Odava mängupaadi ümberehitus.

Ise tehtud - hästi tehtud. Näitame siin oma projekte teistele!
User avatar
varustaja
Posts: 480
Joined: Sat Feb 25, 2012 23:30
Location: Tiskre

Post by varustaja »

Mõõtsin paadi kiirust ja gps näitab paadi kiiruseks 40 kmh.
Sõiduaeg 5000mah lipoga 48min. :shock:
User avatar
priitom
Posts: 458
Joined: Sun Jan 16, 2011 22:07
Location: Viljandi

Post by priitom »

Sa kasutad ju 3S akut, 30C? 50 minutit sõitu on jõhkralt palju, mis on muidugi hea.
User avatar
varustaja
Posts: 480
Joined: Sat Feb 25, 2012 23:30
Location: Tiskre

Post by varustaja »

priitom wrote:Sa kasutad ju 3S akut, 30C? 50 minutit sõitu on jõhkralt palju, mis on muidugi hea.
3s ja 50c kaal 480g
User avatar
Oehh
Posts: 1196
Joined: Thu Jul 12, 2007 1:23
Location: Tallinn

Post by Oehh »

varustaja wrote:3s ja 50c kaal 480g
kergema aku puhul jääb vist paat juba liiga kergeks ja ebastabiilseks?
Nagu lennukil, nii ka paadil on raskuskese oluline.
Ja liiga kerge paat ei istu piisavalt vees -eriti veel kiirust arendades.

Palju paat kaalub? Ja kuhu see CG jääb?
Paadi CG asupaik on vist küll rohkem katse-eksitus meetodiga seotud kui lennukil? Või on siiski mingeid reegleid?
User avatar
varustaja
Posts: 480
Joined: Sat Feb 25, 2012 23:30
Location: Tiskre

Post by varustaja »

Oehh wrote:
varustaja wrote:3s ja 50c kaal 480g
kergema aku puhul jääb vist paat juba liiga kergeks ja ebastabiilseks?
Nagu lennukil, nii ka paadil on raskuskese oluline.
Ja liiga kerge paat ei istu piisavalt vees -eriti veel kiirust arendades.

Palju paat kaalub? Ja kuhu see CG jääb?
Paadi CG asupaik on vist küll rohkem katse-eksitus meetodiga seotud kui lennukil? Või on siiski mingeid reegleid?
Sõidab kerge akuga ka edukalt aga suure aku eelis on jah see, et paat istub sügavamal vees ja kruvi ei tõmba pinnalt õhku vahele. Kui aku peal siis on raskusjaotus vööri ja ahtri vahel enam vähem keskel. kaalu on paadil koos suure akuga 1,4kg. Aku on ahtris mootor koos regu ja jahutussüsteemiga on ees. Vahetasin 35mm kruvi suurema 40mm kruvi vastu.
Image
Image
User avatar
priitom
Posts: 458
Joined: Sun Jan 16, 2011 22:07
Location: Viljandi

Post by priitom »

Oehh wrote:
varustaja wrote:3s ja 50c kaal 480g
kergema aku puhul jääb vist paat juba liiga kergeks ja ebastabiilseks?
Nagu lennukil, nii ka paadil on raskuskese oluline.
Ja liiga kerge paat ei istu piisavalt vees -eriti veel kiirust arendades.

Palju paat kaalub? Ja kuhu see CG jääb?
Paadi CG asupaik on vist küll rohkem katse-eksitus meetodiga seotud kui lennukil? Või on siiski mingeid reegleid?
Seda tüüpi paatidel, millel kruvi põhja all asub, pole raskust vaja. Mul endal sama süsteem ja kergema akuga on isegi parem sõita, sest masin on vilkam/kiirem (35C lipo-ga).
Raskust on vaja neil paatidel, millel kruvi(d) paadi põhjaga tasapinnal- need, mis tohutult vett üles pritsivad.

Mulle jääb hetkel mõistmatuks, kuidas on võimalik 50C akuga 50 minutit sõita, 40mm kruviga....... :shock:
See peaks sul 10-20 minutiga tühi olema. Sa seisad paadiga 30 minutit kohapeal ja 20 minutit sõidad? :D
User avatar
varustaja
Posts: 480
Joined: Sat Feb 25, 2012 23:30
Location: Tiskre

Post by varustaja »

priitom wrote:
Oehh wrote:
varustaja wrote:3s ja 50c kaal 480g
kergema aku puhul jääb vist paat juba liiga kergeks ja ebastabiilseks?
Nagu lennukil, nii ka paadil on raskuskese oluline.
Ja liiga kerge paat ei istu piisavalt vees -eriti veel kiirust arendades.

Palju paat kaalub? Ja kuhu see CG jääb?
Paadi CG asupaik on vist küll rohkem katse-eksitus meetodiga seotud kui lennukil? Või on siiski mingeid reegleid?
Seda tüüpi paatidel, millel kruvi põhja all asub, pole raskust vaja. Mul endal sama süsteem ja kergema akuga on isegi parem sõita, sest masin on vilkam/kiirem (35C lipo-ga).
Raskust on vaja neil paatidel, millel kruvi(d) paadi põhjaga tasapinnal- need, mis tohutult vett üles pritsivad.

Mulle jääb hetkel mõistmatuks, kuidas on võimalik 50C akuga 50 minutit sõita, 40mm kruviga....... :shock:
See peaks sul 10-20 minutiga tühi olema. Sa seisad paadiga 30 minutit kohapeal ja 20 minutit sõidad? :D
48 minutit üsnagi agressiivset sõitu 8)
Raskust on vaja küll, tõestatud värk. Kerge aku ja 40mm kruviga hakkab pinnalt õhku vahele tõmbama ja tekib miksri efekt.
User avatar
priitom
Posts: 458
Joined: Sun Jan 16, 2011 22:07
Location: Viljandi

Post by priitom »

Sul on mingi öko-süsteem sellel paadil. Kust su aku pärit on muidu? Äkki on hea algallikas.

Mis paadi kaalu puutub, siis raskus tuleb kasuks ainult tuulise ilmaga- muus osas on kergem, kergem ja keeergem ainult parem. Suve lõpus käisin sõbraga jõe peal: tuul oli tugev, jõe peal olid korralikud lained. Lainetel sõit on muidugi ohtlik, aga paati kummuli lükkavaks teguriks oli ikkagi tuul. Üldse ei ole lahe, kui paat keerab kummuli laia jõe peal- õnneks minu oma koperdas pikali suht kalda lähedal, nii, et mu vend tõmbas ühel korral paadi spinninguga kaldale. :)
User avatar
varustaja
Posts: 480
Joined: Sat Feb 25, 2012 23:30
Location: Tiskre

Post by varustaja »

Akud on ebayst. Mul oli ka juhus harku järvel, et paat läks kummuli ja tuul hakkas järve keskele kandma. Kuna mul on 40mm kruvi mis teeb korralikult tuult, siis panin gaasi põhja ja tüüriga suunasin õhku ja paat sõitis õhu jõul minuni.
User avatar
varustaja
Posts: 480
Joined: Sat Feb 25, 2012 23:30
Location: Tiskre

Post by varustaja »

Kas on kuidagi võimalik panna paadile selline keresisene antenn millel levi ka oleks?
Team Losi LST XXL 1/8 scale Monstertruck, 105km/h electric speedboat, HBX massive 1/10 trophy truck, Align 450pro DFC,Compass Atom 500 fbl, MSH Protos MAX V2 800 (1.77m disk diam.)
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

kui sul paadi kere pole süsinikust siis soovitaks kasutada 2,4 G aparatuuri - luhikesed antennid ja odavad vastuvõtjad (mõtlen siis spektrumit või oranget - viimast eriti,kuna odav)
35-40 MhZ osas proovi antenn mööda paadi sisekülge liimida ja vaata kuidas leviga on !!!???
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
User avatar
varustaja
Posts: 480
Joined: Sat Feb 25, 2012 23:30
Location: Tiskre

Post by varustaja »

Aga kas mingit võimendiga antenni pole saada, mis võtaks toite vastuvõtjast? Süsteem on mul 40mhz
Team Losi LST XXL 1/8 scale Monstertruck, 105km/h electric speedboat, HBX massive 1/10 trophy truck, Align 450pro DFC,Compass Atom 500 fbl, MSH Protos MAX V2 800 (1.77m disk diam.)
User avatar
Oehh
Posts: 1196
Joined: Thu Jul 12, 2007 1:23
Location: Tallinn

Post by Oehh »

Mis sellel vertikaalsel antennil viga?
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

varustaja wrote:Aga kas mingit võimendiga antenni pole saada, mis võtaks toite vastuvõtjast? Süsteem on mul 40mhz
Võimendad siis mida? Paadi kere sees ringi huitavat müra vääää? :oops:

Kui kere just väga elektrijuht pole, siis võiksid *proovida* antenni laotamist piki keret, müraallikatest eemale. Aga, levitesti pead siis kindlasti tegema, ning maksimumi ära palun oota!
Parimat lahendust ("mastiga" välja) siin juba soovitati.
User avatar
priitom
Posts: 458
Joined: Sun Jan 16, 2011 22:07
Location: Viljandi

Post by priitom »

Minu omal on antenn plastikust kere peale just niimoodi laotatud, nagu cuprum soovitas - jookseb tagantpoolt ninna ja tagasi. Levi sellisel juhul u 500m, rohkem mitte.
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

antenn võiks ainult ühtepidi sirgu olla
kogun vanu vene lennukimootoreid
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

ropka wrote:antenn võiks ainult ühtepidi sirgu olla
Toetan Ropkat, sest ka madalatel sagedustel toimib signaali polarisatsioon nagu ikka. Väga vales suunas antenni osad saateantenni suhtes pole efektiivsed.
Võiks olla suunatud taevasse ja saatja antenn samuti vastavalt püsti.
User avatar
varustaja
Posts: 480
Joined: Sat Feb 25, 2012 23:30
Location: Tiskre

Post by varustaja »

Selge siis ikka teen ikka uue vertikaalse antenni!
Team Losi LST XXL 1/8 scale Monstertruck, 105km/h electric speedboat, HBX massive 1/10 trophy truck, Align 450pro DFC,Compass Atom 500 fbl, MSH Protos MAX V2 800 (1.77m disk diam.)
User avatar
Riho
Posts: 269
Joined: Tue Oct 04, 2011 18:12

Post by Riho »

varustaja wrote:Selge siis ikka teen ikka uue vertikaalse antenni!
Mis paadist jutt käib?
F2D
User avatar
Oehh
Posts: 1196
Joined: Thu Jul 12, 2007 1:23
Location: Tallinn

Post by Oehh »

Riho wrote:Mis paadist jutt käib?
Ei tea. Vbl punasest 8)
User avatar
varustaja
Posts: 480
Joined: Sat Feb 25, 2012 23:30
Location: Tiskre

Post by varustaja »

Riho wrote:
varustaja wrote:Selge siis ikka teen ikka uue vertikaalse antenni!
Mis paadist jutt käib?
Mõlemast paadist tegelikult :) hetkel saab punane uuenduskuuri.
Team Losi LST XXL 1/8 scale Monstertruck, 105km/h electric speedboat, HBX massive 1/10 trophy truck, Align 450pro DFC,Compass Atom 500 fbl, MSH Protos MAX V2 800 (1.77m disk diam.)
User avatar
varustaja
Posts: 480
Joined: Sat Feb 25, 2012 23:30
Location: Tiskre

Post by varustaja »

Mis võib põhjustada 2,4ghz süsteemil viivitust? St. kui lasen throttle kangi nulli siis paat sõidab julgelt 5 sek täisgaasil edasi. Servo pööramine on ka kuidagi nihkesse läinud viimasel ajal. Kui servo juhe keskelt pooleks läheb ja ma need otsad omavahel kokku joodan, kas see võib servo reaktsiooni aeglustada?
Team Losi LST XXL 1/8 scale Monstertruck, 105km/h electric speedboat, HBX massive 1/10 trophy truck, Align 450pro DFC,Compass Atom 500 fbl, MSH Protos MAX V2 800 (1.77m disk diam.)
User avatar
ufo
Posts: 1239
Joined: Mon Jan 03, 2011 19:23
Location: Eesti
Contact:

Post by ufo »

varustaja wrote:Mis võib põhjustada 2,4ghz süsteemil viivitust?
Nu see toimubgi nii, et lased gaasi maha aga mootor töötab veel mingi aeg,
see kõik tingitud mootorist see vajab lihsalt harjumist ;) -
Kuigi 5sekundit on liiga palju .
Eco Expert -
Eco Mini expert
FSR 3.5cc (Nitro)
Eco team
Eco mini team
User avatar
Climatix
Posts: 286
Joined: Sun Oct 16, 2011 17:44

Post by Climatix »

varustaja wrote:Mis võib põhjustada 2,4ghz süsteemil viivitust? St. kui lasen throttle kangi nulli siis paat sõidab julgelt 5 sek täisgaasil edasi. Servo pööramine on ka kuidagi nihkesse läinud viimasel ajal. Kui servo juhe keskelt pooleks läheb ja ma need otsad omavahel kokku joodan, kas see võib servo reaktsiooni aeglustada?
ma usun et on raadioga/vastuvõtjaga midagi viga, äkki hakkab ära surema ? Proovi äkki mõnd muud saatjat.
User avatar
varustaja
Posts: 480
Joined: Sat Feb 25, 2012 23:30
Location: Tiskre

Post by varustaja »

Climatix wrote:
varustaja wrote:Mis võib põhjustada 2,4ghz süsteemil viivitust? St. kui lasen throttle kangi nulli siis paat sõidab julgelt 5 sek täisgaasil edasi. Servo pööramine on ka kuidagi nihkesse läinud viimasel ajal. Kui servo juhe keskelt pooleks läheb ja ma need otsad omavahel kokku joodan, kas see võib servo reaktsiooni aeglustada?
ma usun et on raadioga/vastuvõtjaga midagi viga, äkki hakkab ära surema ? Proovi äkki mõnd muud saatjat.
Kas sama asi võib tuleneda sellest, et samal ajal läks saatja aku indikaatortuli kollaseks?
Team Losi LST XXL 1/8 scale Monstertruck, 105km/h electric speedboat, HBX massive 1/10 trophy truck, Align 450pro DFC,Compass Atom 500 fbl, MSH Protos MAX V2 800 (1.77m disk diam.)
User avatar
ufo
Posts: 1239
Joined: Mon Jan 03, 2011 19:23
Location: Eesti
Contact:

Post by ufo »

varustaja wrote:
Climatix wrote:
varustaja wrote:Mis võib põhjustada 2,4ghz süsteemil viivitust? St. kui lasen throttle kangi nulli siis paat sõidab julgelt 5 sek täisgaasil edasi. Servo pööramine on ka kuidagi nihkesse läinud viimasel ajal. Kui servo juhe keskelt pooleks läheb ja ma need otsad omavahel kokku joodan, kas see võib servo reaktsiooni aeglustada?
ma usun et on raadioga/vastuvõtjaga midagi viga, äkki hakkab ära surema ? Proovi äkki mõnd muud saatjat.
Kas sama asi võib tuleneda sellest, et samal ajal läks saatja aku indikaatortuli kollaseks?
See viitas saatja aku tühjenemisele mis võib mõjuda ja võib ka mitte mõjuda .
Eco Expert -
Eco Mini expert
FSR 3.5cc (Nitro)
Eco team
Eco mini team
User avatar
varustaja
Posts: 480
Joined: Sat Feb 25, 2012 23:30
Location: Tiskre

Post by varustaja »

ufo wrote:
varustaja wrote:
Climatix wrote: ma usun et on raadioga/vastuvõtjaga midagi viga, äkki hakkab ära surema ? Proovi äkki mõnd muud saatjat.
Kas sama asi võib tuleneda sellest, et samal ajal läks saatja aku indikaatortuli kollaseks?
See viitas saatja aku tühjenemisele mis võib mõjuda ja võib ka mitte mõjuda .
See pole uudis mida see tuluke näitab. 8)
Team Losi LST XXL 1/8 scale Monstertruck, 105km/h electric speedboat, HBX massive 1/10 trophy truck, Align 450pro DFC,Compass Atom 500 fbl, MSH Protos MAX V2 800 (1.77m disk diam.)
Võsalendur
Posts: 258
Joined: Tue Aug 02, 2005 9:45
Location: Tartu

Post by Võsalendur »

Lae saatja aku täis ja kui probleem kaob ning enne järgmist tühjenemist uuesti ei avaldu löö käsi kokku ja tee kaks kukerpalli + tagurpidi tirel:D
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

Failsafe / hold ?!?
Post Reply