Tere,
kuskilt jäi silma, et seda tüüpi lennukitel asetatakse servod vahel väga l2hedale tyyridele. Foorumis oli paars6na aga ei leia enam seda. Seega küsimus - miks on hea või halb kui servod asetada võimaliklt lähedale tiibadele ja hoovad võimalikult lühikesed saaksid? Pikem ja tervamam käik?
Servode asetus aerobaatika lennukitel
Re: Servode asetus aerobaatika lennukitel
Nu rusikareegel on see, et mida pikem ja keerulisem link, seda rohkem ronib sinna lõtku sisse.
Teine asi servode asukoha valikul on aga kindlasti raskuskese. Varras/traat on tunduvalt kergem, kui jaksukas servo.
Teine asi servode asukoha valikul on aga kindlasti raskuskese. Varras/traat on tunduvalt kergem, kui jaksukas servo.
Eks kõik sõltub mudelist. Paljudel on tõepoolest näiteks kõrgustüüri servod sabas, mõlema kõrgustüüri poole jaoks oma, lühikese söevardaga ühendatud tüüri külge. Pöördetüüri servo(d) on tavaliselt ees ja ühenduvad pöördetüüriga pingutatud trossidega. Lahendusi on erinevaid...
Soovitan vaadata F3A pilte... alusta näiteks www.f3a.fi
Soovitan vaadata F3A pilte... alusta näiteks www.f3a.fi
Lauri Laidna - www.pistik.com
servode paigutamisel tuleb tihti arvestada just raskuskeskmega - kui väikesele mudelile sabasse 3 servot panna,siis ei ole lootustki raskuskeset paika saada.Üsna tihti ei ole väiksemal mudelil sabas piisavalt ruumi servo(de) paigaldamiseks.Tegelikult on juhtmeid sabasse ja tiibade juurde lihtsam vedada,kui teha mingisuguseid pikki kavalaid linke,seega eelistada tuleks servo paigaldamist võimalikult tüüri lähedale.Erandiks võib lugeda bensiinimootori,või üldse sisepõlemismootori gaasiservot - see on mõistlik mootorist kaugemale paigutada - elu on näidanud,et kestavad kauem ja ei üllata ootamatu ülesütlemisega - seal kaugem paigaldus vähendab vibratsiooni kahjulikku mõju.