AXN Floater-Jeti ja wermecheri elu ja kulg.
- hommiku kohvi
- Posts: 399
- Joined: Thu May 28, 2009 14:14
- Location: tallinn
Pane selline - http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oduct=2112
3purki LIPO 1000-1300 MHA ja 20A ESC Turniqy - http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oduct=3731
Peaks enam kui küll olema.
3purki LIPO 1000-1300 MHA ja 20A ESC Turniqy - http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oduct=3731
Peaks enam kui küll olema.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
- hommiku kohvi
- Posts: 399
- Joined: Thu May 28, 2009 14:14
- Location: tallinn
ESC-ga on korras .. see mul teglt olemas, aga tea, mis too mootor teeb nende 5x5 propelleritega, mis komplektis kaasas? ega sinna vist ikka 10x5 ega 10x6 propellerit ikka ei pane. saeb ju saba mahaErvin2 wrote:Pane selline - http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oduct=2112
3purki LIPO 1000-1300 MHA ja 20A ESC Turniqy - http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oduct=3731
Peaks enam kui küll olema.
- hommiku kohvi
- Posts: 399
- Joined: Thu May 28, 2009 14:14
- Location: tallinn
Pane max mingi 6-7x6" peaks mahtuma küll - proovi. Mootorit on vist pisut ka kõrgemale võimalik mountida,tal on omal rist komplektis kaasas,muudad pisut kinnitust ja ongi ok - saad suuremat proppi kasutada.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Staatori mõõdud on 22mm (diam.) x 8mm (kõrgus). Rootor on outrunneri puhul väline liikuv osa.Oehh wrote:AX-2208N -- 22 Peaks olema "rootori" läbimõõt millimeetrites ja 08 peaks olema tema pikkus. See on siis südamik mille peale on keritud mähised.
(outrunneri puhul seisab südamik paigal - ehk siis rootoriks vist ikke ei või nimetada või ...)
- hommiku kohvi
- Posts: 399
- Joined: Thu May 28, 2009 14:14
- Location: tallinn
hmm ... sobrasin oma RC kolakastis ja leidsin säherduse mootori:
GH2212-06 V2 VII Brushless Outrunner Motor (GH2212-06V2) ja ka vastava ESC.
kas see mootor, koos Stock propelleriga (5x5) oleks liigne overkill või ei lenda see "kombo" kohe üldse mitte?
tean, et sellist infot saab igast kalkulaatorite abil teada, aga ma kohe mitte ei jaga nende kalkulaatorite resultaate ... jube keeruline minu pea nupu jaoks
GH2212-06 V2 VII Brushless Outrunner Motor (GH2212-06V2) ja ka vastava ESC.
kas see mootor, koos Stock propelleriga (5x5) oleks liigne overkill või ei lenda see "kombo" kohe üldse mitte?
tean, et sellist infot saab igast kalkulaatorite abil teada, aga ma kohe mitte ei jaga nende kalkulaatorite resultaate ... jube keeruline minu pea nupu jaoks
Juhtus siis lõpuks see sündmus, et leidsin aega ja panin lennuki kokku ja sain täna ka oma lennud ära tehtud. Oli ikka natukene pusimist esimene kord (bindimine, servode paika saamine jne), aga igatahes lendas nagu linnuke.
Esimesed 2-3x viskasin ta ilusa kaarega otse ninapidi lumehange, aga siis juba hakkasin taipama, et tuleb ikka natukene üles poole visata ja õige natukene kõvema hooga... juhtus see, et sain lennuki lendu! Korralik adrenaliin oli muidugi sees ja esimene lend lõppes peale väikest tiirutamist pisikese crashiga, aga kuna suutsin koheselt gaasi maha võtta, ei juhtunud midagi peale selle, et pidin tükk maad poole meetrises lumes sumpama. Teine ja kolmas lend olid juba viisakad, lennuk lendas hästi ja juhitavus oli kohe käpas, maandusin 2x õnnelikult kõhu peale rahuliku hooga.
Kas keegi oskab nõu anda, kuidas tuleks uute akude puhul käituda? Täna ei julgenud rohkem väga proovida, kuna ei tea kuidas tutikat akut väntsutada tohib.
Varsti lähen käin saunas ära ja pärast teen mõned pildid lennukist ja seadistutest kapoti all. Sõber vist üritas ka midagi filmida, uurin temalt selle materjali kohta. Põhiline on see, et terve lennukiga sai tuppa tuldud ja elamus oli muidugi omapärane
Esimesed 2-3x viskasin ta ilusa kaarega otse ninapidi lumehange, aga siis juba hakkasin taipama, et tuleb ikka natukene üles poole visata ja õige natukene kõvema hooga... juhtus see, et sain lennuki lendu! Korralik adrenaliin oli muidugi sees ja esimene lend lõppes peale väikest tiirutamist pisikese crashiga, aga kuna suutsin koheselt gaasi maha võtta, ei juhtunud midagi peale selle, et pidin tükk maad poole meetrises lumes sumpama. Teine ja kolmas lend olid juba viisakad, lennuk lendas hästi ja juhitavus oli kohe käpas, maandusin 2x õnnelikult kõhu peale rahuliku hooga.
Kas keegi oskab nõu anda, kuidas tuleks uute akude puhul käituda? Täna ei julgenud rohkem väga proovida, kuna ei tea kuidas tutikat akut väntsutada tohib.
Varsti lähen käin saunas ära ja pärast teen mõned pildid lennukist ja seadistutest kapoti all. Sõber vist üritas ka midagi filmida, uurin temalt selle materjali kohta. Põhiline on see, et terve lennukiga sai tuppa tuldud ja elamus oli muidugi omapärane
Last edited by wermecher on Mon Apr 04, 2011 0:07, edited 1 time in total.
Tore kuulda, et asi õnnestus! Pane akud väikese vooluga tsükleid tegema. Mida väiksema vooluga ja rohkem tsükleid, seda uhkem! Üle 10 ehk pole mõtet.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Täna sai lennatud Tartust väljas, nimelt käisin Vedul kuna seal head põllud ja maakohakene toredate inimestega.Luuser wrote:Tubli Wermecher. Oleks võinud täna koos lennutada. Kus kohas sa lendad? Mul nüüd 4 lennukit ja quadx-i sain ka kokku.
Üritan homme sirvida laadija manuali ja proovin akud laadima saada. Pildid viskan ikkagi homme, tänane saun ja õlled on mulle hea une organiseerinud
EDIT: Akude laadimine üsna lihtne. Menüüst Type LiPo -> Balanced Charging -> Sisesta parameetrid ja hoia 3sek nuppu all ning kinnita andmed ja hakkabki laadima. Minu 3S 2200mAh aku puhul sisestasin andmeteks : 2.2A ning 3S. Muidugi, kui akul ikka on olemas otsik balanseeritud laadimiseks, siis kindlasti tuleks seda ka kasutada.
---------------------
Eespool räägiti AXN mootorist, leidsin sellise lingi mootori specidega : http://www.chinesehobby.com/ax2208n1000 ... dfc28f3f2a
Propelleri peale on kirjutatud : ZD5x5E (oletan, et 5x5 on mõõdud) - http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oduct=7934 (Tundub sama asi)
Ilmselt tellin mingi hetk ka ise varumootori ning mõned propellerid juurde kuna on palju jutte olnud originaal mootori magnetite lahti tulemistest.
Kirjutan siis midagi ka siiski eilsest lendamisest, kuna see peaks ka siinse teema põhipoint olema. Nimelt oli tuttav abis, kellel olid käed rüppes ja lasin tal siis lennukit liimida, ise tegelesin banaani pistikute jootmistega kuna ESCi ja aku vahelised ühendused polnud samasugused.
Antenni tõin sedasi välja. Hiljem sulgesin need avad teibiga, et maandudes lumi sisse ei tungiks.
Liimitud saba. Tiibadest unustasin pilte teha, aga seal polnud ka midagi erilist vaadata. Varras sai ühe tiiva sisse kinni liimitud ja kõik.
Propeller sai installitud sedasi. (EDIT : Tuli välja, et pildil on siiski valet pidi!)
Last edited by wermecher on Wed Apr 06, 2011 16:03, edited 5 times in total.
Kui kedagi peaks huvituma, siis mina sain enda Turnigy 9X puldi ja selle majanduse seadistatud järgmiselt:
Vastuvõtja :
9 - Bind kaabel
10 - ESC.ist tulev kaabel (mootor ja power)
* Kui teil see variant ei tööta vahetage omavahel need otsad ära.
1) Vajuta ja hoia puldi taga olevat nuppu "Bind range test"
2) Lülita sisse saatja (pult)
3) Lülita sisse vastuvõtja (ühendasin aku järgi)
4) Lase puldi taga olev nupp alles nüüd lahti.
Kui vastuvõtja sees olev punane indikaatortuli jäi pidevalt põlema on asjad binditud ja toimivad. Võite Bind kaabli eemaldada.
Vastuvõtja ühendused :
CH1 - Ailerons (kaldetüürid tiibadel)
CH2 - Elevator (Kõrgustüür)
CH3 - Throttle - Mootor
CH4 - Rudder (Põõrdetüür)
Puldi menüüst nüüd panna REVERSE :
ELE
THR
Menüüst valisin lennuki tüübiks : Acro
Muidugi tegin ka enne lendu saatja ja vastuvõtja vahelise Range Testi ehk kaugustesti, et oleks ikka kindel et signaal oleks korralik. Lasin sõbral jalutada lennukiga eemale ise samal ajal servosid liigutades puldi pealt.
Vastuvõtja :
9 - Bind kaabel
10 - ESC.ist tulev kaabel (mootor ja power)
* Kui teil see variant ei tööta vahetage omavahel need otsad ära.
1) Vajuta ja hoia puldi taga olevat nuppu "Bind range test"
2) Lülita sisse saatja (pult)
3) Lülita sisse vastuvõtja (ühendasin aku järgi)
4) Lase puldi taga olev nupp alles nüüd lahti.
Kui vastuvõtja sees olev punane indikaatortuli jäi pidevalt põlema on asjad binditud ja toimivad. Võite Bind kaabli eemaldada.
Vastuvõtja ühendused :
CH1 - Ailerons (kaldetüürid tiibadel)
CH2 - Elevator (Kõrgustüür)
CH3 - Throttle - Mootor
CH4 - Rudder (Põõrdetüür)
Puldi menüüst nüüd panna REVERSE :
ELE
THR
Menüüst valisin lennuki tüübiks : Acro
Muidugi tegin ka enne lendu saatja ja vastuvõtja vahelise Range Testi ehk kaugustesti, et oleks ikka kindel et signaal oleks korralik. Lasin sõbral jalutada lennukiga eemale ise samal ajal servosid liigutades puldi pealt.
Hei!
Kas mulle tundub, või pole see nii, kas prop on mootori otsas õiget pidi?
Minul on sellel lennukil see "kasutatud vaherõngas" väljapool, panin liimiga. Mitte propsaveri poole.
Parimat soovides,
-Ilmar-
Kas mulle tundub, või pole see nii, kas prop on mootori otsas õiget pidi?
Minul on sellel lennukil see "kasutatud vaherõngas" väljapool, panin liimiga. Mitte propsaveri poole.
Parimat soovides,
-Ilmar-
...ülevalt on ülevaade...
-Paranull- pildiblogi
-Paranull- pildiblogi
Hei ! Ei teagi, panin igatahes nii, et vaherõngas jäi mootori enda poole ja propi peal olevat kirjad jäid mootorist eemale vaatatama. Lendas ta igatahes küll.-Ilmar- wrote:Hei!
Kas mulle tundub, või pole see nii, kas prop on mootori otsas õiget pidi?
Minul on sellel lennukil see "kasutatud vaherõngas" väljapool, panin liimiga. Mitte propsaveri poole.
Parimat soovides,
-Ilmar-
- hommiku kohvi
- Posts: 399
- Joined: Thu May 28, 2009 14:14
- Location: tallinn
Hei!
Siis mu kahtlused said kinnitust, Sul on prop valetpidi
Kontrolli üle!
Siis mu kahtlused said kinnitust, Sul on prop valetpidi
Kontrolli üle!
...ülevalt on ülevaade...
-Paranull- pildiblogi
-Paranull- pildiblogi
Tänud info eest, panen asja õigetpidi !
Kas mõni AXN lennutaja oma kabiini sisemusest ka pilti on teinud? Mõtlen, et kuidas kõige targem oleks seadmed paigutada. Hetkel tundub et on ilusti küll, aga jällegi tahaks niiviisi, et saaks kuidagi kergemalt akusid vahetada. Täna tõmbasin lennuki põhja alla läbipaistvat kleeplinti, et oleks natukene tugevam ja et ka mustus nii kergelt külge ei hakkaks. Servo varraste kinnitused ei olnud ka algul liimiga pandud kere külge ja täna avastasingi, et üks oli juba lahti ja logises, sai sinna liimi pandud ja nüüd peaksid jäigad olema. Akude koha pealt sain ka targemaks ja välismaa foorumites soovitati tutikate akudega lennata ~4-5min ning siis laadima ja uuesti mingi 3-4x sellist tsüklit, et aku saaks ennast sisse töödata korralikult. Lugesin välja, et akulaadija ei ole selliseks tühjakslaadimiseks võimeline ja seda ei soovitata justkui üldse selleks tööks. Seega nüüd homme vaatan kuidas ilmaga lood on ning ehk saab jälle harjutama minna. Sai pisikene akutestija ka kabiini sokutatud, mis teoorias peaks kisama hakkama, kui aku peaks tühjaks saama ning näitab tulukestega staatust. Propelleri vaherõngas sai ka sisse nüüd liimitud ja propeller sai nüüd pandud ikka õiget pidi.
Kas mõni AXN lennutaja oma kabiini sisemusest ka pilti on teinud? Mõtlen, et kuidas kõige targem oleks seadmed paigutada. Hetkel tundub et on ilusti küll, aga jällegi tahaks niiviisi, et saaks kuidagi kergemalt akusid vahetada. Täna tõmbasin lennuki põhja alla läbipaistvat kleeplinti, et oleks natukene tugevam ja et ka mustus nii kergelt külge ei hakkaks. Servo varraste kinnitused ei olnud ka algul liimiga pandud kere külge ja täna avastasingi, et üks oli juba lahti ja logises, sai sinna liimi pandud ja nüüd peaksid jäigad olema. Akude koha pealt sain ka targemaks ja välismaa foorumites soovitati tutikate akudega lennata ~4-5min ning siis laadima ja uuesti mingi 3-4x sellist tsüklit, et aku saaks ennast sisse töödata korralikult. Lugesin välja, et akulaadija ei ole selliseks tühjakslaadimiseks võimeline ja seda ei soovitata justkui üldse selleks tööks. Seega nüüd homme vaatan kuidas ilmaga lood on ning ehk saab jälle harjutama minna. Sai pisikene akutestija ka kabiini sokutatud, mis teoorias peaks kisama hakkama, kui aku peaks tühjaks saama ning näitab tulukestega staatust. Propelleri vaherõngas sai ka sisse nüüd liimitud ja propeller sai nüüd pandud ikka õiget pidi.
Minu konkreetne laadija suudab 1A max. Ei oska ise juurde kommenteerida, lugesin seda siit foorumist : http://www.helifreak.com/showthread.php?t=147409[J] wrote:Seda nüüd küll uskuda ei soovita! "Tigedamad" laadijad suudavad tühjaks laadida isegi 5...30 A-ga. Lihtsamate tühjakslaadimine on ülekuumenemise vältimiseks tüütult madala vooluga.Lugesin välja, et akulaadija ei ole selliseks tühjakslaadimiseks võimeline
Ise mõtlesin, et proovin igatahes selle foorumis kirjutatud meetodi järgi uued akud sisse töötada, tundub üsna "OK" meetod.
Eile sai siis taaskord lendamas käidud, viskamine vajab ikka palju harjutamist veel. Mõni kord saab kenasti õhku, aga teinekord ei saa kohe üldse. Igatahes viskamist olen seni proovinud vaid täisgaasiga ja nii olen ta ka õhku saanud. Kuna propeller sai nüüd õigesti installitud, siis tundub et oli sellest ikka abi küll. Tundub, et puhub ikka kenasti tugevamini ning juhitavus oleks justkui parem ehk lennuk on ise stabiilsem õhus. Eile tuli korraks lausa selline vinge sisetunne, et sai gaas põhja tõmmatud ja üks "loop" ära tehtud. Ärge kohe sõimake, poleks seda loopi eales proovinudki, aga HK lehelt lugesin, et see lennuk teeb selle triki kenasti ära ja siis oli ka natukene enesekindlust. Igatahes tegi ja tegi väga vabalt. Lennukiga olen igatahes väga rahul, lendab kenasti ja lendab ka kiirelt. Algusel arvasin, et ta on ikka selline üsna uimane ja rahulik glider, aga suudab ka päris äkiline ja väle olla. Hetkel muidugi on servod seadistatud veel kõige nõrgema astme peale, et teine liiga ettearvamatu ei oleks. Täna on ilm üsna nutune, aga ehk tekib moment ikkagi lennutama minna. Peab harjutama kuniks seda lund veel on, ilma selleta oleks lennuk juba üsna "kõver". eBayst peaks tellima magnetid mingi hetk ära, kuna on tunda et tiibade kinnitused on juba üsna nõrgaks läinud ja võiksid ikka tugevamini tiibasid kinni hoida. Muidugi nagu sigaduse seadus, iga kord kui sõber on proovinud filmida pole lennukit õhkugi saanud ja kui kõik kaamerad on eemal, siis tuiskab kohe lendu ja lendab nagu linnuke. Ahja, tellisin ka minikaamera ära ja ehk kunagi lähitulevikus on loota õhuvideosid enamvähem normaalse kvaliteediga. Igatahes lennutamine on vinge ja vist lõpuks sai üks õige hobi ka üles leitud. Hetke lennu lõpetades oli aku näit ~11.6V ning täis laetult näitas ~12.58V. Pult näitab, et patareid midagi 10.X, aga testriga mõõtes näitavad 11.2V+. Iga patarei oli 1.4 / 1.41V. Seega ehk pult näitab ennetlikult vähem või ei ole lihtsalt täpne.
Hmm, good point. Ei mõõtnud koormuse all, seadmed olid kõik välja lülitatud. Tahtsin vaid teada palju veel patareides vurtsu järel on.aretaja wrote:testriga mõõtsid saatja akusid ikka koormuse all?
Täna sai ka ikka lennutamas käidud, natukene oli tuult aga väga ei häirinud. Sain oma lolluse tõttu ka ühe crashi tehtud, tahtsin maanduma hakata ja lennukiga väikese kaare võtta enne, kui enda poole hakkan lendama, aga olin liiga madalal ja kuna lennuk on natukene "nina raske", siis tegin puldiga väikese apsaka ja pani päris kena lennuga nina ees vastu maad (lund õnneks). Õnnetus oli siiski õnnelik ja jäi mulle endale pigem õpetuseks. Natukene sai üks tiiv muljuda ja saba juurest tõmbas paindesse, aga viisin tuppa ja puhastasin ta kenasti ära ja painutasin kõik õrnalt omale kohale tagasi. Kindel on see, et järgmine samm peaks olema ehituspoe poole ja sealt peaks kaasa haarama korralikku teipi, millega tiivad ja kriitilised kohad siiski üle tõmmata. Minu algaja maandumised on juba vaikselt tiibasid eest kraapinud, ei midagi hullu aga prooviks pigem neid kahjustusi koheselt ennetada. Eks iga asi vajab korralikult harjutamist, aga maandumisel olen tähele pannud, et kõige parem variant on umbes järgmine : Vaikselt tulen madalale, siis teen väikese kaare ja lendan tagasi ning tõmban täiesti gaasi maha kuna ta suudab väga edukalt vaikselt liuelda ja siis liuglengi enda juurde ja lasen natukene kõhu peal libiseda. Muidugi teoorias on seda endale väga tore sisestada, aga praktikas miski pärast ei taha kõik niiviisi välja tulla. Pärast ehk saan ühe video ka siiski kätte, kus jäi ikkagi kaadrile õnnestunud start, aga jällegi natukene "karm" maandumine. Viskamisel toimib ka kõige paremini loomulikult õnnestunud vise ja kiire puldi pihku haaramine ja kõrgustüüri kang alla. Viskamise hetkel igatahes ma muud ei tee, kui lükkan propi pöörded põhja, sooritan viske ja haaran puldi ning tõmban kõrgustüüri kangi alla, kui vise oli edukas siis läheb väga hästi kõrgustesse. Hetkel on reaalelus juhtimine siiski veel natukene ülejõu ja pöördetüüri peaaegu, et üldse ei ole näppinud ehk tervet lendu juhin vaid kaldetüüridega. Peab ootama ilusat ja tuulevaikset ilma, et saaks rahulikult täiesti vaiksetel pööretel lennutada, siis on parem kõik kangid kenasti läbi testida ja reaktsioone jälgida.
Last edited by wermecher on Wed Apr 06, 2011 20:15, edited 1 time in total.
Õigel sekundil maandumismärgile maandumisest üks näidisvideo :
http://www.youtube.com/watch?v=oCw3zcBX ... re=related
Nemad on muidugi trenni teinud juba hulk aastaid.
http://www.youtube.com/watch?v=oCw3zcBX ... re=related
Nemad on muidugi trenni teinud juba hulk aastaid.
Päris hea Tahaks jubedalt juba kaamera kätte saada ja siis lennuvideosid aretama hakata, jälle uus vahva tegevus olemas. Müüvad veel lisaks pisikesi läätsesid minikaameratele/mobiilidele, peaks ühe sellise ka kunagi ligi võtma ja ära katsetama. Saaks selle abil Wide-Angle või Fisheye vaatega videosid teha.[J] wrote:Õigel sekundil maandumismärgile maandumisest üks näidisvideo :
http://www.youtube.com/watch?v=oCw3zcBX ... re=related
Nemad on muidugi trenni teinud juba hulk aastaid.
Kas kui lennukil on nina natukene raske ja pöörded on nii poole peal või natukene rohkem ja ikkagi kipub nina alla tulema, kas annab seda puldi peal oleva trimiga ka paremaks saada? Enda arust nagu klõbistasin seda trim nuppu, aga võibolla sai liiga vähe, igatahes efekti polnud. Pidevalt peab olema näpp kangi küljes ja seda vaikselt pinges hoidma, et nina alla ei veaks. Samas võiks ta ideaalis ju ikkagi suuta otse lennata, mitte maa suunas pürgima või siis äkki tahab aku liigutamist taha poole? Igatahes on meeles, et foorumis ka kirjutati et 2200mAh akuga on tal pisut nina raske, aga seal mõndadele meeldiski niiviisi temaga lennata. Tänane crash oligi ilmselt sellest tingitud, et lendasin küllalt madalal ja korraks liikus näpp kangi pealt maha ja kohe nina raskusega tõmbas vastu maad.
Nii, sain lõpuks videod ka kätte ja üritasin esimest korda elus natukene videotöötlust teha, et igavad kohad välja saaks jätta.
Siin siis üks tervik video, minu katsetamistest.
Link : http://www.vimeo.com/22102305
Siin siis üks tervik video, minu katsetamistest.
Link : http://www.vimeo.com/22102305
Esmalt raskuskese paika, nagu ussimuna kirjutab!
Kui trimmer ei aidanud, sai lihtsalt vähe pandud!. Need tüüri käigud on joonlauaga mõõdetavad. Trimmer on lennu ajal kasutamiseks. Pärast võiks trimmeri nulli tagasi panna ja kangi pikkusega sama tüüri asend.Pidevalt peab olema näpp kangi küljes ja seda vaikselt pinges hoidma, et nina alla ei veaks.