Kalenderplaan 2011 - arvesta puhkuse plaanimisel!!!
Moderator: Kristjan
Kalenderplaan 2011 - arvesta puhkuse plaanimisel!!!
Puhkuste planeerimiseks järgmine eelinfo (Eesti ürituste aegu saab veel nädala jooksul muuta, kui väga vaja):
- 28.05.2011, F3C Eesti Esivõistluse I etapp, Tallinn/Hüüru
- 14...19.06.2011, HeliCamp 2011 Estonia, Viljandi
- 17.(varupäev 18.) 06.2011, F3C Eesti Esivõistluse II etapp, Viljandi
- 02.07.2011, F3C Eesti Esivõistluse III etapp, Tallinn/Hüüru
- 20.08.2011, F3C Eesti Esivõistluse IV etapp, Hiiumaa
NB! Ootaks rohket ja julget osavõttu nii kohtuniku kui võistleja staatuses! Kolm aastat esivõistlust annaks võimaluse neljandal aastal (2014) välja kuulutada esimest korda Eesti Meistrivõistlused! Rahvuslikel võistlustel kasutame sakslaste kava, st. raskusaste on vabalt valitav kuni MM-i ametliku kava tasemeni, samas võib edukalt võita filigraanne Popular hõljutaja!
http://www.heli-web.com/resources/f3c-sport.html
http://www.heli-web.com/resources/prog_ ... 10_ee1.pdf
http://www.heli-web.com/resources/prog_ ... 10_ee2.pdf
http://www.heli-web.com/resources/prog_ ... 10_ee3.pdf
http://www.heli-web.com/resources/prog_ ... 10_ee4.pdf
Välismaal:
15..17.aprill - Model Expo, Helsinki
07..08.mai - Grensecup, Göteborg, Rootsi
20..22.mai - kevadlaager Soomes, Paattisel www
22..24.juuli - 3D Masters 2011, Venlo, Holland
18..28.august - F3C maailmameistrivõistlused, Itaalia
??.?? - sügislaager Soomes
Täpsem info viimase sündmuse kohta:
14th FAI WORLD CHAMPIONSHIP, Calcinatello di Calcinato (BS) “Casa Bianca”, Garda järve ja Brescia linna lähistel, Milano ja Veneetsia vahel http://www.f3cnorge.info/sites/default/ ... letin1.pdf
Terv,
I.
- 28.05.2011, F3C Eesti Esivõistluse I etapp, Tallinn/Hüüru
- 14...19.06.2011, HeliCamp 2011 Estonia, Viljandi
- 17.(varupäev 18.) 06.2011, F3C Eesti Esivõistluse II etapp, Viljandi
- 02.07.2011, F3C Eesti Esivõistluse III etapp, Tallinn/Hüüru
- 20.08.2011, F3C Eesti Esivõistluse IV etapp, Hiiumaa
NB! Ootaks rohket ja julget osavõttu nii kohtuniku kui võistleja staatuses! Kolm aastat esivõistlust annaks võimaluse neljandal aastal (2014) välja kuulutada esimest korda Eesti Meistrivõistlused! Rahvuslikel võistlustel kasutame sakslaste kava, st. raskusaste on vabalt valitav kuni MM-i ametliku kava tasemeni, samas võib edukalt võita filigraanne Popular hõljutaja!
http://www.heli-web.com/resources/f3c-sport.html
http://www.heli-web.com/resources/prog_ ... 10_ee1.pdf
http://www.heli-web.com/resources/prog_ ... 10_ee2.pdf
http://www.heli-web.com/resources/prog_ ... 10_ee3.pdf
http://www.heli-web.com/resources/prog_ ... 10_ee4.pdf
Välismaal:
15..17.aprill - Model Expo, Helsinki
07..08.mai - Grensecup, Göteborg, Rootsi
20..22.mai - kevadlaager Soomes, Paattisel www
22..24.juuli - 3D Masters 2011, Venlo, Holland
18..28.august - F3C maailmameistrivõistlused, Itaalia
??.?? - sügislaager Soomes
Täpsem info viimase sündmuse kohta:
14th FAI WORLD CHAMPIONSHIP, Calcinatello di Calcinato (BS) “Casa Bianca”, Garda järve ja Brescia linna lähistel, Milano ja Veneetsia vahel http://www.f3cnorge.info/sites/default/ ... letin1.pdf
Terv,
I.
Last edited by ints on Sun Jan 23, 2011 21:40, edited 13 times in total.
noh, võimalus olla meil siin teerajajad ja teha vastav rahvuslik klass, mixmitte
seega kuluks ära pisike diskusioon teemal, milline elektroonika on neil lubatud, mis aga olex yle piiri... jõukatsumise objekt siiski eelkõige piloteerimisoskus või aerodünaamiline filigraansus, mitte aga rahakoti ymbermõõt.
kui definitsioon leitud ja huvilised olemas, võib see aasta reegleid testida ja järgmine asja ametlikuks muuta, arvan.
või, iseenesest kui lennumasin FAI praeguse definitsiooni alla mahub, pole yldse probleemi. teex eraldi teema asja edasi arutamiseks?
seega kuluks ära pisike diskusioon teemal, milline elektroonika on neil lubatud, mis aga olex yle piiri... jõukatsumise objekt siiski eelkõige piloteerimisoskus või aerodünaamiline filigraansus, mitte aga rahakoti ymbermõõt.
kui definitsioon leitud ja huvilised olemas, võib see aasta reegleid testida ja järgmine asja ametlikuks muuta, arvan.
või, iseenesest kui lennumasin FAI praeguse definitsiooni alla mahub, pole yldse probleemi. teex eraldi teema asja edasi arutamiseks?
Piloteerimise oskusi võiks eriti arendada tagasihoidlik "aju" a'la KapteinKUK või selle eelkäija 3 güroga ja ilma proseta versioon. Mõlemad nõuavad piloodilt pidevat kontrolli masina üle, mingit fancy-stabiliseerimist ei toimu. Samas ka kõige odavam versioon. Algajatele (nagu mina) hea ja rahakotile sõbralik.
Ma ei tea, kas oleks mõtet jagada koptereid ka rootrite arvu järgi - vist mitte kui juhtimise loogika ehk raskusaste on sama.
Lendaks meelsasti koos Ilmariga ja katsuks jõudu...kuigi tulemus on vist juba ette teada...
Ma ei tea, kas oleks mõtet jagada koptereid ka rootrite arvu järgi - vist mitte kui juhtimise loogika ehk raskusaste on sama.
Lendaks meelsasti koos Ilmariga ja katsuks jõudu...kuigi tulemus on vist juba ette teada...
Pole midagi paremat halvast ilmast !
Khmm, või kohe piirama - nii ei saa, seltsimehed
Kas tõesti kopteripoisid juba kardavad, et võistlejate suure hulga tõttu venivad võistlused liiga pikaks?
Teeks isiklikult kõrvalseisja ettepaneku: Lubada "ametlike" masinate kõrval roundi ka suvalised (enam-vähem kopterit meenutavad) aparaadid. Hinnata nende kava täpselt samadel alustel, kui ametlikke, ning lõpplik punktide alusel järjestamine teha siis lihtsalt kaks korda. Üks kord "tõupaberiteag", ning teine kord siis kogu kamba peale (või siis litsensivabadele eraldi) .
Isiklikult usun, et hetkel siinmail veel keskit sellist, kes omale lennuoskust "osta" jõuaks veel väga ei esine. Kui aga tulemused ametlikus ja vabas klassis väga erinevaks hakkavad kujunema, või vabaklassi tekkib kindel liider, kes "kogu võistluse ajal ainult ühe korra nuppu vajutab" - vast siis oleks hetk mõelda mingitele piirangutele.
Kas tõesti kopteripoisid juba kardavad, et võistlejate suure hulga tõttu venivad võistlused liiga pikaks?
Teeks isiklikult kõrvalseisja ettepaneku: Lubada "ametlike" masinate kõrval roundi ka suvalised (enam-vähem kopterit meenutavad) aparaadid. Hinnata nende kava täpselt samadel alustel, kui ametlikke, ning lõpplik punktide alusel järjestamine teha siis lihtsalt kaks korda. Üks kord "tõupaberiteag", ning teine kord siis kogu kamba peale (või siis litsensivabadele eraldi) .
Isiklikult usun, et hetkel siinmail veel keskit sellist, kes omale lennuoskust "osta" jõuaks veel väga ei esine. Kui aga tulemused ametlikus ja vabas klassis väga erinevaks hakkavad kujunema, või vabaklassi tekkib kindel liider, kes "kogu võistluse ajal ainult ühe korra nuppu vajutab" - vast siis oleks hetk mõelda mingitele piirangutele.
Äkki võiks multikopteritel olla mingid mõõtühikutega objektiivselt mõõdetavad võistlusalad, midagi nagu plaaneritel F3B mitmevõistlus?
Näiteks tuuris 3 harjutust
a) 3 minutit hõljumist ja täpselt 3 minutil täpsusmaandumine. Üle-allasekundid karistuspunktid, täpsusest lisapunktid
b) 100 meetrisel baasil 3 minutit kauguslendu. Mitu otsa keegi saab.
c) 100 meetrisel baasil kiiruslend sinna ja tagasi.
arvutus 1000 punkti süsteemis, nagu plaaneritel
Kõik võistlejad saaksid tuuris koos üheaegselt lennata nagu sellistel aladel ikka on olnud.
...
Näiteks tuuris 3 harjutust
a) 3 minutit hõljumist ja täpselt 3 minutil täpsusmaandumine. Üle-allasekundid karistuspunktid, täpsusest lisapunktid
b) 100 meetrisel baasil 3 minutit kauguslendu. Mitu otsa keegi saab.
c) 100 meetrisel baasil kiiruslend sinna ja tagasi.
arvutus 1000 punkti süsteemis, nagu plaaneritel
Kõik võistlejad saaksid tuuris koos üheaegselt lennata nagu sellistel aladel ikka on olnud.
...
Põnevatel võistlustel lennatakse võidu ikka korraga koos!
Minu jutt oli lihtsalt mingi võistlemise võimaluse väljapakkumine! Vaevalt, et nii tuleb, aga vähemalt üks konkureeriv võistlemise variant. Kuidas võistelda otsustavad ikka need, kellel multirootoriga kohe reaalselt pihku võtta on. Minul rohkem alles tulevikuplaan.
Veel, et kiiruslendu lennatakse siiski ka plaanerites ühekaupa - see käib kiiresti ja võistlus liiga pikaks ei veni.
Minu jutt oli lihtsalt mingi võistlemise võimaluse väljapakkumine! Vaevalt, et nii tuleb, aga vähemalt üks konkureeriv võistlemise variant. Kuidas võistelda otsustavad ikka need, kellel multirootoriga kohe reaalselt pihku võtta on. Minul rohkem alles tulevikuplaan.
Veel, et kiiruslendu lennatakse siiski ka plaanerites ühekaupa - see käib kiiresti ja võistlus liiga pikaks ei veni.
Kui see on ühe harjutuse pakkumine, siis vähemalt mulle täiesti huvitav! Eesti elektrikopterite rekord tuleks lopsti! Lõppu veel täpsusmaandumine kah.prosper wrote:Kuda näeks välja kopterite kestvuslend?
F3C-Sport
Eks multitootor-kopterite jaoks tuleks siis teha ka oma kohandatud reeglid, sh. lennukujundid. Teine variant on teha sakslaste eeskujul F3C-Open, kuhu lubatakse suvalisi, näiteks flybarless või kolme güroga
koptereid (sh. multirootor) ja võisteldaks std. F3C kava alusel. Ainult et, kas alltoodud kava pole mitte multirootorite jaoks veidi overkill? Kui ei - tere tulemast Kui jah - tuleks asjaomastel teha oma ettepanek.
Tõlkisin F3C-Spordi reeglid - selle kiirtõlke põhjal võiks aru saada, kas multirootori mehed vajavad oma kava või mitte. Ettepanekud sõnastust täpsustada on teretulnud, eriti definitsioonide osas (mis on teadlikult veidi erinev seni väljakujunenud kõnekeelest):
Reeglid
Pilt 1
Pilt 2
Pilt 3
Pilt 4
koptereid (sh. multirootor) ja võisteldaks std. F3C kava alusel. Ainult et, kas alltoodud kava pole mitte multirootorite jaoks veidi overkill? Kui ei - tere tulemast Kui jah - tuleks asjaomastel teha oma ettepanek.
Tõlkisin F3C-Spordi reeglid - selle kiirtõlke põhjal võiks aru saada, kas multirootori mehed vajavad oma kava või mitte. Ettepanekud sõnastust täpsustada on teretulnud, eriti definitsioonide osas (mis on teadlikult veidi erinev seni väljakujunenud kõnekeelest):
Reeglid
Pilt 1
Pilt 2
Pilt 3
Pilt 4
Last edited by ints on Wed Jan 19, 2011 1:21, edited 6 times in total.
Veel selline ääremärkus - kui tundub, et multikopter vajaks oma kava (ehk, kui Cuprumi idee ehk siis sisuliselt F3C-Open ei tundu sobilik), siis oleks mõistlik välja mõelda lisaks lennukavale ja mudeli tehnilisele kirjeldusele ka mingi klassitunnus. Või uurida, kas laias maailmas midagi (nii rahvuslik klass mõnes riigis kui reeglid/kava) juba äkki olemas...
Näiteks 2m tiivaga plaaneritel on Eestis rahvuslik klass RC-2M.
Milline see mitmerootorilistel kopteritel olla võiks - kes on rohkem rahvuslike klasside nimekonvensioonidega tuttav võiks soovitada.
Mis puutub aga Sport kava, siis mulle tundub et k=0.5 -ga tuleks kohalikke olusid arvestades lisada vigurlennukujundite hulka ka sirge mõõdalend ja tõusuga kurv a la Popular. Võimalik kyll, et k peaks olema veelgi pisem. Mis arvatakse?
Endiselt jääb muidugi ka alternatiiv Populari järgi lennata... Aga kuu lôpuks tuleb see fikseerida.
Näiteks 2m tiivaga plaaneritel on Eestis rahvuslik klass RC-2M.
Milline see mitmerootorilistel kopteritel olla võiks - kes on rohkem rahvuslike klasside nimekonvensioonidega tuttav võiks soovitada.
Mis puutub aga Sport kava, siis mulle tundub et k=0.5 -ga tuleks kohalikke olusid arvestades lisada vigurlennukujundite hulka ka sirge mõõdalend ja tõusuga kurv a la Popular. Võimalik kyll, et k peaks olema veelgi pisem. Mis arvatakse?
Endiselt jääb muidugi ka alternatiiv Populari järgi lennata... Aga kuu lôpuks tuleb see fikseerida.
Mina jään ootama, kuni maailmas helikopterid jõuavad ka muude, mõõteriistadega mõõdetavate lennualadeni, lisaks vigurite lendamisele. Vigurlend on liiga subjektiivne ala ja tulemuse määrab paljus mingisse klanni kuulumine. Olen seda korduvalt näinud isegi rahvusvahelistel võistlustel.
Mikrokopteritega on lootust isegi FAI reeglitele ja äkki isegi mittevigurlend:
http://www.fai.org/ciam_flyer_06-10
Mikrokopteritega on lootust isegi FAI reeglitele ja äkki isegi mittevigurlend:
http://www.fai.org/ciam_flyer_06-10
Keegi ei sunni ju J-i vigurlendu harrastad. Tegele omale meelepäraste asjadega edasi või segab sind see kui keegi vigurlennuga tegeleb? Eelnevalt said F3A konnatiigi inimesed vastu päid ja jalgu nüüd on siis F3C kord. Mõnele siiski meeldib vigurlend. Nii et mõtle välja elektroonika, mis meie vigurite hindamise objektiivseks muudaks ja vot siis postita sellest ja me kõik oleme tänulikud sulle. Aga sellised postitused nagu sinu viimane on... ei leiagi sõna - igastahes midagi head ja toredat ei ole.
Bluesmell: Jah. Kunagi oli meil ju ka Mudelspordi hõljutuskava, mis koosnes paarikümnest kujundist. Sealt saaks spetskava jätkamiseks lisaideid - kui teha omaette kava.
Teine asi on see, et äkki tuleks Sporti ka F3C mudelite jaoks kohalikele oludele kohandada ehk lisada paar lihtsamat vigurlennukujundit vanast Popularist (kasvõi ainult järgmiseks või paariks aastaks). Näiteks:
7. Tagasipöördega tõus, k=0,3
8. Sirgjooneline lend, k=0,3 või Low pass [seesama, aga saba ees ja näiteks variantidega 1m, 2m või 5m kõrgusel], k=0,9 (ja 0,7, 0,5)
[J]: Erinevalt mõnest teisest vigurlennukavast on F3C kava tegelikult mõõteriistaga mõõdetav umbes 50% ulatuses. Nimelt, hõljutusharjutuste lipul fikseerimised on mõõdetavad nii ajaliselt (võrdse pikkusega, teatud juhtudel ka konkreetse pikkusega jne.) kui joonlaua abil (täpselt lipu kohal, kõrguse muutuse puudumine fikseerimisel jne.) poolobjektiivselt (nõus, et 5cm võib VEIDI erinev tunduda eri kohtunikele kui otse joonlauaga ligi ei lasta) kui 100% objektiivselt (autorotatsiooni maandumisel saab olulisel määral punkte täpsuse eest).
Samas, olen nõus, et MM ja EM võistlustel finaalringi selekteerumisel on kohtunike objektiivsus üheks oluliseks kriteeriumiks ning sellest tingitud võimaliku vea vähendamiseks arvutatakse kohtunikepõhist statistikat (ja seetõttu on eemaldatud ka üks prantsuse kohtunik, näiteks).
Samas, selleks et kohtunikel tekiks mingisugunegi võimalus kallutatud olla on vähemalt meil siin nii pikk arengutee käia, et sisuliselt pole see oluline faktor meie jaoks. Võibolla on see oluline Scott Gray jaoks, kes jäi suvel napilt teiseks - mitte et ma siin kohtunike objektiivsust kahtluse alla seaks, aga lihtsalt sellel tasemel on tõesti iga punktike suure kaaluga.
Veel: Kopterimaailm liigub paraku tormilise kiirusega just SUBJEKTIIVSEMASSE suunda. 3DX on paraku kohtunikule oluliselt subjektiivsem hinnata kui F3C, ometi aga pilootidele meeldib. FAI F3C kava kõrvale on tekkinud F3N, et implementeerida 3DX elemente ka FAI kavas. Ja 3DX-i muusikasse lend on pigem iluuisutamise vabakava / jäätants - siis oma olemuselt. Mitte kaugushüpe.
Kusjuures, nii vaatajale kui tegijale on huvitavam too iluuisutamine just sellise subjektiivse etteastena, kui keegi asendaks selle salto kõrguste mõõtmisega ei viitsiks ilmselt keegi seda ala telekast vaadata...
See kõik ei tähenda, et multirootor kopterite kava ei võiks olla [J] ettepanekule vastavalt objektiivsemalt mõõdetav. Ja tegelikult on selliseid objektiivse tulemusega võistlusmänge meil ka harrastatud - ja võiks uuesti otsa lahti teha. Hea kopterilaagri kavas on kindlasti oma koht drag- ja pylonracingutel (esimene siis kiirendusvõistlus, teine näiteks ümber kahe posti võiduajamine), hõljutusvõistlusel kiiruse ja/või täpsuse peale või minugipoolest kasvõi pilootide labaheitmisel Suurte kopteritega võivad nad kohtunikele/pealtvaatajale/piloodile olla veidi liiga ohtlikud, aga multirootorite jaoks võiks nad tõesti sobida ka tõsimeelse võistlusena. Ja väiksema "lennuümbriku" (et mitte öelda sektori) tõttu olla ka visuaalselt paremini hoomatavad. Näiteks mingi 20m trass multirootorite pylonile oleks ilmselt täiesti hea - ja võiks kaugelt vaadates oma "setupi" osas meenutada mudelauto võiduajamist
Terv,
I.
Teine asi on see, et äkki tuleks Sporti ka F3C mudelite jaoks kohalikele oludele kohandada ehk lisada paar lihtsamat vigurlennukujundit vanast Popularist (kasvõi ainult järgmiseks või paariks aastaks). Näiteks:
7. Tagasipöördega tõus, k=0,3
8. Sirgjooneline lend, k=0,3 või Low pass [seesama, aga saba ees ja näiteks variantidega 1m, 2m või 5m kõrgusel], k=0,9 (ja 0,7, 0,5)
[J]: Erinevalt mõnest teisest vigurlennukavast on F3C kava tegelikult mõõteriistaga mõõdetav umbes 50% ulatuses. Nimelt, hõljutusharjutuste lipul fikseerimised on mõõdetavad nii ajaliselt (võrdse pikkusega, teatud juhtudel ka konkreetse pikkusega jne.) kui joonlaua abil (täpselt lipu kohal, kõrguse muutuse puudumine fikseerimisel jne.) poolobjektiivselt (nõus, et 5cm võib VEIDI erinev tunduda eri kohtunikele kui otse joonlauaga ligi ei lasta) kui 100% objektiivselt (autorotatsiooni maandumisel saab olulisel määral punkte täpsuse eest).
Samas, olen nõus, et MM ja EM võistlustel finaalringi selekteerumisel on kohtunike objektiivsus üheks oluliseks kriteeriumiks ning sellest tingitud võimaliku vea vähendamiseks arvutatakse kohtunikepõhist statistikat (ja seetõttu on eemaldatud ka üks prantsuse kohtunik, näiteks).
Samas, selleks et kohtunikel tekiks mingisugunegi võimalus kallutatud olla on vähemalt meil siin nii pikk arengutee käia, et sisuliselt pole see oluline faktor meie jaoks. Võibolla on see oluline Scott Gray jaoks, kes jäi suvel napilt teiseks - mitte et ma siin kohtunike objektiivsust kahtluse alla seaks, aga lihtsalt sellel tasemel on tõesti iga punktike suure kaaluga.
Veel: Kopterimaailm liigub paraku tormilise kiirusega just SUBJEKTIIVSEMASSE suunda. 3DX on paraku kohtunikule oluliselt subjektiivsem hinnata kui F3C, ometi aga pilootidele meeldib. FAI F3C kava kõrvale on tekkinud F3N, et implementeerida 3DX elemente ka FAI kavas. Ja 3DX-i muusikasse lend on pigem iluuisutamise vabakava / jäätants - siis oma olemuselt. Mitte kaugushüpe.
Kusjuures, nii vaatajale kui tegijale on huvitavam too iluuisutamine just sellise subjektiivse etteastena, kui keegi asendaks selle salto kõrguste mõõtmisega ei viitsiks ilmselt keegi seda ala telekast vaadata...
See kõik ei tähenda, et multirootor kopterite kava ei võiks olla [J] ettepanekule vastavalt objektiivsemalt mõõdetav. Ja tegelikult on selliseid objektiivse tulemusega võistlusmänge meil ka harrastatud - ja võiks uuesti otsa lahti teha. Hea kopterilaagri kavas on kindlasti oma koht drag- ja pylonracingutel (esimene siis kiirendusvõistlus, teine näiteks ümber kahe posti võiduajamine), hõljutusvõistlusel kiiruse ja/või täpsuse peale või minugipoolest kasvõi pilootide labaheitmisel Suurte kopteritega võivad nad kohtunikele/pealtvaatajale/piloodile olla veidi liiga ohtlikud, aga multirootorite jaoks võiks nad tõesti sobida ka tõsimeelse võistlusena. Ja väiksema "lennuümbriku" (et mitte öelda sektori) tõttu olla ka visuaalselt paremini hoomatavad. Näiteks mingi 20m trass multirootorite pylonile oleks ilmselt täiesti hea - ja võiks kaugelt vaadates oma "setupi" osas meenutada mudelauto võiduajamist
Terv,
I.
Selle kava lendamiseks peab vast kaks flightmode´t ka olema. Kuni kuubakaheksani peaks väga rahulik ja stabiilne seadistus olema ja alates kuubakaheksast juba jõulisem ja äkilisem, et neid figuure välja lennata.
Raptor X50/Airwolf/Mi-24 Hint/Agusta 109/AH-1 Cobra/T-28 Trojan
don`t fly faste then yours angel can fly!
don`t fly faste then yours angel can fly!
Normal ja idleup1
- hõljutamiseks mõistlik hoida rootori rpm madalal ja dualrate/expo peal
- vigur(selili)lennuks vaja aga eelkõige tagada, et ka kang all asendis miski ikka rootorit ringi ajaks (= sümmeetriline throttle kõver)
Osad kasutavad ilusate keeriste jaoks muidugi ka lisaks veel idleup2-e...
...aga tegelikult pole kujundi jooksul tavaliselt vaja reziimi muuta.
Loomulikult, autorotatsioonide jaoks muidugi trottle hold ka...
I.
- hõljutamiseks mõistlik hoida rootori rpm madalal ja dualrate/expo peal
- vigur(selili)lennuks vaja aga eelkõige tagada, et ka kang all asendis miski ikka rootorit ringi ajaks (= sümmeetriline throttle kõver)
Osad kasutavad ilusate keeriste jaoks muidugi ka lisaks veel idleup2-e...
...aga tegelikult pole kujundi jooksul tavaliselt vaja reziimi muuta.
Loomulikult, autorotatsioonide jaoks muidugi trottle hold ka...
I.
Hei!
Need esimesed harjutused on multirootorile rohkem söödavad ja edasi
läheb juba Warthox oskusi vaja: http://warthox.bplaced.net/
Kiirendusvõistlus ja ümber posti võiduajamine on ka huvitav.
Samuti erinevad hõljutusvõistlused.
Samas võiks kopterilaagris proovida kasvõi väljaspool arvestust kuidas multirootor kavas ennast üleval peab.
Vaja siis harjutada, olen pigem hõljutanud. Fotokopteriga rallitama ei hakka aga mul on üks kihutamiseks ka olemas.
Tuleb põllale harjutama minna.
-Ilmar-
Need esimesed harjutused on multirootorile rohkem söödavad ja edasi
läheb juba Warthox oskusi vaja: http://warthox.bplaced.net/
Kiirendusvõistlus ja ümber posti võiduajamine on ka huvitav.
Samuti erinevad hõljutusvõistlused.
Samas võiks kopterilaagris proovida kasvõi väljaspool arvestust kuidas multirootor kavas ennast üleval peab.
Vaja siis harjutada, olen pigem hõljutanud. Fotokopteriga rallitama ei hakka aga mul on üks kihutamiseks ka olemas.
Tuleb põllale harjutama minna.
-Ilmar-
...ülevalt on ülevaade...
-Paranull- pildiblogi
-Paranull- pildiblogi
Re: F3C-Sport
Kas need kusagi inglisekeeles on?ints wrote: Tõlkisin F3C-Spordi reeglid - selle kiirtõlke põhjal võiks aru saada, kas multirootori mehed vajavad oma kava või mitte.
Sorry, ilmselt [st. minuteada] mitte. Saksakeelne on www.f3c.de downloads sektsioonis ehk siis http://www.f3c-heli.de/Daten/F3C_Sport.pdf
Samas, kui ingliskeelseid FAI reegleid http://www.fai.org/aeromodelling/system ... ers_11.pdf kõrvale lugeda, ja lisatud pilte vaadata - enamus peaks olema arusaadav. Kui pole, võin proovida vahendada / tõlkida.
PS. Tegelikult oleks päris tore need ka nii inglise kui ka soome keelde tõlkida ja promoda - äkki saab ka Nordic Populari, mida seni norrakad ja taanlased on vedanud veidi rohkem samasse suunda...
Samas, kui ingliskeelseid FAI reegleid http://www.fai.org/aeromodelling/system ... ers_11.pdf kõrvale lugeda, ja lisatud pilte vaadata - enamus peaks olema arusaadav. Kui pole, võin proovida vahendada / tõlkida.
PS. Tegelikult oleks päris tore need ka nii inglise kui ka soome keelde tõlkida ja promoda - äkki saab ka Nordic Populari, mida seni norrakad ja taanlased on vedanud veidi rohkem samasse suunda...
"Kukerpall" on soome keeles "Homo voltti" eli kynttilä homo volttin kanssatuupola wrote:Ma ei täpselt saa aru mis "kukerpall" tähendab punktis 4. Küünal kukerpalliga.
T-Rex 700N DFC, 600N 3GX, 600EFL PRO SK720, 500EFL PRO DFC, 450Pro & SAB Goblin 630 & 500, Blade nano, 130, Blade mCX, Sebart Sukhoi 29S 30E, DX18, RF G6.5
kukerpall on flip inglise keeles
iseenesest on seal kyll vaid poolik kukerpall, kui täpne olla.
Muide, sakslased on kasutanud sarnase tagasipöördekujundi elemendi juures hoopis terminit Humpty Bump, eristumaks ülalmainitud kukerpallidest.
Võibollla oleks sellele vajalik eritermin, parim eestikeelne vaste oleks vast "po(n)tsatus", aga päris lõpuni ma selles veendunud veel pole. Või ameerika mägi ainsuses vastava lõbustuspargi atraktsiooni järgi. F3A defineerib seda kui poolikut sõlme, aga see pole täpne, idee on, et kopter satub korraks justkui kaaluta olekusse ja ylessliikumine asendub allaliikumisega sellel hetkel kui kopteri kere 180 kraadi asendit muudab (nina ylesse asendist nina alla). f3a nõuab seejuures veel raadiuse olemasolu, siin pigem nõudeks selle peaaegu kohapeal toimumime. ideaalselt kirjeldaks vast asja olukord, kus kopter teeks erinevalt kukerpallist keerdumise mitte raskuskeskme, vaid teliku tasandi ymber (a la kopteri kõhu all olevad rattad on samas ruumipositsooonis paigal sellal kui kopteri nina liigub yles asendist alla asendisse ja telik liigub edasi alla täpselt sama trassi pidi kui ta enne ylesse liikus)
Ehk siis moraal: ka see kujund on olemuselt (poolik) kukerpall ehk flip, kõik muud nimetused on vaieldavad ja tunduvad kahtlase väärtusega vähemalt hetkel hinnates.
iseenesest on seal kyll vaid poolik kukerpall, kui täpne olla.
Muide, sakslased on kasutanud sarnase tagasipöördekujundi elemendi juures hoopis terminit Humpty Bump, eristumaks ülalmainitud kukerpallidest.
Võibollla oleks sellele vajalik eritermin, parim eestikeelne vaste oleks vast "po(n)tsatus", aga päris lõpuni ma selles veendunud veel pole. Või ameerika mägi ainsuses vastava lõbustuspargi atraktsiooni järgi. F3A defineerib seda kui poolikut sõlme, aga see pole täpne, idee on, et kopter satub korraks justkui kaaluta olekusse ja ylessliikumine asendub allaliikumisega sellel hetkel kui kopteri kere 180 kraadi asendit muudab (nina ylesse asendist nina alla). f3a nõuab seejuures veel raadiuse olemasolu, siin pigem nõudeks selle peaaegu kohapeal toimumime. ideaalselt kirjeldaks vast asja olukord, kus kopter teeks erinevalt kukerpallist keerdumise mitte raskuskeskme, vaid teliku tasandi ymber (a la kopteri kõhu all olevad rattad on samas ruumipositsooonis paigal sellal kui kopteri nina liigub yles asendist alla asendisse ja telik liigub edasi alla täpselt sama trassi pidi kui ta enne ylesse liikus)
Ehk siis moraal: ka see kujund on olemuselt (poolik) kukerpall ehk flip, kõik muud nimetused on vaieldavad ja tunduvad kahtlase väärtusega vähemalt hetkel hinnates.