Bluesmell: Jah. Kunagi oli meil ju ka Mudelspordi hõljutuskava, mis koosnes paarikümnest kujundist. Sealt saaks spetskava jätkamiseks lisaideid - kui teha omaette kava.
Teine asi on see, et äkki tuleks Sporti ka F3C mudelite jaoks kohalikele oludele kohandada ehk lisada paar lihtsamat vigurlennukujundit vanast Popularist (kasvõi ainult järgmiseks või paariks aastaks). Näiteks:
7. Tagasipöördega tõus, k=0,3
8. Sirgjooneline lend, k=0,3 või Low pass [seesama, aga saba ees ja näiteks variantidega 1m, 2m või 5m kõrgusel], k=0,9 (ja 0,7, 0,5)
[J]: Erinevalt mõnest teisest vigurlennukavast on F3C kava tegelikult mõõteriistaga mõõdetav umbes 50% ulatuses. Nimelt, hõljutusharjutuste lipul fikseerimised on mõõdetavad nii ajaliselt (võrdse pikkusega, teatud juhtudel ka konkreetse pikkusega jne.) kui joonlaua abil (täpselt lipu kohal, kõrguse muutuse puudumine fikseerimisel jne.) poolobjektiivselt (nõus, et 5cm võib VEIDI erinev tunduda eri kohtunikele kui otse joonlauaga ligi ei lasta) kui 100% objektiivselt (autorotatsiooni maandumisel saab olulisel määral punkte täpsuse eest).
Samas, olen nõus, et MM ja EM võistlustel finaalringi selekteerumisel on kohtunike objektiivsus üheks oluliseks kriteeriumiks ning sellest tingitud võimaliku vea vähendamiseks arvutatakse kohtunikepõhist statistikat (ja seetõttu on eemaldatud ka üks prantsuse kohtunik, näiteks).
Samas, selleks et kohtunikel tekiks mingisugunegi võimalus kallutatud olla on vähemalt meil siin nii pikk arengutee käia, et sisuliselt pole see oluline faktor meie jaoks. Võibolla on see oluline Scott Gray jaoks, kes jäi suvel napilt teiseks - mitte et ma siin kohtunike objektiivsust kahtluse alla seaks, aga lihtsalt sellel tasemel on tõesti iga punktike suure kaaluga.
Veel: Kopterimaailm liigub paraku tormilise kiirusega just SUBJEKTIIVSEMASSE suunda. 3DX on paraku kohtunikule oluliselt subjektiivsem hinnata kui F3C, ometi aga pilootidele meeldib. FAI F3C kava kõrvale on tekkinud F3N, et implementeerida 3DX elemente ka FAI kavas. Ja 3DX-i muusikasse lend on pigem iluuisutamise vabakava / jäätants - siis oma olemuselt. Mitte kaugushüpe.
Kusjuures, nii vaatajale kui tegijale on huvitavam too iluuisutamine just sellise subjektiivse etteastena, kui keegi asendaks selle salto kõrguste mõõtmisega ei viitsiks ilmselt keegi seda ala telekast vaadata...
See kõik ei tähenda, et multirootor kopterite kava ei võiks olla [J] ettepanekule vastavalt objektiivsemalt mõõdetav. Ja tegelikult on selliseid objektiivse tulemusega võistlusmänge meil ka harrastatud - ja võiks uuesti otsa lahti teha. Hea kopterilaagri kavas on kindlasti oma koht drag- ja pylonracingutel (esimene siis kiirendusvõistlus, teine näiteks ümber kahe posti võiduajamine), hõljutusvõistlusel kiiruse ja/või täpsuse peale või minugipoolest kasvõi pilootide labaheitmisel

Suurte kopteritega võivad nad kohtunikele/pealtvaatajale/piloodile olla veidi liiga ohtlikud, aga multirootorite jaoks võiks nad tõesti sobida ka tõsimeelse võistlusena. Ja väiksema "lennuümbriku" (et mitte öelda sektori) tõttu olla ka visuaalselt paremini hoomatavad. Näiteks mingi 20m trass multirootorite pylonile oleks ilmselt täiesti hea - ja võiks kaugelt vaadates oma "setupi" osas meenutada mudelauto võiduajamist
Terv,
I.