Hõõgküünla eluiga

Arutelu kõigist mootoritest ja sellega seonduvast... elektrimootorid, sisepõlemismootorid, kiiruseregulaatorid jms
Post Reply
martc
Posts: 394
Joined: Tue Jan 08, 2008 21:47
Location: jüri

Hõõgküünla eluiga

Post by martc »

Käivitasin täna üle pika aja calamato 2taktilise ASP52 .Algselt peal oleva cold küünlaga ei käivitunud,pärast vahetust hot meedumi vastu käivitus ja käis nii hästi nagu ta pole veel kunagi käinud -tühikäik väga stabiilne,samuti ülemineku reezmid :D Pärast vana ehk siis cold küünla tagasi keeramist käis ta raip jälle kehvasti,noh nigu enne,et tühikäik lonkab ja ülemineku pööretel teeb miskit vale ragisevat häält............ seoses nende proovimistega tekkis mitmeid küsimusi:
Kui kaua võiks kesta nitromootori hõõgküünal :?:
Kas kellegil on küünal õhus rikki läinud :?:
Kas vahetatakse küünalt igaks juhuks näit. iga hooaja alguses või miski
teistsuguse ajavahemiku tagant :?:
Kas liiga kuuma küünlaga võib mootorile haiget teha(liiga varane süüde,detonatsion,auk kolvis jne.) :?:
Kas küünla valik sõltub nitro% :?:
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

küünal läheb katki siis kui tahab aga häirib see ainult käivitamise faasis. Kui lennuk juba õhus, siis küünla niidi nö katkemine suurt midagi vist ei mõjuta. Kuumade gaaside mõjul hõõgub ikka edasi aga peale seisatamist enam ei käivitu küünlatoitest.
Eks see ole ka kvaliteedi asi. Odavad küünlad üldjuhul katkevad kiiremini. Mingit ajavahet on raske määratleda, kõik oleneb kasutamistihedusest, kütusest jne jne.
Omavahel on suhtes tõesti kütuse nitro aste ja niidi paksus. Mida vähem nitrot (ehk siis suuremate mootorite puhul, 15 cc ja üles) seda külmem küünal tavaliselt, ehk siis paksem traat küünlas vist. Oleneb ka välistemperatuurist. Talvel külm küünal on ikka kurjast.
Ma loodan, et väga mööda ei pannud.
Täna panime Lauriga minu OSMAX120AX kokku jälle, uued kuullaagrid ja kolvirõngas sees. Peaks sinu juurde testima tulema ;) Sul äkki mingi stend ka oma mootorite katsetamise tarvis kohe võtta? :)
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Kasuta ikka nö soovituslikku või nõks siia-sinna poole. Suts kuumem küünal on tihtipeale kindlam valik. Küünla põletab kiirelt läbi see, kui mootor lahjalt töötab. Nii võid küünlast ka mõne minutiga lahti saada. RC nitro autodes pannakse tavaliselt iga võistluse finaaliks uus küünal, et kindel olla (kuni 40k rpm ja kuni 60min sõit). Samas on ka sama küünlaga kümneid liitreid sõidetud. Aga see on odav jupp ja kindlam on lihtsalt uus panna, kui võistled.

Küünal ei sure ka klõpsust, vaid võib ka "tahmuda". Pane uus ja kasutatud küünal kõrvuti hõõguma ja võrdle!

Küünal maksab 90-100kr ja vahetevahel uus panna ei tee kindlasti paha.
Lauri Laidna - www.pistik.com
martc
Posts: 394
Joined: Tue Jan 08, 2008 21:47
Location: jüri

Post by martc »

Tahmumise koha pealt nii palju,et proovisin ka 4taktilist ASP61 FS käivitada aga loobusin pärast paari popsu ,küünla kontrollimisel oli must ja õline.Panin küünla süütaja otsa ja keerasin voolu tugevamaks,võttis oma tubli 30 sek. kuni puhtaks põles ja jälle normaalselt helendama hakkas.4Taktilisel silinder alla poole,sellest kah ilmsel kehvem käivitumine.
Marek tulge Supakaga proovima jah , mingi stendimoodi asja leiame ka :D
on nhiuke vineeri tükk, kus paak ja servo peal ,mille omakorda saab kruvidega paku külge kinnitada.
Autode finaal 60 min. :shock: Kes küll suudab nii kaua keskenduda ja viimase piiri peal kihutada :!:
Last edited by martc on Sun Jan 30, 2011 22:00, edited 1 time in total.
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Juhuu, peaks proovima jah seda OSMAXi, kui töötab, siis saab ju kasutusse panna! ;) Jälle põhju smidagi tellida :D
Kiku
Posts: 173
Joined: Tue Jan 26, 2010 22:55
Location: Tallinn, Mustamäe

Post by Kiku »

Selle ASP52 puhul pole külma küünlaga väga midagi teha, pane kuum tagasi. Enya 3 peaks olema see enamvähem õige(pole saanud katsetada, kullos pole mõnda aega olnud kuid nad pidid nüüd kuu lõpus tegema tellimuse), Enya 4-ga on mul endalgi probleeme- tühigaasil töötab, täiesti lahtise kõriga pole ka probleeme kuid vahepealne on problemaatiline, ebaühtlane ja vahel sureb väljagi
martc
Posts: 394
Joined: Tue Jan 08, 2008 21:47
Location: jüri

Post by martc »

Jah aga keskpöörete käigu ühtlus ka sõltuv ka väiksema st. kruvikaga reguleeritava kruvi seadest aga ,et küünla vahetus nii palju mõjub poleks küll osanud oodata.........tellinud olen küünlad siit http://www.justengines.unseen.org/acata ... Plugs.html
enamvähem hinnad ja pärast enteri löömis 5 päeva jooksul postkastis. Sama ka ASP ja OS mootorite varuosade puhul .
Kas keegi teab millist küünalt kasutatakse 4taktiliste mootorite puhul :?: Kas külma või kuuma :?:Tootjad nagu modeltechniks ja os kasutavad numbri asemel markeeringut F
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

Kui ma õieti mäletan, siis 4T tahtis ikka väga kuuma küünalt.
F peakski olema spetsiaalselt 4T (Four stroke) küünal, ning paiknema pisut kuumimast veel soojema poole.
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

pärast enteri löömis 5 päeva jooksul postkastis
:D Päris hea :D
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Mul liiga kuumalt käivas mootoris (moditud väljalase 8) :oops: ) sulasid isegi ENYA 4'd ära. Lagunev hõõgniit võib kenasti jääda väljalaske akna serva ning kolvi vahele ning teha hülssi mõnusa kriimu.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Meenus veel üks lugu, mida kiirusautomudelist rääkis. Nimelt küünlad saavad ka lekkida. Selle peale ise ei tulekski, aga kui mõtlema hakkad, siis sealt nö "plussi ja miinuse" vahelt võib vigastatud küünal läbi lasta küll. Kui mootor jamab, on kõige lihtsam uus küünal peale keerata ja vaadata, mis juhtub. Kui käitub sarnaselt, jätad vana küüna alles, kui oli viga küünlas, viskad vana ära.

Kuna auto võidusõitudel läks igaks finaaliks uus küünal, siis aasta lõpuks oli neid tööriistakohvris kümmekond. Kõik trennid ja ka mõned vähem tähtsad järgmised sõidud sai vanade küünaldega läbi aetud.

Mardi kirjeldatud põhjustel ka uue mootori sissetöötamist vana küünlaga ei ole tark teha. Peale sissetöötamist jällegi uus küünal peale :)

Bensumootori meeste loogikat, et "küünal on aasta töötanud, peab korras olema!" ei saa alati järgida :lol:
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

Bensumootori meeste loogikat, et "küünal on aasta töötanud, peab korras olema!" ei saa alati järgida
ei ole sellist loogikat - hoopis kipub niipidi olema,et kui miski "lonkab",siis on kasulik just küünlast alustada.Olen märganud,et küünaldele ei meeldi see,kui jätad mootori silindri pea allapoole kauaks ajaks seisma - õli valgub küünla peale.Üldiselt on küll küünla eluiga suht ettearvamatu,aga alati on mõistlik tõrgete puhul alustada ülevaatust küünlast - seda on ka suht lihtne teha :lol: ja tavaliselt seal ka probleem "pesitseb".
Post Reply