Cessna 182

See on koht, kus rääkida kõigest mudelitega seonduvast, mis teiste teemade alla ei lähe.
User avatar
Jorgan
Posts: 195
Joined: Fri Feb 11, 2011 14:58
Location: Viljandimaa

Cessna 182

Post by Jorgan »

Kellel on kogemusi Cessnaga? Eile üritasin oma Cessna õhku saada, aga see ei õnnestunud kui siis mõneks sekundiks. Kas Cessnat saab ka lendu visates? Mööda maad ilma suuskateta see eriti ei õnnestunud.Tegelikult proovisin ka visates, see kah ei õnnestunud. kes teab rääkida cessna iseloomust kas ta vajab õhku tõusmiseks ikka päris head hoogu.Cessna on mul 1200mm tiivaülatust. Muidugi olen ka algaja. Simupeal tuli mul suhteliselt hästi vällja. Mulle omale tunndub,et ta kukub lihtsalt õhust läbi.
Help me!!!!!!
User avatar
saarlane
Posts: 360
Joined: Fri Sep 28, 2007 16:49
Location: Kuressaare

Post by saarlane »

Vaata raskuskese üle ja tüürid, et midagi kuskil ülemäära kaldu ei oleks!
Ning visates ongi väikeseid vahukaid kõige parem startida, kui nõrk mootor siis ikka korralik hoog ka taha anda. Aga mis lennukiga täpsemalt tegu, mingi RTF komplekt või ise oled tehnika peale pannud vms. Linki?
56481228- Erkki
User avatar
Jorgan
Posts: 195
Joined: Fri Feb 11, 2011 14:58
Location: Viljandimaa

Post by Jorgan »

Lennuk on jah RTF kompl. Mootor on ilma harjadeta täpsemalt ei tea, prop on kolmelabaga. Tüürid kõik ilusti siledad ja tüürid on kõik hingede peal mitte peno õhendus. Lennuki täpsemat mudelit ei tea ja ei leidnud ka kuskilt e-poest sellist. Kust kohast ma tasakaalu mõõdan. Präegu panis selle tiiva raami või mis iganes see plastik on. Selle järgi panin tasakaalu. See asub tiiva eest servast umbes 4cm taga pool.
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Ilmselt on tegu migi 1 meetrise tiivaga mudeliga,raskuskese pane paika täisvarustuses mudeliga(akud ja kõik muu kila kola peal),40mm tundub suht õige olevat,samas mudelil ju mingi juhend peaks ka kaasas olema.
Originaalis on selliste mudelite jõuseadmed väga tagasihoidlikud,käest visates saad lendama,ideaalselt väljakult(asfalt,või miski siledam)tõstad õhku ka maast,kuigi vaevaga.
Soovitaksin harjadega mootori asendada harjadeta mootori vastu,ilmselt ka kasutusele võtta LIPO akud.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
User avatar
Jorgan
Posts: 195
Joined: Fri Feb 11, 2011 14:58
Location: Viljandimaa

Post by Jorgan »

Hehh! Nagu eespool õeldud siis mootor on juba ilma harjadeta ja aku on kah lipo. Tiib on 1.2m
User avatar
prosper
Posts: 1621
Joined: Mon May 11, 2009 18:22
Location: Hiiumaa
Contact:

Post by prosper »

Tõenäoliselt on tegu selle isendiga http://www.youtube.com/watch?v=yxt88yPU ... re=related http://www.wattflyer.com/forums/showthread.php?t=5493 ja siit saab lugeda,sest mõnel on ka sarnaseid probleeme.
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Siis on raskuskese kusagil 60 mm peal tiiva esiservast.
Venekeelne manual peaks saada oleme sellel lingil - http://www.pilotage-rc.com/catalogue/15_/15_10/RC8908/


On küll venekeelne aga ehk aitab.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
User avatar
helari55
Posts: 142
Joined: Sun Sep 28, 2008 12:25
Location: Viljandi

Post by helari55 »

Kus sa muidu lennutamas käid???
Hyper st pro:)
Hyper st:)
HK-450 (trex)
Robbe ghost bat
Phoenix 2000
User avatar
Jorgan
Posts: 195
Joined: Fri Feb 11, 2011 14:58
Location: Viljandimaa

Post by Jorgan »

Auksi järve ääres. Mu lennuk pesitseb kah seal sõbra juures.
User avatar
Jorgan
Posts: 195
Joined: Fri Feb 11, 2011 14:58
Location: Viljandimaa

Post by Jorgan »

Mis propi võiks panna?
•Motor: 2835/2410-09
•Battery: Lipoly 11.1v 1500mah
•Wingspan: 1200mm
•Length: 890mm
•Flight time: 8-15min
•Weight: 680g
•ESC: 20A
•Servo: 9g*4
•Radio: 4ch
Lennuk siis ikka Cessna 182[/url]
User avatar
ik
Posts: 478
Joined: Tue Jun 30, 2009 17:39
Location: Tartu
Contact:

Post by ik »

8x6 peaks lendama küll
P28A- FPV
User avatar
Jorgan
Posts: 195
Joined: Fri Feb 11, 2011 14:58
Location: Viljandimaa

Post by Jorgan »

kas 9*6 on kõvema tõmmbega?
User avatar
ik
Posts: 478
Joined: Tue Jun 30, 2009 17:39
Location: Tartu
Contact:

Post by ik »

Ma ei tea konkreetse mootori pöördeid, võimalik,et ta ei jõua seda normaalselt ringi ajada, teoreetiliselt peaks olema jah..
P28A- FPV
User avatar
Jorgan
Posts: 195
Joined: Fri Feb 11, 2011 14:58
Location: Viljandimaa

Post by Jorgan »

Ma proovisin 9x6 see jäi lahjaks.

Nii sain lennuki kuidagi lenndama aga väga halvasti juhitav. Lennuks on tasakaalus (minu arust) aga lennates veab esiotsa ülesse. Kas pean veel akut ettepoole nihutama või tagumise tiiva labasid väheke allapoole keerama?


Aga ta lenndas ÄGE :P
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

lennuki trimmimine õhus on ju elementaarne
timmid kõik paika seni kuni ta ilusti otse lendab

tasakaalukeskpunkt on ju lennuki juhendis ette näidatud? seda ära päris umbes lahmima hakka, lennuk võib ainult üks kord lennata
kogun vanu vene lennukimootoreid
User avatar
Jorgan
Posts: 195
Joined: Fri Feb 11, 2011 14:58
Location: Viljandimaa

Post by Jorgan »

:D sedant küll. Muide sellel lennukil ei olnud kasutusjuhendil seda märgitud, leitsin selle mujalt.
Kuskil oli kirjas,et rusikareegel 25% tiiva pikusest. Mis te arvate kas see vastab tõele? Aga kas nn.tüür peab olema lennuki tiivaga ühel joonel või võib tagumise tiiva tüüri ots olla veidike alla poole.
juksrace
Posts: 77
Joined: Wed Jun 03, 2009 23:44
Location: Tartu

Post by juksrace »

Ülatiivalise lennukiga on tavaline, et täisgaasiga veab nina üles, seda saaks paika mootori nurga reguleerimisega. Samas kui ta just väga hullult üles ei vea, siis mind väga ei häiriks.
User avatar
saarlane
Posts: 360
Joined: Fri Sep 28, 2007 16:49
Location: Kuressaare

Post by saarlane »

Noo, kas ikka tiiva pikkusega saab võtta, või saab?
Pane 1/3 tiivalaiust ja korras. Siis vaatad kuidas lendab ning nihutad ette või taha vastavalt. Kindluse mõttes võid natuke ette poole jätta, et ta sul "sabaraske" poleks.

Abiks võiks olla ka see kalkulaator kui katseeksitusmeetod tundub liiga ekstreemne- http://adamone.rchomepage.com/cg_calc.htm
Last edited by saarlane on Sun Feb 27, 2011 21:58, edited 1 time in total.
56481228- Erkki
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

mina pikkuse järgi tasakaalu ei oska panna, küll aga on rusikareegel, et tasakaal peaks jääma tiiva esimesse veerandisse laiuse suhtes (selle veerandi lõpu kohas)

kui peale trimmi jääb kõrgustüür märgatava nurga alla, siis viitab see sellele, et esitiib ja tagatiib ei ole ühe telje peal lennusuuna suhtes.

kas sama trimm kehtib aeglasel lennul ja gaas põhjas lennul samamoodi? kui ei, siis on mootorinurgaga puusse läinud
kogun vanu vene lennukimootoreid
User avatar
Jorgan
Posts: 195
Joined: Fri Feb 11, 2011 14:58
Location: Viljandimaa

Post by Jorgan »

Üks küsimus veel. Kust ma saan homme Tallinast servot osta?
Soovitake mõnnda head kohta. Ise ei ole kursis.
User avatar
Tommikuld
Posts: 191
Joined: Sat Nov 27, 2010 15:59
Location: Tallinn

Post by Tommikuld »

kullost
User avatar
Jorgan
Posts: 195
Joined: Fri Feb 11, 2011 14:58
Location: Viljandimaa

Post by Jorgan »

Aitähh! Kas see asub mustamäe teel?
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

Mustamäe teel huvikeskus Kullo, teisi kullosid pole

teine pood on Rocca Al Mare keskuses II korrusel
kogun vanu vene lennukimootoreid
User avatar
Tommikuld
Posts: 191
Joined: Sat Nov 27, 2010 15:59
Location: Tallinn

Post by Tommikuld »

mustamäe teel jah
User avatar
Jorgan
Posts: 195
Joined: Fri Feb 11, 2011 14:58
Location: Viljandimaa

Post by Jorgan »

Nii! Lõpuks sain lennuki rahuldavalt lenndama. Vaja veel nipetnäpet siit sealt timmida. Mootor oli tehase poolt valesti kinnitatud, sai nurka juurde antud ja lenndas juba suhteliselt stabiilselt.
Tänud kõikidele kes andsid head nõu!



Maandumisega on veel vähe raskusi :D
imm
Posts: 574
Joined: Sun Oct 01, 2006 22:54

Post by imm »

minu esimene raadiojuhitav lennuk oli .25 sisepõlekaga ülatiivaline treener.
temaga lendamas käies oli iga päev, kui propp maandudes terveks jäi pidupäev :wink: hiljem sain aru, et see lennuk lendas ikka sigahästi ja et propeller kinnitatakse sisepõlekal ühte kindlasse asendisse... :D :D :D
palju edu!
User avatar
Jorgan
Posts: 195
Joined: Fri Feb 11, 2011 14:58
Location: Viljandimaa

Post by Jorgan »

Krt. Kui mina oma lennuki ilusti lenndama saan siis keerab ilmataat ikka asja peese.
Näpud sügelevad.
User avatar
Jorgan
Posts: 195
Joined: Fri Feb 11, 2011 14:58
Location: Viljandimaa

Post by Jorgan »

Lollil üks küsimus. Mida teeb puldil nupp kuhu on kirjutatud "PDM"?



Ei hakka naerma!
User avatar
Jorgan
Posts: 195
Joined: Fri Feb 11, 2011 14:58
Location: Viljandimaa

Post by Jorgan »

Kas keegi tõesti ei oska vastata?
User avatar
prosper
Posts: 1621
Joined: Mon May 11, 2009 18:22
Location: Hiiumaa
Contact:

Post by prosper »

You can go back to the original factory set ID, press the “PDM” when turning on the transmitter, then release the
“PDM” button and turn the transmitter off and on again.

Power Down Mode PDM
RANGE CHECK THE RADIO
A range check must be performed before the first flight of a new model. It is not necessary to do a range check
before every flight (but is not a bad idea to perform a range check before the first flight of each day). A range
check is the final opportunity to reveal any radio malfunctions, and to be certain the system has adequate
operational range.
1. There is “Power Down Mode” built in for doing a ground range check. To activate the “Power Down
Mode” make sure the transmitter is already ON an press the “PDM” button on the right upper panel of
the transmitter. The Green LED will turn off to indicate the PDM is working. During this mode, the RF
power is reduced so the range test can be performed.
2. Walk away from the model while simultaneously operating the controls. Have an assistant stand by the
model and signal what the controls are doing to confirm that they operate correctly. You should be
able to walk approximately 30 - 50 paces from the model without losing control.
3. If everything operates correctly, return to the model. The “Power Down Mode” continues for 60 seconds
and after that the power will go back to the normal level and the Green LED will come back on. To exit
the “Power Down Mode” before the 60 seconds, press the “PDM” key again.
WARNING: NEVER start flying when the “Power Down Mode” is active.

Kas Su saatja manualis ei olnud sellist teksti?
Post Reply