Olukordi on erinevaid, aga üks lihtsamaid ja tavapärasemaid näiteid:
Näed, et kopter hakkab kukkuma, suurendad pichi ja throttlet, aga ei vea välja. Labaots läheb vastu maad pichi positiivse nurgaga all, labaots saab aeglustava liikumise, samas rootor pöörleb täis võimsusega edasi, mis juhtub labaga, mis vastu maad läks?
Ta muudab oma nurka labahoidjas. Kuna pichi nurk on positiivne, siis keerab labaots ennast norm labaringist allapoole ja ainukene asi, mida ta oma teel kohtab on sabatoru.
Seega oleks ehk vahest mõtekas kukkumisel pich alati nulli panna.
Kui selleks veel aega jääks.
Üks põhjus võib veel olla ka see, kui algajal rootoripöörded madalad ja ette nähes kukkumist lükkab järsku pichi põhja, aga laba oma väikse inertsiga ei suuda rootoripea kiirendusega kaasa minna (on ju elektrikad suht võimsad kiirendama, samas pich ja throttle sama kangi all) ja õhutakistus murrab ta positiivse nurga all labahoidjasse risti...mis on tulemus....suht nukker taas...kõver sabatoru ja siis alles crach
Kui saba vastu maad puutub, pidurdab see ilmselt ka rootorit (kui just rihm libisema ei hakka) kuid labad jätkavad liikumist ja keeravadki end hoidjas risti. Ja siis juhtub asju...
See on kindlasti võimalik, kui saba maad puutumise momendil on labanurgad negatiivsed ja rootoril on sellest tulenevalt aeglustuv liikumine ja labad oma inertsiga liiguvad rootorist ette.