prillid
Pruun/oranz klaas - suurendab kontrasti. Minimaalne klass 3 (ehk 80% valgusest tõkestatakse). Klass 4 on juba selline millega saab otse päikesesse vaadata aga poolpilvise ilmaga on natuke tume. Igasugune antiglare jms on abiks. Samas polaroidi ei soovita - eriti just planeristidele. Polarod lõikab ära peegeldused ja mõnikord on ainus mis sa lennukist näed just peegeldus tiivalt.
Kui sa optilisi ei vaja siis on valik suurem - vali sellised mis ka küljelt tulevat valgust varjavad. Matkaspordis on abiks kvaliteetprillid - Julbo. Valik väga suur - ka alpinistidele. Oakley, Rudy Project jms on imho ülehinnatud - maksad nime ja stiili eest. Brio ja Uvex on kah abiks.
Ja kõige tähtsam on prille intensiivselt proovida. Et kuidas nina ja kõrvad asjast arvavad.
Arne
Kui sa optilisi ei vaja siis on valik suurem - vali sellised mis ka küljelt tulevat valgust varjavad. Matkaspordis on abiks kvaliteetprillid - Julbo. Valik väga suur - ka alpinistidele. Oakley, Rudy Project jms on imho ülehinnatud - maksad nime ja stiili eest. Brio ja Uvex on kah abiks.
Ja kõige tähtsam on prille intensiivselt proovida. Et kuidas nina ja kõrvad asjast arvavad.
Arne
-
- Posts: 258
- Joined: Tue Aug 02, 2005 9:45
- Location: Tartu
-
- Posts: 258
- Joined: Tue Aug 02, 2005 9:45
- Location: Tartu
Spordivõistlustel vaadatakse ikkagi mingit platsi ja suuremat piirkonda. Kui aga korraks mujale vaadata, võib väikest lennukit olla üsna raske üles leida(sõltub muidugi suurendusest). Meil maandus üks klubis peaaegu puudesse, kuna päikeseprillid olid veidi suurendavad(kauguse tunnetus muutus). Kuigi olen ka näinud läbi binokli 2M plaaneri lennutamist(läks liialt kaugele, et tagasi jõuda).
Väga abiks teema, saidki just eelmised "noname suvalised" prillid otsa. Need olid nii tugevad, et sai ka otse päikesesse vaadata, päris mugav! Päeval lennutades probleeme polnud, tuli ainult vähamelt 2-3 minutit enne lendu pähe panna, et silmad ära harjukid!
Mis hindadega seal Matkaspordis need mõislikumad brändid on ka? Üle 300-400kr väga kulutada ei tahaks, tarbe-ese ikkagi ja kipuvad ka ära kuluma või kraabitud saama.
Mis hindadega seal Matkaspordis need mõislikumad brändid on ka? Üle 300-400kr väga kulutada ei tahaks, tarbe-ese ikkagi ja kipuvad ka ära kuluma või kraabitud saama.
Lauri Laidna - www.pistik.com
Matkaspordis ainult üks bränd ongi - Julbo. Muideks, neil peaks veebis enamus mudeleid väljas olema, saad hinnast aimu. 300-400 on üsna entry-level.
Kuna endal oli nägemine selline "imelik" (segu plussist ja miinusest) ostsin optilised päikseprillid. Lennukit näeb nüüd umbes sama kaugele kui enne ilma prillita aga oluliselt väiksema pingutusega ja lennuki sunnast on selgem arusaam. Optilised on kallid ja sestap hoian neid karbis kui nad peas pole, seega kulumisprobleeme pole. Kallimad prillid on kusjuures oluliselt parema pinnakattega kah.
Arne
Kuna endal oli nägemine selline "imelik" (segu plussist ja miinusest) ostsin optilised päikseprillid. Lennukit näeb nüüd umbes sama kaugele kui enne ilma prillita aga oluliselt väiksema pingutusega ja lennuki sunnast on selgem arusaam. Optilised on kallid ja sestap hoian neid karbis kui nad peas pole, seega kulumisprobleeme pole. Kallimad prillid on kusjuures oluliselt parema pinnakattega kah.
Arne
kas kuskilt veel ka "autojuhi" prille leiab....?
ootaks muid alternatiive kui 3-4 tuhande eest firmajubedusi....a la ojuland/kägu
vanasti oli isegi kodukraami poodides ja kadaka turul...
silmas pean siis hämaras nägemist hõlbustavaid kollaseid, mitte serifi päikeseprille
ootaks muid alternatiive kui 3-4 tuhande eest firmajubedusi....a la ojuland/kägu
vanasti oli isegi kodukraami poodides ja kadaka turul...
silmas pean siis hämaras nägemist hõlbustavaid kollaseid, mitte serifi päikeseprille
kogun vanu vene lennukimootoreid
Katsetasin viimased paar nädalat erinevaid päikeseprille. Suured lootused said pandud Uvexi oranzhidele ratturiprillidele. Alguses oli kõik ilus, kristallselge ergas pilt, lai vaateväli, helkimisvastane pinnakate. Kõik kena, aga kui lennuk on kaugemal kui 100-150 kaovad järsku detailid ja toonid, jääb ainult tume kontuur. Sama nii päeval kui õhtul. Võtan prillid ära, detailid jälle nähtaval. Veel võtsid need prillid alguses silmad vesiseks, pärast harjus. Võibolla on see mingi induviduaalne nägemise omapära, ei ole kunagi päikeseprille pikalt kandnud.
Lõpuks osutusid kõige paremateks veneaegsed vahetatavate klaasidega matkaprillid. Rohelised sinaka tooniga klaasid. Detaile on kaugelt näha, silmad ei väsi. Õhtupoole ideaalsed, keskpäevaks veidi heledad. Käisin kõik ettejutunud prilli- ja spordipoed läbi, aga sarnaste klaasidega prille ei näinud kuskil.
Lõpuks osutusid kõige paremateks veneaegsed vahetatavate klaasidega matkaprillid. Rohelised sinaka tooniga klaasid. Detaile on kaugelt näha, silmad ei väsi. Õhtupoole ideaalsed, keskpäevaks veidi heledad. Käisin kõik ettejutunud prilli- ja spordipoed läbi, aga sarnaste klaasidega prille ei näinud kuskil.
Hei!
Olen enamuse elust prille kandnud ja selgusele jöudnud, et klaasil ja klaasil on suur vahe.
Lennutamisega seoses kasutasin pikka aega pruuniks toonivat, fotokroomse, klaasiga päikeseprille. Lähevad toas olles ise heledaks tagasi. Aja möödudes ei läinud klaasid enam tagasi päris läbipaistvaks, vaid jäid kollakaks. Siis ilmnesid öhtusel ajal samad tunded, et detailid vöi objekti teravus kaugemal on häguseks muutunud. Panin algul asja silmade halvenemise lahtrisse.
Hiljuti käisin tuttava optiku juures ja kurtsin talle asja. Ütles, et pidavat tuntud teema olema ja soovitas kasutada prille, mis värvi spektrit ei muuda, ehk siis halli tooni prille. Need vötavad valgust köigis spektri osades vördselt maha.
Järgisin soovitust ja kannan nüüd prille, mis päikse käes ise end tumendavad, aga seekord halliks.
Effekt väga hea, pilt ideaalselt selge, ka pimedamal ajal, siis muidugi klaasid tagasi heledad.
Arvan, et see fenomen kehtib ka tavaliste päikeseprillide kohta.
Mart.
Olen enamuse elust prille kandnud ja selgusele jöudnud, et klaasil ja klaasil on suur vahe.
Lennutamisega seoses kasutasin pikka aega pruuniks toonivat, fotokroomse, klaasiga päikeseprille. Lähevad toas olles ise heledaks tagasi. Aja möödudes ei läinud klaasid enam tagasi päris läbipaistvaks, vaid jäid kollakaks. Siis ilmnesid öhtusel ajal samad tunded, et detailid vöi objekti teravus kaugemal on häguseks muutunud. Panin algul asja silmade halvenemise lahtrisse.
Hiljuti käisin tuttava optiku juures ja kurtsin talle asja. Ütles, et pidavat tuntud teema olema ja soovitas kasutada prille, mis värvi spektrit ei muuda, ehk siis halli tooni prille. Need vötavad valgust köigis spektri osades vördselt maha.
Järgisin soovitust ja kannan nüüd prille, mis päikse käes ise end tumendavad, aga seekord halliks.
Effekt väga hea, pilt ideaalselt selge, ka pimedamal ajal, siis muidugi klaasid tagasi heledad.
Arvan, et see fenomen kehtib ka tavaliste päikeseprillide kohta.
Mart.
Kui ma õigesti aru saan su prillidest, siis need on polaroidid, mis helkimisi ära võtavad. Lenduritele neid ei soovitata minu meelest.pipercub wrote:... helkimisvastane pinnakate. Kõik kena, aga kui lennuk on kaugemal kui 100-150 kaovad järsku detailid ja toonid, jääb ainult tume kontuur. Sama nii päeval kui õhtul. Võtan prillid ära, detailid jälle nähtaval. ...
Polaroide proovisin ma ühes prillipoes , spetsiaalsed kalameestele mõeldud, et lainete peegeldused ei väsitaks. Kah oranzhid(või merevaigukollased - amber) ja väga kirka pildiga. Mobiili ekraani nende ees keerutades oli näha, et kaup on õige, pilt kadus teatud nurga all peaaegu ära. Ja just sellepärast jäidki ostmata, mul on kõikidel lennukitel tiivad ja kere läikiva kattega, see aitab mõnikord väga.
Mis vanadesse matkaprillidesse puutub, siis olid nendel hallid klaasid ka, kunagi kandsin neid Kaukaasias reisides, aga nüüd on nad kuhugi kadunud.
Mis vanadesse matkaprillidesse puutub, siis olid nendel hallid klaasid ka, kunagi kandsin neid Kaukaasias reisides, aga nüüd on nad kuhugi kadunud.
Peegeldumisvastase katte (valgus läheb läbi, mitte ei peegeldu osaliselt tagasi) head näited on fotoobjektiivide igat värvi kaunid läätsed ja sinna ette pannakse vajadusel veel polarisatsioonifilter, mis võtab ära "läiked" pildistatavalt objektilt.
Hei Mart!
Halli klaasi teave tuli ülisobival ajal! Ma just plaanisin pruune optilisi, sest hallist polnud kuulnudki ja kui poes oleks pakutud, oleks ilmselt kõrvust mööda läinud.
Tänud!
Jüri
Hei Mart!
Halli klaasi teave tuli ülisobival ajal! Ma just plaanisin pruune optilisi, sest hallist polnud kuulnudki ja kui poes oleks pakutud, oleks ilmselt kõrvust mööda läinud.
Tänud!
Jüri
Mul tekib peavalu peale Uvexi prille. Pikemal kandmisel on raske jälle ilma prillideta vaadata. Optiliselt korrektsed nad ei ole, vaatad otse enda ette maha ja näed auku enda ees, ise oleks nagu pool meetrit pikem.pipercub wrote:Katsetasin viimased paar nädalat erinevaid päikeseprille. Suured lootused said pandud Uvexi oranzhidele ratturiprillidele. Alguses oli kõik ilus, kristallselge ergas pilt, lai vaateväli, helkimisvastane pinnakate. Kõik kena, aga kui lennuk on kaugemal kui 100-150 kaovad järsku detailid ja toonid, jääb ainult tume kontuur. Sama nii päeval kui õhtul. Võtan prillid ära, detailid jälle nähtaval. Veel võtsid need prillid alguses silmad vesiseks, pärast harjus. Võibolla on see mingi induviduaalne nägemise omapära, ei ole kunagi päikeseprille pikalt kandnud.
- mg3a1@hot.ee
- Posts: 372
- Joined: Sun Jul 01, 2007 21:44
- Location: Pärnu
Mull tekkis ka igast probleeme ja proovisin igast prille, aga ....
Läksin igaks juhuks silma arstiga konsulteerima ja võta näpust.
-0,5 and -0,7 ja siis mingid jõhkrad silindrid, noh pole enam mingit kollast ega tumedat prilli vaja. Ega ma igapäevaselt neid ei kasuta, aga lennutamise ajaks panen ette. Ma ennem saanutki aru et ei näe korralikult, kui lennutama hakkasin. Prillid on kindlasti odavam kui puruks kukkunud lennuk!
Läksin igaks juhuks silma arstiga konsulteerima ja võta näpust.
-0,5 and -0,7 ja siis mingid jõhkrad silindrid, noh pole enam mingit kollast ega tumedat prilli vaja. Ega ma igapäevaselt neid ei kasuta, aga lennutamise ajaks panen ette. Ma ennem saanutki aru et ei näe korralikult, kui lennutama hakkasin. Prillid on kindlasti odavam kui puruks kukkunud lennuk!
Sai nõu küsitud foorumi kaaslastelt ning konsulteeritud prillipoes erinevate valikute üle.
Esmase info järgi tundub, et hallid fotokromaatilised läätsed on kõige mõistlikumad. ~2w pärast saan juba oma kogemusest rääkida.
Üldine soovitus:
Lase silmade tugevus ära mõõta, las teevad prilli komplektile pakkumise. Küsi ka teistest kauplustest samalaadsete läätsede/raamide hindu ning alles siis otsusta - hinnavahe saab olla ikka väga suur. Millegipärast peale teiste kaupluste hindade paljastamist pakuti esimesest kauplusest märkimisväärset allahindlust, kuigi algselt seda ei tehtud.
Hinnavahe 1,7 korda ja 2,6 korda (sõltuvalt läätse tüübist) ei ole utoopia vaid tegelikkus.
Esmase info järgi tundub, et hallid fotokromaatilised läätsed on kõige mõistlikumad. ~2w pärast saan juba oma kogemusest rääkida.
Üldine soovitus:
Lase silmade tugevus ära mõõta, las teevad prilli komplektile pakkumise. Küsi ka teistest kauplustest samalaadsete läätsede/raamide hindu ning alles siis otsusta - hinnavahe saab olla ikka väga suur. Millegipärast peale teiste kaupluste hindade paljastamist pakuti esimesest kauplusest märkimisväärset allahindlust, kuigi algselt seda ei tehtud.
Hinnavahe 1,7 korda ja 2,6 korda (sõltuvalt läätse tüübist) ei ole utoopia vaid tegelikkus.
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
Hallid fotokromaatilised prilli läätsed - väga head! Nüüd on võimalik vajadusel kopterit lennutada ka nii, et päike ja kopter asuvad kõrvuti ning saab ikka aru, kus kopter on.
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
Täitsa nõus sinuga, mul on miinus prillid ja igapäevased kaaslased, esimesed fotokromaatilised muutusid pruuniks ja pilt kuidagi "pehmeks", järgmised on olnud hallid ja pilt hoopis teravam.Riff wrote:Hallid fotokromaatilised prilli läätsed - väga head! Nüüd on võimalik vajadusel kopterit lennutada ka nii, et päike ja kopter asuvad kõrvuti ning saab ikka aru, kus kopter on.
T-REX 700E DFC, Falcon 3D, Blade mSR
Mentor, Yak
Spektrum DX6i
Mentor, Yak
Spektrum DX6i