Crash

Suured ja väikesed õnnetused mudelitega...
User avatar
titan
Posts: 981
Joined: Fri May 15, 2009 17:10
Contact:

Post by titan »

külla aga paenduvad tiivikud sabani
Üldjuhul nad ei paindu sinna, asi selles, et kukkumisel muudab laba oma nurka labahoidjas kuni küljega vast labahoidjat läheb, sellega tekkivad lingistikku jõud, mis rootoripea täielikult tasakaalust välja ajab ja sellise juhtumi põhjustab.
Võta labast kinni ja keera ta otse labahoidjasse ning vaata, kas saab laba sellises asendis jätta jäljendi sabatorule. Siis keera laba risti labahoidjasse ning veendu, et jälg on identne laba asendi ja nurgaga.
Keermesliited peavad olema kõik liimitud keermeliimiga, mis metall - metalliga ühenduses.
Raptor X50/Airwolf/Mi-24 Hint/Agusta 109/AH-1 Cobra/T-28 Trojan
don`t fly faste then yours angel can fly!
Stroke
Posts: 19
Joined: Tue Aug 17, 2010 17:40

Post by Stroke »

jälg ulatub sabal nii kaugele, et ka kõike kaugemas asendis olles on jälg kaugemal (olgugi et mõlk ilmselt edasi vajunud sealt) ja mõlgi kaugus viitab ikkagi mulle rohkem täis pikkuses.
mis põhjustab laba keskele liikumise? siis peaks mingit teist objekti tabame enne (korra ka seda juhtunud kui pallide hoidja plastik järele andis ja 1 pall tiivikusse lendas, siis ilmselt oli küll see tsenaarium, kuid muidu?)
User avatar
titan
Posts: 981
Joined: Fri May 15, 2009 17:10
Contact:

Post by titan »

Raske vastata, kui pole kopterit näinud ja oletusi on palju, viga vast väga lihtne. Ei viitsi siia oletusi koos seletustega ka kõiki kirjutama hakata.
Aga üksasi ikkagi - lõtkud - lõtkud - kõik mis liigsed, peavad kadunud olema!
Raptor X50/Airwolf/Mi-24 Hint/Agusta 109/AH-1 Cobra/T-28 Trojan
don`t fly faste then yours angel can fly!
Stroke
Posts: 19
Joined: Tue Aug 17, 2010 17:40

Post by Stroke »

kui pea on risti ja tiivik sellest 90* suunaga taha, siis saba puutub nii umbes 1/2cm(kumer nurk) sellest risti saba tiivast tagapool, tiiviku tagumine osa nii cm veel kaugemal, kuid reaalne kokkupuude peaks jääma sinna vahemikku.
karta on, et päris sirgu ta saba vastu ei jookse, kuid kas oma viga või ongi nii?
tiivikud on kinni suht tahkelt, kuid piisavalt, et kui ringi käib veab juba suht väikse hoo pealt sirgeks...
mille järgi võtta, kui jäigalt peavad olema?

lõtke, pead väga ei puutu, otseselt midagi ei logise, kuid algusest peale, ega ta jäik ei ole..
ilmselt mängib ka oma osa madal "head speed"?
aretaja
Posts: 280
Joined: Mon Sep 14, 2009 19:31

Post by aretaja »

kui ühe labaga vasta maad paned, lendab teine laba inertsiga sabatorusse sisse. See on loomulik ja selle vastu aitab ainult..... mitte matsu panemine.
Stroke
Posts: 19
Joined: Tue Aug 17, 2010 17:40

Post by Stroke »

kas sa vaevusid ka lugema pikemalt või vaatma videot millest jutt on?
paned tarka või lihtsalt norid?

Õnneks mõned ka aitavad, mitte.. niisama...
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Mina ei saanud aru, millest siin inimesed väidetavalt aru ei saa :wink: Vaatasin video üle ja lugesin probleelmikirjeldust ka. aretaja kommentaar ju igati asjakohane. See, mis sul juhtus, on ju täiesti tüüpiline. Matsu puhul juhtubki see, et labad lendavad sabatorusse. Samal põhjusel ei asetata güro sinna rootori taha sabatoru peale - flybar sõidab selle matsu puhul tükkideks. Matsu puhul lähebki kopter katki.
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

lauri wrote:Matsu puhul lähebki kopter katki.
Aga see on okei, sest ta ei tahagi võistlustasemel lennata ja sedasi on katkise kopteriga inimeste ohustamine igati lubatud..
User avatar
titan
Posts: 981
Joined: Fri May 15, 2009 17:10
Contact:

Post by titan »

paned tarka või lihtsalt norid?
Sorry sõbrake, aga Sa võiks nüüd mujal edasi areneda!
Kui Sulle seletatakse ja paistab, et Sa asja summagi ei jaga ja aru ei saa, siis pole mõtet teisi nõelata.
MOTT
Raptor X50/Airwolf/Mi-24 Hint/Agusta 109/AH-1 Cobra/T-28 Trojan
don`t fly faste then yours angel can fly!
User avatar
felch
Posts: 1462
Joined: Wed Apr 22, 2009 16:48
Location: Tallinn, Nõmme
Contact:

Post by felch »

titan wrote:...
Võta labast kinni ja keera ta otse labahoidjasse ning vaata, kas saab laba sellises asendis jätta jäljendi sabatorule. Siis keera laba risti labahoidjasse ning veendu, et jälg on identne laba asendi ja nurgaga....
Tähendab...E-taeva :) Belt CP kopteril tuli küll jälgida, et stardil oleksid labad hoidjas kenasti otse. Viltu (ligikaudu risti) olles kippusid sabatorul olevasse stabilisaatori moodi nipsasjakesse kinni jääma. Tehase labamutrid olid tavalised, mitte nylock ja muidugi andsid järele. Laba peaks olema niivõrd kinni keeratud, et oma raskuse all ei vajuks kuhugi. Samas jälle piisavalt vaba et pööreldes suudaks võtta õige asendi (otse).
Võimalikud lõtkud linkides teevad muidugi asja vaid hullemaks ja halvendavad juhitavust (hea näide - Kyosho Caliber, seda ei suutnudki taltsutada).
Kui saba vastu maad puutub, pidurdab see ilmselt ka rootorit (kui just rihm libisema ei hakka) kuid labad jätkavad liikumist ja keeravadki end hoidjas risti. Ja siis juhtub asju...
Profid, kas see oletus võib õige olla?
Pole midagi paremat halvast ilmast !
User avatar
titan
Posts: 981
Joined: Fri May 15, 2009 17:10
Contact:

Post by titan »

Olukordi on erinevaid, aga üks lihtsamaid ja tavapärasemaid näiteid:
Näed, et kopter hakkab kukkuma, suurendad pichi ja throttlet, aga ei vea välja. Labaots läheb vastu maad pichi positiivse nurgaga all, labaots saab aeglustava liikumise, samas rootor pöörleb täis võimsusega edasi, mis juhtub labaga, mis vastu maad läks?
Ta muudab oma nurka labahoidjas. Kuna pichi nurk on positiivne, siis keerab labaots ennast norm labaringist allapoole ja ainukene asi, mida ta oma teel kohtab on sabatoru.
Seega oleks ehk vahest mõtekas kukkumisel pich alati nulli panna. :wink: Kui selleks veel aega jääks.
Üks põhjus võib veel olla ka see, kui algajal rootoripöörded madalad ja ette nähes kukkumist lükkab järsku pichi põhja, aga laba oma väikse inertsiga ei suuda rootoripea kiirendusega kaasa minna (on ju elektrikad suht võimsad kiirendama, samas pich ja throttle sama kangi all) ja õhutakistus murrab ta positiivse nurga all labahoidjasse risti...mis on tulemus....suht nukker taas...kõver sabatoru ja siis alles crach :shock:
Kui saba vastu maad puutub, pidurdab see ilmselt ka rootorit (kui just rihm libisema ei hakka) kuid labad jätkavad liikumist ja keeravadki end hoidjas risti. Ja siis juhtub asju...
See on kindlasti võimalik, kui saba maad puutumise momendil on labanurgad negatiivsed ja rootoril on sellest tulenevalt aeglustuv liikumine ja labad oma inertsiga liiguvad rootorist ette.
Raptor X50/Airwolf/Mi-24 Hint/Agusta 109/AH-1 Cobra/T-28 Trojan
don`t fly faste then yours angel can fly!
Stroke
Posts: 19
Joined: Tue Aug 17, 2010 17:40

Post by Stroke »

idee, milles üldse küsimus ongi:
kui tiivik maasse lendab, ei kurda selle üle, et midagi juhtub, kuid probleem selles, et 2 korda on maandumisel "natuke" liiga suure taha kaldumisega tiivik sabasse lennanud, ehk siis saba puutub pallidega samal ajal või hetk varem maad j pildiks see, et tiivik jookseb videos: Esimene puude tiivikul ONGI saba mitte maa!!!
vaevalt, et saba tiivik niipalju peaks suutma hoogu peatada, kuna ta ise väiksem ja ei ole jäigemalt kinni kui suured, ehk siis maad puutudes peaks igal juhul ennem saba tiivik ennast "kokku pakkima". tean küll, et saba tiivikul jõu ülekanne, kuid lugege lõik otsast peale kui vaja...

hetkel tundub tõesti, et:
"Üks põhjus võib veel olla ka see, kui algajal rootoripöörded madalad ja ette nähes kukkumist lükkab järsku pichi põhja, aga laba oma väikse inertsiga ei suuda rootoripea kiirendusega kaasa minna (on ju elektrikad suht võimsad kiirendama, samas pich ja throttle sama kangi all) ja õhutakistus murrab ta positiivse nurga all labahoidjasse risti...mis on tulemus....suht nukker taas...kõver sabatoru ja siis alles crach "
kõige tõenäolisem, aitäh kaasa mõtlemast.
User avatar
Trex
Posts: 186
Joined: Mon Jan 11, 2010 22:20
Location: Harjumaa/Hüüru

Post by Trex »

Stroke: Kust kandi mees oled :?: Tule mõnele kokkusaamisele ja vaatame
su kopteri üle. Mis siin oletada :?:
T-Rex 600; T-rex 700;
Futaba T10 CHG 2,4 G
Stroke
Posts: 19
Joined: Tue Aug 17, 2010 17:40

CRASH

Post by Stroke »

Niih, hetkel siis ajateenistuses ja ilusate ilmadega nädala vahetusel sai ikka lendama mindud, ilmad olid sellised - keegi teine lennata ei tahtnud, samas endal pold palju valida... kas lendan täna või loodan, et järgmisel linnaloal parem ilm on - tulemus siis:
sain mingi 2x aku ära sõita, kui mingil hetkel puude ümber tiireldes midagi juhtus ja saba ei saanud enam enda poole ("nose in" lendu ei kannata teha..), ei tea kas tuul lihtsal puu taha tulles piisavalt tugev (pöörded madalad ja tuule käes ikka pidevalt vaeva, et saba oleks minu poole, mitte nagu "tuulelipp" - kang tihti ka täies määras siis vastu tuult suunatud), või siis mingi tehniline probleem.
Igatahes sai maasse ninaga sõidetud ja katki läks vähemalt:
Kere paindes
Tiivikud ribadeks
aku sai löögi, hetkel tundub töötavat, kuid vajab tähelepanu ja kontrollimist
landing gear - pallid jäid terveks
hoovastikust päris palju juppe... ei hakka nimetamagi

Servod jms paistab terve olevat
vb hiljem panen ka video, eks näis
User avatar
Riff
Posts: 1439
Joined: Mon May 03, 2010 10:12
Location: Rakvere

Post by Riff »

Ma vist kordan teiste poolt esitatud küsimust/soovitust, kuid kas sa simu kasutad? Kui ei kasuta, siis investeeri remontimisele kulunud aeg ja raha simule.
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne :) ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
Stroke
Posts: 19
Joined: Tue Aug 17, 2010 17:40

Post by Stroke »

1 crash, mingi viimase 10-20 aku jagu lendamise peale... ja seegi rasketes ilmastiku oludes... ei tea, muidugi annaks arendada ennast, kuid pole veel niihead simu kätte saanud, mis tunduks ka aitavat (piisavalt reaalne).
Siit ka küsimus, milline simu on hea, ei kavatse hinge hinnaga osta
User avatar
Trex
Posts: 186
Joined: Mon Jan 11, 2010 22:20
Location: Harjumaa/Hüüru

Post by Trex »

Minul on küll simu piisavalt reaalne ja ilma simuta jalad taevapoole lendamist selgeks küll ei saa :idea: Simu on RealFlight
T-Rex 600; T-rex 700;
Futaba T10 CHG 2,4 G
Bluesmell
Posts: 616
Joined: Wed Mar 10, 2010 0:13

Post by Bluesmell »

Trex wrote:RealFlight
+1
Kullost saab
Image T-Rex 700N DFC, 600N 3GX, 600EFL PRO SK720, 500EFL PRO DFC, 450Pro & SAB Goblin 630 & 500, Blade nano, 130, Blade mCX, Sebart Sukhoi 29S 30E, DX18, RF G6.5
Image
User avatar
Kpe
Posts: 660
Joined: Thu Apr 02, 2009 15:16
Location: Tallinn

Post by Kpe »

Phoenix on ka väga hea variant algajale et puldi kangid selgeks saada. Uue versiooniga ka hulk uusi kopterivalikuid ja isekujundamise võimalus.
Post Reply