Kaks elektrimootorit

Saatjad, vastuvõtjad, servod, elektroonika jms
Post Reply
musträhn
Posts: 116
Joined: Tue Jul 12, 2011 23:19
Location: Saaremaa

Kaks elektrimootorit

Post by musträhn »

Tekkis mõte ehitada kahemootoriline elektrikas, aga kuidas ühendada kahte kiiruskontrollerit ja ühte vastuvõtjat? Kas tavalisest Y juhtmest piisab? Kummalegi mootorile läheb siis oma aku ja oma kontroller.
Pole elektrikaid varem ehitanud ehk aitate :roll:
User avatar
Oehh
Posts: 1196
Joined: Thu Jul 12, 2007 1:23
Location: Tallinn

Post by Oehh »

kui harjadega mootorid siis piisaks ka ühest kontrollerist.
Kui harjavaba siis peaks Y-kaabel aitama.
Aga kui kaks eraldi akut siis peaks nad ikka paralleeli panema,
muidu võib juhtuda, et üks tiba nõrgem ja selle mootori põõrded võiksemad .- ja veojõud juba 33% võiksem
musträhn
Posts: 116
Joined: Tue Jul 12, 2011 23:19
Location: Saaremaa

Post by musträhn »

Leidsin hea "puust ja punaseks" video ka selle kohta http://www.youtube.com/watch?v=aADN7iCx9E4
Kui viitsisite filmi lõpuni vaadata, siis näidatud variandis jääb kogu vastuvõtja ja servode toide ühe aku kanda, seega üks aku tühjeneb kiiremini. Kuidas seda vältida?
musträhn
Posts: 116
Joined: Tue Jul 12, 2011 23:19
Location: Saaremaa

Post by musträhn »

Samas tekkis küsimus. Mitu servot võib ühele kanalile liita ehk kui suurt koormust kannatab üks vastuvõtja kanal?
User avatar
priitom
Posts: 458
Joined: Sun Jan 16, 2011 22:07
Location: Viljandi

Post by priitom »

Üks ESC läheb koos punase (data kaabli) juhtmega vastuvõtjat toitma; teine ESC läheb suvalt valitud kanalisse ILMA punase (data kaablil) kaablita tavapärast tööd tegema. Ehk siis pead ühel ESC-il mõne terava tööriistaga punase juhtme pistikust välja tõmbama, isoleeriga katma.

Tark oleks kasutada üht akut.
User avatar
Oehh
Posts: 1196
Joined: Thu Jul 12, 2007 1:23
Location: Tallinn

Post by Oehh »

Servod saavad oma mootori jaoks toitevoolu vastuvõtja plussi ja miinuse "siinilt".
Signaal mis ütleb servole kus asendis peaks asuma eebel pole märkimisväärne voolutarve - (sõltub siis servo sisendtakistusest ja ei sõltu sellest kas servo oma mootoreid krutib või ei kruti.

Ehk siis määravaks saab konkreetse vastuvõtja vooluradade laius ja vase paksus.
musträhn
Posts: 116
Joined: Tue Jul 12, 2011 23:19
Location: Saaremaa

Post by musträhn »

Kui ühte akut kasutada, siis võiks ühte kontrollerit ka kasutada?
User avatar
Oehh
Posts: 1196
Joined: Thu Jul 12, 2007 1:23
Location: Tallinn

Post by Oehh »

Võib kasutada kahte akut paralleelis
ja siiis laadiida eraldi
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

musträhn wrote:Samas tekkis küsimus. Mitu servot võib ühele kanalile liita ehk kui suurt koormust kannatab üks vastuvõtja kanal?
BEC lülituse puhul on tavaliselt piiravam selle maksimaalne võimsus. Harjavaba mootori puhul on turvaline kasutada igal mootoril oma regulaatorit.

Kui on vaja pikendada ESCi juhtmeid, soovitan seda teha mootori ja regu vahel. Aku ja ESCi juhtmete pikendamisel on vaja lisada kondensaatoreid.

Enda kahemootorilisel EDFil oli mul kaks regulaatorit ja olude sunnil ka kaks akut. Üks ESCi juhe oli esimese kanali all koos BEC juhtmega ja teine läks vaba kanali alla ilma punase juhtmeta. Puldil kasutasin kanalite mixi ja nii trimmisin ka tõukejõu maa peal võrdsemaks. ESCi piiraja rakendumise vältimiseks kasutasin lennuaja mõõtmise taimerit ja see välistas suure tõukejõu erinevuse tekkimise õhus.
User avatar
cuprum
Posts: 1548
Joined: Fri Mar 09, 2007 22:16
Location: EEKE

Post by cuprum »

musträhn wrote:Kui ühte akut kasutada, siis võiks ühte kontrollerit ka kasutada?
Eespool, mitte küll Sinu küsimusele juba tegelikult vastati...
Harjadega mootori kontrollerile võid teoreetiliselt küll 2 mootorit taha ühendada (NB! kontrolleril peab nende jaoks piisavalt võimsust olema).

Kahte harjadeta mootorit aga EI SAA MITTE MINGIL JUHUL ÜHE KONTROLLERI TAHA ÜHENDADA.

Harjadega ja harjavaba süsteemi erinevus on selles, et harjade korral kontroller hoolitseb ainult selle eest, et tema väljundis oleks servosignaalile vastav võimsus.

Harjadeta süsteemi korral on mootori harjad tegelikult sealsamas kontrolleriplaadil (elektrooniline lülitus vahetab võimsused erinevatel otstel just täpselt nii, nagu mootorile tööks vaja - rootori asendi järgi). Otste peale teise mootori ühendamine aga, eeldusel, et need mootorid ei ole pidevalt *füüsiliselt* sünkroniseeritud:
1. Vähemalt üks mootoritest saab valesid võimsusimpulsse. Tüüpiliselt ka ajalises järjestuses üksteisele vastukäivaid.
2. Kaks mootorit sisendis lollitavad kontrolleri loogika, mis peaks määrama rootori asendit.
musträhn
Posts: 116
Joined: Tue Jul 12, 2011 23:19
Location: Saaremaa

Post by musträhn »

Kui kiirusregulaatoritel puudub BEC, kas siis pole vajalik seda punast pluss juhet lahti ühendada või peaks siis mõlemal seda tegema?
User avatar
ulmeKulgur
Posts: 279
Joined: Fri Oct 02, 2009 21:12

Post by ulmeKulgur »

On äärmiselt ebatüüpiline, et mootorikontrolleril BEC puudub. Sellisel juhul on mõtleks ma nii:

Variant 1) Kuna BEC päriselt täiesti puudub, siis punase juhtme kaudu saab mootorikontrolleri loogika vastuvõtjast toidet (seda peab siis andma eraldiseisev BEC või vastuvõtja aku). Nii võiks olla kontrolleri puhul, millel mootoripool on loogikapoolest näiteks optiliselt isoleeritud (et müra üle ei kanduks). Sellisel juhul tuleks punane juhe jätta, ja selle kaudu mootorikontrolleri loogikapoolt stabiilse 5V pingega varustada.

Variant 2) Mootorikontroller varustab oma loogikat siiski toitega ise, aga öeldakse et "BEC puudub", kuna ta ei jaksa varustada piisava toitega endast väljaspool asuvaid asju (vastuvõtjat, servosid). Sellisel juhul on küsimus, mida paganat see punane juhe seal ilutseb, ja kas teda poleks ettevaatuse mõttes tark lahti ühendada, et järsku mootorikontrolleri sisemine toide on selle juhtme peal ja kui ühendame välise pingeallikaga, võib tekkida valesuunaline vool ja midagi läbi minna.

Lõplik tõde peaks jupi juhendis kirjas olema.
User avatar
-Ilmar-
Posts: 367
Joined: Mon Jan 08, 2007 11:08
Location: Viljandi
Contact:

Post by -Ilmar- »

Hei!

Kaks mootorit, kasuta kahte kiiruseregut, Y kaablit, või siis mõlemad mootorid eraldi vastuvõtja kanalisse, saad mootoreid erinevalt reguleerida, kui hakkab kõrvale kiskuma...

Teemaväline:
Nii ongi, OPTO puhul teeb kiiruseregu endale 5V ja teistele ei jaga...
Seda pole tähele pannud, et peaks 5V-ga toitma regut, et see siis ellu ärkaks...
Kasutuses on standard servo juhe ja punane soon pole välja roogitud.

Multistar ESC seest leiab midagi sellist:
http://www.rcgroups.com/forums/showpost ... count=7119

Ilmar
...ülevalt on ülevaade...
-Paranull- pildiblogi
Post Reply