Mootor tuksis?
Mootor tuksis?
Käisin täna Cessnat lennutamas ning ilmnes üsnagi murettekitav probleem. Nimelt lõpetas mootor mingitel suvalistel hetkedel töö. Esimest korda jäi ta seisma siis, kui proovisin teda käest lasta. Probleemi lahendus raske ei olnud - tõmbasin gaasi kangi korraks nulli ja siis uuesti üles, mootor hakkas tööle nagu ikka, niisiis mõtlesin, et kõik on hästi ja lasin ta lendu. Hiljem aga (umbes 3 min lennatud) juhtus sama asi uuesti ning pärast seda hakkas juhtuma üha uuesti ja uuesti ning üha lühemate vaheaegadega. Pärast igat katkestust sain ikka ja jälle tööle nii, et korra gaas maha ja uuesti põhja. Lõpuks aga lõppes see siiski crashiga ja ühe servo hammasratta ja propelleri purunemisega.
Mis põhjusel võib selline anomaalia tekkida? Iga katkestuse ajal oli lennuk servodega täiesti juhitav. Samuti ei ole ma juba mitu päeva ühtegi elektroonika alast modifikatsiooni lennukile teinud. Ainus asi, mis muutus, oli uus propp (väiksema sammuga kui eelmine, propiks oli APC 8x3,8 ). Lennukile soovitati 8x6 või 10x4,7, aga väiksema sammuga propp ju ometi mootorile midagi sellist teha ei tohiks?
Mis põhjusel võib selline anomaalia tekkida? Iga katkestuse ajal oli lennuk servodega täiesti juhitav. Samuti ei ole ma juba mitu päeva ühtegi elektroonika alast modifikatsiooni lennukile teinud. Ainus asi, mis muutus, oli uus propp (väiksema sammuga kui eelmine, propiks oli APC 8x3,8 ). Lennukile soovitati 8x6 või 10x4,7, aga väiksema sammuga propp ju ometi mootorile midagi sellist teha ei tohiks?
Cessna 182
Robbe Golden Oriole
Robbe Golden Oriole
Aga kas regu sul piiksub ka kui mootor uuesti käima läheb? Sel juhul on see sümptom kas kehvale akuühedusele või akule.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
Proovi teist regu, kas või ajutiselt. Ei tundu nagu mootori anomaalia moodi olevat. Muidugi võid oommeetriga mootori mähiste takistust mõõta. Tavaliselt peaks see kuskil 0 oomi kanti jääma Proovi mõõtmise ajal mootori asendit muuta, näiteks tõsta rippuma, kui takistus ei muutu siis on tõenäliselt mähise otsad terved.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
Kontrolli
Kontrolli kas mootori mähise traadid on terved, samas kogemus olemas kus üks traatidest oli ja ei olnud korralik peale kukkumist.
Aivar
Aivar
Järelikult ei olnud sa akut tühjaks kulutanud. Üldiselt ei tasu üle 80% tarbida, aku eluiga on siis pikem.villy93 wrote:Laadisin just aku täis, balancer hakkas piiksuma ja ütles et full, ometi oli ainult 1370 laetud (1800-st). Homme laen täiesti tühjaks ja proovin igaks juhuks uuesti.
Kui sul on tester, pane ta aku pinget mõõtma ja lase mootoril käia kuni jama pihta hakkab. Kas siis on aku pinge liiga madal? Kui jah, siis on aku vana.
Pole midagi paremat halvast ilmast !
Praeguse seisuga julgeksin mina kahtlustada kas viletsat akut/ühendust või siis ka ülekoormust.
Lõhnab kangesti sedamoodi, et ESC üritab Sind millegi eest kaitsta. See, et mootor seisma jäetakse ja siis alles "gaas maha - gaas peale" järel uuesti käima läheb, vihjab suht sellele.
Kas siis aku pinge langeb niipalju, et ESC arvab selle tühja olema, ning hoiatab mootori väljalülitamisega. Seisva mootoriga suudab aku end jälle koguda ja mõneks ajaks on ESC ta ponnistustega rahul
Teine võimalus, et ESC üritab omaenese nahka ülekuumenemise eest päästa - jällegi lülib end välja ja ootab "gaasitrikki" - selleks ajaks on ta juba piisavalt jahtunud, et tööd jätkata.
Halvad ühendused võivad kah miskit sarnast tekitada, kuid siis ei oleks see gaasiga trikk alati nii tõhus.
Lõhnab kangesti sedamoodi, et ESC üritab Sind millegi eest kaitsta. See, et mootor seisma jäetakse ja siis alles "gaas maha - gaas peale" järel uuesti käima läheb, vihjab suht sellele.
Kas siis aku pinge langeb niipalju, et ESC arvab selle tühja olema, ning hoiatab mootori väljalülitamisega. Seisva mootoriga suudab aku end jälle koguda ja mõneks ajaks on ESC ta ponnistustega rahul
Teine võimalus, et ESC üritab omaenese nahka ülekuumenemise eest päästa - jällegi lülib end välja ja ootab "gaasitrikki" - selleks ajaks on ta juba piisavalt jahtunud, et tööd jätkata.
Halvad ühendused võivad kah miskit sarnast tekitada, kuid siis ei oleks see gaasiga trikk alati nii tõhus.
Ka mulle tundub, et rakendub regu kaitse aku alapinge peale.
Olen ise kunagi kogemata täisgaasiga regu sisse lülitanud ja siis puldi kangidega võimlema hakanud - regu läks progemise reziimi ja enne kui taipasin mida ma teen olin juba nii mõnegi parameetri ära muutnud.
Ka timing parameetri muutmine paneb mõned mootori - regu kombinatsioonid nii käituma.
Olen ise kunagi kogemata täisgaasiga regu sisse lülitanud ja siis puldi kangidega võimlema hakanud - regu läks progemise reziimi ja enne kui taipasin mida ma teen olin juba nii mõnegi parameetri ära muutnud.
Ka timing parameetri muutmine paneb mõned mootori - regu kombinatsioonid nii käituma.
Kui selleks ajaks vihm üle on läinud, tulen Raadile. Põhiline jah see et kardan mootori pärast. Juhul kui mähis katki oleks ei tohiks justkui ka see nö gaasitrikk alati töötada.
Aku aga laadisin enam-vähem tühjaks küll. Või noh, pigem põristasin mootorit kuni see enam ei käivitunud. Midagi jäi sinna alles ka, kuna servod töötasid edasi, aga vaevalt et päris 400-500mAh jäi. Mis veel võib olla on regu ühendused. Neid ma ise üle kontrollinud ei ole (mootori ja aku pistikud sai kõik üle joodetud ja kontrollitud).
Aga jah eks õhtul vaatab.
Aku aga laadisin enam-vähem tühjaks küll. Või noh, pigem põristasin mootorit kuni see enam ei käivitunud. Midagi jäi sinna alles ka, kuna servod töötasid edasi, aga vaevalt et päris 400-500mAh jäi. Mis veel võib olla on regu ühendused. Neid ma ise üle kontrollinud ei ole (mootori ja aku pistikud sai kõik üle joodetud ja kontrollitud).
Aga jah eks õhtul vaatab.
Cessna 182
Robbe Golden Oriole
Robbe Golden Oriole