Falconi ehitus

Kõigest mis teiste alateemade alla ei mahu
Post Reply
User avatar
ik
Posts: 478
Joined: Tue Jun 30, 2009 17:39
Location: Tartu
Contact:

Falconi ehitus

Post by ik »

Hakkasin sellist aparaati kokku panema-
Image
Kuna selle lennuki kohta on ka u 2000 postitusega teema olemas http://www.rcuniverse.com/forum/m_59134 ... ey_/tm.htm ei pea ise õnneks päris nullist jalgratast leiutama, aga eks nuputamist jagub.

Kuna üks põhiprobleem olevat selle komplekti puhul kehv liim, siis
alustasin sellest,et sikutasin kõik keres olevad tugikaared välja (tulid u 1kg jõuga tõmbamisel) ,et nad ükshaaval korralikult tagasi liimida, samuti määrisin telikukinnitused ja sabatalade kinnitused ohtralt epoga.

Täna tuli üks kena pakk:

Image
Image
P28A- FPV
User avatar
ik
Posts: 478
Joined: Tue Jun 30, 2009 17:39
Location: Tartu
Contact:

Post by ik »

petrooleum ka olemas :) nädalavahetusel loodaks proovikäivituse teha :)
P28A- FPV
User avatar
titan
Posts: 981
Joined: Fri May 15, 2009 17:10
Contact:

Post by titan »

:shock: Kas see on Eesti esimene turbomootoriga mudel?
Aga vägev igatahes!
Raptor X50/Airwolf/Mi-24 Hint/Agusta 109/AH-1 Cobra/T-28 Trojan
don`t fly faste then yours angel can fly!
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Ära siis ilma minuta tee ;) Ma tulen nädalavahetusel lõunasse.
Ma vaatan youtubes sama lennuki videosid. Päris kiire :) Õnneks on tegu siiski trainer tüüpi turbiinlennukiga, et saab ka "aeglaselt" lennata.
Igastahes super. Lõpuks ka eestlasel turbiin. 2011 on vist Eestis mudelismi poolest huvitav ja ajalooline aasta :)
User avatar
ik
Posts: 478
Joined: Tue Jun 30, 2009 17:39
Location: Tartu
Contact:

Post by ik »

Einoh, ega ta ilma sinuta lendu nigunii ei lähe :D
Kas nädalavahetusel mootoriproovimiseni jõuab, eks seda näeb , justkui oleks kõik käivitamiseks vajalik olemas peale mingi stendimoodi asja, samas üritan ka väga by-the-book esialgu teha, kuna mingit kogemust pole, kus saab "lõigata " ja mida ei tohi kindlasti teha.
P28A- FPV
User avatar
Keks
Posts: 325
Joined: Thu Oct 04, 2007 19:59
Location: Loo
Contact:

Post by Keks »

Isegi tuleks sellist ainult "youtubest" nähtud asja hea meelega uudistama, peaksin ka arvatavasti tartus olema see nädalavahetus.
YAK 54
T-REX 700
kanal: 2,4G

Maksim Keks 5228035
imm
Posts: 574
Joined: Sun Oct 01, 2006 22:54

Post by imm »

:shock: ilus asi! selles kenas pakis. :wink:
User avatar
priitom
Posts: 458
Joined: Sun Jan 16, 2011 22:07
Location: Viljandi

Post by priitom »

Tahan sellist oma hõljukile :D
Jõhkralt kallis, aga vägev. Video esimesest proovistardist on "must have"!
User avatar
Submarin
Posts: 826
Joined: Sun Aug 27, 2006 17:49
Location: Tln

Post by Submarin »

Vb ma surun ka ennast Mazda 626.
Futaba T8FG
TBS Discovery
GoPro 3 BE +

51980760
User avatar
ik
Posts: 478
Joined: Tue Jun 30, 2009 17:39
Location: Tartu
Contact:

Post by ik »

Rahu-rahu :) Ärge veel jumala eest midagi planeerima hakake, minul küll kindlust pole,et laupäevaks kõik töökorras on. Praegu üritasin näiteks pool tundi küünlatoite juhet külge saada ja minuarust pole ikka päris "õigesti".
P28A- FPV
Taits
Posts: 116
Joined: Mon Oct 02, 2006 17:14
Location: Tallinn

Post by Taits »

Ära unusta stardivarustuse hulka lisada ka tulekustutit. Päris tõsiselt. Ja veel eriti siis, kui plaanid mingil hetkel lendama minna. Praegu kulupõlengud pole nii aktuaalne, aga kui lumi sulanud...
Kahjuks ei leidnud vanu pilte, kui soomalsed käisid sarnaseid elukaid meile näitamas. Tulekustutid olid alati käeulatuses ja kui lennuk tegi "hädamaandumise" muru peale, siis kaks meest tulekustutitega tormasid.
Image
Burn more fuel!
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Üks Hornet aastast 2001 Tapa lennuväljal. Rullfilm, sest digifoto ajastu polnud veel eriti alanud:
Image
Taits
Posts: 116
Joined: Mon Oct 02, 2006 17:14
Location: Tallinn

Post by Taits »

Just see sama päev. Küll tollal oli ikka muru roheline :)
Burn more fuel!
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Mäletan, istusin juuksuris ja lugesin - vist Tehnikamaailm vmt - kuidas üks soomlane käis siin seda sama F18 mudelit näitamas. Nüüd aga võimalus, et Maarjamaa mhele kuuluv ja käitatav isend õhku tõstetakse. Äge!
User avatar
ik
Posts: 478
Joined: Tue Jun 30, 2009 17:39
Location: Tartu
Contact:

Post by ik »

Õigemini,et sa ise selle õhku tõstad :D
Aga nagu karta oli, kulub aeg igasugu pisiasjade peale- tänane hommik oli produktiivne, kuna selgus kõigepealt,et 5cm x 4mm teflontoru jupp on puudu ja see õnnestus ka hankida. Nüüd on mootori poolel vaja veel mingid kinnitused välja mõelda ja kogu kola lennukisse enamvähem paika laduda, et saaks voolikupikkused parajaks lõigata.[/quote]
P28A- FPV
User avatar
ik
Posts: 478
Joined: Tue Jun 30, 2009 17:39
Location: Tartu
Contact:

Post by ik »

Image
hetkel siis niikaugel, et sai esimest korda juhtmekilomeetrid kokku ühendatud ja paistab ,et kõik toimib :)
P28A- FPV
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Suu on lahti ja ila jookseb emo.
Kaua kokkupanemisega aega läks? Ootame käivitamise videot. Oli elektroonika osa väga keeruline, pidi ise midagi seadistama ka või on kõik plug and play? Tee pilte sisemusest ka ;)
User avatar
ik
Posts: 478
Joined: Tue Jun 30, 2009 17:39
Location: Tartu
Contact:

Post by ik »

No umbes 2 nädalat olen temaga iga päev natuke tegelenud. Ega ta veel 100% RTF pole, turbiinikronsat natuke sobitada veel, 2 tiiva kinnitus poldi auku tuleb natuke laiendada/nihutada, esitelikule põõramiseks trossid panna jne.
Turbiini enda ühendamine on enam kui lihtne, turbiini küljes 2 kaablit - rpm ja temp sensor, + küünlatoide & starterivool. Aju külge läheb veel throttle, 1 data auk kuhu saab display panna kontrolliks/seadistamiseks , 2 kraani - käivitus ja töökütus, ja ongi vist kõik. Lisavidinate pesad ka nagu gps, suits, kiirusepiiraja jne..
Palju tüütum oli ülejäänud servode kaabeldamine - kummaski sabas põõrdetüür, siis veel kõrgustüür, tiibadest veel eleroonid + flaps. Niiet ühest tiivast jookseb sisse 3 ja teisest 4 kaablit. Toidab seda 2600 Lipo üle turnigy BECi, hiljem lisandub backupiks 5 purgine NiMh.
AR9200 . raadio peaks oskama võtta sealt toitest, kus parasjagu kõrgem pinge on. Turbiini jaoks on veel eraldi 2100Lipo. Kui peaks juhtuma,et väga nose-heavy saab,siis teen äkki lipole lisaväljavõtte ja panen turbiini+raadio sama toite peale.
Raskuskese saab omaette huvitav olema, paak on 2L cocapudel , ok, ta asub küll enamvähem raskuskeskmes,aga see pudel on ju ligi 40cm pikk ja loksub mõnuga.
[/img]http://pildid.arconet.ee/main.php?g2_itemId=25628
P28A- FPV
striker
Posts: 105
Joined: Sat Feb 05, 2011 0:30
Location: Viimsi

Post by striker »

Kas loksumise vastu paagisvamm ei aita? Rinkatsiklitel ikka kasutatakse.
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

raadio peaks oskama võtta sealt toitest, kus parasjagu kõrgem pinge on
Kas nii pendeldama ei hakka? Õigem oleks nii et kui üks ära kaob või langeb ohtlikult madalale pinge, siis tuleb varu taha. Ja ilma varuta ei soovita lendu sellise kalli asjaga kindlasti tõusta.

Kas kõrgustüüril 1 servo? Hingaks kõik kergemalt kui oleks 2 :)
Samas võid mitu asja topelt kindlustada aga noh kui peab sitasti minema siis läheb nagunii ja ei aita see kindlustamine ka iga kord.

Svamm kindlasti lennuki paaki ei sobi. Noh teistel samasugustel on sama ehitusega paagid ja lendavad küll. Tähelepanek muidugi õige.
User avatar
ik
Posts: 478
Joined: Tue Jun 30, 2009 17:39
Location: Tartu
Contact:

Post by ik »

vastuvõtja - manualis on tegelikult küll "if one should fail", s.t et lülitab ilmselt ümber siis kui langeb alla mingi kriitilise piiri. Ja tõug on ikka 9110 mitte 9200, viimane oleks juba mingi väga kallis klots :)
Kõrgustüüri puhul kasutatakse falconil mõlemat varianti, nii ühe kui 2 servoga, mul tekkisid väiksed kõhklused, kas nii lühikese tüüri puhul ikka saan 2 servot sünkrooni, lisaks, kui üks servo selle 1.5m kaabli ja Y puhul kinni jookseb, kst mis see teinegi teeb.
Aga jah, kõige vastu ei kindlusta, ma näiteks arvan, et kiiruseandur oleks hea turvainvesteering, piiraks näit 100-150km peale max kiiruse ära , aga hetkel ei raatsi veel osta :) Põhim peaks seda ka vasaku kangiga teha saama.
Lennuk ise ei ole paraku mingi kvaliteedi-ime, fiiberkere on küll ok,aga näiteks kerekaartes kasutatud puit on üks viltetsaimaid,mis näinud olen, tiibade puit vist selline "hiina keskmine" , liim on viletsaim mida näinud olen, käisin küll niipalju kui sain epoga üle,aga kõikjale ei pääse ligi. Aga lendab neid palju,niiet ju nad siis kuidagi koos püsivad.
Vaht paagis isenesest pole paha mõte, minu Div-1 autol on ka mingi poroloonilaadne ollus paagis, aga see paak maksab samapalju kui turbiin :D
Ja ise sinna suvalist swammi toppides saame ilmselt hunniku purukesi..
P28A- FPV
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

Koopiareaktiividest videosi vaadates ja nende omanike kommentaare kuulates olen mudelitel näinud väikest toitepaaki, mis asub peapaagi ja mootori vahel. See olevat seal õhumullide vältimiseks, sest väiksemgi mull võib reaktiivmootori seisata.

Lihtsalt üks tähelepanek, endal kogemused selles vallas puuduvad.
User avatar
ik
Posts: 478
Joined: Tue Jun 30, 2009 17:39
Location: Tartu
Contact:

Post by ik »

Eksperiment tehtud! Ja üks tulemus oli see,et mõni mull ei tee küll midagi.
Kuna täna sai mootor esialgselt vähemasti nii kinni,et ta kuhugi ei kao, oli mõtlemisaeg lühike - tuleb käima panna :D
Eilsest oli sisse pandud 400g petrooleumit, millest u 100ml läks torude läbipesuks.
Nii lihtsat käivitamist pole olnudki, vastavalt juhendile gaas maha, trimm miinimumi, seejärel trimm maksimumi ja gaas põhja. Paarkümmend sekki töötas starter ja siis läks tööle. Heli oli täpselt nagu peab ja veidi enamgi kui oodata oskasin :) Aga u poole minuti pärast hakkas täisgaasil mulle sisse võtma, põõrded sellest eriti ei muutunud, veel pool minti sai puhta mullireaga lastud ja siis hakkasid pöörded langema ja lülitas ennast ise välja. Väljalülitamine on ka päris intelligentne protsess, jahutab ennast mitu korda veel startegiga,kuni temp alla 100 kraadi jääb.
P28A- FPV
Marek
Posts: 2912
Joined: Tue Jul 26, 2005 15:43

Post by Marek »

Ajalooline päev lausa:) Palju õnne, oled õigel teel! :)
linnuke
Posts: 163
Joined: Mon Dec 25, 2006 19:28

Post by linnuke »

Kuna sain just täna oma zdz 80 boxerile jälle hääled sisse, 2200 Raveni pardal,tundub see on ikka nn reaktiivi kõrval olema lausa poisikesetemp Ja hääl..Eestimaal ei ole seda veel näinud.Tahaks,ehk õnnestub.
User avatar
hommiku kohvi
Posts: 399
Joined: Thu May 28, 2009 14:14
Location: tallinn

Post by hommiku kohvi »

ik wrote:Eksperiment tehtud!

videopilti ... videopilti ... :)
juksrace
Posts: 77
Joined: Wed Jun 03, 2009 23:44
Location: Tartu

Post by juksrace »

Arvatavasti video tegemine võimatu värisevate käte pärast :P
Aga kindlasti väga kõva saavutus, tuult tiibadesse ja ka turbiini ;)
User avatar
titan
Posts: 981
Joined: Fri May 15, 2009 17:10
Contact:

Post by titan »

Seeda on juba päris uhke vadata, järgmine aste meie trepil... :D
Aga edu! Igatahes!
Raptor X50/Airwolf/Mi-24 Hint/Agusta 109/AH-1 Cobra/T-28 Trojan
don`t fly faste then yours angel can fly!
User avatar
priitom
Posts: 458
Joined: Sun Jan 16, 2011 22:07
Location: Viljandi

Post by priitom »

Relvad külge ja võib Eesti õhuruumi kaitsma saata. :)

Väga lahe vaatepilt.
Post Reply