Mõista, mõista ...

Postita siia naljakaid ja erilisi pilte ja videosid, mis on mudelismiga seotud
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

[J] wrote:missuguse vaatenurgaga objektiiv oli kasutusel?
Pagan, ja mina mõtlesin, et järjekordne lennuki otsimise pilt tuleb ;)
User avatar
chris
Posts: 97
Joined: Tue Jun 09, 2009 12:14
Location: Tallinn
Contact:

Post by chris »

[J] wrote: Mõistatamiseks on, et missuguse vaatenurgaga objektiiv oli kasutusel?
Korraks mõtlesin juba et mis kaamerat sa seal siis lennutad et säärast asja lased meil nuputada. Objektiiv oli sul ikka ju Canon S90 standard ;)
Pakuks et 18 sinu kaamera mõistes (mitte ekvivalendina)
ja mõned pildid adobega kokku kleebitud, pakuks vähemalt 3. Pildid tundub selline piltide üleminek olevat peal. Ja ülevalt ja alt oled osa maha lõiganud.
AndresO
Posts: 146
Joined: Mon Feb 12, 2007 10:32
Location: Tallinn

Post by AndresO »

[J] wrote: Mõistatamiseks on, et missuguse vaatenurgaga objektiiv oli kasutusel?
Lähteinfo ju pildil küljes:
Canon PowerShot S90, fookuskaugus 18,2 mm

Seega peaks olema 24 kraadi. Silmajärgi peaks aga laiem olema. Panoraamvõte(e. mitu pilti kõrvuti)?
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Imeruttu käib see äraarvamine alati!
Kõik õige tõesti!
Lennuk keeras ja aparaat klõpsis. Tuli mõte Photomerge Panoramat nende piltidega proovida ja mõne minutiga saigi arvuti hakkama. See pilt on jah paras triibuline käkk, sest piltide valimisele ja töötlemisele aega ei raatsinud kulutada.
Helikopterimehed, kes paigal saavad püsida saaks vist sedasi väga vingeid pilte teha?
andi
Posts: 140
Joined: Mon Aug 23, 2010 23:18
Location: Harjumaa, Järvamaa

Post by andi »

Millimeetreid 35mm standardi järgi või võttenurka ei oska öelda. Pakun, et suht keskmine obje ja panoraampilt moodustatud kolmest kaadrist. Objektiivi puuduseks on see, et servad jätab alasäritatuks, eriti hästi näha kõige vasapoolsema kaadri pealt. Soovitan kasutada kaameraga kaasas olevat tarkvara või photoshop'i, et objektiivi piirangut kompenseerida.

Muidu ilus pilt :)


Edit: pagan, teist lehekülge ei vaadanud, siis ju kõik kenasti kirjas juba.
Raadiod: 35MHz kanal 61 ja 63
2,4GHz DSM2/DSMX
User avatar
chris
Posts: 97
Joined: Tue Jun 09, 2009 12:14
Location: Tallinn
Contact:

Post by chris »

Piltide kokku kleepimiseks muidu super hea AutoStitch
http://cvlab.epfl.ch/~brown/autostitch/autostitch.html
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Tundub, et see AutoStitch on sama, mida Photoshop CS4/CS5 kasutab ja see toimib tõepoolest väga-väga hästi.
Lauri Laidna - www.pistik.com
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Selle panoraami panin prooviks kokku AutoStitchga:
Image
See panoraamitegija on tõesti asjalik!
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Uus probleem :!:
No mis "jurakas" küll see on :?: :?: :?:

Image
User avatar
prosper
Posts: 1621
Joined: Mon May 11, 2009 18:22
Location: Hiiumaa
Contact:

Post by prosper »

No kui on üks laba siis ühelabaga propp. Teine tasakaalustav ja pöörleb vastas suunas.
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

väga huvitav tehniline lahendus - see vist mõeldud "taimerile".Mujal sellise asja kasutamine tundub nagu "overkill".Nii tahaks näha seda mehaanikat,mis seal nupu sees on :roll: - see vist tõeline peenmehaanika ime :!:
linnuke
Posts: 163
Joined: Mon Dec 25, 2006 19:28

Post by linnuke »

Arvan,et selle nupu all on tavaline nn.planetaarreduktor,tõsi küll pisikene.See tila tagumise laba vastas peaks aga kompenseerima seda vibrat,mis tekib labade liikumisel teineteise suunas ja lahku.Muidu ta ainult noogutaks üles alla,kuniks jupid taga.Ühe labaga proppe on You Tube täis.Imelik,et meil pole keegi seda pulli pärast proovinud,esimest korda näha on küll imelik.Minu versioon selline. :shock:
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Tegu tõepoolest F1C (taimeri) reduktoriga mootoriga, millel ühelabalised propellerid pöörlevad vastassuundades.
Ühelabalised Eesti "taimeritel" on juba minevik. Planetaarreduktorit kasutavad enamvähem kõik Eesti parimad. Eesti F1C on muide maailmas kõrgeim klass:
http://www.mudellend.eu/node/137
Last edited by [J] on Sun Mar 20, 2011 23:23, edited 1 time in total.
User avatar
tulnuk
Posts: 539
Joined: Mon Aug 01, 2005 1:33
Location: tartu

Post by tulnuk »

Ei mäleta hetkel enam täpset aerodünaamilist selgitust, kuid ühelabaline propeller olevat kõikse efektiivsem. Selliseid on katsetatud nii tuulegeneraatoritel, F5B ja F5D (pylonracing) lennukitel, ning minuteada ka ohi-kiirusmudelitel, ning seda ka Eestis.
Motoriseeritud purilennukitel on ühelabaline prop ju üsna tihti nähtud - seal on rohkem tegu muidugi ruumi kokkuhoiuga.
Mootori teljele ja laagritele paneb selline lahendus muidugi päris korraliku koormuse.
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

tulnuk wrote:Ei mäleta hetkel enam täpset aerodünaamilist selgitust, kuid ühelabaline propeller olevat kõikse efektiivsem.
Seda küll, aga "laiatarbe" põhjenduse kohaselt saavutatakse efektiivsus tänu sellele, et "eespool" jooksev laba ei keeraks "järeltuleval" labal/labadel õhuvoolu turbulentsseks. Eespool ja järel kehtib loomulikult kõigi selles propelleris "osalevate" labade kohta ;)
Aga minule kui korraliku eluülikooli haridusega tegelasele tekitab meie pildil kujutatud lahendus küsimuse, et kas esimese laba poolt "segi keeratud" õhuvool jõuab juba teise laba tegevuspiirkonda jõudes piisavalt stabiliseeruda (kuigi jah - keerispiirkondade spiraalid käivad "kaksiklahenduse" korral vastassuundades ja maksimumid lõikuvad ainult 2x põõrde jooksul).


tulnuk wrote: Mootori teljele ja laagritele paneb selline lahendus muidugi päris korraliku koormuse.
Nu labasid ikka üritatakse teise poole vastukaaluga pisut tasakaalustada kah - kuigi, seda, et "veojõud" tuleb paratamatult nurga all, ning seda vektorit ei õnnestu mitte kuidagi tasakaalustada.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Mootori müüja väitel tõstvat järjestikused propid 20% kasutegurit. See tundub küll liialdusena.
Kui Ringlend (F2) alt "Kiirusrekord F2A-ga" videot vaatate, siis kohe alguses on näha, et ka seal on kasutuses ühelabaline.
Taits
Posts: 116
Joined: Mon Oct 02, 2006 17:14
Location: Tallinn

Post by Taits »

Veojõud tuleb ühelabalisel nurga all ja seda on võimalik muuta või kompenseerida. Enamus ühelabalisi, mida ma piltidelt näinud olen, on vastukaal pandud labaga ühes tasapinnas. Nagu sellel siin:
Image
Tegelikult tuleks vastukaal asetada propist tahapoole. Ei leidnud päris head pilti.
Burn more fuel!
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Leidsin ühest karbist mingi plaadi! Mis see küll võiks olla?

Image
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

FAI F3A 2020 kava?
User avatar
felch
Posts: 1462
Joined: Wed Apr 22, 2009 16:48
Location: Tallinn, Nõmme
Contact:

Post by felch »

See on vene juppidel AM-vastuvõtja mudelile. Pakun et 27 MHz. Kvartsi pesa ülal vasakul.
K157XA2 on RF-kivi, TM2-d on väljundtrigerid (sealt saab kanalipulsid kätte). Ühes korpuses 2 trigerit seega kokku 4-kanaliga vastuvõtja.
On nii?
Pole midagi paremat halvast ilmast !
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

felch wrote:On nii?
Kõik väga täpselt õige!
Vastvõtja on NSVL aparatuurilt "Supranar" ja sealt otsast on ära saetud 1 transidel servovõimendi. Veel oli teine plaat ülejäänud kolme servovõimendiga. Sellist vastuvõtjat kasutasime tihti koos lääne servodega, kus servovõimendid sees.
Kui paremat polnud, sai nendega lennata küll. Tõestuseks, et Eesti sportlased on tulnud ühe korra täpselt sellise vastuvõtjaga NSVL noortemeistriks ja ühe korra NSVL meistriks mitmevõistlusplaaneritega F3B, Futabade ja Variopropide vastu võisteldes.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Tekkis küsimus, et mis sagedusel töötav raadioaparatuur võiks küll sellel lennukil olla? Mitu servot võiks seal kere sees olla?
Image
Video:
http://www.youtube.com/watch?annotation ... feature=iv
Last edited by [J] on Fri Jan 21, 2011 11:13, edited 1 time in total.
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

sagedusel töötav raadioaparatuur võiks küll sellel lennukil olla
sellel lennukil ei olegi "sagedusi".Saan aru,et tegemist on vabalennu mudeli ülesvedamisega.Kusagil all on keegi nööri otsas,kes õigel momendil sikutab ja järele annab - vastavalt sellele pöörab pöördetüür.Enne "konksu" otsast lahtilaskmist tõmmatakse lennukile veel hoog sisse,et ta mõned meetrid veel lisaks "üles hüppaks" (pukseerimisnööri pikkus on ette määratud,pikem ei tohi olla) ja et vältida kontrollimatut lennuki stallimist peale kiiruse kaotust,käib stabilisaatori tagaserv korraks alla,et lennuk läheks horisontaallendu ja peale soovitud lennuaja lõppu (määratakse taimeriga enne starti ja taimer käivitub mudeli nöörist vabastamise momendil) tõuseb stabilisaatori tagaserv üles ca 45 kraadi alla ja mudel laskub hõljudes nagu puuleht maale.Väga peen teadus,et kõik see kaadervärk toimima saab ja mudel õigesti käituma hakkab.Tänapäeval vist kasutatakse stapi ja pöördetüüri juhtimiseks ka servosid,vanasti olid kasutusel kavalad süsteemid mida käitati kummi ,nööride,vedrude ta süütenööriga (osavamatel ja rikkamatel meestel olid olemas kellamehanismidega taimerid,pioneerid kasutasid pesunöörist tehtud süütenööri).
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Kogu Kuno kirjeldus on väga õige aga "sagedust" seal siiski veidikene on. Pildil kõlkuv peen terastraadist antenn on raadiomajaka antenn. Selle majaka järgi peilitakse välja lennus silmist kadunud lennuki asukoht. Väga paljudel võistlejatel on peilingaator taskust vajadusel võtta.
PeepK
Posts: 91
Joined: Fri Sep 29, 2006 11:57
Location: Tallinn

Post by PeepK »

krt üks paremaid teemasid, tänud küsijatele ja vastajatele.

PeepK
User avatar
tulnuk
Posts: 539
Joined: Mon Aug 01, 2005 1:33
Location: tartu

Post by tulnuk »

Uutel vabalennumudelitel on tehnika süütenöörist ja vedrukellast oluliselt kaugemale arenenud. Mudelitel on sees kuni 4 servot, lennuparameetrite eelnev programmeerimine käib üle sinihamba ja klappimine on puldiga juhitav. Kummimootoriga mudelite ninakoonused (milles sisaldub üle 20 laagri) ja taimerite mehhanismid on veel tase omaette.
User avatar
prosper
Posts: 1621
Joined: Mon May 11, 2009 18:22
Location: Hiiumaa
Contact:

Post by prosper »

OK küsiks nii- mul veel alles aastast 70-80 kummika juppe, A-1 ja mingid ribad veel A-2st. neil oli juba peal Zenidi särimehanismist kell (ise tehtud) ja A .Lepa stardikonks, tiivad kaetud Prantsuse tualetpaberiga(värvitud riidevärviga ja kaetud AGO liimi ja atsetoni seguga) Kui ilmuda nüüd platsile sellise antiigiga kas mul hakkaks väga häbi :) ja kas teeks veel miskit ära ka :D .Olen hoidnud lastelastele vaatamiseks ja katsumiseks vanadest aegadest. Ma saan aru et tehnika areneb aga õige puupliit toob ikka sooja majja kui elekter kadunud. :)
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Usun, et kui on hea "mullinina" või õnnelik päev, oledki 80 võistleja hulgast 7 maksimumiga Fly-Offides koos 15 samasuguse edukaga!
Fly-Offides õhtul kõvasid mulle harilikult abiks ei ole ja kusagil peale 2.-3. lendu läheb edasisaamine vist võimatuks. Lennata tuleks juba 7...10 minuti pikkune lend ja Makarovi sarnaste meeste vastu kauem ei vea välja.
Nemad tõmbavad stardis kevlarist, ilusate roheliste ja venimatute stardinööridega, preperg carbonist taladega tiivad tõeliseks U-täheks ja mõni sekund hiljem on lennuk kusagil 90 meetri (nöör 50 meetrit) kõrgusel ...
See oleks minu arust parim võimalik stsenaarium.
Ahjaa, unustasin: Tavaliselt peale sellist otsustava lennu kõrget starti kõlab platsil võimas paarisajakätepaarine aplaus!
User avatar
prosper
Posts: 1621
Joined: Mon May 11, 2009 18:22
Location: Hiiumaa
Contact:

Post by prosper »

No jah vanasti sai mulli puhul ikka ka juurde venitatud aga 90m :) ilmselt on siis tiivad rohkem V kui U. :) :roll: Las siis prõksub kaminas tuli ja vanaisa pajatab vanadest aegadest mönusalt kiigatoolis :)
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

prosper wrote:No jah vanasti sai mulli puhul ikka ka juurde venitatud
ja maailmameistri stardikonks kah! See näitab üheselt, et võistlustel ohtliku mehega tegemist kui kurjaks saab!
F1A World Cup tasemel võistluse võitmise kaks olulist komponenti ongi kaasajal A.Lepa stardikonks ja kõrgstart.
Pildil aasta 2010 Maailmakarika võitja (võitis 4 osavõistlust) Sergey Makarov (eespool) koos oma lennuki ja stardiabilisega:
Image
Post Reply