Nõvalt leiti tundmatu lennuk.
Nr68 - Soome mereväele tehtud Planexi (Eestis) lennuk, ilmselt Janno kätetöö ja juhendamisel suurelt osalt.
PLANEXI lennukid
Lennuk tõenäoliselt tegi omanike käest vehkat ja tuli angerja moodi sünnimaale tagasi.
PLANEXI lennukid
Lennuk tõenäoliselt tegi omanike käest vehkat ja tuli angerja moodi sünnimaale tagasi.
Last edited by [J] on Fri Jun 10, 2011 10:15, edited 2 times in total.
Info arhiivis http://www.le.ee/?a=uudised&h=2011/6/4
Huvitav lõik artiklis - Silma järgi hinnates üle kahe meetri pikk. Mudellennuki kohta liiga suure masina peal Soome riigi õhujõududele viitavad kleepsud. Raadiosaatjad ja antennid ka peal.
Kui väike peab üks lennuk olema et olla päris mudellennuk.
Kuhu neid omalajal veel müüdi peale Soome? Kui nad siis lõpuks kõik koju tulevad siis on neid hea kuskilt oodata
Kujutasin veel ette kui see lennuk oleks mudelisti kätte sattunud või alla tulnud nii et õnnetus taga. Hea et see niigi läks
Huvitav lõik artiklis - Silma järgi hinnates üle kahe meetri pikk. Mudellennuki kohta liiga suure masina peal Soome riigi õhujõududele viitavad kleepsud. Raadiosaatjad ja antennid ka peal.
Kui väike peab üks lennuk olema et olla päris mudellennuk.
Kuhu neid omalajal veel müüdi peale Soome? Kui nad siis lõpuks kõik koju tulevad siis on neid hea kuskilt oodata
Kujutasin veel ette kui see lennuk oleks mudelisti kätte sattunud või alla tulnud nii et õnnetus taga. Hea et see niigi läks
Siit saab maailmas hetkel kõige ametlikuma definitsiooni:prosper wrote:Kui väike peab üks lennuk olema et olla päris mudellennuk.
http://www.fai.org/aeromodelling/system ... abr_11.pdf
Nii, et edasijõudnud lennumehed, lennuriistadele telefoninumbrid jne. peale, saate ehk kunagi hiljem veel kokku!
tead ju küll,et mõõtudes pole asi üldse kinni mudel võib ju olla kuitahes suur - unustad end tiiva peale istuma ja järgmisel hetkel mõtled,kuidas ilusti maa peale tagasi saadaKui väike peab üks lennuk olema et olla päris mudellennuk.
nii ta oligi.Peal olid neil 25ccm OS Max-id,nitromootorid - iseenesest päris headSilma järgi hinnates üle kahe meetri pikk
start (katapuldi abiga!)ja maandumine (langevarju abil) toimus puldist,aga muidu ma sain aru,et oli versioone,mis lendasid autopiloodiga marsruuti pidi ja siis vanad alt muudkui tulistasid.Lennukile ei pidanudki ilmtingimata pihta saama - tal oli seade peal,mis registreeris pihtasaamise mingilt kauguselt (loetud meetrid,ehk nagu pärislennuki gabariidid).Kui said päris pihta,siis lennuk kukkus merre,kui ei siis toodi vette maha,raputati suur vesi pealt maha (nad olid veekindlad) paak täis ja jälle lendu.Luurelennukiks olid mõeldud vähe suuremad versioonid,see pildi peal olev lennuk tundub küll märklaud olevat (kui see pilt nüüd õige on).Midagi saladustväärivat selles teemas ilmselt pole.Mudellenduril oleks leiu üle kindlasti väga hea meel olnud - sealt oleks saanud hea mootori,normaalse vastuvõtja (küll 35 mhz) ja head servod.Ei usu,et soome poolt keegi nii väga seda lennukit taga igatses,aga kui meie mehed sellele asjale nii põneva stoori külge pookisid,siis võib eeldada,et ka soome poolt keegi sellest "spiooniloost" tuld võttis ja kaasa mängima hakkasRaadiosaatjad ja antennid ka peal
Kuno nii nõudlik mees, et nõustub heaks nimetamaKuno wrote:Peal olid neil 25ccm OS Max-id,nitromootorid - iseenesest päris head
Need olid tol hetkel enamvähem maailma vigurlennubosside mootor nr1. ja japsid uurisid, et kas Eestis tehakse hirmsat moodi vigurlendu? Pool nende aasta toodangust ostetakse Eestisse!
Mina kardan siiski karu metsas rohkem, pole iial peale maandumismärgi millelegi pihta saanud (vähemalt ei mäleta). Kurb muidugi, kui juba täna saanLexuse katuse seest leitakse
Kurb jah Vahest on sõnadel kaal Ei tahaks küll , et midagi sellist juhtuks et peab lennuki Lexsuse seest välja kangutama (Külamehe Ziguli on halvem variant sest need pole kindlustatud ja sealt eluga ei pääse ) Aga nagu näha lendavad lennukid ka üle piiri. Väga huvitav oleks tema lennu logi näha. Kui kaugelt ta põgenema sai ? Ta oleks võinud kursist natuke lääne poole kalduda Hiiumaale
Aga Kunol on õigus , et loost on tehtud väga salapärase kallakuga spioonilugu. Ei ole küll lugenud ja kuulnud ,et Soome ja Eesti suhted on pärast sellist juhtumit jahenenud
Aga Kunol on õigus , et loost on tehtud väga salapärase kallakuga spioonilugu. Ei ole küll lugenud ja kuulnud ,et Soome ja Eesti suhted on pärast sellist juhtumit jahenenud
Ise pakuks, et tegemist on 35ccm mootoriga.
Ma ei tea, et 25 kuubikulist oleks nii massiliselt (kui üldse) nende lennukite peal kasutatud ja hetkel isegi ei tule meelde, kas OSil on 25ccm kunagi üldse müügil olnud...?? Aga võin ka eksida.
Minu käes on üks selline brittide lendav sihtmärk, täiesti terve, kohati on alakaliibriga pihta saanud ehk siis kere kesk- ja sabaosas on tabamused.
See oli samuti Soome mereväe kasutuses, lendas vähemalt 100km juhitamatult ja potsatas alla Naissaarel. Sealne saarevaht viis selle mulle tundmatu inimese kätte, kes pakkus lennukit mulle pelgalt selle eest, et jeebiga tema autosuvila ühest kohast teise veaksin (küll vastassuunas ühesuunalistel tänavatel aga vahet pole...). Lennukilt oli ära võetud ainult bensumootor, muu oli alles. Isegi servod aastast 92...
Ja kellel huvi aardejahi vastu siis Nõval on allakukkunud lennukeid veel vähemalt üks. Ise lennutasin ja see sai tabamuse 23mm Zergeist. Antud juhul siis juba Eli toodang.
Ja kes motika või jalgrattaga Keskpolügonile satub, siis sealt võib ka veel igasugu nodi leida, sest põhiline laskmine käib justnimelt seal. Mootoreid ja muud suuremat ei leia aga servosid ja lennuki kerejuppe ja katkiseid proppe peaks seal alal ikka leiduma. Ärge ainult miini otsa astuge.
Ma ei tea, et 25 kuubikulist oleks nii massiliselt (kui üldse) nende lennukite peal kasutatud ja hetkel isegi ei tule meelde, kas OSil on 25ccm kunagi üldse müügil olnud...?? Aga võin ka eksida.
Minu käes on üks selline brittide lendav sihtmärk, täiesti terve, kohati on alakaliibriga pihta saanud ehk siis kere kesk- ja sabaosas on tabamused.
See oli samuti Soome mereväe kasutuses, lendas vähemalt 100km juhitamatult ja potsatas alla Naissaarel. Sealne saarevaht viis selle mulle tundmatu inimese kätte, kes pakkus lennukit mulle pelgalt selle eest, et jeebiga tema autosuvila ühest kohast teise veaksin (küll vastassuunas ühesuunalistel tänavatel aga vahet pole...). Lennukilt oli ära võetud ainult bensumootor, muu oli alles. Isegi servod aastast 92...
Ja kellel huvi aardejahi vastu siis Nõval on allakukkunud lennukeid veel vähemalt üks. Ise lennutasin ja see sai tabamuse 23mm Zergeist. Antud juhul siis juba Eli toodang.
Ja kes motika või jalgrattaga Keskpolügonile satub, siis sealt võib ka veel igasugu nodi leida, sest põhiline laskmine käib justnimelt seal. Mootoreid ja muud suuremat ei leia aga servosid ja lennuki kerejuppe ja katkiseid proppe peaks seal alal ikka leiduma. Ärge ainult miini otsa astuge.
Selle artikli taustal võiks arvata siinse teema kohta , et asjaosalised kirjamehed ka varsti käed raudus ära viiakse (täiesti salajane nagu Stirlitsi aegu) Aga kui Nõval veel peaks miskit leiduma siis kindlasti ei teatata enam kuskile. Aga kas tegu on siiski veel Eesti või Soome sõjaväe omandiga kui see juba omaniku juurest on plehku pannud? Kas leidja on kohustatud selle tagastama? Mida seadus ütleb?
Vähemalt minu ainus süü on, et koolis lugema õpetatiprosper wrote:Selle artikli taustal võiks arvata siinse teema kohta , et asjaosalised kirjamehed ka varsti käed raudus ära viiakse
See kõik ju avalik info.
Lennukil on muide Soome Lennuameti tüübiheakskiit ja igal eksemplaril on oma logiraamat koos rikete ja muu elulooga.
Kes endale sellist ehitada tahab, siis täiesti võimalik:
http://www.ubs.ee/planex/documents/Plan ... _specs.pdf
ja pite samuti:
http://www.ubs.ee/planex/Products_base.htm
Mina loodan, et lugu nagu kadunud rahakotiga ...Aga kas tegu on siiski veel Eesti või Soome sõjaväe omandiga kui see juba omaniku juurest on plehku pannud? Kas leidja on kohustatud selle tagastama? Mida seadus ütleb?
Ma ei tunne küll ühtegi asjaosalist, aga tundub et külamehed oleks võinud veel mõne talve koolis käia. Siis oleks teada saanud, et kui on vaja mingitest imelikest ja kahtlastest asjadest kuhugi teatada, siis valitakse telefoninumber 110 või 112 või viiakse asi ise lähimasse politseijaoskonda. Seda viimast muidugi juhul, kui kahtlane asi ei plahvata, ei sütti, ei leki mingit vedelikku jne, ja kui selles 100% kindel ollakse. Kui pole ohutuses kindel, hoia näpud eemal!prosper wrote:Selle artikli taustal võiks arvata siinse teema kohta , et asjaosalised kirjamehed ka varsti käed raudus ära viiakse (täiesti salajane nagu Stirlitsi aegu) Aga kui Nõval veel peaks miskit leiduma siis kindlasti ei teatata enam kuskile. Aga kas tegu on siiski veel Eesti või Soome sõjaväe omandiga kui see juba omaniku juurest on plehku pannud? Kas leidja on kohustatud selle tagastama? Mida seadus ütleb?
Kui aga tassid selle omale koju ja siis teatad naabrimehele, kelle lehmalellepoeg on miski ärijuhi haridusega ja lakutud tukaga ministeeriumiametnik, võib arvata et ametnik leiab sobiva hetke pööbli ees oma ego turgutamiseks. Edasi läheb kõik nii nagu ajaleheartiklis.
Üldjuhul on oma riigi pinnalt leitud militaarset päritolu esemed (millele viitavad tähised lennukil) riigi omand. Riik otsustab siis, kas tagastatakse päritoluriigile või jäetakse endale. Arvestades sõbralikke suhteid Soome velledega oleks olnud igati paslik läbi kaitse- ja välisministeeriumi neile teatada leiust ja nemad omakorda oleks ilmselt sama sõbralikkusega tänanud ja loobunud näiteks. Võibolla oleks lennumasin leidnud omale viimase puhkepaiga kusagil kohalikus muuseumis vms.
Raadiod: 35MHz kanal 61 ja 63
2,4GHz DSM2/DSMX
2,4GHz DSM2/DSMX
Selle teema lennuk võib startida laevalt otse taevasse, maanduda merevette, ei upu, kannatab põhjamaade talve jne.
Suuruselt on ta nagu Belgia omagi, praktiliselt väga hea mootoriga 2x2 meetrit F3A, milliseid lendab maailmas tuhandeid.
Probleem on selliste tootmisel tegelikult ettenähtud töökindluse, tugevuse, aerodünaamika jne. testide läbimine, et saada Euroopas
kõlbulikke sertifikaate ja tüübiheakskiitu. Armee lennundusstandartid on väga karmid. Mingite "odavhiinlastega" üritamine ei õnnestuks.
Hmmmm Pole siis miskit "Tundmatu lennuk" kui nii palju infot ,pilte , tehnilised andmedki avalikud ja kirjad peal. Kas Eestlased olid pioneerid selliste ehitamisel või sel ajal oli soodus aeg tootmiseks.(kui Japsidki imestasid selle üle) Tehakse ju praegugi ELI-s. Kes neid piloteerib ? Kui sõjaväkke poisid lähevad oleks ju neilgi hea öelda et on kuskilt lennuklubist välja kasvanud. Saavad ehk neid juhtima ? On seal piloteerimisel miskid trikid olulised või manöövrid ? Seda teemat loevad ju algajad lennumehed ka ja siis teavad mida nende oskustega ehk tulevikus veel peale hakata.
Vabandan kui piinan teid oma küsimustega Lihtsalt huvitav teada
Vabandan kui piinan teid oma küsimustega Lihtsalt huvitav teada
Täpsustatud andmetel on see maajõududele mõeldud variant, millel käisid mootorid OS 160 FX, 26 ccm.Kristjan wrote:Sellel pildil on vist küll nüüd jälle see 35ccm mootor??
Ülesvõtted tehtud aastal 2003, Lohtajal (Soome), maandumine sellistel langevarjuga:
Planexil oli 35 ccm ainult nendel (foto aprill 2001.a.):
Pioneeriks nii ei saa, et viskad midagi õhku ja kuulutad, et Eestis või maailmas esimest korda. Eestis lihtsalt suudetakse ka kohati muu maailma tasemelProsper wrote:Kas Eestlased olid pioneerid selliste ehitamisel
toimetada ja lennukeid ehitada-lennutada.
Tundmatu mudellennuk
Härrased, kas keegi oskab täpsemalt öelda, kunas soomes hakati R/C mudellennukeid õhutõrjujate treeningutel kasutama?
Teatavasti toimusid 70-ndate keskpaiku mitmel aastal eesti- soome maavõistlused mudellennus ja kui mu mälu ei peta, siis kas tolajal või veidi hiljem kirjavahetuse käigus oli kuulda, kuidas mudellendur sõjaväeteenistuse ajal lennutas taolisi sihtmärke. No oli ikka kade meel küll, seda enam, et ENSV mudellennukoondise peale oli vaid ÜKS Varioprop !!!
Teatavasti toimusid 70-ndate keskpaiku mitmel aastal eesti- soome maavõistlused mudellennus ja kui mu mälu ei peta, siis kas tolajal või veidi hiljem kirjavahetuse käigus oli kuulda, kuidas mudellendur sõjaväeteenistuse ajal lennutas taolisi sihtmärke. No oli ikka kade meel küll, seda enam, et ENSV mudellennukoondise peale oli vaid ÜKS Varioprop !!!
Tervitustega Veteran.
Nii palju, kui mina tean, siis ajateenijaid nende ligi ei lasta. Küll aga on võimalus neid alla kõmmutada, kui õhutõrjes teenida.prosper wrote:---Kui sõjaväkke poisid lähevad oleks ju neilgi hea öelda et on kuskilt lennuklubist välja kasvanud. Saavad ehk neid juhtima ? On seal piloteerimisel miskid trikid olulised või manöövrid ? Seda teemat loevad ju algajad lennumehed ka ja siis teavad mida nende oskustega ehk tulevikus veel peale hakata.
Vabandan kui piinan teid oma küsimustega Lihtsalt huvitav teada
Nagu tavaliselt: meie riik hangib aparaadid piiri tagant ja meie tootjad otsivad võimalusi ekspordiks. Globaliseerumine või riigi masinavärgi bürokraatia?
Raadiod: 35MHz kanal 61 ja 63
2,4GHz DSM2/DSMX
2,4GHz DSM2/DSMX
Palju muidu huvilisi oleks Eesti sõjaväele demolende mudelitega teha. Lendamiseks ja õhkutõusmiseks on rada piisavalt.
Kui pakub huvi võiks märku anda PS.
Kui pakub huvi võiks märku anda PS.
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )