Lennuki valimine

Uued ja juba vastuse leidnud küsimused algajatele
Post Reply
User avatar
Ropskar
Posts: 177
Joined: Thu Oct 19, 2006 22:04

Lennuki valimine

Post by Ropskar »

Suvi on tulekul ning tahaks ka lendamisega algust teha. Kohe valmib mul ka plaaner, aga selle kõrval võiks olla ka mingi mootorlennuk.
Nagu ma aru olen saanud on Piper J-3 kõige parem valik algajatele. Mul oleks soov osta natuke parem lennuk, st. millega saaks ka natuke ja vigurlendu teha. Aga esialgu ainult ülatiivaline.
Pistiku poest vaatasin ka, mõned sellised olid seal küll mida kaalusin osta, aga neil pole vist mootorit küljes. See on vaja eraldi osta?
Realflightis lennates, meeldib mulle kõige rohkem Nexstar lennuk. Aga seda eestis müügil pole ning selle vastuvõtja sagedus olid miski 72Mhz, mis eestis lubatud ei ole, nii tean ma oma teadmiste järgi.
Võibolla oskab keegi midagi Nexstar'i sarnast pakkuda?
Aitäh!
:wink:

Ajhaa, Lauri(admin) pakkus mulle järgnevat mudelid -> LINK
Oskab keegi seda kommenteerida? Saab sellega mingil määral ka vigurlendu lennata?
User avatar
Submarin
Posts: 826
Joined: Sun Aug 27, 2006 17:49
Location: Tln

Post by Submarin »

Just eile läks 90% täislaks Calmato ära... aga jah Lauri soovitus on hea :D
Futaba T8FG
TBS Discovery
GoPro 3 BE +

51980760
Kristoka
Posts: 328
Joined: Fri Nov 03, 2006 17:53
Location: Tallinn

Post by Kristoka »

See lennuk täitsa hea,aga endal ka üks treener sp,Kui huvii räägime PS kaudu;)
User avatar
Ropskar
Posts: 177
Joined: Thu Oct 19, 2006 22:04

Post by Ropskar »

->Sellel<- mudelil on Lauri pakutust vist ainult võimsam mootor?
Huvi pärast küsin, Kristoka, sul mõni pilt on sellest Trainer SP'st?
Ma ise pooldan uut mudelit, aga ikkagi aitäh pakkumast.
Kristoka
Posts: 328
Joined: Fri Nov 03, 2006 17:53
Location: Tallinn

Post by Kristoka »

http://foorum.pistik.com/viewtopic.php? ... light=#792
See lennuk seal,Kui huvi räägime ka hinna suhtes läbi ;)
Kristo
User avatar
vallojoe
Posts: 501
Joined: Tue Aug 08, 2006 23:41
Location: Tallinn/Harjumaa

Post by vallojoe »

Ei hakanud uut teemat tegema.
et mis arvatakse sellisest asjandusest http://www.rcmarket.org/Wing-Dragon-Com ... 18987.html
4 kanalist varianti mõtlen siis
usa poe lehel on natuke põhjalikumalt infot ja video ka.
http://www.hobby-lobby.com/wingdragon4.htm
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Mul analoogne Robbe toode,praegu ka Kullos müügis.
Komplekt sisaldab muidugi ainult lennukit,kõik muu tuleb juurde muretseda.
Väga tugev vahust masin saanud mitmeid matse,hea (ise)lendaja,saab teha ka lintsamat akrobaatikat kui toide 11,1V Lipo pealt,Airbee on nimi.
Soovitan soojalt,mulle on ta päris palju abiks olnud lendamise õppimisel ja kuna masin on suht väikesemõõduline (1m tiiba),siis sõidab enamus ajas autoga kaasas,kus aga sobivam plats seal lendan.

Image
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

Harjutamiseks on see Kristoka pakutud lennuk väga hea.Muidugi ei ole paha ka uue traineri ostmise mõte,aga samas tuleb arvestada,et trainer ammendab end üsna ruttu ja seetõttu tuleks osta max odav variant.
Mina ei ostaks ilma eleronideta lennukit - see on siiski mänguasi ja täit tõde lendamisest sellega kätte ei saa - seda on praktika ka põllu peal näidanud,et vähemagi tuule puhul on pöördetüüriga lennukid abitud ja peaaegu juhitamatud.
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

Kuno wrote: vähemagi tuule puhul on pöördetüüriga lennukid abitud ja peaaegu juhitamatud.
Tähenärimine: Tõenäoliselt unustasid sõna "vaid" põõrdtüüri eest ära. Põõrdekas on igal enesest lugupidaval lennukil, ja ega nad kõik siis ometi abitud ole ;) Pigem on näiteks startimisel ja külgtuule korral põõrdekas ainukene võimalus võsalendu vältida.
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

"Vaid" jäi puudu jah.Samas ilma pöördetüürita lennukit on võimalik igati juhtida,ise alustasin ka nii,hiljem kui käsi kindlam,sai lisatud pöördetüür,et teha ületiiva pöördeid ja külililendu.Seega minu arvamus on,et eleronid peavad olema,pöördetüür võib olla - ainuke element,mida ilma pöördetüürita ei saa sooritada,on külililend.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Olen korra lasknud kõrgus- ja pöördetüüriga (kaldtüüre ei olnud) lennukit tuulega 16 m/sek, puhanguti 22 m/sek. Lihtsalt oli huvitav, kuidas sellise tõelise tormiga ka on.
Ülal sai hakkama, aga maandumine oli väga raske. Vedas ja jäi terveks.
Kui pöördetüüril piisavalt pindala ja käigunurka on, pole ta nii vilets midagi.
Poe treeninglennukitel on pöördetüür ilmselt meelega nii väikese mõjuga tehtud, et algaja kiiresti maa sees ei lõpetaks ja lennuki enda stabiilsusel suurem roll oleks.
Kui eesmärgiks pole vigurlend, saab ainult pöördetüüriga väga hästi hakkama.
Kunagi olid ka F3B plaanerid suures osas kaldtüürideta ja kiiruslennus ideaalne trajektoor koos välkkiire kannapöördega polnud mingi probleem.
Minu jutt ei ole pöördetüüriga lennuki soovitamine.
Soovitaksin kindlasti kõikide tüüridega treeninglennukit.
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

On ka Airbeed suht suure tuulega lennutatud,saab hakkama ka see masin,ainult et ta on ise liig kerge,nii et üle 5m/s tuulega on tegemist.
Kui saab õhku siis lihtsalt kannab tuulega ära.
Tüüripinnad on aga piisavalt suured,juhitavus hea.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Teemast mööda nagu ikka ;) Aga igasugu tuulega lennutamine EI OLE ALGAJATELE! Algaja EI lennuta kungi tuulega, kui seda õhuliikumist saab tuuleks nimetada.
Lauri Laidna - www.pistik.com
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Last edited by [J] on Wed Jun 06, 2007 11:19, edited 5 times in total.
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

mina soovitaks ka kohe alguses ikka eleronidega lennukit, raudselt on ka tuulega parem õhus püsida ja üleüldse lihtsam juhtida

taskulennukist võiks ka suti suurem olla, mida suurem, seda rahulikum lend
kogun vanu vene lennukimootoreid
User avatar
vallojoe
Posts: 501
Joined: Tue Aug 08, 2006 23:41
Location: Tallinn/Harjumaa

Post by vallojoe »

Leidsin ühe ülevaate 4 kanalise wing dragoni kohta
http://www.masportaviator.com/ah.asp?Ca ... 66&index=0
Tundub, et läheb ostuks.

EDIT: Kas on mõni huviline veel, kes tahaks seda lennukit tellida?
User avatar
vallojoe
Posts: 501
Joined: Tue Aug 08, 2006 23:41
Location: Tallinn/Harjumaa

Post by vallojoe »

Nonii, tegin endale tellimuse ära. Loodetavasti saab kiirelt kätte. ;)

Edit: selgus, et seda lennukit hetkel laos poloe ja niipea pole tulemas ka :( Tuleb uus valida. Mis sellest arvata? http://www.rcmarket.org/Cessna-182-4ch-RTF-p-18988.html
User avatar
siim2618
Posts: 132
Joined: Tue Oct 09, 2007 20:23
Location: Tõrva

Post by siim2618 »

Mul sama lennuk. See on ka mu esimene lennuk. On väga hästi vastu pidanud paljudele crashidele. Esiots on sel masinal kõva.:D
User avatar
Ropskar
Posts: 177
Joined: Thu Oct 19, 2006 22:04

Post by Ropskar »

Tahaks teada, kas kellegil on kogemusi Calmato Trainer 40'ga? Kuidas tundub, juhitavuselt ja üleüldiselt? Tagurpidi ehk kõht taeva poole annab lennata?
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Annab ikka, aga kõvasti tuleb kompenseerida kõrgustüüriga(mittesümmeetriline profiil).
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Trainer lennukina oli minuteada Submarine'il see (Lauri) ja lendas igati ok. Kuna ülatiivaline ja trainer-tüüpi, siis selili lend on ebastabiilne ehk lennuk kipub end õiget pidi keerama, see traineri eesmärk ju ongi ;) Aga saab selili lennatud küll.

Paremal - http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=P3250048

http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=P3240169

http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=P1060860

http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=P1060920

http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=P1060933

Küll ei soovitaks 4-taktilist sellele, kui üritatakse pähe määrida :roll: vaid tavalist odavat ~7cc 2-taktililist.
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
Ropskar
Posts: 177
Joined: Thu Oct 19, 2006 22:04

Post by Ropskar »

SELLINE mootor sobiks? Ma küsiks ka mida tähendavad need AX,RX,LA,SX,FX,FX-i jne. mootorite nimetustes. Ja mida see number tegelikult näitab?
Aga calmato 40'le lähevad stantard servod?
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Number näitab mootori kubatuuri kuuptollides.
Nt. 40 on 0.40 kuuptolli.
1 kuuptoll võrdub 16.387064 kuupsentimeetriga. Seega 40 mootori kubatuur on : 0.4*16.387064=6.5548256 ehks siis igikaudu 6.5 kuupsentimeetrit.
Jah, calmatosse lähevad standardservod.
User avatar
Submarin
Posts: 826
Joined: Sun Aug 27, 2006 17:49
Location: Tln

Post by Submarin »

Calamto on alustamiseks SUPER. mina soovitan :)
Futaba T8FG
TBS Discovery
GoPro 3 BE +

51980760
User avatar
Ropskar
Posts: 177
Joined: Thu Oct 19, 2006 22:04

Post by Ropskar »

Paistab et lõpuks leidsin omale hea ja endale meeldiva trainer lennuki. :)
Post Reply