Algajale head lennukit !
Algajale head lennukit !
Sooviks osta lähi-ajal omale elektri puldilennuki.
Kas vahtplastist lennukid on head algajale ?
Ja mis hinnaga tuleks välja koos akude, laadijate ja muude asjadega...
Lennuk võiks lennata umbes 30min.. mida rohkem seda parem.
Akuks ja laadijaks siis osta lipo ?
Ja võite siia linke ka panna, kus head lennukid algajatele
Tean, et neid teemasid palju aga proovin leida parimat lennukit alguseks
Aitäh soovituste eest.
Kas vahtplastist lennukid on head algajale ?
Ja mis hinnaga tuleks välja koos akude, laadijate ja muude asjadega...
Lennuk võiks lennata umbes 30min.. mida rohkem seda parem.
Akuks ja laadijaks siis osta lipo ?
Ja võite siia linke ka panna, kus head lennukid algajatele
Tean, et neid teemasid palju aga proovin leida parimat lennukit alguseks
Aitäh soovituste eest.
Last edited by Lennundus on Fri Oct 08, 2010 19:17, edited 1 time in total.
Oleneb mis hinnaklassi lennukeid vaatad ja kas oled varem ka lennukeid lennutanud? Kui kogemusi pole, siis alustuseks ehk mõni odav paari kanaliga elektrikas. Noores tehnikus on näiteks jamara 2 kanaliga lennukid kuskil 800 eeku. Need küll õiget mõnu ei anna ja juhtida saab teda vähe, kuid ma leian, et alustuseks hea ja odav. Kui aga kogemusi juba on, siis on valik väga lai. Näiteks see http://www.fasthobbies.eu/cessna-t206-p-3068.html peaks algajale päris hea olema. 30 minutit minu teada ei püsi ükski elektrikas õhus, tavaliselt neil lennuaeg kuni 10 minutit. Purilennukiga võid aga kaua pilvede all laveerida, kui osav oled.
UHU on ka algaja lennuk ja peaks hea küll olema, omal muidugi kogemusi pole. Minu teada kasutavad kõik kopterid ja lennukid lipo akusid. NiMh akud ei kannata sellist voolu nagu kopterid ja lennukid tahavad, ühesõnaga neil tarbimine üsna suur. Hinnad on akudel väga erinevad kuna neid on palju erineva suuruse, mahtuvuse ja pingega. Oleneb millise lennuki ostad, hiljem pead sellele vastavate parameetritega aku ka ostma.
Hei,
kui suur su eelarve on?
Vahust lennukid on algajatele väga head.
Lennuaja pärast ära muretse, esialgu oled õnnelik kui üle 20 sek suudad teda õhus hoida.
Akudest vaata ikka Lipo'de peale, siis on lootust et see lennuk mille ostad ka lendab. Ma olen küllalt lennukeid näinud, mis poest ostes on harjadega mootori, nixx akudega ja lihtsalt ei suuda õhus püsida. On küll ka erandeid.
Mul on Elektro-UHU olnud. See lendas poevarustuses rahuldavalt, Lipo akuga koguni üsna hästi (niihästi kui eleronideta lennuk ikka lendab), aga nina oli tal õrn, seetõttu ilma ümber ehitamata ei soovita.
Neid lennukivaliku teemasid siin on olnud küll. Vaata ost-müük teemasid kah. Arvestades talve tulekut oleks võib-olla mõistlik soetada väike toaslennu kopter hoopis.
AndrusK
kui suur su eelarve on?
Vahust lennukid on algajatele väga head.
Lennuaja pärast ära muretse, esialgu oled õnnelik kui üle 20 sek suudad teda õhus hoida.
Akudest vaata ikka Lipo'de peale, siis on lootust et see lennuk mille ostad ka lendab. Ma olen küllalt lennukeid näinud, mis poest ostes on harjadega mootori, nixx akudega ja lihtsalt ei suuda õhus püsida. On küll ka erandeid.
Mul on Elektro-UHU olnud. See lendas poevarustuses rahuldavalt, Lipo akuga koguni üsna hästi (niihästi kui eleronideta lennuk ikka lendab), aga nina oli tal õrn, seetõttu ilma ümber ehitamata ei soovita.
Neid lennukivaliku teemasid siin on olnud küll. Vaata ost-müük teemasid kah. Arvestades talve tulekut oleks võib-olla mõistlik soetada väike toaslennu kopter hoopis.
AndrusK
Elektro-UHU on küll hea, aga Easystar on pisut parem.
hinnaklass on enamvähem sama
UHU miinuseks on stapi jõuetus. Juhtub siis see, et kui peaks niigi suure kiiruse juures kogematta minema nina ees allapoole siis ei tule enam nii lihtsalt üles tagasi. Peale pisukest kere tagaosa tugevdamis asi paraneb.
Easystar on üldiselt stabiilsema lennuga.
Mõlemad lendavad pikalt ühe akuga järjest, kui maase ei keera.
maase keeramise järel mõlemad lapitavad ja uuesti lendavad.
Easystar muide on võimeline ka mõningaseks termika lennuks
Easystaril on ka lihtsam võimalus kaldtüüride ehitamiseks, kui peaks kogemused sinnamaale jõudma, et neist võiks puudust tunda.
mõlemaga kogemus olemas.
kumgki ei ole enda oma.
hinnaklass on enamvähem sama
UHU miinuseks on stapi jõuetus. Juhtub siis see, et kui peaks niigi suure kiiruse juures kogematta minema nina ees allapoole siis ei tule enam nii lihtsalt üles tagasi. Peale pisukest kere tagaosa tugevdamis asi paraneb.
Easystar on üldiselt stabiilsema lennuga.
Mõlemad lendavad pikalt ühe akuga järjest, kui maase ei keera.
maase keeramise järel mõlemad lapitavad ja uuesti lendavad.
Easystar muide on võimeline ka mõningaseks termika lennuks
Easystaril on ka lihtsam võimalus kaldtüüride ehitamiseks, kui peaks kogemused sinnamaale jõudma, et neist võiks puudust tunda.
mõlemaga kogemus olemas.
kumgki ei ole enda oma.
No mötted tulevad...:0
Keegi oskab soovitada elektri plaanerit , mis on 2m-2,5m. Võib olla ka välismaalt, balsa puidust ja kindlalt 2,4 GHz -ga.( võib olla ka ilma puldita )
Plaaner ka sellepärast kuna tean inimest, kes tegeleb plaaneritega ja saan alati nõu ja abi küsida
ja algul tegelen viskelennukite tegemisega jne... ja 3-5kuu pärast kuskil juba hakkan lendama siis plaaneriga, algul lihtsalt tutvuks ja õpiks...
Või keegi targem oskaks ps-is minuga rääkida lennunduse teemal.
Arvan, mida te arvate aga jah, ma olen omasugune või kuidas öelda
Keegi oskab soovitada elektri plaanerit , mis on 2m-2,5m. Võib olla ka välismaalt, balsa puidust ja kindlalt 2,4 GHz -ga.( võib olla ka ilma puldita )
Plaaner ka sellepärast kuna tean inimest, kes tegeleb plaaneritega ja saan alati nõu ja abi küsida
ja algul tegelen viskelennukite tegemisega jne... ja 3-5kuu pärast kuskil juba hakkan lendama siis plaaneriga, algul lihtsalt tutvuks ja õpiks...
Või keegi targem oskaks ps-is minuga rääkida lennunduse teemal.
Arvan, mida te arvate aga jah, ma olen omasugune või kuidas öelda
Osta alustuseks omale mõni lihtsam rc lennuk, näiteks mõni kahe kanaliga piper või midagi säärast. Nende lennutamine on väga lihtne ja saad natuke aimu kuidas lennuk üldse õhus püsib jne. Neid on raske mööda maad ka lasta kuna sellel on ainult pööramise ja gaasi abil kõrguse kogumise võimalus. Kallutamist ja sellista asja teha üldse ei saa. Käest visatavaid plaanereid saab kodus väga lihtsalt ka ilma jooniseta valmis ehitada. Kunagi ehitasin kummimootoriga lennukeid täiesti suvaliselt ja mõned neist lendasid väga hästi, plaanereid on ka igasugu sodist valmis tehtud. Need küll ei lennanud nii kõrgele ja kaugele, kui tõsised plaanerid, aga alustuseks olid need väga head. Korralikud suured plaanerid on hoopis teine teema ja nendega pole ma ise kokku puutunud. Lisaks soovitan sulle ka väikest tubast helikopterit, sellega on väga lahe ringi põristada
Ühinen täielikult selle seisukohaga.tulnuk wrote:Tjahh, maitse asi..
Kahemeetrine plaaner on minu kogemuste põhjal tunduvalt lihtsam lennutada kui need erinevad pisikesed plastmass-piperid.
"Jumal on need pisikesed RTF vahutükikesed loonud karistuseks algajatele nende pattude pärast"
Hetkel ei hakka siinkohal oma seisukohta pikemalt põhjendama (olen seda siinasamas foorumis teinud vähemalt kaks/kolm korda) - ütlen ainult võtmesõna "aladimensioneeritus"
Jah seda kindlasti ei vaidle vastu, aga kui palju maksab korralik kahe meetrine plaaner? Väike lennuk võib olla sama moodi õhus stabiilne. Mul on üks vabalennu C-17 staggerwing 2 tiivaga ja see püsis isegi kerge tuulega kenasti kursil ja tegi ilusa maandumise. Lennuki tiiva ulatus on vast kuskil 50 cm.
Väikese 2 kanaliga piperi saab umbes 700Eek eest. Vähemalt omal oli kunagi nendest rõõmu kui palju. Nagu aru saan on teema algataja täiesti algaja lennukite teemas ja kui eelarve peaks ka piiratud olema, siis võiks alustada lihtsate ja odavatega, et poleks väga kahju kui sodiks kukub.
Sama nagu alustuseks võiks mõne lihtsa ja väga stabiilse ning kukkumistele vastupidava kopteri osta, mitte kohe esimeseks T-rex 500 kopterit. Väidetavalt on sedagi lihtsam juhtida kui picoozi
Väikese 2 kanaliga piperi saab umbes 700Eek eest. Vähemalt omal oli kunagi nendest rõõmu kui palju. Nagu aru saan on teema algataja täiesti algaja lennukite teemas ja kui eelarve peaks ka piiratud olema, siis võiks alustada lihtsate ja odavatega, et poleks väga kahju kui sodiks kukub.
Sama nagu alustuseks võiks mõne lihtsa ja väga stabiilse ning kukkumistele vastupidava kopteri osta, mitte kohe esimeseks T-rex 500 kopterit. Väidetavalt on sedagi lihtsam juhtida kui picoozi
Khmmmm, algataja soovis justnimelt ~2m plaanerit.
Küsimuse pearõhk minumeelest oli selles, et kas vaht on plaaneri jaoks hea materjal ja et milline võiks selle suurusjärgu plaaner olla.
Mina isiklikult julgeksin soovitada näiteks midagi Easy Glider Pro laadset. NB! tollele lingil olevale "pakikesele" on vaja juurde osta veel mootor + loomulikult raadioosa
Küsimuse pearõhk minumeelest oli selles, et kas vaht on plaaneri jaoks hea materjal ja et milline võiks selle suurusjärgu plaaner olla.
Mina isiklikult julgeksin soovitada näiteks midagi Easy Glider Pro laadset. NB! tollele lingil olevale "pakikesele" on vaja juurde osta veel mootor + loomulikult raadioosa
.... või lähemalt
http://www.fasthobbies.eu/radian-pnp-p-2209.html
http://www.fasthobbies.eu/radian-pnp-p-2209.html
Olles ise suht algaja, kes paar sammu "päris" mudelite poole teinud, soovitan ka alustada pisikeste vahtplastist putukatega. Mul on nad lennanud puu otsa, maja katusele, loomulikult nina ees maha ja mispidi kuhu iganes veel. Kõige suurem kahju on teliku kaotus ja vaevumärgatavad täkked tiibadel.
Suuremad elukad on nii palju raskemad, et vigastused on rasked ja nõuavad väljaminekuid. On läinud prop, mootori võll, muidugi spinner, telik jne.
Väike lennuk treenib ilma rahakotti koormamata tähelepanu, tuulega arvestamist, samuti ruumitaju (puude ja elektriliinide vältimist).
Sobilik võiks olla see
Või siis kopterihuvi korral need
Suuremad elukad on nii palju raskemad, et vigastused on rasked ja nõuavad väljaminekuid. On läinud prop, mootori võll, muidugi spinner, telik jne.
Väike lennuk treenib ilma rahakotti koormamata tähelepanu, tuulega arvestamist, samuti ruumitaju (puude ja elektriliinide vältimist).
Sobilik võiks olla see
Või siis kopterihuvi korral need
Raadiod: 35MHz kanal 61 ja 63
2,4GHz DSM2/DSMX
2,4GHz DSM2/DSMX
Juba aastaid on meil vahust plaaneritega edukalt lennatud ja sõelale on jäänud vähem -rohkem kaks mudelit - MULTIPLEXI EASY GLIDER ja ROBBE ASW 15 - Mõlemad täiest aktsepteeritavad ja hästilendavad,parandatavad mudelid. On ka nende mudelite hiina kloone,mis on suuremalt jaolt ,spetsialisti poolt kohandatuna ,ka lennuvõimelised.
Kõikvõimalikud meetrised ja alla - piperid ja misiganes - lendavad ka......aga,jama on nendega rohkem ja nagu teadjad eelpool kirjutasid on mõeldud algajale nuhtluseks nende rumaluse eest.
Ma saan aru,et rahadega on kitsas ja tahetakse väga odavalt,aga paraku tunduvad hetke head variandid - nullist alates olevad sellised:
http://www.der-schweighofer.at/artikel/ ... set_2050mm
http://www.der-schweighofer.at/artikel/ ... ettset_rtf
Kõikvõimalikud meetrised ja alla - piperid ja misiganes - lendavad ka......aga,jama on nendega rohkem ja nagu teadjad eelpool kirjutasid on mõeldud algajale nuhtluseks nende rumaluse eest.
Ma saan aru,et rahadega on kitsas ja tahetakse väga odavalt,aga paraku tunduvad hetke head variandid - nullist alates olevad sellised:
http://www.der-schweighofer.at/artikel/ ... set_2050mm
http://www.der-schweighofer.at/artikel/ ... ettset_rtf
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Kopteriks küll neid ei soovita. Ise olen sarnaseid juba mitu tükki ostnud ja ei lenda neist enam ükski. Kõige esimene kopter oli picooz, seda oli raske juhtida ja lõpuks lõppes lihtsalt aku ära. Ostsin uue aku, aga ei lennanud sellega enam nagu õige oleks. Teiseks ostsin metallist raamiga koaksiaali v-max ja sellel sama jama, et aku läbi, lisaks läksid mõlemad varulabad kasutusse ja kere sai ühest kohast liimitud. Ostsin sellelegi uue aku mille kohe kopter ka üle laadis ja prügikasti läks. Ühesõnaga oli väga habras ja ei pidanud vastu. Lisaks juhtimine tahtis ka harjutamist. Õhus oli muidu stabiilne, aga edasi liikumiseks pidid kangidega tõmblema, muidu hakkas lihtsalt kohapeal tiirlemal. Tihti kippus ka käest ära minema ja seetõttu olid avariid kerged tulema. Nüüd ostsin mcx-i ja see on ikka õige asi nende minide seas. Peab kukkumistele ka vastu ja on igati stabiilne ning hästi juhitav. Paar kergemat avariid olen juba teinud ka, kuna lendamine tuleb juba suht hästi välja ja üritan ka näiteks riiulite vahelt läbi lennata ja muid vigureid teha. Tõeline algaja esimene kopter ütleks mina. Lisaks on varuosad kõik akust kuni mootoriteni eraldi saadavad ja mitte üldse kalli hinnaga. Selle 1500 eegu eest on lõbu laialt, aga lennukiga leian mina, et natuke teine teema. Korralik lennuk koos saatja ja muude pudinatega maksab mitu korda rohkem. Lisaks on väljaminekud suured, kui korralikult maasse künda, mida tavaliselt täiesti algajal ikka juhtub.andi wrote:Olles ise suht algaja, kes paar sammu "päris" mudelite poole teinud, soovitan ka alustada pisikeste vahtplastist putukatega. Mul on nad lennanud puu otsa, maja katusele, loomulikult nina ees maha ja mispidi kuhu iganes veel. Kõige suurem kahju on teliku kaotus ja vaevumärgatavad täkked tiibadel.
Suuremad elukad on nii palju raskemad, et vigastused on rasked ja nõuavad väljaminekuid. On läinud prop, mootori võll, muidugi spinner, telik jne.
Väike lennuk treenib ilma rahakotti koormamata tähelepanu, tuulega arvestamist, samuti ruumitaju (puude ja elektriliinide vältimist).
Sobilik võiks olla see
Või siis kopterihuvi korral need
Eks kõigil oma arvamus ja kellel raha on võib alustuseks muidugi korraliku 2 meetrise plaaneri soetada ja õppida sellega. Mina liimisin esimesed lennukid ise käepärastest liistudest kokku ja katsin siidpaberiga. Propellerigi tegin vineerist ise ja koolutasin labasid kuumas vees. Hea tunne oli vaadata küll, kui mudel õnnestus ja head lendu tegi Sealt sai päris head algteadmised mudellennukite osas.
Hei,
kõige odavam kopter, mida soovitada võiks, on yuneec procopter. See kingiti mulle kunagi ja lendas ta tõesti hästi. Picooz on kah lahe, aga võrreldes procopteriga üsna juhitamatu. Müüs vist hobikeskus, ehk müüvad ka mänguasjapoed. Hea oli see, et ta töötas 2.4G pealt, ehk siis side kopteriga oli pidevalt olemas ja ta oli pidevalt juhitav.
Kui on rohkem raha ja soov rohkem "päris" kopterit saada, siis igasugused blade variandid on siin foormis väga positiivseid kommentaare saanud. Sealt edasi aga T-rexi variandid või kloonid.
Lennukite osas:
kui on soov saada midagi mis lendaks odava raha eest, siis sobivad 2-mootorilised mootoritega juhitavad putukad. Fun'i saab kogu raha eest ja kõvasti rohkemgi. Kui on soov millegi asjalikuma järele, siis ühtin Ervin2 kommentaaridega, need on õiged asjad mis pakuvad rõmu algajale ja ka edasijõudnule. Mul on siiamaani olemas Robbe Arcus, mis on Easyglideri sarnane asi, kuigi mul on ka suurem plaaner, ning ma naudin jätkuvalt tema häid lennumaneere ja seda, et saan ta autosse mahutada ilma istmeid alla laskmata.
AndrusK
kõige odavam kopter, mida soovitada võiks, on yuneec procopter. See kingiti mulle kunagi ja lendas ta tõesti hästi. Picooz on kah lahe, aga võrreldes procopteriga üsna juhitamatu. Müüs vist hobikeskus, ehk müüvad ka mänguasjapoed. Hea oli see, et ta töötas 2.4G pealt, ehk siis side kopteriga oli pidevalt olemas ja ta oli pidevalt juhitav.
Kui on rohkem raha ja soov rohkem "päris" kopterit saada, siis igasugused blade variandid on siin foormis väga positiivseid kommentaare saanud. Sealt edasi aga T-rexi variandid või kloonid.
Lennukite osas:
kui on soov saada midagi mis lendaks odava raha eest, siis sobivad 2-mootorilised mootoritega juhitavad putukad. Fun'i saab kogu raha eest ja kõvasti rohkemgi. Kui on soov millegi asjalikuma järele, siis ühtin Ervin2 kommentaaridega, need on õiged asjad mis pakuvad rõmu algajale ja ka edasijõudnule. Mul on siiamaani olemas Robbe Arcus, mis on Easyglideri sarnane asi, kuigi mul on ka suurem plaaner, ning ma naudin jätkuvalt tema häid lennumaneere ja seda, et saan ta autosse mahutada ilma istmeid alla laskmata.
AndrusK
Julgeks ise ka soovitada mõnda suuremat plaanerit. Ise alustasin EasyGlider Pro-ga ja olen sellega väga rahul. Väikeste putukatega peab kogu aeg algaja jaoks suhteliselt suurt kiirust hoidma kuid plaaneriga lased gaasi lahti ja saad lihtsalt plaanerdada rahulikul tempol. Suur plaaner ei karda ka tuult nii väga kui mõni väiksem lennuk nii et sobilikke lennupäevi on rohkem. Kui mingi häda hakkab ka tekkima siis enamvähem lased kangid lahti ja lennuk stabiliseerub ise, enda väiksemate lennukitega seda täheldanud pole. Samuti ei soovitaks neid 2 kanalisi lennukeid ja gaas ja kõrgustüür peaksid kindlasti olema erinevate kanalite all. Mida rohkem kanaleid, seda suurem liigutamisvabadus
Kahe kanaliga ongi ju lihtne, vasak kang on gaas ja parem on pööramine, kõik. Annad gaasi, lennuk võtab kõrgust, lased gaasi maha, lennuk võtab madalamale. Sama on teise kangiga, et ainult vasakule ja paremale liigutab pöördetüüri. Ühesõnaga vastu maad teda väga lasta ei saagi, seda võib ainult tuul teha. Maandumine on ka sellisega ülimalt lihtne, lased gaasi maha ja tuleb ise planeerides maha. Nelja ja rohkem kanaliga lennukitega algaja vaevalt nii lihtsalt toime tuleb. Kui sellega edukalt hakkama saad, siis võib hiljem juba korralikumat lennumasinat proovida jne.
See kahe kanaliga masin on puhtalt mänguasjade kategooriasse kvalifitseeruv vidin,mingist erilisest lennuki juhtimisest seal juttu pole,lendab nii nagu jumal juhatab,aga kui lihtsalt - just for fun,siis palun.
Lennuk peab olema juhitav tüüride abil - elementraane siis - pöördetüür - kõrgustüür - gaas - hea kui on ka kaldtüürid,selliste seadistuste korral saab nii lennukijuhtimist,kui ka fanni.
Lennuk peab olema juhitav tüüride abil - elementraane siis - pöördetüür - kõrgustüür - gaas - hea kui on ka kaldtüürid,selliste seadistuste korral saab nii lennukijuhtimist,kui ka fanni.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Mitte selle pärast, et ma just neid mänguasju maha tahan müüa, vaid kogemusest ma siiski soovitan esimeseks "mänguasjaks" ( ) gaas+tüür lennukit. Mida vähem parameetreid, mida kontrollida, seda muretum. Algul on ka lennuki jälgimisega ja elementaarse õhus hoidmisega omajagu tegu. Purunemise osas ilmselt erinevad kogemused, mul on just mänguasjad kõige vastupidavamad olnud. Sealt ka kolmas point. kui paaritonnine aparaat ikka esimesel päeval pilbasteks lendab, on meel mõru ja kaob mõneks ajaks igasugune tahtmine midagi lennutada.
Aga veelkord, igalühel omad kogemused. Kui simu peal kogemus olemas ja vanem tegija kõrval, siis ilmselt ka kahemeetrine plaaner pakub esimesest lennust rõõmu ja seda rõõmu jätkub kindlasti kauemaks (ei tüdine nii kiirelt), kui väikeste mänguasjade lennutamine.
Aga veelkord, igalühel omad kogemused. Kui simu peal kogemus olemas ja vanem tegija kõrval, siis ilmselt ka kahemeetrine plaaner pakub esimesest lennust rõõmu ja seda rõõmu jätkub kindlasti kauemaks (ei tüdine nii kiirelt), kui väikeste mänguasjade lennutamine.
Raadiod: 35MHz kanal 61 ja 63
2,4GHz DSM2/DSMX
2,4GHz DSM2/DSMX
Olen proovind neid kahe kanaliga "lannukeid" ja nad ei ole kindlasti alustamiseks õiged asjad, kui sa tahad tegeleda selle alaga laiemalt.
Easy glider on peaaegu sama nagu suvaline 2 kanalit. Ainult lennuvõimeline.
Vahe siis veel selles, et on olemas gaas ja gaasiga Easy Glider ei läeha ka taeb mis kuhugi kõrgustesse paugust minema. Kokkuvõttes kasutad kahte kanalit. Gaas poolepeale ja on üks kanal samahea kui ammendunud. Ülejäänud kaks aga teevad seda mida lennuk tegema peab, ehk siis tõstab/langetab kõrgust ja keerab.
Maandumisel ei ole ka mingeid keerulisi asju vaja teha.
kui muidu ei julge siis kõrge heina sisse võib üsna julmalt tulla ja midagi ei juhtu.
ROBBE ASW 15 kohta ei ütle midagi sest ei ole katsuda saanud.
Easy Glider PRO on küll suurema tiivaulatusega, aga ilma PRO-ta mudelil on propp kuklapeal mis annab talle mõningase eelise maandumisel.
Easy glider on peaaegu sama nagu suvaline 2 kanalit. Ainult lennuvõimeline.
Vahe siis veel selles, et on olemas gaas ja gaasiga Easy Glider ei läeha ka taeb mis kuhugi kõrgustesse paugust minema. Kokkuvõttes kasutad kahte kanalit. Gaas poolepeale ja on üks kanal samahea kui ammendunud. Ülejäänud kaks aga teevad seda mida lennuk tegema peab, ehk siis tõstab/langetab kõrgust ja keerab.
Maandumisel ei ole ka mingeid keerulisi asju vaja teha.
kui muidu ei julge siis kõrge heina sisse võib üsna julmalt tulla ja midagi ei juhtu.
ROBBE ASW 15 kohta ei ütle midagi sest ei ole katsuda saanud.
Easy Glider PRO on küll suurema tiivaulatusega, aga ilma PRO-ta mudelil on propp kuklapeal mis annab talle mõningase eelise maandumisel.
Hei,
ütleks mõne sõna nende 2-mootoriliste odavate lennukite (a la Silverlit X-twin) kaitseks.
Esiteks - ma ei tea, kas vanadel kaladel on meeles see esimene rõõmuvärin poisikesepõlves, kui mingi asi mida nad omasid või ehitasid, suutis oma jõuga õhus püsida? Need 2-kanalilised lennukid on just sellised - nad suudavad ise õhus püsida. Kõik muu muutub tähtsaks hiljem.
Teiseks, nad on väikesed, kerged ja seetõttu ka tugevad. Kui on ostetud selline mudel, kus propellerid asuvad mootorist tagapool, siis on suht võimatu lõhkuda teha, lenda kuhu vastu tahad. Ja nendega lennataksegi igale poole vastu, sest juhitavus on piiratud (aga siiski olemas). Ma olen olnud olengul, kus üks selline lennuk sai pidevalt vatti, käis korduvalt puu otsas ja lendas vastu majaseina ja ei midagi, vurises rõõmsalt edasi kui jälle õhku sai. Ta ei põhjustanud ka mingit kahju nendele asjadele, millega ta põrkus.
Kolmandaks, nad on ikkagi peaaegu nagu päris lennukid. Nende idee on see, et ilma mootoriteta nad lauglevad, poole gaasiga püsivad õhus ja täisgaasiga võtavad kõrgust. Ja õnneks või kahjuks, neid siiski tuleb mõnikord häälestada, et nad tõpoolest kenasti laugleksid kui mootorid väljas on. Kui se tehtud siis nad on puhas rõõm.
Nende nõrkus on see, et nad ei pruugi karbist võttes kenasti lauelda, võib juhtuda et vaibanoaga tuleb stabilisaatoril ülevalt või alt õhuke kiht vahtu eemaldada või siis raskuskeset natuke timmida. Algaja sellega reeglina hakkama ei saa või ei julge ja siis tal sellest mänguasjast eriti rõõmu ka pole, aga vähemalt pole ta ka eriti palju raha kulutanud.
Igal juhul, ma eelistan iga kell neid 2-kanalilisi mänguasju alla-meetrise tiivaulatusega harjadega mootori ja Nixx akudega n.ö. "algajate lennukitele", just fun-faktori ja odavuse tõttu. Esimene päris lennuk võiks samas olla Lipo aku ja 3-faasilise mootoriga plaaneritüüpi asi, mida suurem tiivaulatus seda parem, 2M on paras. Ja kindlasti eleronidega.
AndrusK
EDIT: eleron, ingl. k. aileron, on kaldtüür. http://en.wikipedia.org/wiki/Aileron
Eleronidega lennuk on oluliselt paremini juhitav kui ilma eleronideta lennuk.
ütleks mõne sõna nende 2-mootoriliste odavate lennukite (a la Silverlit X-twin) kaitseks.
Esiteks - ma ei tea, kas vanadel kaladel on meeles see esimene rõõmuvärin poisikesepõlves, kui mingi asi mida nad omasid või ehitasid, suutis oma jõuga õhus püsida? Need 2-kanalilised lennukid on just sellised - nad suudavad ise õhus püsida. Kõik muu muutub tähtsaks hiljem.
Teiseks, nad on väikesed, kerged ja seetõttu ka tugevad. Kui on ostetud selline mudel, kus propellerid asuvad mootorist tagapool, siis on suht võimatu lõhkuda teha, lenda kuhu vastu tahad. Ja nendega lennataksegi igale poole vastu, sest juhitavus on piiratud (aga siiski olemas). Ma olen olnud olengul, kus üks selline lennuk sai pidevalt vatti, käis korduvalt puu otsas ja lendas vastu majaseina ja ei midagi, vurises rõõmsalt edasi kui jälle õhku sai. Ta ei põhjustanud ka mingit kahju nendele asjadele, millega ta põrkus.
Kolmandaks, nad on ikkagi peaaegu nagu päris lennukid. Nende idee on see, et ilma mootoriteta nad lauglevad, poole gaasiga püsivad õhus ja täisgaasiga võtavad kõrgust. Ja õnneks või kahjuks, neid siiski tuleb mõnikord häälestada, et nad tõpoolest kenasti laugleksid kui mootorid väljas on. Kui se tehtud siis nad on puhas rõõm.
Nende nõrkus on see, et nad ei pruugi karbist võttes kenasti lauelda, võib juhtuda et vaibanoaga tuleb stabilisaatoril ülevalt või alt õhuke kiht vahtu eemaldada või siis raskuskeset natuke timmida. Algaja sellega reeglina hakkama ei saa või ei julge ja siis tal sellest mänguasjast eriti rõõmu ka pole, aga vähemalt pole ta ka eriti palju raha kulutanud.
Igal juhul, ma eelistan iga kell neid 2-kanalilisi mänguasju alla-meetrise tiivaulatusega harjadega mootori ja Nixx akudega n.ö. "algajate lennukitele", just fun-faktori ja odavuse tõttu. Esimene päris lennuk võiks samas olla Lipo aku ja 3-faasilise mootoriga plaaneritüüpi asi, mida suurem tiivaulatus seda parem, 2M on paras. Ja kindlasti eleronidega.
AndrusK
EDIT: eleron, ingl. k. aileron, on kaldtüür. http://en.wikipedia.org/wiki/Aileron
Eleronidega lennuk on oluliselt paremini juhitav kui ilma eleronideta lennuk.
Last edited by ak on Sat Oct 09, 2010 19:31, edited 1 time in total.
Vot seepärast ma seda väidangi, et alustuseks oleks hea osta mõni lihtne ja vastupidav lennuk kuna oma sõber tegi täpselt selle vea, et ostis kohe 3 kanaliga ülatiivalise lennuki. Oli see juba napilt 10 aastat tagasi ja maksis selle eest mäletamis mööda pea 3500eeki. Enne polnud ta kunagi rc lennukit proovinud. Seda lennukit oli tal täpselt 15 minutiks, kere seisab pool pidusena siiani kodus kapi otsas. Elektroonika küll toimib, aga kere ja tiivad on täiesti olematud. Elektroonika annaks uuele kerele ringi tõsta, aga siiani pole tüübil rc lennumasinate vastu huvi tagasi tulnud. Kui oled näiteks koolilaps ja raha kuskilt võtta pole, teed suvel tööd ja ostad selle raha eest kaua ihaldatud rc lennuki mis sul 15 minutit pärast sodi on, siis arvata võib, et läheb huvi kohe üle. Pole ju mõtet sama viga teha, aga nagu mainitud, kui raha on, siis anna aga minna. Täisfunktsionaalset lennukit on muidugi huvitavam lennutada, kui mänguasja.andi wrote:Mitte selle pärast, et ma just neid mänguasju maha tahan müüa, vaid kogemusest ma siiski soovitan esimeseks "mänguasjaks" ( ) gaas+tüür lennukit. Mida vähem parameetreid, mida kontrollida, seda muretum. Algul on ka lennuki jälgimisega ja elementaarse õhus hoidmisega omajagu tegu. Purunemise osas ilmselt erinevad kogemused, mul on just mänguasjad kõige vastupidavamad olnud. Sealt ka kolmas point. kui paaritonnine aparaat ikka esimesel päeval pilbasteks lendab, on meel mõru ja kaob mõneks ajaks igasugune tahtmine midagi lennutada.
Aga veelkord, igalühel omad kogemused. Kui simu peal kogemus olemas ja vanem tegija kõrval, siis ilmselt ka kahemeetrine plaaner pakub esimesest lennust rõõmu ja seda rõõmu jätkub kindlasti kauemaks (ei tüdine nii kiirelt), kui väikeste mänguasjade lennutamine.
vabandustussimuna wrote:karvik wrote:Easy Glider PRO on küll suurema tiivaulatusega, aga ilma PRO-ta mudelil on propp kuklapeal mis annab talle mõningase eelise maandumisel.
_Segasin ära Easy Glideri ja Easy Stari
aga lennuomadustelt suurt vahet ei ole
on olemas ka veel selline http://hobbycity.com/hobbyking/store/uh ... Glider_EPO
see lendab ka ja hävitamiseks peab olema ilmsel mingi tulekahju.
Kahekanalistega see lugu ikkagi, et sa pead teadma mida sa ostad. ei taha nad eriti lennata küll
Ise alustasin 4 kanalit 1,5m treeneriga mida sai mitu korda põllult luuaga kokku pühituda ja oli ehitamis rõõmu. Siis tuli talv ja pimedad õhtud ning aega ehitada omale simu pult. Kevadel leidsin mehe kes vaatas mu agregaadi üle ja arvas et see peaks lendama küll ja lendabki siiamaani. Juba aastad.
Selle hobbicity omaga tuleb enne veel pisut vaeva näha,kui õhku saab.
Ma mäletan,et kellegi meie seltskonnast oli see mudel olemas,sai teist Piibel katsetatud,sellises seisus nagu karbist võeti - ime et terveks jäi.
Palju konstruktsioonilisi totraid vigu küljes teisel.
Ma mäletan,et kellegi meie seltskonnast oli see mudel olemas,sai teist Piibel katsetatud,sellises seisus nagu karbist võeti - ime et terveks jäi.
Palju konstruktsioonilisi totraid vigu küljes teisel.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Siis oli ebaõnn lihtsalt selle hobbycity omaga
Ise oman üht ja sõbergi omab üht.
Toimivad mõlemad.
Totraid lahendusi on temas jah mitu aga need ei ole kumbagi seganud.
Ma muidugi ei saa lubada, et täna ei ole midagi muutunud.
Üks asi mis tuli mõlemil esimese hooaja lõpuks välja vahetada oli mootor, aga see võis olla tingitud sellest et nad olid saanud matsusi.
Hooaeg tähendas seda, et nendega lennati niipalju kui päevi aega lennata oli.
Kui oli lennupäev siis terve päeva järjest.
Kannab ka sebikarp tüüpi fotoka ilma vastupuiklematta ära. Fotokas isegi suuredas natuke stabiilsust tuulise ilmaga. Siis muidugi tõusul pidi olema vähe ettevaatlikum.
praegu lendan sellega siis kui pime on.
Ise oman üht ja sõbergi omab üht.
Toimivad mõlemad.
Totraid lahendusi on temas jah mitu aga need ei ole kumbagi seganud.
Ma muidugi ei saa lubada, et täna ei ole midagi muutunud.
Üks asi mis tuli mõlemil esimese hooaja lõpuks välja vahetada oli mootor, aga see võis olla tingitud sellest et nad olid saanud matsusi.
Hooaeg tähendas seda, et nendega lennati niipalju kui päevi aega lennata oli.
Kui oli lennupäev siis terve päeva järjest.
Kannab ka sebikarp tüüpi fotoka ilma vastupuiklematta ära. Fotokas isegi suuredas natuke stabiilsust tuulise ilmaga. Siis muidugi tõusul pidi olema vähe ettevaatlikum.
praegu lendan sellega siis kui pime on.