Hõõgküünla eluiga
Hõõgküünla eluiga
Käivitasin täna üle pika aja calamato 2taktilise ASP52 .Algselt peal oleva cold küünlaga ei käivitunud,pärast vahetust hot meedumi vastu käivitus ja käis nii hästi nagu ta pole veel kunagi käinud -tühikäik väga stabiilne,samuti ülemineku reezmid Pärast vana ehk siis cold küünla tagasi keeramist käis ta raip jälle kehvasti,noh nigu enne,et tühikäik lonkab ja ülemineku pööretel teeb miskit vale ragisevat häält............ seoses nende proovimistega tekkis mitmeid küsimusi:
Kui kaua võiks kesta nitromootori hõõgküünal
Kas kellegil on küünal õhus rikki läinud
Kas vahetatakse küünalt igaks juhuks näit. iga hooaja alguses või miski
teistsuguse ajavahemiku tagant
Kas liiga kuuma küünlaga võib mootorile haiget teha(liiga varane süüde,detonatsion,auk kolvis jne.)
Kas küünla valik sõltub nitro%
Kui kaua võiks kesta nitromootori hõõgküünal
Kas kellegil on küünal õhus rikki läinud
Kas vahetatakse küünalt igaks juhuks näit. iga hooaja alguses või miski
teistsuguse ajavahemiku tagant
Kas liiga kuuma küünlaga võib mootorile haiget teha(liiga varane süüde,detonatsion,auk kolvis jne.)
Kas küünla valik sõltub nitro%
küünal läheb katki siis kui tahab aga häirib see ainult käivitamise faasis. Kui lennuk juba õhus, siis küünla niidi nö katkemine suurt midagi vist ei mõjuta. Kuumade gaaside mõjul hõõgub ikka edasi aga peale seisatamist enam ei käivitu küünlatoitest.
Eks see ole ka kvaliteedi asi. Odavad küünlad üldjuhul katkevad kiiremini. Mingit ajavahet on raske määratleda, kõik oleneb kasutamistihedusest, kütusest jne jne.
Omavahel on suhtes tõesti kütuse nitro aste ja niidi paksus. Mida vähem nitrot (ehk siis suuremate mootorite puhul, 15 cc ja üles) seda külmem küünal tavaliselt, ehk siis paksem traat küünlas vist. Oleneb ka välistemperatuurist. Talvel külm küünal on ikka kurjast.
Ma loodan, et väga mööda ei pannud.
Täna panime Lauriga minu OSMAX120AX kokku jälle, uued kuullaagrid ja kolvirõngas sees. Peaks sinu juurde testima tulema Sul äkki mingi stend ka oma mootorite katsetamise tarvis kohe võtta?
Eks see ole ka kvaliteedi asi. Odavad küünlad üldjuhul katkevad kiiremini. Mingit ajavahet on raske määratleda, kõik oleneb kasutamistihedusest, kütusest jne jne.
Omavahel on suhtes tõesti kütuse nitro aste ja niidi paksus. Mida vähem nitrot (ehk siis suuremate mootorite puhul, 15 cc ja üles) seda külmem küünal tavaliselt, ehk siis paksem traat küünlas vist. Oleneb ka välistemperatuurist. Talvel külm küünal on ikka kurjast.
Ma loodan, et väga mööda ei pannud.
Täna panime Lauriga minu OSMAX120AX kokku jälle, uued kuullaagrid ja kolvirõngas sees. Peaks sinu juurde testima tulema Sul äkki mingi stend ka oma mootorite katsetamise tarvis kohe võtta?
Kasuta ikka nö soovituslikku või nõks siia-sinna poole. Suts kuumem küünal on tihtipeale kindlam valik. Küünla põletab kiirelt läbi see, kui mootor lahjalt töötab. Nii võid küünlast ka mõne minutiga lahti saada. RC nitro autodes pannakse tavaliselt iga võistluse finaaliks uus küünal, et kindel olla (kuni 40k rpm ja kuni 60min sõit). Samas on ka sama küünlaga kümneid liitreid sõidetud. Aga see on odav jupp ja kindlam on lihtsalt uus panna, kui võistled.
Küünal ei sure ka klõpsust, vaid võib ka "tahmuda". Pane uus ja kasutatud küünal kõrvuti hõõguma ja võrdle!
Küünal maksab 90-100kr ja vahetevahel uus panna ei tee kindlasti paha.
Küünal ei sure ka klõpsust, vaid võib ka "tahmuda". Pane uus ja kasutatud küünal kõrvuti hõõguma ja võrdle!
Küünal maksab 90-100kr ja vahetevahel uus panna ei tee kindlasti paha.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Tahmumise koha pealt nii palju,et proovisin ka 4taktilist ASP61 FS käivitada aga loobusin pärast paari popsu ,küünla kontrollimisel oli must ja õline.Panin küünla süütaja otsa ja keerasin voolu tugevamaks,võttis oma tubli 30 sek. kuni puhtaks põles ja jälle normaalselt helendama hakkas.4Taktilisel silinder alla poole,sellest kah ilmsel kehvem käivitumine.
Marek tulge Supakaga proovima jah , mingi stendimoodi asja leiame ka
on nhiuke vineeri tükk, kus paak ja servo peal ,mille omakorda saab kruvidega paku külge kinnitada.
Autode finaal 60 min. Kes küll suudab nii kaua keskenduda ja viimase piiri peal kihutada
Marek tulge Supakaga proovima jah , mingi stendimoodi asja leiame ka
on nhiuke vineeri tükk, kus paak ja servo peal ,mille omakorda saab kruvidega paku külge kinnitada.
Autode finaal 60 min. Kes küll suudab nii kaua keskenduda ja viimase piiri peal kihutada
Last edited by martc on Sun Jan 30, 2011 22:00, edited 1 time in total.
Selle ASP52 puhul pole külma küünlaga väga midagi teha, pane kuum tagasi. Enya 3 peaks olema see enamvähem õige(pole saanud katsetada, kullos pole mõnda aega olnud kuid nad pidid nüüd kuu lõpus tegema tellimuse), Enya 4-ga on mul endalgi probleeme- tühigaasil töötab, täiesti lahtise kõriga pole ka probleeme kuid vahepealne on problemaatiline, ebaühtlane ja vahel sureb väljagi
Jah aga keskpöörete käigu ühtlus ka sõltuv ka väiksema st. kruvikaga reguleeritava kruvi seadest aga ,et küünla vahetus nii palju mõjub poleks küll osanud oodata.........tellinud olen küünlad siit http://www.justengines.unseen.org/acata ... Plugs.html
enamvähem hinnad ja pärast enteri löömis 5 päeva jooksul postkastis. Sama ka ASP ja OS mootorite varuosade puhul .
Kas keegi teab millist küünalt kasutatakse 4taktiliste mootorite puhul Kas külma või kuuma :?:Tootjad nagu modeltechniks ja os kasutavad numbri asemel markeeringut F
enamvähem hinnad ja pärast enteri löömis 5 päeva jooksul postkastis. Sama ka ASP ja OS mootorite varuosade puhul .
Kas keegi teab millist küünalt kasutatakse 4taktiliste mootorite puhul Kas külma või kuuma :?:Tootjad nagu modeltechniks ja os kasutavad numbri asemel markeeringut F
Meenus veel üks lugu, mida kiirusautomudelist rääkis. Nimelt küünlad saavad ka lekkida. Selle peale ise ei tulekski, aga kui mõtlema hakkad, siis sealt nö "plussi ja miinuse" vahelt võib vigastatud küünal läbi lasta küll. Kui mootor jamab, on kõige lihtsam uus küünal peale keerata ja vaadata, mis juhtub. Kui käitub sarnaselt, jätad vana küüna alles, kui oli viga küünlas, viskad vana ära.
Kuna auto võidusõitudel läks igaks finaaliks uus küünal, siis aasta lõpuks oli neid tööriistakohvris kümmekond. Kõik trennid ja ka mõned vähem tähtsad järgmised sõidud sai vanade küünaldega läbi aetud.
Mardi kirjeldatud põhjustel ka uue mootori sissetöötamist vana küünlaga ei ole tark teha. Peale sissetöötamist jällegi uus küünal peale
Bensumootori meeste loogikat, et "küünal on aasta töötanud, peab korras olema!" ei saa alati järgida
Kuna auto võidusõitudel läks igaks finaaliks uus küünal, siis aasta lõpuks oli neid tööriistakohvris kümmekond. Kõik trennid ja ka mõned vähem tähtsad järgmised sõidud sai vanade küünaldega läbi aetud.
Mardi kirjeldatud põhjustel ka uue mootori sissetöötamist vana küünlaga ei ole tark teha. Peale sissetöötamist jällegi uus küünal peale
Bensumootori meeste loogikat, et "küünal on aasta töötanud, peab korras olema!" ei saa alati järgida
Lauri Laidna - www.pistik.com
ei ole sellist loogikat - hoopis kipub niipidi olema,et kui miski "lonkab",siis on kasulik just küünlast alustada.Olen märganud,et küünaldele ei meeldi see,kui jätad mootori silindri pea allapoole kauaks ajaks seisma - õli valgub küünla peale.Üldiselt on küll küünla eluiga suht ettearvamatu,aga alati on mõistlik tõrgete puhul alustada ülevaatust küünlast - seda on ka suht lihtne teha ja tavaliselt seal ka probleem "pesitseb".Bensumootori meeste loogikat, et "küünal on aasta töötanud, peab korras olema!" ei saa alati järgida