Odava mängupaadi ümberehitus.

Ise tehtud - hästi tehtud. Näitame siin oma projekte teistele!
User avatar
varustaja
Posts: 480
Joined: Sat Feb 25, 2012 23:30
Location: Tiskre

Odava mängupaadi ümberehitus.

Post by varustaja »

Ostsin soome kirbuturult 6 euroga kasutatud raadioteeljuhitava mängupaadi, pikkust 60cm laiust 18cm.Originaalis oli 6xAA patareide toide, väike harjadega mikromootor mis omakorda andis võllile jõudu läbi hammasülekande. Sõukruvi on originaalis plastikust kahe labaline ja läbimõõt 30mm. Roolimasin on ikka ilge kobakas kuhu jookseb hunnik juhtmeid sisse, selle asendan kohe korraliku digiservoga. Peavõll koos deidvuudiga on 19cm pikk ja võlli läbimõõt on 3mm. Eesmärgiks on brushless süsteem peale panna, esialgu ilma vesijahutuseta. Paat ise on korraliku koostekvaliteediga, kõik on veekindel (originaal tihendid)
Põhiküsimus on see, kuidas ilma veeta seda mootorit jahutama hakata?
Paadimeeste nõuanded on oodatud!
Hetkeseisuga läheb peale:
5250kv brushless mootori 400w
50-65A Turnigy ESC
3s lipo 2200mah
2kg jõuga digiservo.
Juurde vaja osta:
Metallist deidvuud koos veovõlli, mootorikinnitusega ning sõukruviga.

Leidsin netist video kus juba on juba samale paadile brushless mootor peale pandud

http://www.youtube.com/watch?v=NJAJIDGj ... 1348842955

Pildimaterjal:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image[/list]
User avatar
priitom
Posts: 458
Joined: Sun Jan 16, 2011 22:07
Location: Viljandi

Post by priitom »

Ma arvan, et 5000kv-d on selle kere jaoks liiga palju. Normaalne vahemik oleks 2000-3000kv-d, et vältida mootori ülekuumenemist, eriti, kui pole õhkjahutust ega ka vesijahutust. Sõltub muidugi, millise sõukruvi sa sellele ostad, kui suure läbimõõduga, millise kaldega jne.

Kui kasutad inrunnerit, saad kasvõi paari radikaga temperatuuri stabiilsena hoida, aga kui on outrunner, siis võib 5000kv kasutuse juures halbu asju juhtuda :roll: Palju oleneb ka sellest, kui palju su paadi kogukaal olema saab!

Ma ise valiks sellele u 2,5-3cm läbimõõduga kruvi, 2500kv outrunneri. Ei tohiks probleeme tekkida.
User avatar
varustaja
Posts: 480
Joined: Sat Feb 25, 2012 23:30
Location: Tiskre

Post by varustaja »

priitom wrote:Ma arvan, et 5000kv-d on selle kere jaoks liiga palju. Normaalne vahemik oleks 2000-3000kv-d, et vältida mootori ülekuumenemist, eriti, kui pole õhkjahutust ega ka vesijahutust. Sõltub muidugi, millise sõukruvi sa sellele ostad, kui suure läbimõõduga, millise kaldega jne.

Kui kasutad inrunnerit, saad kasvõi paari radikaga temperatuuri stabiilsena hoida, aga kui on outrunner, siis võib 5000kv kasutuse juures halbu asju juhtuda :roll: Palju oleneb ka sellest, kui palju su paadi kogukaal olema saab!

Ma ise valiks sellele u 2,5-3cm läbimõõduga kruvi, 2500kv outrunneri. Ei tohiks probleeme tekkida.
Ise arvan ka, et 5000kv on palju aga mul on kohe riiiulilt võtta selline outrunner ja 4600kv outrunner on ka olemas. Mõtlesin sellise jahutuse peale, et teen mootorikinnituse alumiiniumist või vasest. Mootorikinnituse alumise osa ehitan läbi paadi kere, et veevool hakkaks jahutama ja mootor läheks termopastaga tihkelt kinni selle külge. Ilmselt tuleb teha need mingi tiiva kujulised ja väikese takistusega. Kas plastiku ja metalli liimimiseks epoliim sobib ja kas ta kuuma kannatab natuke?

Kas kullos müüakse sõukruvikomplekte koos võlli ja võllitoruga?
User avatar
priitom
Posts: 458
Joined: Sun Jan 16, 2011 22:07
Location: Viljandi

Post by priitom »

See peab väga hästi tehtud ehitus olema, kui plaanid metalli läbi paadi kere pista. Idee on hea ja ilmselt toimiks üsna hästi, aga kui paadiga kogemata kuskile kivi otsa kihutad, siis võib kogu kinnituse lahti lüüa. Samas, sul on kere sees juba valmiskujul kruvipesad võtta ja kui osa mootorikinnitusest nende külge kinnitada, saab tugevama asja.

Need plastikust kered on odavad, aga u 5-10 aastaga saab neist ainult "molekulide hunnik", nagu sa ise tihti kirjutad. Plastik muutub väga rabedaks ja hakkab lagunema. Ma olen enda paadi keret püüdnud ajahambale vastupidavamaks muuta sellega, et toestan seestpoolt EPO liimiga ja EPO+klaaskiu vaiguga. Lisab paarsada grammi raskust juurde, aga vähemalt ei lenda paat ribadeks, kui kiva otsa rallid.

Sa võid 4600kv mootoriga proovida, aga katseta esialgu mõne 2cm läbimõõduga kruviga, testi mootori temperatuuri minutiliste vahedega, kui oled vee peale saanud.
User avatar
varustaja
Posts: 480
Joined: Sat Feb 25, 2012 23:30
Location: Tiskre

Post by varustaja »

5-10 aastat. :D Saaks paar sõitugi tehtud oleks juba kasud sees. Ilmselt peab selle uppumatust ka kuidagi täiustama mingi ujuva materjali näol. Näiteks kui vöör makrofleksi täis lasta, siis kere purunedes paat põhja ei lähe ja saab tehnika päästetud.
User avatar
varustaja
Posts: 480
Joined: Sat Feb 25, 2012 23:30
Location: Tiskre

Post by varustaja »

Uus sõukruvi koos võlliga sai paika.

Image

Image

Image


Image
User avatar
priitom
Posts: 458
Joined: Sun Jan 16, 2011 22:07
Location: Viljandi

Post by priitom »

Mis vedel kraam see on, mida sa võlli tihendamiseks kasutasid, väljast ja seest? Paistab, nagu värske liim.
User avatar
varustaja
Posts: 480
Joined: Sat Feb 25, 2012 23:30
Location: Tiskre

Post by varustaja »

priitom wrote:Mis vedel kraam see on, mida sa võlli tihendamiseks kasutasid, väljast ja seest? Paistab, nagu värske liim.
See on kivikõva epoliim.
User avatar
priitom
Posts: 458
Joined: Sun Jan 16, 2011 22:07
Location: Viljandi

Post by priitom »

varustaja wrote:
priitom wrote:Mis vedel kraam see on, mida sa võlli tihendamiseks kasutasid, väljast ja seest? Paistab, nagu värske liim.
See on kivikõva epoliim.
Ühest küljest on hea, kui väline toru kõvasti ja jäädavalt kinni on, a mis siis saab, kui tahad toru vahetada?

Kusjuures välise toru liikumine on paatidel üsna sagedaseks probleemiks, nii, nagu minu omalgi.. oli. Paras jama. Sõidad mõnest vetikapilvest läbi ja paat jääb keset vett seisma, sest kruvi takerdub tüüri kinni.

Veider, et keegi selliseid torusid ei tooda, millel oleks kinnitusrõngad või aasad juba sisse valatud.
User avatar
varustaja
Posts: 480
Joined: Sat Feb 25, 2012 23:30
Location: Tiskre

Post by varustaja »

priitom wrote:
varustaja wrote:
priitom wrote:Mis vedel kraam see on, mida sa võlli tihendamiseks kasutasid, väljast ja seest? Paistab, nagu värske liim.
See on kivikõva epoliim.
Ühest küljest on hea, kui väline toru kõvasti ja jäädavalt kinni on, a mis siis saab, kui tahad toru vahetada?

Kusjuures välise toru liikumine on paatidel üsna sagedaseks probleemiks, nii, nagu minu omalgi.. oli. Paras jama. Sõidad mõnest vetikapilvest läbi ja paat jääb keset vett seisma, sest kruvi takerdub tüüri kinni.

Veider, et keegi selliseid torusid ei tooda, millel oleks kinnitusrõngad või aasad juba sisse valatud.
Ma arvan, et vajadusel saab selle sealt kätte ka kuigi see ilmselt lihtne ei ole. See epo on sellesmõttes hea, et on hästi tugev ja samas natuke elastne.
User avatar
ufo
Posts: 1239
Joined: Mon Jan 03, 2011 19:23
Location: Eesti
Contact:

Post by ufo »

Ps.Ma ei soovita kasutada liigend kardaani lendab sul kohe laiali,parem juba jäik kardaan :wink: ,eks sa ise tead kui esimesel lennul käib plõks ja enam ei liigu :D
Eco Expert -
Eco Mini expert
FSR 3.5cc (Nitro)
Eco team
Eco mini team
User avatar
varustaja
Posts: 480
Joined: Sat Feb 25, 2012 23:30
Location: Tiskre

Post by varustaja »

Sõukruvi samm on liiga kange minu mootorite jaoks, lasin kahel mootoril suitsu välja. Peab ikka päris paadi jaoks mõeldud mootori hankima. Kuigi jõudu oli ikka kõvasti nendeks mõnekümneks sekundiks, mis need mootorid kestsid! :)
User avatar
priitom
Posts: 458
Joined: Sun Jan 16, 2011 22:07
Location: Viljandi

Post by priitom »

:D 2 mootorit jutti... kõva.

Tegelikult võib öelda ka, et mootorite kv oli liiga kõrge. See kruvi ise paistab suht väikse läbimõõduga. Palju su paat täisvarustuses kaalub?
User avatar
varustaja
Posts: 480
Joined: Sat Feb 25, 2012 23:30
Location: Tiskre

Post by varustaja »

priitom wrote::D 2 mootorit jutti... kõva.

Tegelikult võib öelda ka, et mootorite kv oli liiga kõrge. See kruvi ise paistab suht väikse läbimõõduga.
Alguses läks 5000 kv mootor ja siis proovisin harjadega mootorit ja see läks ka. 5000kv mootorit vannis katsetades, surus see pmst. pool vanni veest kuivaks nii, et vesi käis teselt poolt üle vanni ääre. Kruvi on 35mm läbimõõt.
Rohkem ma nii ei katseta 8)
User avatar
priitom
Posts: 458
Joined: Sun Jan 16, 2011 22:07
Location: Viljandi

Post by priitom »

Siis oli kindel laks. 5000kv puhul oli see ju ette teada. Ei olnud tarvis head mootorit pilbasteks lasta :roll:
User avatar
ufo
Posts: 1239
Joined: Mon Jan 03, 2011 19:23
Location: Eesti
Contact:

Post by ufo »

Pigem oli asi selles ,et ta ei saanud liikuda ja lasi suitsu välja kuna koormasid mootori üle+puudus ju jahutus? :wink:
Eco Expert -
Eco Mini expert
FSR 3.5cc (Nitro)
Eco team
Eco mini team
User avatar
priitom
Posts: 458
Joined: Sun Jan 16, 2011 22:07
Location: Viljandi

Post by priitom »

ufo wrote:Pigem oli asi selles ,et ta ei saanud liikuda ja lasi suitsu välja kuna koormasid mootori üle+puudus ju jahutus? :wink:
Ei, kere oli selle komplekti jaoks liiga suur/raske. Antud kombinatsioon mõne kergema ja väiksema kauna sees oleks töötand ideaalselt.

Jahutust pole vaja, kui on vähemate pööretega mootor, kuigi siis kaotab paat kiiruses.
User avatar
varustaja
Posts: 480
Joined: Sat Feb 25, 2012 23:30
Location: Tiskre

Post by varustaja »

Jahutus oli olemas ja toimis hästi. Ise arvan ka seda, et kinni hoidmisel oli seal oma osa.
User avatar
varustaja
Posts: 480
Joined: Sat Feb 25, 2012 23:30
Location: Tiskre

Post by varustaja »

Mootori jahutussärk jõudis kohale

Image

Paadi värvisin pealt mustaks ja lakkisin üle!
Image
User avatar
varustaja
Posts: 480
Joined: Sat Feb 25, 2012 23:30
Location: Tiskre

Post by varustaja »

Paadile läheb peale 1350 vatine 3200kv harjadeta inrunner mille täna kätte sain. Nüüd ootan kullo mudelipoest kõnet, millal mootori ja veovõlli ühenduse kätte saab. Äkki kellelgi vedeleb mootori ja võlli ühenduslüli 5mm ja 4mm auguga.
User avatar
varustaja
Posts: 480
Joined: Sat Feb 25, 2012 23:30
Location: Tiskre

Post by varustaja »

Mootor koos kinnitusega on nüüd paadis aga enne ei saa kinni panna kere külge kui saan õige mootori-võlli ühenduse.
Paar pilti
Image
Image
User avatar
Oehh
Posts: 1196
Joined: Thu Jul 12, 2007 1:23
Location: Tallinn

Post by Oehh »

Kas jahutussärk on hermeetikuga "igaks-juhuks" üle määritud või kinnitubki ilma "O"-rõngasteta?
User avatar
varustaja
Posts: 480
Joined: Sat Feb 25, 2012 23:30
Location: Tiskre

Post by varustaja »

Oehh wrote:Kas jahutussärk on hermeetikuga "igaks-juhuks" üle määritud või kinnitubki ilma "O"-rõngasteta?
Igaksjuhuks panin, O-rõngad on ka sees.
User avatar
priitom
Posts: 458
Joined: Sun Jan 16, 2011 22:07
Location: Viljandi

Post by priitom »

Hakkab looma. Mis selle mootori läbimõõt on? Niisama huvi pärast küsin. :roll:
User avatar
varustaja
Posts: 480
Joined: Sat Feb 25, 2012 23:30
Location: Tiskre

Post by varustaja »

priitom wrote:Hakkab looma. Mis selle mootori läbimõõt on? Niisama huvi pärast küsin. :roll:
Läbimõõt on 36mm ja võlli läbimõõt 5mm
User avatar
varustaja
Posts: 480
Joined: Sat Feb 25, 2012 23:30
Location: Tiskre

Post by varustaja »

Paat sai valmis, napilt enne lund ja jääd 8)
Kere on 100% veekindel. Viis minutit oli vee all ja ei piiskagi vett paadis sees. Paadil on 1350w mootor ja 100A esc, mõlemad on vesijahutusega.
Pole läheduses sellist lompi kus punni põhja saaks panna, kuna kiirus läheb nii suureks. Sõiduaeg 2300mah 3s lipoga julgelt üle 20 minuti.

http://www.youtube.com/watch?v=YyH-SOgH ... e=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=TNQC4V8b ... e=youtu.be
User avatar
priitom
Posts: 458
Joined: Sun Jan 16, 2011 22:07
Location: Viljandi

Post by priitom »

Kas 5 minutit vee all tähendab, et käis "üle katuse"?

Miks ta sul niimoodi hüppab teises videos?

20 minutit on päris kõva sõna paadi kohta. :wink:
User avatar
varustaja
Posts: 480
Joined: Sat Feb 25, 2012 23:30
Location: Tiskre

Post by varustaja »

priitom wrote:Kas 5 minutit vee all tähendab, et käis "üle katuse"?

Miks ta sul niimoodi hüppab teises videos?

20 minutit on päris kõva sõna paadi kohta. :wink:
hoidsin kodus vannis vee all, kontrollisin veekindlust. Hüppas sellepärast arvatavasti, et panin järsult käiku juurde ja kere tõusis hetkega klissi. Oleks pikem maa olnud oleks see maha rahunenud. See hetkeline veest välja hüppamine tekitaski selle. Ja sõiduaeg on pigem 25-30min. Sõitsin üle 20minuti aku tühjaks ei saanud, panin aku kodus laadima 2,4 ampriga ja 9minuti pärast oli aku täis. Müstika minujaoks kuidas see voolutarve nii väike on!?
User avatar
priitom
Posts: 458
Joined: Sun Jan 16, 2011 22:07
Location: Viljandi

Post by priitom »

Ma ei tea. Minu paat neelab elektrit, nii mis kole. Kui mul 7,4v süsteem peal oli, siis sain sõita u 15min. Nüüd, 11,1v annab sõiduaega umbes 7min sama mAh vahemikus. :?
On muidugi poole kiirem kaa.
User avatar
Joukko
Posts: 161
Joined: Sat Oct 30, 2010 21:54

Post by Joukko »

varustaja wrote:
priitom wrote:Kas 5 minutit vee all tähendab, et käis "üle katuse"?

Miks ta sul niimoodi hüppab teises videos?

20 minutit on päris kõva sõna paadi kohta. :wink:
hoidsin kodus vannis vee all, kontrollisin veekindlust. Hüppas sellepärast arvatavasti, et panin järsult käiku juurde ja kere tõusis hetkega klissi. Oleks pikem maa olnud oleks see maha rahunenud. See hetkeline veest välja hüppamine tekitaski selle. Ja sõiduaeg on pigem 25-30min. Sõitsin üle 20minuti aku tühjaks ei saanud, panin aku kodus laadima 2,4 ampriga ja 9minuti pärast oli aku täis. Müstika minujaoks kuidas see voolutarve nii väike on!?
Vaata kas su akul tulevikus ka kogu mahtuvus alles on. Kui sul on 2300mah lipo ja sa laed seda 2,4A lühendab see aku eluiga märgatavalt. 2,3A max sellise aku puhul. Muidugi kui palju akusid on siis pole probleemi ju :D.
Post Reply