Kuidas töötab vene diiselmootor MK - 17?
- FlyAirPlaneGuy
- Posts: 134
- Joined: Wed Dec 18, 2013 10:57
- Location: Rapla
Kuidas töötab vene diiselmootor MK - 17?
Terv. Tahaks teada kuidas see mootor oma tööpõhimõtete poolest töötab?
Miski ju kolbi alla ei suru? Äkki keegi targem oskab seda seletada, kuidas need diiselmootorid töötavad.
Miski ju kolbi alla ei suru? Äkki keegi targem oskab seda seletada, kuidas need diiselmootorid töötavad.
Kõigil sisepõlemismootoritel surub kolbi plahvatav gaas alla. Erinevused selliste mootorite tööpõhimõttes on põlemiskambri täitmise/tühjendamise meetodites ja küttesegu süütamise võtetes.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
Kuigi YouTubes on igasugu videovõltsinguid võin julgelt kinnitada, et need videod on ehtsad
ja MK 17 on täiesti töötav mootor.
http://www.youtube.com/watch?v=QfCWqmqlcMk
http://www.youtube.com/watch?v=RmbG1v1A1Ak
ja MK 17 on täiesti töötav mootor.
http://www.youtube.com/watch?v=QfCWqmqlcMk
http://www.youtube.com/watch?v=RmbG1v1A1Ak
- FlyAirPlaneGuy
- Posts: 134
- Joined: Wed Dec 18, 2013 10:57
- Location: Rapla
Sellel mootoril on silindrimaht muudetav.
See kompressiooni kruvi surub "silindli lage" alla ja vähendab põlemiskambri ruumi.
Aga veendu enne katsetusi selles, et komp.kruviga ei saaks töö käigus lage vastu kolbi suruda.
Need mootorid on selle suhtes väga õrnad.
Olen ise kolme mootori hoorattad väntvõlli küljest ära murdnud.
Siin on foorumis olnud kogemusi, et keps murdub.
See kompressiooni kruvi surub "silindli lage" alla ja vähendab põlemiskambri ruumi.
Aga veendu enne katsetusi selles, et komp.kruviga ei saaks töö käigus lage vastu kolbi suruda.
Need mootorid on selle suhtes väga õrnad.
Olen ise kolme mootori hoorattad väntvõlli küljest ära murdnud.
Siin on foorumis olnud kogemusi, et keps murdub.
Kas Sa tahtsid tööpõhimõtet tead? See peaks olema nii , kütuse ja õhu segu surutakse silindris kokku ülemises asendis. Selle reaktsiooni tõttu kuumeneb see segu ja plahvatab ning surub silindri alla. Ei pea olema süüteküünalt.
On vist selliseid mudelimootoreid ka mis töötavad tankla küttel.(olen kusagilt lugenud aga ei tea rohkem infot). Ja et "diisel" paremini plahvataks lisatakse eetrit ehk õukat(võrukeeles). Mäletan ,et rootsi sõjaväe autode kabiinis oli selline pesa kuhu külmaga panid eetri ampulli sisse ja siis läks üsna nobedasti käima.
On vist selliseid mudelimootoreid ka mis töötavad tankla küttel.(olen kusagilt lugenud aga ei tea rohkem infot). Ja et "diisel" paremini plahvataks lisatakse eetrit ehk õukat(võrukeeles). Mäletan ,et rootsi sõjaväe autode kabiinis oli selline pesa kuhu külmaga panid eetri ampulli sisse ja siis läks üsna nobedasti käima.
- FlyAirPlaneGuy
- Posts: 134
- Joined: Wed Dec 18, 2013 10:57
- Location: Rapla
Mäletan, et vene ajal oli liikvel õpetus kuidas teha selle kompressioonikruvi jaoks seib mis takistas kontrakolvil vastu töökolbi minemast. Mikromeetrite täpsusega treimistöö
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
- FlyAirPlaneGuy
- Posts: 134
- Joined: Wed Dec 18, 2013 10:57
- Location: Rapla
- FlyAirPlaneGuy
- Posts: 134
- Joined: Wed Dec 18, 2013 10:57
- Location: Rapla
Ma ei usu, sest TУ ja ГОСТ (Государственный стандарт) järgi ei tooda keegi enam miskit. Ainuke mis võib olla on see, et mõnel veel järgi vanast ajast. Ja ehk teab Aviaator (Aivar) sealt venemaa poolt tuttavate klubi inimeste käest küsida. Veel ka võimalus, et mõni teadja treial kes tuvastab sama materjali, teeb selle vidina valmis. Kas Sul suur soov seda mingi lennuki peale panna või niisama törtsutada?
- FlyAirPlaneGuy
- Posts: 134
- Joined: Wed Dec 18, 2013 10:57
- Location: Rapla
Kepsu tegemine on imelihtne.
Vaja on sobivalt tugevat alumiiniumi.
Soovitatavalt nii paksu lehtmaterjali kui kepsu silmade koahal olema peab.
Edasi on vaja teada kepsu originaalpikkust.
Siis puurpingi all silmad sisse puurida ning väike sae ja viili töö.
Olen nooruses nii ühele MK-12B kepsu teinud.
Värske outomootoriõli käib küll.
Peaasi, et peale käivitamist kastorkaga kauaks seisma ei jää.
Vaja on sobivalt tugevat alumiiniumi.
Soovitatavalt nii paksu lehtmaterjali kui kepsu silmade koahal olema peab.
Edasi on vaja teada kepsu originaalpikkust.
Siis puurpingi all silmad sisse puurida ning väike sae ja viili töö.
Olen nooruses nii ühele MK-12B kepsu teinud.
Värske outomootoriõli käib küll.
Peaasi, et peale käivitamist kastorkaga kauaks seisma ei jää.
- FlyAirPlaneGuy
- Posts: 134
- Joined: Wed Dec 18, 2013 10:57
- Location: Rapla
- FlyAirPlaneGuy
- Posts: 134
- Joined: Wed Dec 18, 2013 10:57
- Location: Rapla
MK-17
Praktika on selline, et aastaid seisnud kastoorõli seguga töötanud mootori saab edukalt lahti, kui silindrit fööniga soojendada, samal ajal propist proovides, kas hakkab liikuma.Liigset jõudu mitte rakendada!Pärast mootoripesu ja mingi kergemat- vedelamat õli silindrisse. Mootorit osadeks lammutada pole samuti tarvis...
Selle kolvisõrme võib edukalt sobiva diameetriga puurisabast valmistada.
Selle kolvisõrme võib edukalt sobiva diameetriga puurisabast valmistada.
Tervitustega Veteran.
- FlyAirPlaneGuy
- Posts: 134
- Joined: Wed Dec 18, 2013 10:57
- Location: Rapla
- FlyAirPlaneGuy
- Posts: 134
- Joined: Wed Dec 18, 2013 10:57
- Location: Rapla