Kuidas töötab vene diiselmootor MK - 17?

Arutelu kõigist mootoritest ja sellega seonduvast... elektrimootorid, sisepõlemismootorid, kiiruseregulaatorid jms
Post Reply
User avatar
FlyAirPlaneGuy
Posts: 134
Joined: Wed Dec 18, 2013 10:57
Location: Rapla

Kuidas töötab vene diiselmootor MK - 17?

Post by FlyAirPlaneGuy »

Terv. Tahaks teada kuidas see mootor oma tööpõhimõtete poolest töötab?
Miski ju kolbi alla ei suru? Äkki keegi targem oskab seda seletada, kuidas need diiselmootorid töötavad.
User avatar
Oehh
Posts: 1196
Joined: Thu Jul 12, 2007 1:23
Location: Tallinn

Post by Oehh »

FlyAirPlaneGuy wrote:Miski ju kolbi alla ei suru?
Mis sa sellega täpselt öelda tahad?
Tegemist on sisepõlemismootoriga :wink:
Silindris plahvatav kütus paisub üsna piisavalt, et kolb alla suruda :wink:
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Kõigil sisepõlemismootoritel surub kolbi plahvatav gaas alla. Erinevused selliste mootorite tööpõhimõttes on põlemiskambri täitmise/tühjendamise meetodites ja küttesegu süütamise võtetes.
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
User avatar
Oehh
Posts: 1196
Joined: Thu Jul 12, 2007 1:23
Location: Tallinn

Post by Oehh »

Kuigi YouTubes on igasugu videovõltsinguid võin julgelt kinnitada, et need videod on ehtsad
ja MK 17 on täiesti töötav mootor.
http://www.youtube.com/watch?v=QfCWqmqlcMk
http://www.youtube.com/watch?v=RmbG1v1A1Ak
User avatar
FlyAirPlaneGuy
Posts: 134
Joined: Wed Dec 18, 2013 10:57
Location: Rapla

Post by FlyAirPlaneGuy »

Seda ma enamvähem tean. Just see mind segadusse ajabki, et silindri ülemises otsas ei ole midagi, justkui oleks see hermeetiliselt suletud. Mis see seal kütuse plahvatama paneb, kui seal ei tundu peale kompressiooni kruvi midagi olevat? Nitrokatel on jah küünal, mis kütuse süütab.
User avatar
Oehh
Posts: 1196
Joined: Thu Jul 12, 2007 1:23
Location: Tallinn

Post by Oehh »

Sellel mootoril on silindrimaht muudetav.
See kompressiooni kruvi surub "silindli lage" alla ja vähendab põlemiskambri ruumi.
Aga veendu enne katsetusi selles, et komp.kruviga ei saaks töö käigus lage vastu kolbi suruda.
Need mootorid on selle suhtes väga õrnad.
Olen ise kolme mootori hoorattad väntvõlli küljest ära murdnud.
Siin on foorumis olnud kogemusi, et keps murdub.
User avatar
prosper
Posts: 1621
Joined: Mon May 11, 2009 18:22
Location: Hiiumaa
Contact:

Post by prosper »

Kas Sa tahtsid tööpõhimõtet tead? See peaks olema nii , kütuse ja õhu segu surutakse silindris kokku ülemises asendis. Selle reaktsiooni tõttu kuumeneb see segu ja plahvatab ning surub silindri alla. Ei pea olema süüteküünalt.
On vist selliseid mudelimootoreid ka mis töötavad tankla küttel.(olen kusagilt lugenud aga ei tea rohkem infot). Ja et "diisel" paremini plahvataks lisatakse eetrit ehk õukat(võrukeeles). Mäletan ,et rootsi sõjaväe autode kabiinis oli selline pesa kuhu külmaga panid eetri ampulli sisse ja siis läks üsna nobedasti käima. :)
User avatar
FlyAirPlaneGuy
Posts: 134
Joined: Wed Dec 18, 2013 10:57
Location: Rapla

Post by FlyAirPlaneGuy »

Vot nüüd sain aru! Tänud neile kes seletada viitsisid :D
User avatar
trebla
Posts: 1141
Joined: Fri Oct 29, 2010 13:45
Location: Tallinn

Post by trebla »

Mäletan, et vene ajal oli liikvel õpetus kuidas teha selle kompressioonikruvi jaoks seib mis takistas kontrakolvil vastu töökolbi minemast. Mikromeetrite täpsusega treimistöö :wink:
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
User avatar
FlyAirPlaneGuy
Posts: 134
Joined: Wed Dec 18, 2013 10:57
Location: Rapla

Post by FlyAirPlaneGuy »

Ei hakka uut teemat tegema, aga kui ma oma mootori lahti kiskusin oli kepsu ja kolvi koos hoidev (sõrm vist) pooleks. Kui hülsi ära võtsin kukkus pool sõrme välja ja teine pool on kolvi sees kinni.(hilljem võtsin julguse kokku ja toksisin selle sealt välja). See ei tohiks ju pooleks olla? :o
User avatar
ik
Posts: 478
Joined: Tue Jun 30, 2009 17:39
Location: Tartu
Contact:

Post by ik »

ei tohi
P28A- FPV
User avatar
FlyAirPlaneGuy
Posts: 134
Joined: Wed Dec 18, 2013 10:57
Location: Rapla

Post by FlyAirPlaneGuy »

Ei tea kas tänapäeval veel kusagil eesti hobipoes midagi analoogset ka leiduda võib?
User avatar
prosper
Posts: 1621
Joined: Mon May 11, 2009 18:22
Location: Hiiumaa
Contact:

Post by prosper »

Ma ei usu, sest TУ ja ГОСТ (Государственный стандарт) järgi ei tooda keegi enam miskit. Ainuke mis võib olla on see, et mõnel veel järgi vanast ajast. Ja ehk teab Aviaator (Aivar) sealt venemaa poolt tuttavate klubi inimeste käest küsida. Veel ka võimalus, et mõni teadja treial kes tuvastab sama materjali, teeb selle vidina valmis. Kas Sul suur soov seda mingi lennuki peale panna või niisama törtsutada?
User avatar
FlyAirPlaneGuy
Posts: 134
Joined: Wed Dec 18, 2013 10:57
Location: Rapla

Post by FlyAirPlaneGuy »

Pigem niisama törtsutada. Kuid õnneks kasutaja Kyylik pakkus mulle poolikut mootorit, ja seal tundus see sõrm küljes olevat.
Ja veel, millise õliga võib mootorit seest määrida?
Mul kodus üle uut automootori õli. Äkki kannatab seda natukene pintsilga määrida? :D
User avatar
Oehh
Posts: 1196
Joined: Thu Jul 12, 2007 1:23
Location: Tallinn

Post by Oehh »

Kepsu tegemine on imelihtne. :)
Vaja on sobivalt tugevat alumiiniumi.
Soovitatavalt nii paksu lehtmaterjali kui kepsu silmade koahal olema peab.
Edasi on vaja teada kepsu originaalpikkust.
Siis puurpingi all silmad sisse puurida ning väike sae ja viili töö.

Olen nooruses nii ühele MK-12B kepsu teinud.
:)
Värske outomootoriõli käib küll.
Peaasi, et peale käivitamist kastorkaga kauaks seisma ei jää.
User avatar
FlyAirPlaneGuy
Posts: 134
Joined: Wed Dec 18, 2013 10:57
Location: Rapla

Post by FlyAirPlaneGuy »

Mul keps ja kolv korras, pooleks on see jubin mis hoiab kepsu ja kolvi omavahel koos.Läheb läbi kolvi ja kepsu.(Meenutab tugevat traadijuppi)
Mida siis juhtub, kui kastrolkaga koos olev mootor seisma jätta?
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Seistest muutub tökatiks ja kitib mootori kinni mis kinni.. :D
User avatar
FlyAirPlaneGuy
Posts: 134
Joined: Wed Dec 18, 2013 10:57
Location: Rapla

Post by FlyAirPlaneGuy »

Siis metsas :D
Kui suvel mootorit kräunutab, siis enne talve mootor lahti ja puhtaks ilusti kõik? :D
User avatar
Oehh
Posts: 1196
Joined: Thu Jul 12, 2007 1:23
Location: Tallinn

Post by Oehh »

Sul siis katki kolvi-kepsu sõrm.
No see ehk ka meetermõõdus
ja saab mõnest terastraadist õige pikkusega välja lõigata.
User avatar
Veteran
Posts: 59
Joined: Tue Aug 24, 2010 11:24
Location: Viljandimaa

MK-17

Post by Veteran »

Praktika on selline, et aastaid seisnud kastoorõli seguga töötanud mootori saab edukalt lahti, kui silindrit fööniga soojendada, samal ajal propist proovides, kas hakkab liikuma.Liigset jõudu mitte rakendada!Pärast mootoripesu ja mingi kergemat- vedelamat õli silindrisse. Mootorit osadeks lammutada pole samuti tarvis...
Selle kolvisõrme võib edukalt sobiva diameetriga puurisabast valmistada.
Tervitustega Veteran.
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

võin karpides sobrada, ehk leiab isegi MK-17 sõrme
kogun vanu vene lennukimootoreid
User avatar
FlyAirPlaneGuy
Posts: 134
Joined: Wed Dec 18, 2013 10:57
Location: Rapla

Post by FlyAirPlaneGuy »

sobrasobra :)
Yuneec Q500 4K
User avatar
FlyAirPlaneGuy
Posts: 134
Joined: Wed Dec 18, 2013 10:57
Location: Rapla

Post by FlyAirPlaneGuy »

Igatahes nüüdseks olen puuri sabast ise õige teinud ja tundub et mootor nüüd korras :)
PS: Meeldivat lund! :D
Yuneec Q500 4K
Post Reply