paar küsimust tegijatele

Uued ja juba vastuse leidnud küsimused algajatele
Post Reply
allar
Posts: 48
Joined: Fri May 18, 2007 9:34
Location: TLN
Contact:

paar küsimust tegijatele

Post by allar »

nii, sai siis esimest korda proovitud piperiga lendamist (proovitud,sest lend lõppes üsna ruttu kõrgel puu otsas) ja küsimus on selline,et kas piper(kyosho)peabki lendama sedasi,et nina on tugevalt ülespoole,vaadates jääb mulje nagu oleks tagumine ots maa külge aheldatud :shock: ja ei taha ta ka alluda puldi tressuurile(sellepärast ta puu otsas maanduski)äkki on mingeid kavalaid nõkse mida peaks teadma seda tüüpi lennukite juures või ongi ta sündinud selliseks ?õnneks ei saanud ta suuri vigastusi ja uus katse tuleb juba homme aga ennem tahaks vähe infi piperite käitumise kohta.oodatud on igasugune info piperi kohta.
ETTE TÄNADES !


allar
56291000
vendluts
Posts: 53
Joined: Wed Jan 31, 2007 22:58
Location: raplamaa järlepa

Post by vendluts »

esimesed lennud tee seal kus on hästi palju vaba ruumi ,eemal puudest ,postidest, liinidest. sest alguses on vaja palju vaba ruumi. piper`it lennuta muidugi tuulevaikse ilmaga sest tuules on ta käskudele raske alluma.
piper j-3 M24
gladiator
andrus 5294866
User avatar
Ropskar
Posts: 177
Joined: Thu Oct 19, 2006 22:04

Post by Ropskar »

Võibolla on raskuskese paigast ära?
prederik
Posts: 159
Joined: Thu Aug 31, 2006 13:14
Location: Tartu
Contact:

Post by prederik »

"Kolmekanalilised" lennukid üldse alluvad puldi dressuurile raskemalt, eriti kui kiirust ei ole. Eleroonidega lennuk on ka väikesel kiirusel tundlikum.

Vaata jah, et mis seal juhendis raskuskeskme (center of gravity) kohta räägitakse, kui ta juba kiiruse kätte saab, muutub ka paremini juhitavaks :)
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Toetan eelmisi nõuandeid RASKUSKESKME suhtes. Kuni raskuskese pole paigas ei maksa normaalset lendu loota (pigem olgu paar protsenti eespool, kui tagapool ettenähtut).
allar
Posts: 48
Joined: Fri May 18, 2007 9:34
Location: TLN
Contact:

Post by allar »

see on käest ostetud ja kaasas ei olnud juhendit mida nüüd vaadata(kahjuks)aga lähen lippan hobipoest läbi sealt peaks kindlasti juhendi saama
tänud!
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Raskuskeskme rusikareegel on 25-33% tiiva laiusest. Tahapoole 33% on ohtlik, eespool on ohutum. Arvestama peab siis ka tiiva kuju ehk siis raskuskese käib tiiva keskmise laiuse järgi, mitte alati esiserva järgi, kui tiib on näiteks tahapoole või otstesse kitsenev.

Raskuskeskme kontrolliks hoia lennukit lihtslt näpuotstega tiivast õhus. Lennuki kerel või tiival PEAKS olema märk, kus on õige raskuskese. Seda tuleks alati kontrollida, kui vahetada erinevaid proppe, akusid jne. Raskuskese muutub ära ka siis, kui kere sees mõni komponent ei ole kinnitatud (näiteks kiiruseregulaator vms).
Lauri Laidna - www.pistik.com
allar
Posts: 48
Joined: Fri May 18, 2007 9:34
Location: TLN
Contact:

Post by allar »

sain siis piperi lendama peale propi/mootori vahetust ja CG paika panemist,üllatavalt hästi saab teda juhtida kui asi korras,lihtsam kui simulaatoris,tänud kõigile kes nõuga abiks olid.
Post Reply