Harjumaa multikopteri lennutajad.
Harjumaa multikopteri lennutajad.
Tervist.
Mul on varsti juba pool aastat olnud guadkopter kk2 ajuga.
Siiani aga pole suutnud seadeid päris paika panna, et kopter stabiilselt lendaks.
Kas on Tallinnas või lähiümbruses spetsialiste kes kasutavad ise ka kk2 aju?
Ise olen alles rookie ja päris täpselt ei jaga neid seadeid
Heameelega tuleks koos oma quadiga ja näitaks asja ette.
Lähiaajal teen ehitusest teema ka.
Sander.
Mul on varsti juba pool aastat olnud guadkopter kk2 ajuga.
Siiani aga pole suutnud seadeid päris paika panna, et kopter stabiilselt lendaks.
Kas on Tallinnas või lähiümbruses spetsialiste kes kasutavad ise ka kk2 aju?
Ise olen alles rookie ja päris täpselt ei jaga neid seadeid
Heameelega tuleks koos oma quadiga ja näitaks asja ette.
Lähiaajal teen ehitusest teema ka.
Sander.
ma olen ka umbes sama palju KK2 aju kasutanud,ma vaatasin youtubest seadistamise videosid ja hankisin sealt mingid numbrid. kõik päris selge ei ole veel,et mis mida teeb,kui näppida tahan siis pean jälle videod läbi vaatama aga hetkel on nagu korras,või noh... ühesõnaga ma või oma seadistuse numbreid jagada äkki läheb paremaks .!? püüan varsti need siia postitada siis. mis sul täpsemalt muret teeb (kaldub ära või mis?)
ma sain parema self lvl punkti kätte quadi nats kaldus hoides aga ilmselt on see igal kopteril ja ajul erinev(avastasin selle ka ühest videost )
ma sain parema self lvl punkti kätte quadi nats kaldus hoides aga ilmselt on see igal kopteril ja ajul erinev(avastasin selle ka ühest videost )
See ebastabiilsus ei pruugi olla tingitud ainult Aju PID seadetest. Kopteri kere konstruktsioon mõjutab ka palju. Aju peab väga hästi olema vibratsioonist eraldatud. Propid peavad olema õige suurusega ja ideaalselt balansis. Regud peavad olema ka kiire reageerimis ajaga. Sellest ajust ei tasuks loota, et paned saatja käest ja koptrer istub ideaalselt ühes punktis.
Ma olen ka juhendite järgi proovinud erinevaid variante aga hetkel on lood nii et tõuseb lendu küll aga kaldub taha paremale ära, nagu esc-d oleksid seadistamatta. Samas olen nad otse vastuvõtja taha pannes seadistanud. (Kuna läbi kk2 aju minul need piiksud on hoopis teist moodi kui videotes näidatakse.) Ja mootori käivituvad ilusti korraga.
Õhus masin kohapeal ei seisa kohe üldse, nagu Roll/pitch oleks paigast ära, kui aga suuremaks/väiksemaks panen läheb veel hullemaks.
Self leveliga pole üldse jõudnud mängida. Esiteks tahaks kopteri saada otse õhku tõusma.
Proovin hiljem video ka teha.
Aga numbrid oleks hea, mingi variantki proovimiseks
Õhus masin kohapeal ei seisa kohe üldse, nagu Roll/pitch oleks paigast ära, kui aga suuremaks/väiksemaks panen läheb veel hullemaks.
Self leveliga pole üldse jõudnud mängida. Esiteks tahaks kopteri saada otse õhku tõusma.
Proovin hiljem video ka teha.
Aga numbrid oleks hea, mingi variantki proovimiseks
Teen õhtupoole video, ei ootagi et ta ideaalselt paigal istub.aretaja wrote:See ebastabiilsus ei pruugi olla tingitud ainult Aju PID seadetest. Kopteri kere konstruktsioon mõjutab ka palju. Aju peab väga hästi olema vibratsioonist eraldatud. Propid peavad olema õige suurusega ja ideaalselt balansis. Regud peavad olema ka kiire reageerimis ajaga. Sellest ajust ei tasuks loota, et paned saatja käest ja koptrer istub ideaalselt ühes punktis.
Pi editor:
Roll- 45/100/25/20
Pitch- 45/100/25/20
Yaw-60/30/30/10
---------------------------
Self lvl setings:
P gain-60
P limit-60
---------------------------
Stick Scalling:
Roll-30
Pitch-30
Yaw-60
Throtle-85
-----------------
(to viimane peaks see olema,et kui palju sa kontrolli võtad kopteri üle,väiksemate numbriteda liigutused uimasemad)
kui kaldub taha poole koguaeg siis võid proovida nii,et kui paned 0 punkti paika siis tõstad tagumist otsa nats kõrgemale, mul omal ka oli vaja(ma muidugi ei tea kas ta nüüd tänu sellele paigas on aga tundus,et läks paremaks.
muidugi võib ka asi esc´is olla.
Roll- 45/100/25/20
Pitch- 45/100/25/20
Yaw-60/30/30/10
---------------------------
Self lvl setings:
P gain-60
P limit-60
---------------------------
Stick Scalling:
Roll-30
Pitch-30
Yaw-60
Throtle-85
-----------------
(to viimane peaks see olema,et kui palju sa kontrolli võtad kopteri üle,väiksemate numbriteda liigutused uimasemad)
kui kaldub taha poole koguaeg siis võid proovida nii,et kui paned 0 punkti paika siis tõstad tagumist otsa nats kõrgemale, mul omal ka oli vaja(ma muidugi ei tea kas ta nüüd tänu sellele paigas on aga tundus,et läks paremaks.
muidugi võib ka asi esc´is olla.
http://www.youtube.com/watch?v=Ei1Yryd2I00
Sel hetkel ajasin kangide tundlikuse ka natuke paigast ära. Aga muidu on seis suht sama. Ennem kaldus vaid lihtsalt taha paremale ja ujus meeletult ringi. Isegi normaalsest on asi ju kaugel
Any ideas?
Kopteri andmed:
1000kv mootorid
ESC F-30A
aju KK2.0
aku 3s 2800mah
propid 9x6 APC
Pult
Turnigy 9x
Pohjakas seadeid ei ole veel proovinud, aga mul olid muidu suht sarnased.
Sel hetkel ajasin kangide tundlikuse ka natuke paigast ära. Aga muidu on seis suht sama. Ennem kaldus vaid lihtsalt taha paremale ja ujus meeletult ringi. Isegi normaalsest on asi ju kaugel
Any ideas?
Kopteri andmed:
1000kv mootorid
ESC F-30A
aju KK2.0
aku 3s 2800mah
propid 9x6 APC
Pult
Turnigy 9x
Pohjakas seadeid ei ole veel proovinud, aga mul olid muidu suht sarnased.
Midagi on Sul väga paigast ära seal, kaks mootorit diagonaalis jäävad instant seisma ju. Kui kõik on OK, siis kõik mootorid käivituvad ja jäävad seisma samal hetkel. Kas oled ESC'e programmeerinud? Kalibreerinud? Ega nendel miski brake setting peal pole? Laagrid kehvad ja poob kinni?
Edit: Vaatasin uuesti, tundub ikka ESC teema olevat..
Edit: Vaatasin uuesti, tundub ikka ESC teema olevat..
Täpne 3D skanneerimine, võta ühendust.
Olen ESC si mitu korda kalibreerinud. Algul üritasin läbi KK2 seda teha, aga netis oli seal mingitest kahest piiksust juttu jne. Mul aga piiksus plaat hoopis teist moodi. Hiljem panin Esc-d otse vastuvõtja külge ja siis tegin nii selle kalibreerimise. Peale seda hakkasid nagu mootorid korraga tööle ja tundus nagu sellega korras.Scoop wrote:Midagi on Sul väga paigast ära seal, kaks mootorit diagonaalis jäävad instant seisma ju. Kui kõik on OK, siis kõik mootorid käivituvad ja jäävad seisma samal hetkel. Kas oled ESC'e programmeerinud? Kalibreerinud? Ega nendel miski brake setting peal pole? Laagrid kehvad ja poob kinni?
Edit: Vaatasin uuesti, tundub ikka ESC teema olevat..
Kas on ka võimalus, et need ESC-del kalibreering ise maha jookseb? Sest nagu vahepeal on ok aga siis läheb jälle kopter hulluks
esiteks ütleks,et nutikas raam alustamiseks
asjast-kas sa umbes meetri kõrgusel oled proovinud,mulle isiklikult tundub oma kopteriga,et madalamal käitubgi kuidagi kehvemini.
mulle tundub,et kangid liiga tundlikud ka(ma keerasin esimestel lendudel ikka päris uimaseks kangid)
ma pole mõnda aega ilma self lvl´itta hõljunud,eile proovisin ka ja pilt paistis üsna sarnane
asjast-kas sa umbes meetri kõrgusel oled proovinud,mulle isiklikult tundub oma kopteriga,et madalamal käitubgi kuidagi kehvemini.
mulle tundub,et kangid liiga tundlikud ka(ma keerasin esimestel lendudel ikka päris uimaseks kangid)
ma pole mõnda aega ilma self lvl´itta hõljunud,eile proovisin ka ja pilt paistis üsna sarnane
Nii mässasin nüüd mitu tundi nende Esc-de programeerimisega. Lugesin manuali ja kuulasin piiksusi ja siis vaatasin videosi.
Kokkuvõttes tuligi välja, et olin valed piiksude ajal throttle nuppu alla vajutand. Taastasin tehase seaded ja siis calibreerisin throttle uuesti ära. Nüüd käivituvad korraga ja jäävad korraga seisma ka.
Ujumine ikka alles, selle lahenduseks kirjutas mulle postkasti üks hea foorumlane qwerty009, kellega lähipäevil lepin midagi kokku ja siis vaatab juba edasi
Sander.
Kokkuvõttes tuligi välja, et olin valed piiksude ajal throttle nuppu alla vajutand. Taastasin tehase seaded ja siis calibreerisin throttle uuesti ära. Nüüd käivituvad korraga ja jäävad korraga seisma ka.
Ujumine ikka alles, selle lahenduseks kirjutas mulle postkasti üks hea foorumlane qwerty009, kellega lähipäevil lepin midagi kokku ja siis vaatab juba edasi
Sander.
Sai kopterit eile näpitud ning algul ei suutnud asi mingil põhjusel tõesti nurka hoida. Kaldus pidevalt kuskile küljele ära ning tahtis pidevat kangidest korrigeerimist, et paigal püsida. PID'e muutmine ei andnud mingit tulemust ning self leveli aktiveerimine ei mõjutanud kopteri käitumist samuti. Mootorid käivitusid/peatusid samuti ebaühtlaselt sarnaselt videole.
Sai siis aju soft 1.2 pealt 1.5 peale uuendatud ning ESC'd SimonK softiga ära flashitud ning kuigi jõudsin ainult korraks proovida peale seda hakkas self level ilusti tööle ning mootorid käivituvad peatuvad ka ühel ajal.
S4ND3R oskab ehk asja täpsemalt kommenteerida, kui on jõudnud proovida.
Sai siis aju soft 1.2 pealt 1.5 peale uuendatud ning ESC'd SimonK softiga ära flashitud ning kuigi jõudsin ainult korraks proovida peale seda hakkas self level ilusti tööle ning mootorid käivituvad peatuvad ka ühel ajal.
S4ND3R oskab ehk asja täpsemalt kommenteerida, kui on jõudnud proovida.
Tore näha, et leidsin aega aidata, qwerty009. Kui aasta lõpus peaks olema "Aasta abistaja" valimised, siis saad ilmselt nii mõnegi hääle
Võiks siis juba lisakategooriad ka olla, nt:
"Aasta uustulnuk"
"Aasta crash"
"Aasta parim video"
"Aasta mudel"
jne.
Kuidas on, Sander? Said lendu?
Võiks siis juba lisakategooriad ka olla, nt:
"Aasta uustulnuk"
"Aasta crash"
"Aasta parim video"
"Aasta mudel"
jne.
Kuidas on, Sander? Said lendu?
Täpne 3D skanneerimine, võta ühendust.
Tere,
Qwerty009 uuendas mul KK2 softi ära ja seadistas ESC-d ära ja andis palju kasulikke näpunäiteid mida meeles pidada peale tema juurest ära tulemist paranes asi umbes 100 korda hetkel kiskusin kopteri laiali, kuna valmimas on vineerist raam peale seda võib videot ka oodata
Igal juhul minu poolt hääl talle
Sander.
Qwerty009 uuendas mul KK2 softi ära ja seadistas ESC-d ära ja andis palju kasulikke näpunäiteid mida meeles pidada peale tema juurest ära tulemist paranes asi umbes 100 korda hetkel kiskusin kopteri laiali, kuna valmimas on vineerist raam peale seda võib videot ka oodata
Igal juhul minu poolt hääl talle
Sander.
Mis moodi see self-leveling töötab siis, et sellest kasu on?ArdiK wrote:kes endale selle kontrolleri soetab siis soovitan kohe 1.5 soft peale lasta...vahe on ikka väga suur ja seda just algajale, kuna self-leveling toimib uskumatult hästi ja aitab ilma suuremate kaotusteta põhilised manöövrid selgeks õppida.
See, et maas ära kalibreerid kopteri ei tähenda, et ta õhust samas asendis ennast hoides kohapeal on ju?
Minu poolt sama soovitus, ennem seda kui qwerty009 mu softi uuendas oli see self level suht niru (kopter reaalselt lendas minema ), nüüd hoopis teine asi. Ennem oli (1.2).
Ja need PI settingud samamoodi. 1.2 softiga ma ei saanudgi neid korralikult paika aga nüüd 1.5-ga defaultiga kopter juba rahuldav.
Self-lvlist sain ma niipalju aru, et see hoiab kopterit loodis. Nii et alguses on see mõtekas koguaeg peal hoida.
Ja need PI settingud samamoodi. 1.2 softiga ma ei saanudgi neid korralikult paika aga nüüd 1.5-ga defaultiga kopter juba rahuldav.
Self-lvlist sain ma niipalju aru, et see hoiab kopterit loodis. Nii et alguses on see mõtekas koguaeg peal hoida.
KK2'le on muide ka selline 3'da osapoole tehtud soft: http://hefnycopter.net/index.php?option ... Itemid=101
Pole küll ise proovinud, kuid keegi võiks ära katsetada ning teada anda kuidas on.
Self-level hoiab kopteri loodis, st kui lükkad näiteks kangi edasi (kopter kaldub ettepoole ning hakkab liikuma), siis peale kangi lahtilaskmist läheb kopter uuesti ise loodi tagasi. See ei tähenda muidugi seda, et ta inertsiga edasi ei liiguks, või, et tuul teda kuskile suunda ära ei puhuks (st see ei ole position hold).
Pole küll ise proovinud, kuid keegi võiks ära katsetada ning teada anda kuidas on.
Self-level hoiab kopteri loodis, st kui lükkad näiteks kangi edasi (kopter kaldub ettepoole ning hakkab liikuma), siis peale kangi lahtilaskmist läheb kopter uuesti ise loodi tagasi. See ei tähenda muidugi seda, et ta inertsiga edasi ei liiguks, või, et tuul teda kuskile suunda ära ei puhuks (st see ei ole position hold).
qwerty009 seadistustega ja mobla külge teibitud.
Muideks ühel motol mähis natuke katki.
http://www.youtube.com/watch?v=2LB085i5EJg
Video tuli kogematta tagurpidi aga youtube lasi natuke näppida
Muideks ühel motol mähis natuke katki.
http://www.youtube.com/watch?v=2LB085i5EJg
Video tuli kogematta tagurpidi aga youtube lasi natuke näppida
Vibra põhjuseks arvan seda ühte katkist mootorit ja teibiga kinnitatud moblat
FPVmarkol hetkel õiged mootorid otsas. Kui saan uue siis mõtlen tasakaalustamise peale
Väga huvitav, et kõrgemal õhus on nagu palju lihtsam lennata kui maa ligidal Eks ta ole algaja teema kindlasti
qwerty009 rääkis throttle curvest mulle, aga pole julgenud veel näppima hakata
FPVmarkol hetkel õiged mootorid otsas. Kui saan uue siis mõtlen tasakaalustamise peale
Väga huvitav, et kõrgemal õhus on nagu palju lihtsam lennata kui maa ligidal Eks ta ole algaja teema kindlasti
qwerty009 rääkis throttle curvest mulle, aga pole julgenud veel näppima hakata