Multikopteri teemas 25 postitust ainult (2013) aastal?
Multikopteri teemas 25 postitust ainult (2013) aastal?
Olen mõnda aega mõelnud, et võiks kirjutada multikopteri temaatikast. Tean, et siin foorumis, pole see just kõige popim teema, ei tea miks, aga seda enam. Võibolla tunned just sina end järgnevast ära?
Olles ise foorumit sirvinud võis välja lugeda, et mingi ajani oli siin multikopteri tehnikast või seadistustest arutletud ja siis ühtäkki lõpetati sellest jutu tegemine või hoopis tükis kustutati oma postitusi, mis multikoptereid puudutab. Täna ajab see mind muigama, aga see selleks. Nimelt, olen ise arvamusel, et see valdkond areneb meeletu kiirusega ja neid nn.“osavaid näppe“ oleks meile ainult juurde vaja. Aga kui praegu vaadata, et kui palju hinnanguliselt neid inimesi siin foorumis oleks, kes multikoptereid lennutab siis peaks ikka omajagu olema. Veebist leiab Eestis tegutsevatest aerofotograafiat pakkuvaid ettevõtteid rohkem kui siin foorumis sellel teemal sõnavõtte J! Samuti kui müüa mõni multikopteri osa siis on huvilisi palju – omad kogemused taas. Minu küsimus on, et mis siis toimub, miks keegi oma projekte ei tutvusta J?
Kas see on äriks ära läinud ja võibolla ollakse lihtsalt kadedad? Ei tea seda täpset põhjust, aga aeg oleks nö kapist välja tulla ja kogemusi jagada. Kus näed viga ja laita – tule ja aita, ütleb vanarahva tarkus. Selle eest seisakski praegu. Ma ei ole tehnilise haridusega, aga ma olen õpivõimeline – seni kogetut ja oma teadmisi saan vabalt Teiega jagada. Olen põhimõtteliselt poole aastaga väga palju omandanud ja seejuures saanud praktilisi oskusi kuna investeerin järjepidevalt antud valdkonda ja aega mul on piisavalt. Teen seda sihipäraselt kuna mind paelub selle teenuse pakkumine ja leian, et mul on ka palju eeliseid – põhjendamaks turule tulekut. Tavainimese jaoks on tegemist veel innovatiivse alaga, aga see muutub igapäevaga aina tavalisemaks nähtuseks. Samas kõigile julgustuseks, et mistahes konkurents teeb turule alati ainult head.
Siinkohal lõpetuseks, kutsuks üles kõiki neid julgemalt sõna võtma multikopterite teemal ja arutlema, kellel on väheselgi või rohkemal määral kogemusi antud valdkonnas. Niisiis, näiteks kui sa oled hädas vibratsiooni, kaamera gimbaliga, üldise seadistamisega või vajad muud nõu valiku tegemisel siis meil on endiselt veel oma „Multikopterid“ foorumi teema olemas. Samuti on meil olemas väga andekaid insenere, kes on ise modelleerinud kas siis näiteks kaamera gimbalid või kopterid. Seega, tasub uurida ja arutleda
Parimat!
Henry
Olles ise foorumit sirvinud võis välja lugeda, et mingi ajani oli siin multikopteri tehnikast või seadistustest arutletud ja siis ühtäkki lõpetati sellest jutu tegemine või hoopis tükis kustutati oma postitusi, mis multikoptereid puudutab. Täna ajab see mind muigama, aga see selleks. Nimelt, olen ise arvamusel, et see valdkond areneb meeletu kiirusega ja neid nn.“osavaid näppe“ oleks meile ainult juurde vaja. Aga kui praegu vaadata, et kui palju hinnanguliselt neid inimesi siin foorumis oleks, kes multikoptereid lennutab siis peaks ikka omajagu olema. Veebist leiab Eestis tegutsevatest aerofotograafiat pakkuvaid ettevõtteid rohkem kui siin foorumis sellel teemal sõnavõtte J! Samuti kui müüa mõni multikopteri osa siis on huvilisi palju – omad kogemused taas. Minu küsimus on, et mis siis toimub, miks keegi oma projekte ei tutvusta J?
Kas see on äriks ära läinud ja võibolla ollakse lihtsalt kadedad? Ei tea seda täpset põhjust, aga aeg oleks nö kapist välja tulla ja kogemusi jagada. Kus näed viga ja laita – tule ja aita, ütleb vanarahva tarkus. Selle eest seisakski praegu. Ma ei ole tehnilise haridusega, aga ma olen õpivõimeline – seni kogetut ja oma teadmisi saan vabalt Teiega jagada. Olen põhimõtteliselt poole aastaga väga palju omandanud ja seejuures saanud praktilisi oskusi kuna investeerin järjepidevalt antud valdkonda ja aega mul on piisavalt. Teen seda sihipäraselt kuna mind paelub selle teenuse pakkumine ja leian, et mul on ka palju eeliseid – põhjendamaks turule tulekut. Tavainimese jaoks on tegemist veel innovatiivse alaga, aga see muutub igapäevaga aina tavalisemaks nähtuseks. Samas kõigile julgustuseks, et mistahes konkurents teeb turule alati ainult head.
Siinkohal lõpetuseks, kutsuks üles kõiki neid julgemalt sõna võtma multikopterite teemal ja arutlema, kellel on väheselgi või rohkemal määral kogemusi antud valdkonnas. Niisiis, näiteks kui sa oled hädas vibratsiooni, kaamera gimbaliga, üldise seadistamisega või vajad muud nõu valiku tegemisel siis meil on endiselt veel oma „Multikopterid“ foorumi teema olemas. Samuti on meil olemas väga andekaid insenere, kes on ise modelleerinud kas siis näiteks kaamera gimbalid või kopterid. Seega, tasub uurida ja arutleda
Parimat!
Henry
DJI konfiguratsioonitabel
Hei!
Siin üks huvitav tabel neile, kel DJI Naza M või V2 lennu kontrollerid
Link: https://docs.google.com/spreadsheet/ccc ... li=1#gid=0
Siin üks huvitav tabel neile, kel DJI Naza M või V2 lennu kontrollerid
Link: https://docs.google.com/spreadsheet/ccc ... li=1#gid=0
Me küll ei ole kadedad ja pildistame nagu jaksame. Vikipeedia fotovõistlusel jõudis meie piltidest neli finaali ja üks nende viimase kümne sisse mis saadetakse maailmavõistlusele. Seal mudelistidest veel ERVIN ka esines. See on suurim fotovõistlus maailmas ja lugege lisa siit http://wikimediaeesti.wordpress.com/201 ... -parimaid/
Ma arvan, et ega siin saladust küll pole ja pigem ehk ajapuudus ,et oma tegemistest teada anda. Muidugi pildistame ja filmime Kristjani poolt valmistatud multikopteritega Y6 . Ehe Eesti värk Kasutame kaamerateks Sony ja Canonit. Ja järeltulevat põlve õpetame ka selles suunas ,et tulevikus oleks meil rohkem huvilisi sellel alal. Me ei ole ettevõte vaid klubi kes tegeleb aerofotograafiaga. Meie missioon ongi näidata Hiiumaad just sellise nurga alt nagu ta sealt ülevalt paistab. Galeriid täiendame nii kuidas ilma on ja püüame pildistada erinevatel aastaaegadel. Oleme jätnud galeriisse vanu pilte ja sealt paistab ka areng .Samuti on arvutis alles esimesed võtmehoidjakaameraga filmitud võtted. Ma mäletan kui õnnelik ma olin kui arvutis seda merehaigeks ajavat pilti nägin. Neli- viis aastat tagasi oli soov nii tugev ,et see tõi meid siia punkti kus me praegu oleme. Ja unistused ning mõtted pole sugugi otsa saanud. Me liigume Ja selles liikumises on suur seltskond huvilisi. Niuke elu siis meil. Ja mandrilegi jagub erinevatesse kohtadesse meie tegutsemist. Pealinna (Tervitame Pealinna Õhuasjanduse Ühingut ) ja Ida poolegi(Tervitan siinjuures Imret ja tänan ,et ta meil ikka külas on käinud.) Lõuna Eesti tugipunkt ja Looduse parima filmija Siimu kunsti on siin paljud nautida saanud.
Juttu on ju olnud küll siin foorumiski. Jüri algatas teema kord - http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t ... 343ffae69f
Ma arvan, et ega siin saladust küll pole ja pigem ehk ajapuudus ,et oma tegemistest teada anda. Muidugi pildistame ja filmime Kristjani poolt valmistatud multikopteritega Y6 . Ehe Eesti värk Kasutame kaamerateks Sony ja Canonit. Ja järeltulevat põlve õpetame ka selles suunas ,et tulevikus oleks meil rohkem huvilisi sellel alal. Me ei ole ettevõte vaid klubi kes tegeleb aerofotograafiaga. Meie missioon ongi näidata Hiiumaad just sellise nurga alt nagu ta sealt ülevalt paistab. Galeriid täiendame nii kuidas ilma on ja püüame pildistada erinevatel aastaaegadel. Oleme jätnud galeriisse vanu pilte ja sealt paistab ka areng .Samuti on arvutis alles esimesed võtmehoidjakaameraga filmitud võtted. Ma mäletan kui õnnelik ma olin kui arvutis seda merehaigeks ajavat pilti nägin. Neli- viis aastat tagasi oli soov nii tugev ,et see tõi meid siia punkti kus me praegu oleme. Ja unistused ning mõtted pole sugugi otsa saanud. Me liigume Ja selles liikumises on suur seltskond huvilisi. Niuke elu siis meil. Ja mandrilegi jagub erinevatesse kohtadesse meie tegutsemist. Pealinna (Tervitame Pealinna Õhuasjanduse Ühingut ) ja Ida poolegi(Tervitan siinjuures Imret ja tänan ,et ta meil ikka külas on käinud.) Lõuna Eesti tugipunkt ja Looduse parima filmija Siimu kunsti on siin paljud nautida saanud.
Juttu on ju olnud küll siin foorumiski. Jüri algatas teema kord - http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t ... 343ffae69f
Selline vidin peaks koperi peale päris hea olema. 10 seeria on suht jura aga 100 teeb ikka väga head pilti kui teste vaadata ja max ava ka F1,8 ja 1 tolline sensor!
Ise pole veel õnnestunud näppida.
Ainuke ,et gimbali kinnitused tuleks ümber taha kõigil.
Ise pole veel õnnestunud näppida.
Ainuke ,et gimbali kinnitused tuleks ümber taha kõigil.
Cado see oleks siiski üsna kitsas tee. Kusjuures väikestel kopteriltel on ülihea kasutada siiski GoPro´d - seal on lisaks see võimalus, et vahetad originaal obje välja näiteks 60 kraadise 2.8F lensi vastu, millel "kalasilma effekt" puudub. Samuti on lense erinevaid, tootjaid samuti, aga kui hea asja otsa satud on pilt üli terav, valgus parem ja nagu ütlesin, kalasilma pole.
Ma ise sain läbi erinevate kohtade selle lensi kätte, olin alguses natuke skeptiline, et ei tea, kas ikka tasub ära jne... Siin on väike timelapsi näide toas tehtud, ehk siis akna tagant. Vasakus küljes on kollast valgusepeegeldust näha, mis toast on tulnud.
Video: http://youtu.be/_2Yu2S44xls (put HD ON) - kannatab vabalt ka sisse suumida - pole probleemi.
Padise snapshot:
Ma ei usugi Prosper, et teie seal kadedad olete - Hiiumaa inimesed on juba oma olemuselt lahedad Ei, lihtsalt, meid on siin veel. Ega ma siin ei sihtinudki sellele, et absoluutselt midagi ei kirjutata - tegelikult oli küsimus, et mis toimub? Jube palju multi-tegelasi on, aga keegi ei kirjuta midagi. 26´es postitus on minult see aasta, aga valdkond ise suuuur ja lai. Neid on vast vaja julgustada arvan ma Nõus?
Ma ise sain läbi erinevate kohtade selle lensi kätte, olin alguses natuke skeptiline, et ei tea, kas ikka tasub ära jne... Siin on väike timelapsi näide toas tehtud, ehk siis akna tagant. Vasakus küljes on kollast valgusepeegeldust näha, mis toast on tulnud.
Video: http://youtu.be/_2Yu2S44xls (put HD ON) - kannatab vabalt ka sisse suumida - pole probleemi.
Padise snapshot:
Ma ei usugi Prosper, et teie seal kadedad olete - Hiiumaa inimesed on juba oma olemuselt lahedad Ei, lihtsalt, meid on siin veel. Ega ma siin ei sihtinudki sellele, et absoluutselt midagi ei kirjutata - tegelikult oli küsimus, et mis toimub? Jube palju multi-tegelasi on, aga keegi ei kirjuta midagi. 26´es postitus on minult see aasta, aga valdkond ise suuuur ja lai. Neid on vast vaja julgustada arvan ma Nõus?
Last edited by henryko on Fri Dec 06, 2013 23:27, edited 2 times in total.
Hüva, annan nati aru oma lennutegevusest. SMC- projekti raames ( http://smcproject.org.ee/ ) sai mängitud Y6-kopteriga (tähh, Kristjan, su tehtud masin lendab suurepäraselt !). Lendasin Harju-Risti kirikus (sees), väiksema oma quad'iga ka väljas aga tugeva tuule tõttu mitte eriti ...ee..huvitavalt. Saaremaal külastasime Pöide kirikut kus sai samuti see ja väljas akusid kulutet.
Harju-Risti video: http://parsek.yf.ttu.ee/~felc/Harju-Risti.mp4
Pöides: http://parsek.yf.ttu.ee/~felc/Poide.mp4
Omal jalal oli ka päris huvitav kõndida kiriku võlvide all (Harju-Risti, tellingud, nüüdseks maha võetud). Võimalust jalutada kiriku katusevõlvide all ei teki vist iga päev.
Mõõtsime ehitiste konstruktsioonide niiskust ja üldist olukorda, projekti lõppraport saab olema veebis kättesaadav. Restaureerijatele pakkus suurt huvi ja kolleeg kordas (niiskuse) mõõtmisi mitmese nende näidatud paigas.
Üldiselt...mandri kirikud on paremas seisus kuna ehitusmaterjal on vähem poorne. Saaremaa dolokivi on suisa käsn (!) ja kahjuks ei pea kaua vastu.
Lendudel tegin fotosid, milledest tekitasime Photomodeler'i abiga 3D-mudelid. Tervest hoonest ei ole (minu arvutiga) võimalik mudeli teha - masin jookseb kokku. Vajalik on suurusjärgu võrra võimsam arvuti.
Laser-skänneri punktipilvest sai samuti mudeleid ja isegi neile fotorealistlik kate selga.
3D on ropult ressurssi nõudev wärk - pole miski ime kui peale 2h rehkendamist jookseb proge vaikselt (ja ilma tulemusteta mõistagi !) kokku...tra...
Olemasolevast materjalist saaks mitme kiriku 3D-mudelid aga minu arvuti ja närvid ei pea seda valu vastu
Omaette huvitav teema on 3D printimine. tekitatud mudelid saaks (vähendatuna) välja printida. Suveniirid ? Proovime üsna varsti, sõbrad said vastav device !
/Felch
Harju-Risti video: http://parsek.yf.ttu.ee/~felc/Harju-Risti.mp4
Pöides: http://parsek.yf.ttu.ee/~felc/Poide.mp4
Omal jalal oli ka päris huvitav kõndida kiriku võlvide all (Harju-Risti, tellingud, nüüdseks maha võetud). Võimalust jalutada kiriku katusevõlvide all ei teki vist iga päev.
Mõõtsime ehitiste konstruktsioonide niiskust ja üldist olukorda, projekti lõppraport saab olema veebis kättesaadav. Restaureerijatele pakkus suurt huvi ja kolleeg kordas (niiskuse) mõõtmisi mitmese nende näidatud paigas.
Üldiselt...mandri kirikud on paremas seisus kuna ehitusmaterjal on vähem poorne. Saaremaa dolokivi on suisa käsn (!) ja kahjuks ei pea kaua vastu.
Lendudel tegin fotosid, milledest tekitasime Photomodeler'i abiga 3D-mudelid. Tervest hoonest ei ole (minu arvutiga) võimalik mudeli teha - masin jookseb kokku. Vajalik on suurusjärgu võrra võimsam arvuti.
Laser-skänneri punktipilvest sai samuti mudeleid ja isegi neile fotorealistlik kate selga.
3D on ropult ressurssi nõudev wärk - pole miski ime kui peale 2h rehkendamist jookseb proge vaikselt (ja ilma tulemusteta mõistagi !) kokku...tra...
Olemasolevast materjalist saaks mitme kiriku 3D-mudelid aga minu arvuti ja närvid ei pea seda valu vastu
Omaette huvitav teema on 3D printimine. tekitatud mudelid saaks (vähendatuna) välja printida. Suveniirid ? Proovime üsna varsti, sõbrad said vastav device !
/Felch
Last edited by felch on Fri Dec 06, 2013 23:27, edited 1 time in total.
Pole midagi paremat halvast ilmast !
Offtopic natuke, aga siiski..felch wrote: 3D on ropult ressurssi nõudev wärk - pole miski ime kui peale 2h rehkendamist jookseb proge vaikselt (ja ilma tulemusteta mõistagi !) kokku...tra...
/Felch
See oleneb oleneb tegelikult suuresti programmist, millega 3D punktipilve/meshi majandad. Ma kasutan 3D skanneeritud andmete töötlemiseks GeoMagic Design X ja isegi täiesti keskmise arvuti peal jookseb viisakalt.
Täpne 3D skanneerimine, võta ühendust.
Väga vinge "felch", poleks arvanudki, et selliseid mõõtmisi ka saab teha. Arvatavasti termokaameraga saaks ka nõuka-aegseid ehitisi skännida, et hiljem objektiivne otsus teha maja soojustamisel. Keegi pole teinud sellist asja?
Igatahes, meenus mulle teie skännimisega eelmise aasta Vormsi saare jäätee tripp, kus seal kohe saarele jõudes on üks kirik, mille lukuaugust pilti sai tehtud ja pärast pildilt näha, et seal on katusega ilmselgelt probleeme
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... bf1c1d3630
Järgmisel külastusel saab sellest ägedast kirikust kindlasti õhukaadreid ka, aga seda ei tea, millal muidugi.
Igatahes, meenus mulle teie skännimisega eelmise aasta Vormsi saare jäätee tripp, kus seal kohe saarele jõudes on üks kirik, mille lukuaugust pilti sai tehtud ja pärast pildilt näha, et seal on katusega ilmselgelt probleeme
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... bf1c1d3630
Järgmisel külastusel saab sellest ägedast kirikust kindlasti õhukaadreid ka, aga seda ei tea, millal muidugi.
Kas see soft on vabavara?
Niisama lendasin oma Phantomiga ja sain Gaoki kaameraga Rauakoolist ka 1 pisikese pildi: http://parsek.yf.ttu.ee/~felc/rauakool.jpg Just hetk enne kaamera aku koolemist...
Gaoki (ja ka GoPro) on huvitavad tükid: kalasilma objektiiv moonutab jubedalt aga FPV jaoks kindlasti hea (Photomodeler suudab normaalse mudeli teha kui kaamera kalibreerimine õnnestub !).
Õhtune treeninglend suvilas: http://parsek.yf.ttu.ee/~felc/Suvila1.avi (kaamera oli jäigalt kopteri küljes, ei mingit fancy gimbalit).
Tunnete vist ära VasaLennu ümbruse - astuge läbi ja lendame...ja parandame korstnapleki ka ära...
Henryko: mul on omatehtud termokaamera (TF tudengi bakatöö) aga ta skaneerib ca 3minutit, niikaua ma ei oska veel paigal püsida. Uurin võimalusi.
PS. Niiskuse mõõtmised said tehtud käsitsi. Seadme "Moist 200" mõõtepead hetkel veel ei võimalda lendavalt platvormilt mõõtmist. Aga...delo tehniki, nagu idanaabrid ütlevad...
Niisama lendasin oma Phantomiga ja sain Gaoki kaameraga Rauakoolist ka 1 pisikese pildi: http://parsek.yf.ttu.ee/~felc/rauakool.jpg Just hetk enne kaamera aku koolemist...
Gaoki (ja ka GoPro) on huvitavad tükid: kalasilma objektiiv moonutab jubedalt aga FPV jaoks kindlasti hea (Photomodeler suudab normaalse mudeli teha kui kaamera kalibreerimine õnnestub !).
Õhtune treeninglend suvilas: http://parsek.yf.ttu.ee/~felc/Suvila1.avi (kaamera oli jäigalt kopteri küljes, ei mingit fancy gimbalit).
Tunnete vist ära VasaLennu ümbruse - astuge läbi ja lendame...ja parandame korstnapleki ka ära...
Henryko: mul on omatehtud termokaamera (TF tudengi bakatöö) aga ta skaneerib ca 3minutit, niikaua ma ei oska veel paigal püsida. Uurin võimalusi.
PS. Niiskuse mõõtmised said tehtud käsitsi. Seadme "Moist 200" mõõtepead hetkel veel ei võimalda lendavalt platvormilt mõõtmist. Aga...delo tehniki, nagu idanaabrid ütlevad...
Pole midagi paremat halvast ilmast !
Näe Henry ,tuleb tuleb Varsti saab kaartistada kui palju kellelgi on ja kus asuvad.(noh ma ei mõtle neid sodiks lennanud ja metsa ära kadunud isendeid) Ikka tööloomi . Ja paljud konkreetselt elatuvad sellega lendamisest ? Arvan ,et see ikka vahend nagu Felch il ja meilgi või siis nagu kõrvaltöö hobi korras kerge kopika eest. Imrel võiks see idapiiril ju isegi töövahend olla . On "pahasid" lihtsam avastada. Paadisõit ja värske õhk on kasulik küll kuid kopteriga näeb kaugemale.
Tegelikult minu tutvusringkonnas on käinud läbi 2 teemat, mis sisuliselt kattuksid. Üks on see, et kopteril võiks olla soojuskaamera inimese otsingul raskesti ligipääsevates kohtades nagu rabad, metsad jne. Kus idee järgi peaks kopter startima Ground Stationi abil ja tegema nn "ussi" raba kohal ja kui näeb punast -/ valget laiku siis manuaalselt seisma jätta, et tema GPS andmed registreerida ja seejärel päästmisega alustada.
Teine oleks samasugune, kus turvafirmadel on suuremad territooriumid hallata, seal samamoodi termokaameraga tsüklilisi lende teha. Saab samamoodi waypointid paika panna ning see tee läbi sõita. Vähendaks autokulusid, palgakulusid jne mehitatud valve kohapealt. See on praegu kõige aktuaalsem ja kui näiteks keegi siin on oma UAV selliselt tööle saanud siis oleks asja ühe suure ettevõtte arendusmeeskonna juurde. Seda lahendust demoma.
Igatahes isklik arvamus täna on, enne meie EU Galileo tööle rakendumist olen waypointide suhtes natuke skeptiline. Selle ootaks ära ja siis peaks täpsem ja tugavm signaal olema. See sateliidi tööle rakendamine ei pidavat ka enam kaugel olema
Teine oleks samasugune, kus turvafirmadel on suuremad territooriumid hallata, seal samamoodi termokaameraga tsüklilisi lende teha. Saab samamoodi waypointid paika panna ning see tee läbi sõita. Vähendaks autokulusid, palgakulusid jne mehitatud valve kohapealt. See on praegu kõige aktuaalsem ja kui näiteks keegi siin on oma UAV selliselt tööle saanud siis oleks asja ühe suure ettevõtte arendusmeeskonna juurde. Seda lahendust demoma.
Igatahes isklik arvamus täna on, enne meie EU Galileo tööle rakendumist olen waypointide suhtes natuke skeptiline. Selle ootaks ära ja siis peaks täpsem ja tugavm signaal olema. See sateliidi tööle rakendamine ei pidavat ka enam kaugel olema
Galileo on veel väga kauge tulevik. Arvestades seda, kuidas neil siiani on see asi arenenud, siis isegi eesmärgiks seatud 2019 on veel väga optimistlik ennustus.henryko wrote:
Igatahes isklik arvamus täna on, enne meie EU Galileo tööle rakendumist olen waypointide suhtes natuke skeptiline. Selle ootaks ära ja siis peaks täpsem ja tugavm signaal olema. See sateliidi tööle rakendamine ei pidavat ka enam kaugel olema
Täpne 3D skanneerimine, võta ühendust.
Kui täpselt on vaja waypointe arvestada - tahad otse laadija peale istuda? Siis on tõesti probleeme. Muul juhul võiks tava_GPS küll sobida.
Suurte territooriumide valvamiseks sobib paremini lennuk (väiksem energiatarve). Andruste (A. Tamboom ja A. Kangro) autopiloot saab suurepäraselt hakkama. Võta nendega ühendust.
Suurte territooriumide valvamiseks sobib paremini lennuk (väiksem energiatarve). Andruste (A. Tamboom ja A. Kangro) autopiloot saab suurepäraselt hakkama. Võta nendega ühendust.
Pole midagi paremat halvast ilmast !
Multikopteritega ei tegele veel eriti, kuid sai hästi põgusalt glonasst uuritud. Võrreldes GPS süsteemiga ei võimalda nii suurt täpsust, kui seda võimaldab GPS: 2,5m vs 4m. Need on loomulikult teoreetilised numbrid.
Kasutan enda arengujärgus oleva UGV peal uBlox LEA 6H kivi, sellel on kolme võrgu tugi olemas, GLONASS saaks ka kohe kasutada, kuid soft on veel väga toores. Galileoga läheb veel aega, kuid väidetavalt saab ka sellele toe.
Kasutan enda arengujärgus oleva UGV peal uBlox LEA 6H kivi, sellel on kolme võrgu tugi olemas, GLONASS saaks ka kohe kasutada, kuid soft on veel väga toores. Galileoga läheb veel aega, kuid väidetavalt saab ka sellele toe.
T-Rex 600 EFL DFC 3GX HV; T-Rex 600N DFC 3GX OS55 LimitedEdition HV; HK250GT - DFC 3gx savöx jne ; RF 5,5G; DX9; RoboCat 280 (Holybro F7, Tekko32, Atlata2 HV, Monster 2 jne )
Minul kodus seisab hetkel kapiotsas Tarot hexakopter 680.
Kunagi tuli mõte endale selline teha niisama funnimseks. Alguses oli mul selles maailmas väga tume maa nt mida osta, mis aju, mootorid, kuidas juhitavus on jne. Üks targem mees soovitas Dji ja hobbykinga ei julge soovitada. Hobbykinga plaatidest ei tea ma siiani essugi ja olen hetke valikuga väga rahul. Hind oli sel ajal (suvel) muidugi suht hirmutav, aga jäin ellu Kahjuks või õnneks on hinnad nüüd kukkunud. Sama mure oli ka mootorite ja esc-dega aga see sai ka kiire lahenduse. Tänu Marekule kes oma abistava käe ja aju ulatas on masin koos ja siiani ka terve ning lendab suurepäraselt.
Peale sai pandud ilmselt kõik vidinad mida kannatab, iOSD, videolink, Brushless gimbal (väikese erroriga) GoPro kaamerale, Ground Station, pimestavad LED-id. Hetkel hoiab seda õhus Dji NAZA V2 ja 4S 6000 mAh ja 50/50 hõljumist ja lendamist olen saanud ~15 min koos LED ja iOSD-ga
Mõned fotod ka http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... e=album232
Nüüd ongi vist õigeaeg küsida ilmselt ma pole ainus kes kasutab Tarot Brushless T-2D Gimbali. Nimelt on gimbali tekkinud vibra mis piisavalt suur, et pildi ära rikub.
Probleem näeb välja selline, panen gimbali tööle on vibra sees, liigutan natuke siis kaob ära, AGA 50/50 tuleb vibra tagasi. Alguses seda muret ei olnud. Oskab keegi nõu anda?
Kunagi tuli mõte endale selline teha niisama funnimseks. Alguses oli mul selles maailmas väga tume maa nt mida osta, mis aju, mootorid, kuidas juhitavus on jne. Üks targem mees soovitas Dji ja hobbykinga ei julge soovitada. Hobbykinga plaatidest ei tea ma siiani essugi ja olen hetke valikuga väga rahul. Hind oli sel ajal (suvel) muidugi suht hirmutav, aga jäin ellu Kahjuks või õnneks on hinnad nüüd kukkunud. Sama mure oli ka mootorite ja esc-dega aga see sai ka kiire lahenduse. Tänu Marekule kes oma abistava käe ja aju ulatas on masin koos ja siiani ka terve ning lendab suurepäraselt.
Peale sai pandud ilmselt kõik vidinad mida kannatab, iOSD, videolink, Brushless gimbal (väikese erroriga) GoPro kaamerale, Ground Station, pimestavad LED-id. Hetkel hoiab seda õhus Dji NAZA V2 ja 4S 6000 mAh ja 50/50 hõljumist ja lendamist olen saanud ~15 min koos LED ja iOSD-ga
Mõned fotod ka http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... e=album232
Nüüd ongi vist õigeaeg küsida ilmselt ma pole ainus kes kasutab Tarot Brushless T-2D Gimbali. Nimelt on gimbali tekkinud vibra mis piisavalt suur, et pildi ära rikub.
Probleem näeb välja selline, panen gimbali tööle on vibra sees, liigutan natuke siis kaob ära, AGA 50/50 tuleb vibra tagasi. Alguses seda muret ei olnud. Oskab keegi nõu anda?
Futaba T8FG
TBS Discovery
GoPro 3 BE +
51980760
TBS Discovery
GoPro 3 BE +
51980760
Eeldan, et see on "tilt" teljel? Võta mootori power`it tasapisi maha, kuni kaob. Nii umbes 25-30. Või pane 2S aku pealt tööle. Vaata ka üle, kas alus on korralikult tasakaalus. Mootoripoolne külg pidavat kergem olema ...
Submarin wrote: Nimelt on gimbali tekkinud vibra mis piisavalt suur, et pildi ära rikub.
Probleem näeb välja selline, panen gimbali tööle on vibra sees, liigutan natuke siis kaob ära, AGA 50/50 tuleb vibra tagasi. Alguses seda muret ei olnud. Oskab keegi nõu anda?
2S ongi taga.ussimuna wrote:Eeldan, et see on "tilt" teljel? Võta mootori power`it tasapisi maha, kuni kaob. Nii umbes 25-30. Või pane 2S aku pealt tööle
Submarin wrote: Nimelt on gimbali tekkinud vibra mis piisavalt suur, et pildi ära rikub.
Probleem näeb välja selline, panen gimbali tööle on vibra sees, liigutan natuke siis kaob ära, AGA 50/50 tuleb vibra tagasi. Alguses seda muret ei olnud. Oskab keegi nõu anda?
Futaba T8FG
TBS Discovery
GoPro 3 BE +
51980760
TBS Discovery
GoPro 3 BE +
51980760
Olen alles algaja multikopterite ehitaja, umbes aasta saab täis. Alustasin päris nullist aga tänu selle foorumi kasutajate väga asjalikele õpetustele edenes kopteri ehitus jõudsalt. Läbi on proovitud odavad HK ajud ja isetehtud raamid. Nüüd olen pidama jäänud Scoopi poolt lõigatud vineerist hexa juurde. Kontrolleriks on Crius AIO V2 ja GPS. Tegemise gimbal GOPRO jaos. Kokkupanemist ootab Scoopi vineerist octa. Lisan ka mõned sügisesed Tartu pildid. https://www.dropbox.com/sh/9n6rd63u9sptuo5/_WITPD5jxO
Mina ostsin henryko-lt naza v2-e.
Üleüldiselt olen selle alaga tegelenud nüüdseks natuke üle aasta. Lendamine on praeguseks enamvähem käppas.
Ja siiani hüüru plats on kogemuste põhjal kõige mõistlikum koht harjutamiseks.
Ennem nazat oli mul aasta aega kasutuses kk2. Erinevus on nagu öö ja päev.
Minu arvamus/soovitus asjast:
Ei ole mõtet odavama otsa kontrolleritega aega raisata, kuna nkn on see vaid aja ja raha kulu. Kui natukenegi võimalus raha kõrvale panna siis osta kohe kogu kraam korralik. Minagi üritasin algul odava nänniga läbi ajada, tõsi lõpuks sain oma kk2 ka seadesse aga see aja, mootorite, propellerite, raamide ja muude vidinate kulu on nii mõtetult suur.
Samas kui näiteks võtad naza kontrolleri mis lendab pm ise, harjutad algul sellega lendama ja pärast kui juba asi käppas hakkad manual mode kasutama.
Minumeelest kasutegur on kordi suurem.
Mingit eraldi teemat pole teinud sest et ei tunne, et suudaksin kedagi veel õpetada. Endalgi palju veel õppida.
Foorumist olen abi saanud aga alati, enamus inimesi kes on viitsinud siia omale konto teha on väga abivalmid ja isegi kui teemasi ei ole siis PS kaudu saab infot alati kui vaja.
Parimat,
Sander.
Üleüldiselt olen selle alaga tegelenud nüüdseks natuke üle aasta. Lendamine on praeguseks enamvähem käppas.
Ja siiani hüüru plats on kogemuste põhjal kõige mõistlikum koht harjutamiseks.
Ennem nazat oli mul aasta aega kasutuses kk2. Erinevus on nagu öö ja päev.
Minu arvamus/soovitus asjast:
Ei ole mõtet odavama otsa kontrolleritega aega raisata, kuna nkn on see vaid aja ja raha kulu. Kui natukenegi võimalus raha kõrvale panna siis osta kohe kogu kraam korralik. Minagi üritasin algul odava nänniga läbi ajada, tõsi lõpuks sain oma kk2 ka seadesse aga see aja, mootorite, propellerite, raamide ja muude vidinate kulu on nii mõtetult suur.
Samas kui näiteks võtad naza kontrolleri mis lendab pm ise, harjutad algul sellega lendama ja pärast kui juba asi käppas hakkad manual mode kasutama.
Minumeelest kasutegur on kordi suurem.
Mingit eraldi teemat pole teinud sest et ei tunne, et suudaksin kedagi veel õpetada. Endalgi palju veel õppida.
Foorumist olen abi saanud aga alati, enamus inimesi kes on viitsinud siia omale konto teha on väga abivalmid ja isegi kui teemasi ei ole siis PS kaudu saab infot alati kui vaja.
Parimat,
Sander.
Joonisin kaks lauset alla. Vaidleks vastu ja seda just algajate eest.S4ND3R wrote: Minu arvamus/soovitus asjast:
Ei ole mõtet odavama otsa kontrolleritega aega raisata, kuna nkn on see vaid aja ja raha kulu. Kui natukenegi võimalus raha kõrvale panna siis osta kohe kogu kraam korralik. Minagi üritasin algul odava nänniga läbi ajada, tõsi lõpuks sain oma kk2 ka seadesse aga see aja, mootorite, propellerite, raamide ja muude vidinate kulu on nii mõtetult suur.
Samas kui näiteks võtad naza kontrolleri mis lendab pm ise, harjutad algul sellega lendama ja pärast kui juba asi käppas hakkad manual mode kasutama.
Minumeelest kasutegur on kordi suurem.
Mingit eraldi teemat pole teinud sest et ei tunne, et suudaksin kedagi veel õpetada. Endalgi palju veel õppida.
Kui sa ikka algajana vaeva ja nööki ei näe ning kohe alustad nö ise lendava ajuga, siis ekstreemses olukorras, kui see ise lendav peaks alt vedama hakkama, lased sa oma mugavusest lennumasina pilbasteks. Puudub kogemus. Lisaks on see kasutegur tagurpidise efektiga.
Ka mina koostan praegu oma esimest quadi ja ei roni kohe Naza peale. Hetkel jääb mul küll KK aju kõrvale ja alustan hoopis MultiWii platvormiga.
Eks muidugi sõltub ka edasisest kopteri kasutusalast. Kui niisama käid lennutamas ja möllad manöövrite ning trikkidega - ei mingit pro tasemel filmimist ega fotografeerimist, siis milleks raisata aju peale üle soti tugevalt???
Nii palju veel... Minu senine 35 aasta pikkune elukogemus on tõestanud fakti, kui ikka omal ajusid pole, siis tehisaju ka ei päästa
The ground is the limit not the sky
- Eachine Racer 250
- KingKongSmart100
- Fox EPO Glider 2.32m
- Taranis ja FrSky kampott
- 1/10 SCT
- Camera: Runcam 2