Odava mängupaadi ümberehitus.
Odava mängupaadi ümberehitus.
Ostsin soome kirbuturult 6 euroga kasutatud raadioteeljuhitava mängupaadi, pikkust 60cm laiust 18cm.Originaalis oli 6xAA patareide toide, väike harjadega mikromootor mis omakorda andis võllile jõudu läbi hammasülekande. Sõukruvi on originaalis plastikust kahe labaline ja läbimõõt 30mm. Roolimasin on ikka ilge kobakas kuhu jookseb hunnik juhtmeid sisse, selle asendan kohe korraliku digiservoga. Peavõll koos deidvuudiga on 19cm pikk ja võlli läbimõõt on 3mm. Eesmärgiks on brushless süsteem peale panna, esialgu ilma vesijahutuseta. Paat ise on korraliku koostekvaliteediga, kõik on veekindel (originaal tihendid)
Põhiküsimus on see, kuidas ilma veeta seda mootorit jahutama hakata?
Paadimeeste nõuanded on oodatud!
Hetkeseisuga läheb peale:
5250kv brushless mootori 400w
50-65A Turnigy ESC
3s lipo 2200mah
2kg jõuga digiservo.
Juurde vaja osta:
Metallist deidvuud koos veovõlli, mootorikinnitusega ning sõukruviga.
Leidsin netist video kus juba on juba samale paadile brushless mootor peale pandud
http://www.youtube.com/watch?v=NJAJIDGj ... 1348842955
Pildimaterjal:
[/list]
Põhiküsimus on see, kuidas ilma veeta seda mootorit jahutama hakata?
Paadimeeste nõuanded on oodatud!
Hetkeseisuga läheb peale:
5250kv brushless mootori 400w
50-65A Turnigy ESC
3s lipo 2200mah
2kg jõuga digiservo.
Juurde vaja osta:
Metallist deidvuud koos veovõlli, mootorikinnitusega ning sõukruviga.
Leidsin netist video kus juba on juba samale paadile brushless mootor peale pandud
http://www.youtube.com/watch?v=NJAJIDGj ... 1348842955
Pildimaterjal:
[/list]
Ma arvan, et 5000kv-d on selle kere jaoks liiga palju. Normaalne vahemik oleks 2000-3000kv-d, et vältida mootori ülekuumenemist, eriti, kui pole õhkjahutust ega ka vesijahutust. Sõltub muidugi, millise sõukruvi sa sellele ostad, kui suure läbimõõduga, millise kaldega jne.
Kui kasutad inrunnerit, saad kasvõi paari radikaga temperatuuri stabiilsena hoida, aga kui on outrunner, siis võib 5000kv kasutuse juures halbu asju juhtuda Palju oleneb ka sellest, kui palju su paadi kogukaal olema saab!
Ma ise valiks sellele u 2,5-3cm läbimõõduga kruvi, 2500kv outrunneri. Ei tohiks probleeme tekkida.
Kui kasutad inrunnerit, saad kasvõi paari radikaga temperatuuri stabiilsena hoida, aga kui on outrunner, siis võib 5000kv kasutuse juures halbu asju juhtuda Palju oleneb ka sellest, kui palju su paadi kogukaal olema saab!
Ma ise valiks sellele u 2,5-3cm läbimõõduga kruvi, 2500kv outrunneri. Ei tohiks probleeme tekkida.
Ise arvan ka, et 5000kv on palju aga mul on kohe riiiulilt võtta selline outrunner ja 4600kv outrunner on ka olemas. Mõtlesin sellise jahutuse peale, et teen mootorikinnituse alumiiniumist või vasest. Mootorikinnituse alumise osa ehitan läbi paadi kere, et veevool hakkaks jahutama ja mootor läheks termopastaga tihkelt kinni selle külge. Ilmselt tuleb teha need mingi tiiva kujulised ja väikese takistusega. Kas plastiku ja metalli liimimiseks epoliim sobib ja kas ta kuuma kannatab natuke?priitom wrote:Ma arvan, et 5000kv-d on selle kere jaoks liiga palju. Normaalne vahemik oleks 2000-3000kv-d, et vältida mootori ülekuumenemist, eriti, kui pole õhkjahutust ega ka vesijahutust. Sõltub muidugi, millise sõukruvi sa sellele ostad, kui suure läbimõõduga, millise kaldega jne.
Kui kasutad inrunnerit, saad kasvõi paari radikaga temperatuuri stabiilsena hoida, aga kui on outrunner, siis võib 5000kv kasutuse juures halbu asju juhtuda Palju oleneb ka sellest, kui palju su paadi kogukaal olema saab!
Ma ise valiks sellele u 2,5-3cm läbimõõduga kruvi, 2500kv outrunneri. Ei tohiks probleeme tekkida.
Kas kullos müüakse sõukruvikomplekte koos võlli ja võllitoruga?
See peab väga hästi tehtud ehitus olema, kui plaanid metalli läbi paadi kere pista. Idee on hea ja ilmselt toimiks üsna hästi, aga kui paadiga kogemata kuskile kivi otsa kihutad, siis võib kogu kinnituse lahti lüüa. Samas, sul on kere sees juba valmiskujul kruvipesad võtta ja kui osa mootorikinnitusest nende külge kinnitada, saab tugevama asja.
Need plastikust kered on odavad, aga u 5-10 aastaga saab neist ainult "molekulide hunnik", nagu sa ise tihti kirjutad. Plastik muutub väga rabedaks ja hakkab lagunema. Ma olen enda paadi keret püüdnud ajahambale vastupidavamaks muuta sellega, et toestan seestpoolt EPO liimiga ja EPO+klaaskiu vaiguga. Lisab paarsada grammi raskust juurde, aga vähemalt ei lenda paat ribadeks, kui kiva otsa rallid.
Sa võid 4600kv mootoriga proovida, aga katseta esialgu mõne 2cm läbimõõduga kruviga, testi mootori temperatuuri minutiliste vahedega, kui oled vee peale saanud.
Need plastikust kered on odavad, aga u 5-10 aastaga saab neist ainult "molekulide hunnik", nagu sa ise tihti kirjutad. Plastik muutub väga rabedaks ja hakkab lagunema. Ma olen enda paadi keret püüdnud ajahambale vastupidavamaks muuta sellega, et toestan seestpoolt EPO liimiga ja EPO+klaaskiu vaiguga. Lisab paarsada grammi raskust juurde, aga vähemalt ei lenda paat ribadeks, kui kiva otsa rallid.
Sa võid 4600kv mootoriga proovida, aga katseta esialgu mõne 2cm läbimõõduga kruviga, testi mootori temperatuuri minutiliste vahedega, kui oled vee peale saanud.
Ühest küljest on hea, kui väline toru kõvasti ja jäädavalt kinni on, a mis siis saab, kui tahad toru vahetada?varustaja wrote:See on kivikõva epoliim.priitom wrote:Mis vedel kraam see on, mida sa võlli tihendamiseks kasutasid, väljast ja seest? Paistab, nagu värske liim.
Kusjuures välise toru liikumine on paatidel üsna sagedaseks probleemiks, nii, nagu minu omalgi.. oli. Paras jama. Sõidad mõnest vetikapilvest läbi ja paat jääb keset vett seisma, sest kruvi takerdub tüüri kinni.
Veider, et keegi selliseid torusid ei tooda, millel oleks kinnitusrõngad või aasad juba sisse valatud.
Ma arvan, et vajadusel saab selle sealt kätte ka kuigi see ilmselt lihtne ei ole. See epo on sellesmõttes hea, et on hästi tugev ja samas natuke elastne.priitom wrote:Ühest küljest on hea, kui väline toru kõvasti ja jäädavalt kinni on, a mis siis saab, kui tahad toru vahetada?varustaja wrote:See on kivikõva epoliim.priitom wrote:Mis vedel kraam see on, mida sa võlli tihendamiseks kasutasid, väljast ja seest? Paistab, nagu värske liim.
Kusjuures välise toru liikumine on paatidel üsna sagedaseks probleemiks, nii, nagu minu omalgi.. oli. Paras jama. Sõidad mõnest vetikapilvest läbi ja paat jääb keset vett seisma, sest kruvi takerdub tüüri kinni.
Veider, et keegi selliseid torusid ei tooda, millel oleks kinnitusrõngad või aasad juba sisse valatud.
Alguses läks 5000 kv mootor ja siis proovisin harjadega mootorit ja see läks ka. 5000kv mootorit vannis katsetades, surus see pmst. pool vanni veest kuivaks nii, et vesi käis teselt poolt üle vanni ääre. Kruvi on 35mm läbimõõt.priitom wrote: 2 mootorit jutti... kõva.
Tegelikult võib öelda ka, et mootorite kv oli liiga kõrge. See kruvi ise paistab suht väikse läbimõõduga.
Rohkem ma nii ei katseta
Ei, kere oli selle komplekti jaoks liiga suur/raske. Antud kombinatsioon mõne kergema ja väiksema kauna sees oleks töötand ideaalselt.ufo wrote:Pigem oli asi selles ,et ta ei saanud liikuda ja lasi suitsu välja kuna koormasid mootori üle+puudus ju jahutus?
Jahutust pole vaja, kui on vähemate pööretega mootor, kuigi siis kaotab paat kiiruses.
Paat sai valmis, napilt enne lund ja jääd
Kere on 100% veekindel. Viis minutit oli vee all ja ei piiskagi vett paadis sees. Paadil on 1350w mootor ja 100A esc, mõlemad on vesijahutusega.
Pole läheduses sellist lompi kus punni põhja saaks panna, kuna kiirus läheb nii suureks. Sõiduaeg 2300mah 3s lipoga julgelt üle 20 minuti.
http://www.youtube.com/watch?v=YyH-SOgH ... e=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=TNQC4V8b ... e=youtu.be
Kere on 100% veekindel. Viis minutit oli vee all ja ei piiskagi vett paadis sees. Paadil on 1350w mootor ja 100A esc, mõlemad on vesijahutusega.
Pole läheduses sellist lompi kus punni põhja saaks panna, kuna kiirus läheb nii suureks. Sõiduaeg 2300mah 3s lipoga julgelt üle 20 minuti.
http://www.youtube.com/watch?v=YyH-SOgH ... e=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=TNQC4V8b ... e=youtu.be
hoidsin kodus vannis vee all, kontrollisin veekindlust. Hüppas sellepärast arvatavasti, et panin järsult käiku juurde ja kere tõusis hetkega klissi. Oleks pikem maa olnud oleks see maha rahunenud. See hetkeline veest välja hüppamine tekitaski selle. Ja sõiduaeg on pigem 25-30min. Sõitsin üle 20minuti aku tühjaks ei saanud, panin aku kodus laadima 2,4 ampriga ja 9minuti pärast oli aku täis. Müstika minujaoks kuidas see voolutarve nii väike on!?priitom wrote:Kas 5 minutit vee all tähendab, et käis "üle katuse"?
Miks ta sul niimoodi hüppab teises videos?
20 minutit on päris kõva sõna paadi kohta.
Vaata kas su akul tulevikus ka kogu mahtuvus alles on. Kui sul on 2300mah lipo ja sa laed seda 2,4A lühendab see aku eluiga märgatavalt. 2,3A max sellise aku puhul. Muidugi kui palju akusid on siis pole probleemi ju .varustaja wrote:hoidsin kodus vannis vee all, kontrollisin veekindlust. Hüppas sellepärast arvatavasti, et panin järsult käiku juurde ja kere tõusis hetkega klissi. Oleks pikem maa olnud oleks see maha rahunenud. See hetkeline veest välja hüppamine tekitaski selle. Ja sõiduaeg on pigem 25-30min. Sõitsin üle 20minuti aku tühjaks ei saanud, panin aku kodus laadima 2,4 ampriga ja 9minuti pärast oli aku täis. Müstika minujaoks kuidas see voolutarve nii väike on!?priitom wrote:Kas 5 minutit vee all tähendab, et käis "üle katuse"?
Miks ta sul niimoodi hüppab teises videos?
20 minutit on päris kõva sõna paadi kohta.