Video ja FPF lenuumasin ?

Uued ja juba vastuse leidnud küsimused algajatele
Post Reply
User avatar
chris
Posts: 97
Joined: Tue Jun 09, 2009 12:14
Location: Tallinn
Contact:

Video ja FPF lenuumasin ?

Post by chris »

Hei
Plaan on siis selline....
Lennuk, milline veel ei tea.

Ei nali naljaks aga kui kohe ei hakka ehitama siis varsti valmis ka ei saa ja näpud sügelevad kuna suvi tõotab ilus tulla.

Tahan teha aerovideo/fpv lennukit, eesmärk oleks sellega katta natuke kaugemale ja võtta rohkem kõrgust, kui oma mikrokopteriga julgen minna.
Mikrokopter on ideaalne lennumasin lähedama maa pealt fotode tegemiseks.. Lihtsalt super... Aga kaugemal tekivad tõsised orjentatsiooni häired aga kaugemale tahaks ikka lennata.

Ehk küsimusi kõige rohkem selles osas millise lennuki peale seda ehitada ? Endal lennukiga vaid Cessna taolisega kogemust. Ja ootaks natuke vihjeid.

Oma mõtted on olnud plaaneri peal, aga sellel on üks miinus... Prop jääb kaadrisse ja sellest ei saa jagu ilma tõsise ümberehituseta.
See väike tagant tõukava mootoriga mille peale sageli fpv ehitatakse on minu tagasihoidliku arvamuse kohtaselt lihtsalt õhus tilberdaja.

Ilmselt tiiva peaks jätma kuhugi ~2m kanti.
Lisaks peaks see ju ka kergelt olema kokku lahti pakitav et ikka autusse ää mahuks.

Lennukit tahaks saada võimalikult stabiilse lennuga, ja tundub et sellise võiks anda midagi säärast mille raskuskese tiiva tasemest alla poole jääb (selle jaoks oli vist termin ka mida ma ei tea).
Suurt rasket mida ainult lennujaamast õhtu saaks lasta ka ei tahaks... Eh parem ikka kui käest kohe üles läheb ja heina sisse maandumisega ka hakkama saab.


Pardale tahan panna ka autopiloodi, mis aitaks mul piire ületades siiski lennuki koju tagasi tuua.
Kandevõime poolest võib olla vajadus panna GoProst ka midagi natuke raskemta peale.
Lisaks siis tavapärane kola, ehk kõik mis lendamist puudutab ja video saatja, ka väikse keeratava kaamera peale olen mõelnud aga eks paistab.

Ande mulle möni vihje või kirjeldage natuke erinevate airfreimide häid ja halbu omadusi et saaks selle ükskord ära otsustada ja ehitama hakata.
Millise kasuteguri annaks lennuki stabilisaatorid.. Oli vist midagi säärast mis keerab lennuki ise otseks kui juhtkang vabaks lastud ? Millise kasu annaks selle kohe peale panemine, või oleks säärasest asjast pigem tüli..

tänud ette kui keegi selle segase jutu peale vastab ja nõu annab... ;)
User avatar
hommiku kohvi
Posts: 399
Joined: Thu May 28, 2009 14:14
Location: tallinn

Post by hommiku kohvi »

kas mikrokopter siis ei taha FPV asju kanda? selle järgi lendad / sihid ja siis teed videot / pildistad? nii on vähendatud ka orientatsiooni kadumise risk.
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

Midagi antud isendi laadset siis äkki?

Antud isendit otseselt ei soovitaks - näeb küll seksikas välja ja muudgi, aga esiteks tundub hiina klaasplast suht raske olema ning teiseks peaks kohe-kohe tulema ka antud loomast V2 ehk siis parandatud mudel välja
User avatar
chris
Posts: 97
Joined: Tue Jun 09, 2009 12:14
Location: Tallinn
Contact:

Post by chris »

hommiku kohvi wrote:kas mikrokopter siis ei taha FPV asju kanda? selle järgi lendad / sihid ja siis teed videot / pildistad? nii on vähendatud ka orientatsiooni kadumise risk.
Kannab ikka, muidu ei saaks pildistada...
Küll on sellel omad limiidid... näiteks 250m raadius on ok aga kaugemale ei tasu minna kui ei ole ise programme ümber teinud.
Lennuki lendamisel on oma konkreetne dünaamika ja füüsika seadus millele see allub. Mkrokopteril on see pisut teistmoodi... kui kopter on eemal täpisk lastud siis nuputa tükk aega kuhu ta siis lendab. Poole viie suunas lennuk ei lenda, kopterile pole see probleemiks.
On veel oluline asi... kopter oskab ka kukkuda nagu kivi, kui midagi juhtub... seepärast ka sellega eriti limiite testida ei taha. See jääb teenistusse veel loodetavalt pikaks ajaks lähimaa pealt õhupilte tegema.


Cuprum... too laadne on kuju poolest nagu täitsa hea... oleneb kudas see lendab.
Kirja olin ära saatnud tuli meelde ka üks leedukas Propllerist vist oli nimi kellel oma aretatud lennuk oli mille nimi kuidagi varesega seostub. Selle ehitus mälu järgi oli igati hea... peab üles otsima selle.

Kuidas mängib lennuki raskus, lennukiirus ja tuul ?
Raskem peaks olema vastupidavam, lendab ka kiiremini, kui on piisavalt raskse ja suurema tiiva pinnaga siis saaks ka aeglasemalt lennata, aga kuidas sellist tuul lükkab ?
ussimuna
Posts: 916
Joined: Thu Feb 14, 2008 19:24
Location: Elva
Contact:

Post by ussimuna »

Kannata, liim veel kuivab. Ma üritan õhtuks pildid üles saada :wink:
Bluesmell
Posts: 616
Joined: Wed Mar 10, 2010 0:13

Post by Bluesmell »

Andeks et teemat solgin, aga mul on täpselt sama plaan nagu Cris-il.
Huviga ootan, et kuidas see projekt edasi areneb, et saada siit ise ka nõu ja jõudu.

Ise olen siiamaani lugenud järmisi teemasid:

http://www.rcgroups.com/video-piloting-fpv-rpv-469/
http://www.rcgroups.com/aerial-photography-128/
http://www.helifreak.com/forumdisplay.php?f=53

Garaazis ootab testimist üks Multiplex EasyGlider, soetatud on pisike CCD kaamera, videosaatja ja vastuvõtja (mille andmed ei ole siin lubatud mainida), GoProHD. Hetkel tundub et lennukaugust jäävad takistama Spektrumi saatja ja vastuvõtja. Äkki siit teemast tuleb välja mõni sobilikum platvorm kui mu EasyGlider, et siis minna ka sama teed.

Hetkel olen paigutanud FPV kraami Gaui selga. Sellega on aga probleem, et kui kaamerad saatja ja 2 akut (lennu ja kaamera/saatja) küljes on - siis on asi liiga raske, et normaalselt lennata.

Image
Image T-Rex 700N DFC, 600N 3GX, 600EFL PRO SK720, 500EFL PRO DFC, 450Pro & SAB Goblin 630 & 500, Blade nano, 130, Blade mCX, Sebart Sukhoi 29S 30E, DX18, RF G6.5
Image
ussimuna
Posts: 916
Joined: Thu Feb 14, 2008 19:24
Location: Elva
Contact:

Post by ussimuna »

Ok väike vihje :) Üks õhtuke läeb veel kila-kola peale sättimisega Image

2,7m. tiivaga ootab järge. (See pildil pole mina, kuigi eriti vahet pole). Ja üks video viimasega http://www.vimeo.com/20040077

Image
Last edited by ussimuna on Tue Apr 12, 2011 17:26, edited 1 time in total.
Bluesmell
Posts: 616
Joined: Wed Mar 10, 2010 0:13

Post by Bluesmell »

ussimuna wrote:Ok väike vihje :) Üks õhtuke läeb veel kila-kola peale sättimisega
Kas avaldaksid ka mudeli, kust tellida ja milline ESC, mootor, propp, aku ?
Image T-Rex 700N DFC, 600N 3GX, 600EFL PRO SK720, 500EFL PRO DFC, 450Pro & SAB Goblin 630 & 500, Blade nano, 130, Blade mCX, Sebart Sukhoi 29S 30E, DX18, RF G6.5
Image
ussimuna
Posts: 916
Joined: Thu Feb 14, 2008 19:24
Location: Elva
Contact:

Post by ussimuna »

Õhtupoole
User avatar
MihkelP
Posts: 384
Joined: Wed May 06, 2009 1:47
Location: Mustamäe/Saue

Post by MihkelP »

Vaata ka seda lennukit. http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=3900
Joonised ka netis olemas.
Outrage 550 CF PRO
Micro-Quad KK2.0 LCD
Futaba T10CHG 2.4G
PhoenixRC, Hubsan X4
http://www.facebook.com/kopteriklubi
User avatar
chris
Posts: 97
Joined: Tue Jun 09, 2009 12:14
Location: Tallinn
Contact:

Post by chris »

Nu vott....
Sellist on endal mõttes olnud, nina peal on ruumi kuhu kaamera panna, tõuke mootor taga, ei jää segama. asi ise piisavalt suur, et hästi lennata.
Tiib sul vist natsa alla 2m või mis... ok ootan õhtu ära.. sa pidasid ikka täna õhtut silmas ?
Borjet Maja oli peaaegu et ostu nimekirjas aga lugesin neid arvustusi vist liiga palju. Stabiilse lennulooma saamine pidavat sellest keeruline, konseptsioon on muidugi hea.
User avatar
chris
Posts: 97
Joined: Tue Jun 09, 2009 12:14
Location: Tallinn
Contact:

Post by chris »

leeduka lennuki leidsin ka üles
http://www.propeleris.lt/fpv/fpv_lektuvai/?cur=1
Mis sellest arvata, vaadates leeduka videoid kodukal siis tundub lennuk hea olevat
ussimuna
Posts: 916
Joined: Thu Feb 14, 2008 19:24
Location: Elva
Contact:

Post by ussimuna »

Bluesmell
Posts: 616
Joined: Wed Mar 10, 2010 0:13

Post by Bluesmell »

Väga hästi kirjutatud ja seletav. Nüüd ootaks veel lisa pilte ja lennuraportit enne kui tellimisel "annaraha" nuppu vajutaks.
Image T-Rex 700N DFC, 600N 3GX, 600EFL PRO SK720, 500EFL PRO DFC, 450Pro & SAB Goblin 630 & 500, Blade nano, 130, Blade mCX, Sebart Sukhoi 29S 30E, DX18, RF G6.5
Image
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Mis sellest arvata, vaadates leeduka videoid kodukal siis tundub lennuk hea olevat
Lennuki geomeetria on küll hea ja malli on võetud omaaegselt klassikaliselt F1C lennukilt. Korraliku V-kujuga ja ka kõrvadega tiibu kasutab seda tüüpi lennukitel isegi NASA. USA RAVEN on hea näide:
http://www.youtube.com/watch?v=ezJ0024eCg8
Ise teeks umbes 2,5 meetrise tiivaulatusega.
Bluesmell
Posts: 616
Joined: Wed Mar 10, 2010 0:13

Post by Bluesmell »

@Ussimuna

Miks on Skywalker parem kui see:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=16387

Kas Skywalkerile mahub rohkem konte/soolikaid kõhtu?

Image
Image T-Rex 700N DFC, 600N 3GX, 600EFL PRO SK720, 500EFL PRO DFC, 450Pro & SAB Goblin 630 & 500, Blade nano, 130, Blade mCX, Sebart Sukhoi 29S 30E, DX18, RF G6.5
Image
ussimuna
Posts: 916
Joined: Thu Feb 14, 2008 19:24
Location: Elva
Contact:

Post by ussimuna »

Bluesmell wrote:@Ussimuna

Miks on Skywalker parem kui see:
Ega ei olegi. Iga asi on ju millegikski hea. Aga jah, ruumi on tal sees oluliselt vähem ja kaal poole väiksem, ehk et kipub rohkem laperdama (nagu minu Radian-gi). Raskem lennuk peaks teoorias veidi stabiilsem olema. Mis ei aga sega kuidagi FPV-lendu :)
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Mina panustaks sellise komplekti peale:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... duct=17366
Image
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Oma mõtted on olnud plaaneri peal, aga ...
Täpsustaksin, et plaaner (motoplaaner) on lihtsalt väga hea aerodünaamikaga lennuk. Nn. mootorlennuki aeradünaamika on enamasti nii vilets, et ta lendab ainult "mootori otsas" ja seisva mootoriga on nagu välja lastud suurte piduriklappidega plaaner, mis väga ruttu alla kukub.
Plaaneri omadustega lennuki mootoreid saab paigutada väga mitut moodi ja mootor ei pea asuma ninas.
Leeduka lennuk on tiiva poolest rohkem plaaneri tüüpi. Väikese külgsuhtega (tiivaulatuse ja laiuse suhe) tiiva induktiivtakistus on nii suur (lühike tiib), et sealt normaalset planeerimist loota ei saa.
Kui seisva mootoriga mootorlennukit käest visata lõpeb lugu paraja kopsuga 10 meetri kaugusel. Kui CLUSTERIT käest visata lõpetab ta 150-200 meetri kaugusel.
Millise kasuteguri annaks lennuki stabilisaatorid
Tiival peaks olema normaalne v-kuju ja stabilisaatorid tulevad kindlasti lisana suureks kasuks.
Sirge tiib elektrooniliste stabilisaatoritega on nagu 1 jalaga laud, mida mees ja gürod ja elektroonika püsti hoiavad.
Bluesmell
Posts: 616
Joined: Wed Mar 10, 2010 0:13

Post by Bluesmell »

Ervin2 wrote:Mina panustaks sellise komplekti peale:
Alustuseks sobib ikka vaht paremini mida on võimalik kiirelt lappida. Fiberglass on rohkem sellise ühe vea materjal ja siis uuesti poodi....
Ka on raske sellesse lohke ja õõndeid teha et kogu GPS ja muu mant ära paigutada. Vahul seda probleemi pole.
Kas fiibrit võib rohupeale kõhuga maandada?

@[J]
Milline antud mudelitest on parimate lennuomadustega? - hea tiib jne?
st. milline neist on kõige rohkem hõljuk? (vajab võimalikult vähe mootori abi lendamiseks)
Image T-Rex 700N DFC, 600N 3GX, 600EFL PRO SK720, 500EFL PRO DFC, 450Pro & SAB Goblin 630 & 500, Blade nano, 130, Blade mCX, Sebart Sukhoi 29S 30E, DX18, RF G6.5
Image
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Ka selline müügil olev abimootorikomplekt teeb suvalisest plaanerist mootorlennuki:
Image
(Foto 2010.a. Riidaja F5J võistluselt)
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

@[J] Milline antud mudelitest on parimate lennuomadustega?
Mudelid lendavad väikese Reynoldsi arvu tõttu (tähtis lendamist iseloomustav koefitsient) väga kriitilises tsoonis ja suuremate mõõtude puhul hakkavad seetõttu tuntavalt paremini lendama. Pakuks, et see ühe härra käes olev roheline suur (eelmise pildi Cluster on liiga hea ja kallis)!
Väikeste katselendudest oleks väga huvitav kuulda! RAVEN on ka väike ja lendab kasutajatele piisavalt.
Veel, et poole suuremat näeb poole kaugemalt. Vajalik jälle suurem plats ja superplaaneriga väikesele platsile ilma piduriklappideta maha tulla on küllalt võimatu - ei tule alla!
Lennuk tuleb valida vastavalt ülesandele ja universaalset kõige paremat pole olemas!
User avatar
chris
Posts: 97
Joined: Tue Jun 09, 2009 12:14
Location: Tallinn
Contact:

Post by chris »

Need hobbykingi vidinad miskipärast ei tõsta mu usku, kui ka vaadata erinevaid lennuvideoid, siis ei paista ka lennukid pisavalt stabiilsed olevat. Mängimiseks ja FPV jaoks ilmselt ajavad asjad ära... kui eesmärk puhtalt ja ainult FPV oleks, siis võtaks võibolla isegi suurema vaidtiiva, oleks põnevam.

Võimalikest kätte saadavatest variantidest tundub, et lähen ise seda Leeduka lennuki teed. Katsun temaga kontakti saada lootuses tema käest ka kere kit kätte saada, Kere ise ehitamisele praegu ei jõua panustada.
User avatar
ak
Posts: 552
Joined: Fri Jul 20, 2007 17:16
Location: Tallinn
Contact:

Post by ak »

Hei,

ma olen mõelnud ja võimalik et proovin selle ka ära, võtta sellisteks pikemateks lendudeks ikkagi plaaneritüüpi lennuk, aga panna talle 2 mootorit tiibadele. Propellerid panna veel vastassuunas ringi käima.

Ninasse saaks siis panna fotoka või videokaamera.

Peaks tulema kena stabiilne ja kaua õhus püsiv kombinatsioon.

AndrusK

EDIT: plaaneritüüpi lennuki all mõtlen justnimelt plaanerit, midagi sellist nagu ma kõrvaloleval pildil käes hoian.
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Vot kunagi sai sellis asjakest ka vaadatud,siin minu meelest parim variant FPV jaoks.
http://www.hoelleinshop.com/e-vendo.php?shop=hoellein_e
Image

Image
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
mkl
Posts: 3
Joined: Tue Jun 28, 2011 23:08
Location: Tallinn

Post by mkl »

Ostsin ka pärast uurimist ja kiituste lugemist Skylwalkeri lowpricerc.com-ist, sest seal oli kõige odavam.

Mingi 4-5 nädalat tuli kohale, panin paar päeva kokku ja läksin miskil lumisel udusel õhtul lendama. Valge epo lennuk nagu ta on, mingi hetk lihtsalt enam ei näinud... järgmine hetk kui nägin sööstis keset põldu enam vähem ainukese puu võrasse. Tiivad olid naksti poole lühemad, aga õnneks lowpricerc müüs ka eraldi tiibasid.

Nüüd paar korda käinud lendamas ja mänginud raskuskeskmega, aga asi ikka loperdab mõnusalt. See tagumise propi asi pole päris õige asi. Saba ka õõtsub (eriti kui pöörded põhja lükata), mõned vennad on sinna ka miski varda sisse torganud, et stabiilsemaks saada, aga ei tea kas väga aitab. Kaldtüüre peab natuke sabatüüriga miksima, et paremini keeraks.
Mõttes oleks FY-20 peale panna kunagi, nagu ussimunal, äkki see aitab.. praegu peab liiga palju ise korrigeerima.
cbjuss
Posts: 246
Joined: Sun Jan 20, 2008 17:43
Location: Õismäe

Post by cbjuss »

soovitaks selle selli tegemisi jälgida. Põhiliselt ta kasutas MPX Twinstari platvormi
http://rcschim.blogspot.com/
Post Reply