Viljandi Lennupiknik 2013
Viljandi Lennupiknik 2013
Kõik mudelistid, kellel parajasti talveuni pooleli pole on oodatud 24. veebruaril Viljandi järvele taaskordsele Lennupiknikule.
Päevakava näeb ette, et alates 10.00 hakkavad saabuma lennukid ja külastajad ning kogu üritus kestab kuni 15.00, millele järgnevad äralennud.
Tulemas on ka L-39 ülelennud, riigilipuga langevarjurid jm lennundusüritusele kohane.
Kui kellelgi on kindel idee, mida ta rahvale näidata tahaks (a'la FPV või F3A kava vms), siis andku kindlasti eelnevalt teada, ning saate ära märgitud nii ürituse kavva, kui ka facebooki lehele.
Ehk siis andke mulle palun teada, kes oleks tulemas.
http://www.pilots.ee/2013/01/21/lennupi ... aril-2013/
http://www.facebook.com/events/31930063 ... 378175593/
Päevakava näeb ette, et alates 10.00 hakkavad saabuma lennukid ja külastajad ning kogu üritus kestab kuni 15.00, millele järgnevad äralennud.
Tulemas on ka L-39 ülelennud, riigilipuga langevarjurid jm lennundusüritusele kohane.
Kui kellelgi on kindel idee, mida ta rahvale näidata tahaks (a'la FPV või F3A kava vms), siis andku kindlasti eelnevalt teada, ning saate ära märgitud nii ürituse kavva, kui ka facebooki lehele.
Ehk siis andke mulle palun teada, kes oleks tulemas.
http://www.pilots.ee/2013/01/21/lennupi ... aril-2013/
http://www.facebook.com/events/31930063 ... 378175593/
Re: Viljandi Lennupiknik 2013
Hmm, "pommitamist" nagu kavas ei paistnud... võtaks käde ja teeks siis mudeliga
Kusjuures, suht huvitav oleks teada, kuidas ja kui "ohtlike" demosid seal teha õnnestub - ehk siis, milline on reaalne ja planeeritud olukord/alajaotus.tikka wrote:Kui keegi Tallinnas või Rakveres transpordi osas koopereeruda viitsib, võin olla osaline näiteks 1/12 skaala õhuvõitluse demos.
Pärislennukite maandumise ajaks ilmselt lennurada puhtaks saab, samas, kui minule miskist ajast on jäänud mälestus suht rahva peakohal mudeldamisest, kuna piire/piirdeid ei olnud, ning lisaks oli veel ka tegu uisurajaga.
Ok, "vahutüki" pärast ma reaalselt ei põe. Kui keegi peaks ette jooksma, siis... ütleme, et kahjud ei ole letaalsed (tean, tean... mu avaldus ei ole poliitkorrektne, aga ma juba kirjutamise ajal häbenesin). Samas näiteks, kui peaks tulema suuremad/kiiremad/raskemad mudeleid, või hoopis tõepoolest paar 1/12 võitlejat, siis viimased üsnagi prisket ohutusala vajavad, kuhu rahvast isegi mitte "läbijooksuks" lasta ei tohiks.
Tavaliselt on ka osa publikust purjus, olen seal mitmel aastal käinud vaatamas. Isiklikult mina midagi suuremat kui Nine Eagles 125 seal lennutada ei julge
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
Pean tunnistama, et ma pole eelmistel aastatel sinna kohale jõudnud - sestap pole antud üritusega ka eelnevat kogemust. Mind delegeeriti sel aastal asjaga tegelema, sest olen Lennuakadeemiast ja mudelismiga seotud.
Mudelite lennutamise koordieerimine pärislennundusega on kindlasti vaid läbirääkimiste küsimus ning kui kavas on ette nähtud, et nüüd näitab Tikka warbirdi või keegi teine Trexi, siis nii ongi ja sel ajal ükski päris lennuk vaevalt , et õhku või maha hakkab trügima.
Lisaks olen ise kogu ürituse vältel mudelistide juures, aitan rahvale hobi tutvustada ja vajadusel suhtlen "torniga", vältimaks ohtlikke olukordi.
Täpsustan siiski kõigi meelerahuks üle kuidas on mudelite õhuruumiga kavaväliste lendude jaoks, ning kuidas on plaanis rahva liikumist piirata.
Mudelite lennutamise koordieerimine pärislennundusega on kindlasti vaid läbirääkimiste küsimus ning kui kavas on ette nähtud, et nüüd näitab Tikka warbirdi või keegi teine Trexi, siis nii ongi ja sel ajal ükski päris lennuk vaevalt , et õhku või maha hakkab trügima.
Lisaks olen ise kogu ürituse vältel mudelistide juures, aitan rahvale hobi tutvustada ja vajadusel suhtlen "torniga", vältimaks ohtlikke olukordi.
Täpsustan siiski kõigi meelerahuks üle kuidas on mudelite õhuruumiga kavaväliste lendude jaoks, ning kuidas on plaanis rahva liikumist piirata.
Otsekontakt "torniga" on sellistel üritustel hädavajalik. Aga, kui meile oma privaatset "ühendatud torni" pakutakse, siis see on ju suht suurepärane. Kui sellel "tornil" on veel ka nobedad lõuad, siis on ka järgmine mure murtud. Mina juba mõtlesin, et kas ilm on piisavalt soe, et t-särki kanda - kiri seljal: "Rääkimine segab keskendumist"tulnuk wrote: Lisaks olen ise kogu ürituse vältel mudelistide juures, aitan rahvale hobi tutvustada ja vajadusel suhtlen "torniga", vältimaks ohtlikke olukordi.
Kavavälised lennud pole vast probleem. Alati saab kavasse sisse kirjutada, et "lendavad erinevad mudelid".tulnuk wrote: Täpsustan siiski kõigi meelerahuks üle kuidas on mudelite õhuruumiga kavaväliste lendude jaoks, ning kuidas on plaanis rahva liikumist piirata.
Probleem on aga sellel platsil puhtuse ja korra hoidmine, mille kohal nad lendavad.
Sain natuke täpsustunud infot.
Mul saab olema walkie-talkie, mille abil saan teavitada ja teada, kas ja mis parajasti õhus on. Ning tolknen ise niiehknaa enamus aega mudelistide juures, seega peaks suhtlus päris lennundusega laabuma.
Lennurada on kasutusel vaid lennukite saabumisel/lahkumisel ning jooksukrossi ajal, muudel hetkedel on rada mudelite päralt.
Lisaks küsiti, et kas saab juba mingit täpsemat infot, mis mudeleid võiks näha, et saaks reklaamides välja hõigata?
Mul saab olema walkie-talkie, mille abil saan teavitada ja teada, kas ja mis parajasti õhus on. Ning tolknen ise niiehknaa enamus aega mudelistide juures, seega peaks suhtlus päris lennundusega laabuma.
Lennurada on kasutusel vaid lennukite saabumisel/lahkumisel ning jooksukrossi ajal, muudel hetkedel on rada mudelite päralt.
Lisaks küsiti, et kas saab juba mingit täpsemat infot, mis mudeleid võiks näha, et saaks reklaamides välja hõigata?
Mul peaks üks umbes 30 Ah aku olema, väga priske pole aga midagi ikka. Mäletamist mööda on seal mingi elektritoide võimenduse jaoks alati olemas olnud.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
Hetkel on järv tõesti pehmeltöeldes supine. Kuid lähipäeviks (ilmateatest sõltuvalt) peaks lõplikult selgeks saama, kas/mis toimub.
220V on olemas, igaks juhuks võib keegi enda pikendusrulli kaasa võtta.
Proovin peagi siia panna ka plaani, mis selgitab, kuhu saate parkida ja kuhu mudelid välja panna.
Väga tore on näha nii aktiivset vastukaja - sestap ka suured tänud kõigile.
220V on olemas, igaks juhuks võib keegi enda pikendusrulli kaasa võtta.
Proovin peagi siia panna ka plaani, mis selgitab, kuhu saate parkida ja kuhu mudelid välja panna.
Väga tore on näha nii aktiivset vastukaja - sestap ka suured tänud kõigile.
kalameestest jäi maha täielik kuumaastik,ehk lobjakas,milles olid kohati poolemeetrised vaod (sisse sõidetud ATV ga) - kui keegi seal peale seda jama tasandamisega ei tegelenud,siis ei aita ka külm - ehk kummikuid pole küll vaja,aga kohati võib lihtsalt auku kukkuda.Kindlasti peaks keegi kohalik luurel käima,enne kui sinnapoole liikuda.Muidugi mudellennundus toimus sellest alast eemal,ehk rannaalast kaugemal oli jää OK.Aga selle kuumaastiku peale olen kindel,et ükski pärislennuk ei maandu.ega mis olukorras jääkate on?
Info otse korraldajatelt:
"Annan vaheinfot lennupikniku ettevalmistuste kohta. EEHL ja Viljandi lennuklubi ettevalmistustoimkond on kõrge motivatsiooniga, kuid tekkinud on tõsised takistused jäälennuvälja rajamiseks järvele. Jääolud on väga ebasobivad - järve jää paksus on küll ca 30 cm, kuid jää peal on 10-20 cm püdelat veesegust ning kohati läbikülmunud tugavate sagaratega ebatasane vee ja jää mass. Proovime keskmise kaaluga traktoriga sõtkuda vedela lumeseguse jäämassi läbi, et see saaks tasanduda ja läbi külmuda ning hiljem oleks seda võimalik lohistiga tasandada. Ilmaolud on soodsad külmumiseks. Kui selline plaan õnnestub, siis võib veel tekkida võimalus jäälennuvälja rajamiseks.
Meil on ka plaan B. Nimelt tänu Viljandi linnapea isiklikule eestkostele saime Viljandi suusaraja masinaga sõtkuda kinni lahtise lume Viljandi-Päri lennuväljal. Viljandi lennuvälja käiku andmine oleks vajalik sealsest angaarist lennukite kättesaamiseks ning plaani B järgi, kui ei õnnestu rada teha järvele, toimub lennupiknik Viljandi lennuväljal.
Plaani B puhul toimukski siis lennupiknik nii:
Kell 12.00 Eesti lipuga 2200 m kõrguselt langevarjurite hüppega Lennupikniku avamine Viljandi järve kohal. Sündmuste paik Bangalo juures. Väikelennukite ülelennud, mudelistide ja mootorvarjurite esinemised. Kell 13 kahe L-39 ülelend ja demoesinemine. Edasine lennutegevus jätkub Viljandi-Päri lennuväljal ning kõik huvilised on teretulnud. Praeguseks on soodsate ilmaolude korral andnud lubaduse Viljandisse lennata ka kaks soome erepilooti, neist üks väikelennuk, millel on suusad all.
Kokkuvõttes: info lennupikniku lõpliku korralduse kohta muutub pidevalt ja sõltub arengutest nii Viljandi järvele jäälennuvälja rajamisega ning ka Viljandi-Päri lennuväljale pressitud lumeraja (sisuliselt vabastiilis suusarada) läbikülmumise ja kristalliseerumisega. Kogu jooksev info on nähtaval www.pilots.ee ja Facebookis."
"Annan vaheinfot lennupikniku ettevalmistuste kohta. EEHL ja Viljandi lennuklubi ettevalmistustoimkond on kõrge motivatsiooniga, kuid tekkinud on tõsised takistused jäälennuvälja rajamiseks järvele. Jääolud on väga ebasobivad - järve jää paksus on küll ca 30 cm, kuid jää peal on 10-20 cm püdelat veesegust ning kohati läbikülmunud tugavate sagaratega ebatasane vee ja jää mass. Proovime keskmise kaaluga traktoriga sõtkuda vedela lumeseguse jäämassi läbi, et see saaks tasanduda ja läbi külmuda ning hiljem oleks seda võimalik lohistiga tasandada. Ilmaolud on soodsad külmumiseks. Kui selline plaan õnnestub, siis võib veel tekkida võimalus jäälennuvälja rajamiseks.
Meil on ka plaan B. Nimelt tänu Viljandi linnapea isiklikule eestkostele saime Viljandi suusaraja masinaga sõtkuda kinni lahtise lume Viljandi-Päri lennuväljal. Viljandi lennuvälja käiku andmine oleks vajalik sealsest angaarist lennukite kättesaamiseks ning plaani B järgi, kui ei õnnestu rada teha järvele, toimub lennupiknik Viljandi lennuväljal.
Plaani B puhul toimukski siis lennupiknik nii:
Kell 12.00 Eesti lipuga 2200 m kõrguselt langevarjurite hüppega Lennupikniku avamine Viljandi järve kohal. Sündmuste paik Bangalo juures. Väikelennukite ülelennud, mudelistide ja mootorvarjurite esinemised. Kell 13 kahe L-39 ülelend ja demoesinemine. Edasine lennutegevus jätkub Viljandi-Päri lennuväljal ning kõik huvilised on teretulnud. Praeguseks on soodsate ilmaolude korral andnud lubaduse Viljandisse lennata ka kaks soome erepilooti, neist üks väikelennuk, millel on suusad all.
Kokkuvõttes: info lennupikniku lõpliku korralduse kohta muutub pidevalt ja sõltub arengutest nii Viljandi järvele jäälennuvälja rajamisega ning ka Viljandi-Päri lennuväljale pressitud lumeraja (sisuliselt vabastiilis suusarada) läbikülmumise ja kristalliseerumisega. Kogu jooksev info on nähtaval www.pilots.ee ja Facebookis."
Last edited by tulnuk on Fri Feb 22, 2013 0:14, edited 1 time in total.