Hiiumaale tuleb uus kiiruse lennuk

See on koht, kus rääkida kõigest mudelitega seonduvast, mis teiste teemade alla ei lähe.
Post Reply
User avatar
tiit
Posts: 384
Joined: Wed Feb 06, 2008 20:52
Location: helsinki

Hiiumaale tuleb uus kiiruse lennuk

Post by tiit »

Sai soetatud omale kiiruse lenok, homme on testi päev kui vähegi ilma on. Tahaks ikka yks 350 km. tunnis sisse saada.Kui homme test tehtud annan teda. :wink:
http://picasaweb.google.fi/102165898113 ... 4778957986
http://picasaweb.google.fi/102165898113 ... 2361533090
http://picasaweb.google.fi/102165898113 ... 4616696178
http://picasaweb.google.fi/102165898113 ... 4221647314
:wink:
User avatar
prosper
Posts: 1621
Joined: Mon May 11, 2009 18:22
Location: Hiiumaa
Contact:

Post by prosper »

Väga vinge!! Ma küsin politseilt radari jälle.Mis mõõtudega see linnuke on? Eelmine aasta püüdsime Ropka hävitajat ja see oli nii pisike ja kiire.Kuno Ekstral saime vabalt kiiruse kätte 166km/h,sest see ju nii SUUR ja JÄME :) Lennuk ma mõtlen :roll:
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Kuidas te politsei radariga seda kiirust täpselt mõõdate? Lennuk peaks ju otse radarisse lendama, mis ei ole praktikas võimalik. Väikenegi nurk radai ja lennutranektoori vahel, ning saad tegelikkusest väiksema numbri. Lihtsam oleks ju gps-i kasutada või stopperiga aega mõõta ja sealt kiirus arvutada?
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
Antu
Posts: 191
Joined: Tue Dec 01, 2009 17:42
Location: Järvamaa
Contact:

Post by Antu »

prosper wrote:Väga vinge!! Ma küsin politseilt radari jälle.Mis mõõtudega see linnuke on? Eelmine aasta püüdsime Ropka hävitajat ja see oli nii pisike ja kiire.Kuno Ekstral saime vabalt kiiruse kätte 166km/h,sest see ju nii SUUR ja JÄME :) Lennuk ma mõtlen :roll:
Mentorit radar võttis ja näiduks oli 112 km/h
T-REX 700E DFC, Falcon 3D, Blade mSR
Mentor, Yak
Spektrum DX6i
User avatar
prosper
Posts: 1621
Joined: Mon May 11, 2009 18:22
Location: Hiiumaa
Contact:

Post by prosper »

Ei ole keeruline mõõta. See on umbes nii et kui lennuk tuleb sulle peale ja kui jätkaks samal trajektooril sõitu oleks sul kõhus kinni. Seal teekonnal siis mõõdadki. Kokkupõrkest hoidume ja lennuk keerab siis ennem üles ära. Madallennul nurk väiksem.Kas tundub nagu enesetapuna :roll: ?? Eks Politsei töö on sama ohtlik ,kui kiirust ületav auto sinu poole tuiskab. Kes meist pole kiirust ületanud.? Ja kui siis "võmmid " põõsast mõõdavad ei tule meil kellegil pähe kurvist välja tuistes küsida mis nurga all keegi oli.
Loomulikult saab kasutada kõiki muid vahendeid mida peaksime ka ilmselt tegema see aasta.Saab siis täpsemad numbrid kirja. Kuidas see stopperiga mõõtmine käib? Ilmselt punktist A punkti B.
User avatar
titan
Posts: 981
Joined: Fri May 15, 2009 17:10
Contact:

Post by titan »

Kui 350 km/h plaan on, siis suur see lennuk olla ei saa ju. Vastasel korral läheksid ülekoormused ja tagasipöörde kaared väga suureks.
Sa Prosper pead Hiiumaa parima jahimehe tooma, kes seda putukat radariga taga suudab ajada. :wink: umbes nagu jooksvat metssiga :D
Aga vägev värk! Igatages!
See saab Hiiumaa üldine kiirusrekord ka olema vast 8)
Raptor X50/Airwolf/Mi-24 Hint/Agusta 109/AH-1 Cobra/T-28 Trojan
don`t fly faste then yours angel can fly!
User avatar
Kpe
Posts: 660
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:16
Location: Tallinn

Post by Kpe »

lauri wrote:Kuidas te politsei radariga seda kiirust täpselt mõõdate? Lennuk peaks ju otse radarisse lendama, mis ei ole praktikas võimalik. Väikenegi nurk radai ja lennutranektoori vahel, ning saad tegelikkusest väiksema numbri. Lihtsam oleks ju gps-i kasutada või stopperiga aega mõõta ja sealt kiirus arvutada?
Muide on politseiradariga võimalik mõõta mitte ainult läheneva, vaid ka eemalduva objekti kiirust. Veidi ohutum vist....

Pealegi ma ei usu, et sealt tuleks suur mõõtmisviga kui 100m kauguselt läheneva lennuvahendi trajektoori nurk mõõtja suhtes on n. 10 kraadi. Huvilistele nuputamist 8)
User avatar
tulnuk
Posts: 539
Joined: Mon Aug 01, 2005 1:33
Location: tartu

Post by tulnuk »

Rcgroupsis mõõdavad kutid dynamic soaringu plaanereid, mis on ju samuti minimaalse ristlõikega ning lendavad elliptilist trajektoori väga edukalt politseiradaritega, ning seda ka kiirustel üle 700km/h.

Teine võimalus oleks lendu maapealt filmida ning hiljem heliribalt dopleri effekti abil mõõta kiirust.
User avatar
tiit
Posts: 384
Joined: Wed Feb 06, 2008 20:52
Location: helsinki

Post by tiit »

Niipalju siis lennukist, et tiib 0,855 m kere 0,637m. Runko on lasikuito ( klaasplast), propp ees 6*4 ja mootor innrunner 70 000 prm.Kiiruse regulaator 40A. Pole veel saanud proovida kuna meil siin nii kova tuul.Äkki täna ohtupoole tuul vaibub siis kindlasti platsile proovima. :wink:
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Mul siinsamas Eestis on F5J-lennukil ilma pistikuteta kohe kinnijoodetult ja paikselt MicroPower V3 E-Logger
http://unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/ ... &sortlist=
Sinna saab riputada vastavalt vajadusele kõiksuguseid andureid.
GPS-iga kiirusediagramm ühelt JannoCup2010 võistluslennult näeb välja nii:
Image
Müügil on ka õhu suhtes kiiruse mõõtmise andurid.
Julgen soovitada huvilistele küll! Väga kasulik riistapuu.
Muuseas, üle 30 000 p/min läheb propi laba otsa joonkiirus helikiirusele liialt lähedale ja aerodünaamika "metsa". Sel põhjusel lennukitel kõrgemaid pöördeid ei kasutata. Pakuks huupi, et eeltoodut arvestades nii väikese sammuga (6x4) üle 180 km/t hästi ei taha tulla.
Kiiretel lennukitel suhteline samm 1,9 pole mingi ime - näiteks prop 4,5x8,5 ...
User avatar
-Ilmar-
Posts: 367
Joined: Mon Jan 08, 2007 11:08
Location: Viljandi
Contact:

Post by -Ilmar- »

Hei!

Kas huvilised pole sellisest asjast kuulnud: Doppler Frequency shift speed measurement?

See oli esimene mis praegu kohe näppu jäi:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=308120
Siin on video radar/eagletree/wavescope:
http://www.youtube.com/watch?v=K7bCuiDN5Xs

Youtuubis oli ka üks video kus juhendati kuidas kopteri labapöördeid mõõta.

Parimat soovides,
-Ilmar-
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

propp ees 6*4 ja mootor innrunner 70 000 prm
siin peab tõesti laba otsa joonkiirust arvestama - kui läheb üle helikiituse,siis kasutegur kukub väga järsult ära :oops: Äkki tuleb valida suurema sammuga propp :?:
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Need on mootori tühijooksui pöörded, 6x4 propi 70 000rpm'l keerutamine võtab ikka meeletult vatti. :wink:
Tiit, selle lennukiga on 350km/h suhteliselt võimatu, 200km/h veel okei, ehk mingil määral ka ohutu, aga rohkem juba suht küsimärgi all.

Omal jõudsid ka uue kiirusmudeli regu ja akud hongkongist kohale, ehk saab varsti lendu kah. :twisted:
User avatar
prosper
Posts: 1621
Joined: Mon May 11, 2009 18:22
Location: Hiiumaa
Contact:

Post by prosper »

No Mart tule aja Tiiduga lennukid joonele siis Hiiumaal :) .
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Mõtlen jah.. :twisted:
Post Reply