Piper J-3 Cub M24

Uued ja juba vastuse leidnud küsimused algajatele
User avatar
Tommikuld
Posts: 191
Joined: Sat Nov 27, 2010 15:59
Location: Tallinn

Piper J-3 Cub M24

Post by Tommikuld »

Selline mudel Piper J-3 Cub M24
On kellegil kogemusi sellise mudeliga.
Mootori kang põhjas ja isegi ei liiguta teda ja mis moodi selline mudel toimima peaks.
User avatar
Tommikuld
Posts: 191
Joined: Sat Nov 27, 2010 15:59
Location: Tallinn

Post by Tommikuld »

no ei lenda ei maast ei visates.
tundub et lihtsalt see asjandus liiga raske ja mootoripöörded liiga väikesed ja tiivik võiks ka poole suurem olla


ON KEDAGI KES SELLE LENDU ON SAANUD
User avatar
felch
Posts: 1462
Joined: Wed Apr 22, 2009 16:48
Location: Tallinn, Nõmme
Contact:

Post by felch »

Proppidest siin veidi räägitakse: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=439356
Pole midagi paremat halvast ilmast !
User avatar
prosper
Posts: 1621
Joined: Mon May 11, 2009 18:22
Location: Hiiumaa
Contact:

Post by prosper »

Sinu oma vist suurem aga minul on see http://www.kyosho.se/modell_detaljer.as ... ldLopNr=01 ja lendab ikka VÄGA HÄSTI. Mis muidugi jama võib olla Sinu isendil on see mis juhtus minu Mustangiga http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=4488
User avatar
piperpoiss
Posts: 65
Joined: Thu Jun 03, 2010 21:48
Location: Tartu, Eesti
Contact:

Post by piperpoiss »

äkki aku liiga nõrk?
(-_-)
User avatar
Tommikuld
Posts: 191
Joined: Sat Nov 27, 2010 15:59
Location: Tallinn

Post by Tommikuld »

Ma ise arvan et vast see originaal aku liiga raske mingi lipo panema
selline tunne et mootor lahja ja tiivik väike
mitte ei saa aru kuidas see originaal varustusega peaks lendama
User avatar
Tommikuld
Posts: 191
Joined: Sat Nov 27, 2010 15:59
Location: Tallinn

Post by Tommikuld »

hakkan tasapisi pihta saama kus suunas pean tegutsema :D
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

Ennast kordamast ma ei väsi ;)

Tüüpiliselt kipuvad sellised algajale mõeldud pisikesed "täiesti lennuvalmis" "pappmudelid" olema väga aladimensioneeritud mootoriga. Tõenäoliselt selle pärast, et hinda mitte liiga kõrgele ajada.

Kusjuures mudel iseenesest lendab väga hästi. Lendab ka kohe karbist välja võetuna, aga kahjuks mitte algaja piloodi käes, kellele ta väidetavalt mõeldud on. Lennu nipp on iseenesest väga lihtne - lennata tuleb vähemalt algul hästi ettevaatlikult kõrgust kogudes (suurem, kui 10% tõus käib mootoril üle jõu, järgneb stall ja edasine, mis sellest tuleneb). Algaja piloot ja tegelikult ka kogenum tegija uue mudeli puhul on aga loomulikult teada-tuntud mantra "kiiremini, kõrgemale, et oleks eksimisruumi" mõju all - ning tulemus on ette ennustatav.

PS. Kui tegu on M-24 ja Piperiga, siis ega ometi Kyosho?! Minu mäletamist pidi need mudelid asendati miski 3 aastat tagasi keski Cesna laadsega (ega mudel tegelikult praktiliselt muutunud, pisut värvi & pisut kerekuju - lennuomadused praktiliselt ikka samad). Kui tegu sellise unikumiga, siis soovitan soojalt mootor välja vahetada. Minu oma hakkas igatahes alles siis õieti lendama. Ainus jama selles, et Kyosho armastas oma elektroonikat - harjavabaks väljavahetamine tähendab *kõiki* alates servost kuni lõpetades saatjaga. Ainus taaskasutatav osa oleks akupakk - aga seegi soovitatav LiPo vastu vahetada.
User avatar
Tommikuld
Posts: 191
Joined: Sat Nov 27, 2010 15:59
Location: Tallinn

Post by Tommikuld »

selge nagu seebivesi
seda ma ise ka juba arvasin :D
juksrace
Posts: 77
Joined: Wed Jun 03, 2009 23:44
Location: Tartu

Post by juksrace »

Ega jah, kui tegu selle harjadega mootoriga versiooniga, siis on tõesti teda raske õhku saada, eriti talvel kus nii nõrk veosüsteem saab veel vähem voolu akust kätte. Aga muidu on selle lennutamine lihtne kui juba õhku saab, võin veel soovitada enne lennuki viset väikest hoojooksu, et mootor jõuaks pöördeid koguda ja kindlasti mitte kange põhja tõmmata, sest see lennuk armastab nii vertikaal stalli kui ka üle tiiva nurga vajumist ja seda eriti just stardis kus lennuki kiirus on väike
User avatar
Tommikuld
Posts: 191
Joined: Sat Nov 27, 2010 15:59
Location: Tallinn

Post by Tommikuld »

kas sellega siis maast ei olegi võimalik startida
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

mul oli kunagi Graupneri Cub,startis maast ilma probleemideta ja lendas täiesti originaalmootori ja akuga.
Arvatavasti on sul probleem akudega.
Image
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
juksrace
Posts: 77
Joined: Wed Jun 03, 2009 23:44
Location: Tartu

Post by juksrace »

pole olnud kunagi stardirada, et proovida maast starti ja nende väikeste ratastega mis tal kaasas on, pole lihstalt muru pealt võimalik startida(oleneb murust võibolla)
User avatar
Andu
Posts: 323
Joined: Wed Jan 19, 2011 23:06
Location: Tallinn
Contact:

Post by Andu »

Võtan teema üle:
Gaasikangi liigutades läheb propeller korra käima, kuid jääb varsti seisma, olenemata gaasikangi asukohast - kui gaas on peal ja üritada servosid liigutada, siis kas servod ei liigu või jääb propeller seisma ja servod liiguvad.
Kas tegu akuga või hoopis mootoriga?
Kui mootorit ringi ajada, siis sees kerge ragin / tõrked.

Leidsin Elfast 25 raha eest Lipo aku, mis samuti 8.4V ja 600mAh. Pole päris originaal paki moodi, aga ilmselt tasub välja vahetada?
Tester näitab, et akus 8.9V voolu, aga ei tea, mis koormuse all teeb.
User avatar
tulnuk
Posts: 539
Joined: Mon Aug 01, 2005 1:33
Location: tartu

Post by tulnuk »

Tõenäoliselt on akupakis mõned elemendid väsinud, kui koos mootoriga servosid käitad, langeb pinge liiga alla, regulaatori failsafe lööb sisse ja jätab mootori seisma.
Kui uut akud ostad, tee kindlaks, kas regulaator lipo akude minimaalsest pingest oskab aru saada, muidu võib kogu lennukist rõõm üürikeseks jääda
User avatar
prosper
Posts: 1621
Joined: Mon May 11, 2009 18:22
Location: Hiiumaa
Contact:

Post by prosper »

Kui on harjadega mootor siis on sama probleem mis mina kogesin. Asi muutus kui vahetasin mootori,tõsi küll just samasuguse vastu (aku oli selleks ajaks juba vahetatud ja kõik toimis selle ajani kui mootor tahmane oli).Mul oli ka kohe arvamus et aku on läbi aga mul olid ju täiesti uued akud.Igal juhul toimib.Mul oli kohe silmaga näha et mootor tahmane nii seest kui väljast.
User avatar
felch
Posts: 1462
Joined: Wed Apr 22, 2009 16:48
Location: Tallinn, Nõmme
Contact:

Post by felch »

Andu wrote:...
Kui mootorit ringi ajada, siis sees kerge ragin / tõrked....
Pingestatud skeemi puhul ongi mootori käik veidi "raske" kui käega keerata. Mõõda pinget koormuse all ! Arvatavasti kukub kõvasti.
Pole midagi paremat halvast ilmast !
User avatar
Andu
Posts: 323
Joined: Wed Jan 19, 2011 23:06
Location: Tallinn
Contact:

Post by Andu »

felch wrote:
Andu wrote:...
Kui mootorit ringi ajada, siis sees kerge ragin / tõrked....
Pingestatud skeemi puhul ongi mootori käik veidi "raske" kui käega keerata. Mõõda pinget koormuse all ! Arvatavasti kukub kõvasti.
Ma mõtlesin ilma akuta mootorit ringi ajades.
User avatar
felch
Posts: 1462
Joined: Wed Apr 22, 2009 16:48
Location: Tallinn, Nõmme
Contact:

Post by felch »

Siis kontrolli laagreid - kas kuulid laiali ja magnetite külge kleepunud. Muidugi...siis peaks loks tuntav olema ja mootor jääb päris selgelt kinni ka.
Pole midagi paremat halvast ilmast !
User avatar
Andu
Posts: 323
Joined: Wed Jan 19, 2011 23:06
Location: Tallinn
Contact:

Post by Andu »

Uus aku olemas, kinni jääb ilmselt sellepärast, et ülekande hammasrataste vahel miskit puru. Vaatan korra mootori sisse ka, ehk vahetab harjad ära.
User avatar
Andu
Posts: 323
Joined: Wed Jan 19, 2011 23:06
Location: Tallinn
Contact:

Post by Andu »

Nonii. Täna sai kere kokku liimitud ja lennuk täielikult kokku pandud. Esialgsete katsetustega käib mootor edukalt pöördesse ja kõik peaks toimima. Ei tea, kas saba osaga on midagi viltu, või ei, eks see paistab esimese lennutamise käigus.

Kere- ja värvitööd jätan ilmselt vihmaseks kevadeks.
User avatar
Tommikuld
Posts: 191
Joined: Sat Nov 27, 2010 15:59
Location: Tallinn

Post by Tommikuld »

tubli tubli
anna siis teada mis ja kus
tahaks ka kohe oma silmaga näha :D
User avatar
Andu
Posts: 323
Joined: Wed Jan 19, 2011 23:06
Location: Tallinn
Contact:

Post by Andu »

Homme kunagi 12 paiku Harku järvel peaks olema näha esimesi matse.
Oled kohal?
Muide kui tahad oma plade tossu kätte saada, siis ma kere seest peaks veel saama seda :D
imm
Posts: 574
Joined: Sun Oct 01, 2006 22:54

Post by imm »

Andu wrote:Homme kunagi 12 paiku Harku järvel peaks olema näha esimesi matse.
... huvitav ,millega esimesed matsid kohale tulevad :lol:
sorry läbustamise pärast :?
User avatar
Andu
Posts: 323
Joined: Wed Jan 19, 2011 23:06
Location: Tallinn
Contact:

Post by Andu »

Eesti keel on nii ilus keel, et ei hakka kirjutama crashe... loomulikult sobiks ka õnnetusi, aga mats ka kena Eesti nimi. Kohale tulevad rohelise autoga.
User avatar
felch
Posts: 1462
Joined: Wed Apr 22, 2009 16:48
Location: Tallinn, Nõmme
Contact:

Post by felch »

Postituses oli rõhk teisel kohal (vrdl: palk - puujupp ja palk - tasu tehtud töö eest).
/Felch@keelekõrv :)
Pole midagi paremat halvast ilmast !
User avatar
Andu
Posts: 323
Joined: Wed Jan 19, 2011 23:06
Location: Tallinn
Contact:

Post by Andu »

Nonii... kell on sujuvalt 0200 saanud ja lõppude lõpuks on mu lennuk täiuslik - mitte ühtegi puuduvat juppi ei ole, välja arvatud kleepsud külgedel.
Sabaosa sain täiuslikult tööle, mootori nurga parandasin ära, propeller ei ole enam võlli peal lahti. Homme ilmselt testilennule.

Harkult lahkudes suutsin kogemata tiiva pooleks voltida (seljakotis), aga kuum vesi parandas ka selle.

Akud laadimas ja ootamas homset :)
Hoidke pöialt siis!

Edit:
Kõik mu välja naerdud näpujooted ja üleliigset juhtmed said vahetatud korraliku ühenduse vastu.
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

Andu wrote: Kõik mu välja naerdud näpujooted ja üleliigset juhtmed said vahetatud korraliku ühenduse vastu.
Nu siis võiks lendamist oodata ;)
Olgugi, et väike masin - isand Ampère'le meeldib ikka lühike ja korralik tee ;)
User avatar
Andu
Posts: 323
Joined: Wed Jan 19, 2011 23:06
Location: Tallinn
Contact:

Post by Andu »

Pfpfpfpfpfpfpfpfpfpfpfpfpfffffffppppfffffppfff

Esimesed lennud tehtud, lennuk kuivab liimist teises toas :D
Sain teha vist kolm viset ja iga korraga lendasin aina pikema tee.
Lõpetuseks aga: propelleri mutter ja seib kadunud, kere nina muljutud, praguline, tiibade kummide pulgad (need mis läbi kere lähevad) olid läbi vahu nihkunud (augud ovaalsed), tagumine tüür otsustas lahkuda.

Lasen liimil kuivada ja ehk saab pärast, tuulevaikses kohas uuesti proovida.

Tuju siiski hea, sest lennuk oli paljulubav.
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Kulla Andu, unusta see junn ära, see ajab sul veel mudelismi isu ära (kuigi õigel mudelistil iialgi nii ei lähe). Tule platsile meiega ja niikaua, kui üliõpilase staatuses ja raha veel veidi vähe, lenda meie lennukitega. Õpetame su välja ja saad proovida erinevaid lennukeid. Mul oleks kohe pakkuda vana hea Mentor ja kaks pulti.
Post Reply