Mootor tuksis?

Arutelu kõigist mootoritest ja sellega seonduvast... elektrimootorid, sisepõlemismootorid, kiiruseregulaatorid jms
Post Reply
villy93
Posts: 96
Joined: Mon Aug 18, 2008 11:30
Location: Tartu

Mootor tuksis?

Post by villy93 »

Käisin täna Cessnat lennutamas ning ilmnes üsnagi murettekitav probleem. Nimelt lõpetas mootor mingitel suvalistel hetkedel töö. Esimest korda jäi ta seisma siis, kui proovisin teda käest lasta. Probleemi lahendus raske ei olnud - tõmbasin gaasi kangi korraks nulli ja siis uuesti üles, mootor hakkas tööle nagu ikka, niisiis mõtlesin, et kõik on hästi ja lasin ta lendu. Hiljem aga (umbes 3 min lennatud) juhtus sama asi uuesti ning pärast seda hakkas juhtuma üha uuesti ja uuesti ning üha lühemate vaheaegadega. Pärast igat katkestust sain ikka ja jälle tööle nii, et korra gaas maha ja uuesti põhja. Lõpuks aga lõppes see siiski crashiga ja ühe servo hammasratta ja propelleri purunemisega.
Mis põhjusel võib selline anomaalia tekkida? Iga katkestuse ajal oli lennuk servodega täiesti juhitav. Samuti ei ole ma juba mitu päeva ühtegi elektroonika alast modifikatsiooni lennukile teinud. Ainus asi, mis muutus, oli uus propp (väiksema sammuga kui eelmine, propiks oli APC 8x3,8 ). Lennukile soovitati 8x6 või 10x4,7, aga väiksema sammuga propp ju ometi mootorile midagi sellist teha ei tohiks?
Cessna 182
Robbe Golden Oriole
User avatar
felch
Posts: 1462
Joined: Wed Apr 22, 2009 16:48
Location: Tallinn, Nõmme
Contact:

Post by felch »

Kas on tegu originaalse harjadega mootoriga? Siis ehk harjad läbi?
Pole midagi paremat halvast ilmast !
villy93
Posts: 96
Joined: Mon Aug 18, 2008 11:30
Location: Tartu

Post by villy93 »

Harjadeta on, Electrifly Rimfire 400 on nimeks.
Cessna 182
Robbe Golden Oriole
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

ehk on aku ......
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
villy93
Posts: 96
Joined: Mon Aug 18, 2008 11:30
Location: Tartu

Post by villy93 »

Aku on väidetavalt eelmise omaniku poolt pea kasutamata ja ise olen kasutanud u 6 korda. Kas asi ei või olla pigem põrutuses? Olen paaril korral lennuki maase prantsatanud ninapidi, aga omati eile probleeme ei olnud ja viimane maandumine oli üsnagi korralik.
Cessna 182
Robbe Golden Oriole
User avatar
ik
Posts: 478
Joined: Tue Jun 30, 2009 17:39
Location: Tartu
Contact:

Post by ik »

palju sinna akusse peale lemdu sisse läheb?
teine asi- puhasta akuklemmid ära, võib ka kehv ühendus olla,mis koormuse all kuumaks läheb ja pinge alla tõmbab.
villy93
Posts: 96
Joined: Mon Aug 18, 2008 11:30
Location: Tartu

Post by villy93 »

1800mAh on peale kirjutatud, minu odav laadija mahutab sinna väidetavalt (ilmselt veaga) 1760-1780mAh.
Cessna 182
Robbe Golden Oriole
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Aga kas regu sul piiksub ka kui mootor uuesti käima läheb? Sel juhul on see sümptom kas kehvale akuühedusele või akule.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
villy93
Posts: 96
Joined: Mon Aug 18, 2008 11:30
Location: Tartu

Post by villy93 »

Piiksu ei olnud kohe kindlasti :(
Cessna 182
Robbe Golden Oriole
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Proovi teist regu, kas või ajutiselt. Ei tundu nagu mootori anomaalia moodi olevat. Muidugi võid oommeetriga mootori mähiste takistust mõõta. Tavaliselt peaks see kuskil 0 oomi kanti jääma :) Proovi mõõtmise ajal mootori asendit muuta, näiteks tõsta rippuma, kui takistus ei muutu siis on tõenäliselt mähise otsad terved.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
villy93
Posts: 96
Joined: Mon Aug 18, 2008 11:30
Location: Tartu

Post by villy93 »

Laadisin just aku täis, balancer hakkas piiksuma ja ütles et full, ometi oli ainult 1370 laetud (1800-st). Homme laen täiesti tühjaks ja proovin igaks juhuks uuesti.
Cessna 182
Robbe Golden Oriole
User avatar
ik
Posts: 478
Joined: Tue Jun 30, 2009 17:39
Location: Tartu
Contact:

Post by ik »

me oleme täna ilmselt 6 paiku Jaani ja Aivariga raadil, astu läbi kui saad, siis peaks kambapeale ka mingi regu v aku leidma,mida proovida.
User avatar
aviaator
Posts: 398
Joined: Fri Sep 10, 2010 19:18
Location: Tartu
Contact:

Kontrolli

Post by aviaator »

Kontrolli kas mootori mähise traadid on terved, samas kogemus olemas kus üks traatidest oli ja ei olnud korralik peale kukkumist.


Aivar
User avatar
felch
Posts: 1462
Joined: Wed Apr 22, 2009 16:48
Location: Tallinn, Nõmme
Contact:

Post by felch »

villy93 wrote:Laadisin just aku täis, balancer hakkas piiksuma ja ütles et full, ometi oli ainult 1370 laetud (1800-st). Homme laen täiesti tühjaks ja proovin igaks juhuks uuesti.
Järelikult ei olnud sa akut tühjaks kulutanud. Üldiselt ei tasu üle 80% tarbida, aku eluiga on siis pikem.
Kui sul on tester, pane ta aku pinget mõõtma ja lase mootoril käia kuni jama pihta hakkab. Kas siis on aku pinge liiga madal? Kui jah, siis on aku vana.
Pole midagi paremat halvast ilmast !
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

Praeguse seisuga julgeksin mina kahtlustada kas viletsat akut/ühendust või siis ka ülekoormust.

Lõhnab kangesti sedamoodi, et ESC üritab Sind millegi eest kaitsta. See, et mootor seisma jäetakse ja siis alles "gaas maha - gaas peale" järel uuesti käima läheb, vihjab suht sellele.

Kas siis aku pinge langeb niipalju, et ESC arvab selle tühja olema, ning hoiatab mootori väljalülitamisega. Seisva mootoriga suudab aku end jälle koguda ja mõneks ajaks on ESC ta ponnistustega rahul ;)

Teine võimalus, et ESC üritab omaenese nahka ülekuumenemise eest päästa - jällegi lülib end välja ja ootab "gaasitrikki" - selleks ajaks on ta juba piisavalt jahtunud, et tööd jätkata.

Halvad ühendused võivad kah miskit sarnast tekitada, kuid siis ei oleks see gaasiga trikk alati nii tõhus.
User avatar
Oehh
Posts: 1196
Joined: Thu Jul 12, 2007 1:23
Location: Tallinn

Post by Oehh »

Ka mulle tundub, et rakendub regu kaitse aku alapinge peale.
Olen ise kunagi kogemata täisgaasiga regu sisse lülitanud ja siis puldi kangidega võimlema hakanud - regu läks progemise reziimi ja enne kui taipasin mida ma teen olin juba nii mõnegi parameetri ära muutnud.

Ka timing parameetri muutmine paneb mõned mootori - regu kombinatsioonid nii käituma.
villy93
Posts: 96
Joined: Mon Aug 18, 2008 11:30
Location: Tartu

Post by villy93 »

Kui selleks ajaks vihm üle on läinud, tulen Raadile. Põhiline jah see et kardan mootori pärast. Juhul kui mähis katki oleks ei tohiks justkui ka see nö gaasitrikk alati töötada.
Aku aga laadisin enam-vähem tühjaks küll. Või noh, pigem põristasin mootorit kuni see enam ei käivitunud. Midagi jäi sinna alles ka, kuna servod töötasid edasi, aga vaevalt et päris 400-500mAh jäi. Mis veel võib olla on regu ühendused. Neid ma ise üle kontrollinud ei ole (mootori ja aku pistikud sai kõik üle joodetud ja kontrollitud).
Aga jah eks õhtul vaatab.
Cessna 182
Robbe Golden Oriole
User avatar
ik
Posts: 478
Joined: Tue Jun 30, 2009 17:39
Location: Tartu
Contact:

Post by ik »

hetkel veel tilgub miskit taevast, niiet raadileminek kahtlane.
User avatar
felch
Posts: 1462
Joined: Wed Apr 22, 2009 16:48
Location: Tallinn, Nõmme
Contact:

Post by felch »

villy93 wrote:...
Aku aga laadisin enam-vähem tühjaks küll. Või noh, pigem põristasin mootorit kuni see enam ei käivitunud....
Lipoga nii teha ei tohi kui tahad akust kaua rõõmu tunda.
Pole midagi paremat halvast ilmast !
Post Reply