidi puudulik, otsustasin katsetada vahepeal FPV süsteemi.
Käisin platsil ja tegin ka esimese matsu... Parempoolne mootori võll kõver.
Parandus võttis aega ~40min.
Matsuvideo, FlycamOne2 seekord filmis kõik:
http://www.youtube.com/watch?v=P5xzkME_jXQ
Ise arvan, et lasin liiga kaugele ja ei saanud enam aru kumbat pidi/kuhu poole. Videopilt olevat olnud ilus, nii väitis vaatleja. Pildi järgi ei julgend veel proovida.
-Ilmar-
Esimene FPV lendamine
Hei!
Esimene FPV lendamine peetud, start ja maandumine kõik pildi järgi!!
Kopter terve, tuju mega
Maandumist peab veel harjutama.
Videopilt tegi kaugemal olles krzzzzzt krzzzzt aga ära ei kadunud. Pean tegema kaugustesti.
FlyCamOne2 filmis kõik:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLMxwsM3c5E
Parimat soovides,
-Ilmar-
Esimene FPV lendamine peetud, start ja maandumine kõik pildi järgi!!
Kopter terve, tuju mega
Maandumist peab veel harjutama.
Videopilt tegi kaugemal olles krzzzzzt krzzzzt aga ära ei kadunud. Pean tegema kaugustesti.
FlyCamOne2 filmis kõik:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLMxwsM3c5E
Parimat soovides,
-Ilmar-
Hei!
Tegin teise katse FPV lendamisega, õigemini 3 akutäit lendasin.
Sama plats aga palju stressivabam lendamine.
Sain rohkem ümbrust jälgida
Maandumist enam pildi järgi ei teinud, lihtsalt tuled maanduma, keerad saba enda poole, tõstad pilgu monitorilt ja ongi kopter enda ees ja maandud
Videolingi kaugustesti tegin ka, 250 sammu kaugusel oli pilt endiselt olemas(väiksed sammud).
Kaardilt see rapsipõld on 200m lai. Kaamera jalutas üle poole (~150m) platsi kindlasti. Siis läks pilt säbruliseks ja mustvalgeks, päris pildituks ei katsetanud.
Aerofotosid saab sellega sihtida küll.
http://www.youtube.com/watch?v=4fIPnV_1glo
-Ilmar-
Tegin teise katse FPV lendamisega, õigemini 3 akutäit lendasin.
Sama plats aga palju stressivabam lendamine.
Sain rohkem ümbrust jälgida
Maandumist enam pildi järgi ei teinud, lihtsalt tuled maanduma, keerad saba enda poole, tõstad pilgu monitorilt ja ongi kopter enda ees ja maandud
Videolingi kaugustesti tegin ka, 250 sammu kaugusel oli pilt endiselt olemas(väiksed sammud).
Kaardilt see rapsipõld on 200m lai. Kaamera jalutas üle poole (~150m) platsi kindlasti. Siis läks pilt säbruliseks ja mustvalgeks, päris pildituks ei katsetanud.
Aerofotosid saab sellega sihtida küll.
http://www.youtube.com/watch?v=4fIPnV_1glo
-Ilmar-
- hommiku kohvi
- Posts: 399
- Joined: Thu May 28, 2009 14:14
- Location: tallinn
Hei!
Ikka seda mida katsetasin ka lennuki peal:
http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=3178
http://www.rangevideo.com/index.php?mai ... bda2cd14a5
Kaamera: KX171 color CCD camera
LENCO TFT telekas/monitor
-Ilmar-
Ikka seda mida katsetasin ka lennuki peal:
http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=3178
http://www.rangevideo.com/index.php?mai ... bda2cd14a5
Kaamera: KX171 color CCD camera
LENCO TFT telekas/monitor
-Ilmar-
Hei!
Vahepeal toimus veel üks mats FPV lendamise ajal, kuidagi hellaks teeb
Nüüd on minu tricopteril KK-controller. Kuid liiga tundlik on see värk. Keerasin güro gaini vähemaks aga ikka on väike kõikumine sees.
Vedasin oma FPV varustuse Soomaale aga ei julgenud proovida, tegin lihtsalt maast vaadates ringivideo:
http://www.youtube.com/watch?v=Elea2rMEkNI
Parimat soovides,
-Ilmar-
Vahepeal toimus veel üks mats FPV lendamise ajal, kuidagi hellaks teeb
Nüüd on minu tricopteril KK-controller. Kuid liiga tundlik on see värk. Keerasin güro gaini vähemaks aga ikka on väike kõikumine sees.
Vedasin oma FPV varustuse Soomaale aga ei julgenud proovida, tegin lihtsalt maast vaadates ringivideo:
http://www.youtube.com/watch?v=Elea2rMEkNI
Parimat soovides,
-Ilmar-
Hei!
Jep, teadsin uuest softist juba alguses, kuna puudus progeja(kivi/v1.2 sain koos kitiga) ei saanud ka katsetada.
Nüüd on progeja olemas ja uus v1.3 ka kivisse raiutud
Seisab, hästi seisab... Ainult nüüd võin potekad põhja keerata kõikumist ei tekigi Vaja veel katsetada...
-Ilmar-
Jep, teadsin uuest softist juba alguses, kuna puudus progeja(kivi/v1.2 sain koos kitiga) ei saanud ka katsetada.
Nüüd on progeja olemas ja uus v1.3 ka kivisse raiutud
Seisab, hästi seisab... Ainult nüüd võin potekad põhja keerata kõikumist ei tekigi Vaja veel katsetada...
-Ilmar-
nppc wrote:KK saidil on ilmunud uus firmware 3-kopterile, kus on gyrode gain maha keeratud. Proovi, sellega saab tapsemalt gaini reguleerida.
Pavel.
Kas kellelgi on kogemusi mobla mõjuga kopterile (või üldse mudelile) ? Täna trikopteriga lennates pääsesin napilt puruks kukkumisest ja põhjust ei teagi. Peale 3 minutit lendu kui kopter just ca 5m kõrgusel rippus jäi äkki 1 mootor seisma...
Lugesin ta juba puruks kukkunuks aga andsin gaasi nagu torust tuli ja ennäe imet - tööle hakkas ja maandumine oli normaalne. Hetk hiljem helises taskus telefon. Äkki tõesti see ?
Saatja on 35 MHz ja seni väga kenasti töötanud.
Kopter suutis peale hädamaandumist uuesti õhku tõusta, kõik toimis nagu kellavärk. Saa nüüd aru...
Lugesin ta juba puruks kukkunuks aga andsin gaasi nagu torust tuli ja ennäe imet - tööle hakkas ja maandumine oli normaalne. Hetk hiljem helises taskus telefon. Äkki tõesti see ?
Saatja on 35 MHz ja seni väga kenasti töötanud.
Kopter suutis peale hädamaandumist uuesti õhku tõusta, kõik toimis nagu kellavärk. Saa nüüd aru...
Pole midagi paremat halvast ilmast !
Huvipärast võiks ju isegi maapeal proovida ilma proppideta. Helistada ja katsetada telefoniga, kui siis ka säärane anomaalia kordub on kindel laks.felch wrote:Ilmselt siis oligi mobla süü, enne pole kunagi telefon kaasas olnud ka. Ja akust oli ka veel veidi üle poole alles, alles esimese hoiatuse tuli vilkus (peale seda saan veel ca 4 minutit lennata).
Lesson learned...hää et niigi läits.