mehitamata õhusõidukite riigilõiv
See pühapäeva pärastlõunal pargis lapsega hubsani lennutamiseks 3 päeva varem lennuloa taotlemine on juba isegi sealt Rohke Debelaki uudiste valdkonnast, riigilõivust rääkimata.
Eks näis millal Maanteeamet eeskuju võtab, ehk oleks aeg ka maapealsete mehitamata liiklusvahendite reguleerimise peale mõelda, olgu siis puldiga juhitavad või nööriga järelveetavad.
Eks näis millal Maanteeamet eeskuju võtab, ehk oleks aeg ka maapealsete mehitamata liiklusvahendite reguleerimise peale mõelda, olgu siis puldiga juhitavad või nööriga järelveetavad.
Mis puutub Toompeal piketeerimisse siis tooksin teile sellise "kodanikuühiskonna" näite nagu "Töövõime reform".
Komisjonid ja riigikogu tegid naeratades "kaasavat" poliitikat ainult PR-s.
Reaalselt suruti reform läbi praktiliselt sellisena nagu ta plaanitud oli
ja mille vastu inimesesed teerulliga Toompeal käisid.
Kuna jälgisin selle reformi sündi hoolega siis võin väita, et kodanikud ega kodanikeühendused Eestis mingeid seadusi tegelikult mõjutada ei suuda.
Isegi Kikilips saatis puudikud ja nende hooldajad naeratades sinna-samasessegi.
Me võime küll avalikkuse tähelepanu tõmmata aga seadused tehakse ikka nii nagu seal "üleval" keegi eelnõu-projekti kokku on kirjutanud.
Ja kui arvestada milline keskaegne pime viha ja foobia on ühiskonnas droonide suhtes siis loobitakse meid seal meeleavaldusel kividega lihtsalt surnuks.
P.S. piisab kui loed läbi alguse ja siis scrollid alla lõppu ja loed kes on pöördumisele alla kirjutanud.
Saad aru kui mõttetu on RIIGIGA suhelda.
http://g3.nh.ee/images/pix/poordumine-70189157.pdf
Komisjonid ja riigikogu tegid naeratades "kaasavat" poliitikat ainult PR-s.
Reaalselt suruti reform läbi praktiliselt sellisena nagu ta plaanitud oli
ja mille vastu inimesesed teerulliga Toompeal käisid.
Kuna jälgisin selle reformi sündi hoolega siis võin väita, et kodanikud ega kodanikeühendused Eestis mingeid seadusi tegelikult mõjutada ei suuda.
Isegi Kikilips saatis puudikud ja nende hooldajad naeratades sinna-samasessegi.
Me võime küll avalikkuse tähelepanu tõmmata aga seadused tehakse ikka nii nagu seal "üleval" keegi eelnõu-projekti kokku on kirjutanud.
Ja kui arvestada milline keskaegne pime viha ja foobia on ühiskonnas droonide suhtes siis loobitakse meid seal meeleavaldusel kividega lihtsalt surnuks.
P.S. piisab kui loed läbi alguse ja siis scrollid alla lõppu ja loed kes on pöördumisele alla kirjutanud.
Saad aru kui mõttetu on RIIGIGA suhelda.
http://g3.nh.ee/images/pix/poordumine-70189157.pdf
Kahjuks on meie eesti võimu organid muutmas seda riiki a/s "Eesti Vabariik" äriühinguks kus korjatakse ka muuhulgas õhukasutamismaksu. Huvitav millega seda riigilõivu põhjendatakse. Kas tasu lennujuhi tülitamise eest?
Vägisi tekib vimm ja tusk meie poliitikute vastu. Vali keda iganes sinna riigikogusse ikka võidavad kõige suuremad jobud ja jälle lastakse Toompealt rahvale kaarega. Varsti hakkab politsei ka hubsanide lennutajaid nagu suuri pätte mööda parke taga ajama.
Vägisi tekib vimm ja tusk meie poliitikute vastu. Vali keda iganes sinna riigikogusse ikka võidavad kõige suuremad jobud ja jälle lastakse Toompealt rahvale kaarega. Varsti hakkab politsei ka hubsanide lennutajaid nagu suuri pätte mööda parke taga ajama.
Ma soovitaks kõik need regulatsiooni absurdsed ja vähem absurdsed küsimused saata ecaa@ecaa.ee, ehk saab järgmises redaktsioonis neist lahti.
Kui ei saa siis läbi ajakirjanduse ikka saab kus mõni "kõrge nina" peab neile vastama hakkama .
Kui ei saa siis läbi ajakirjanduse ikka saab kus mõni "kõrge nina" peab neile vastama hakkama .
fpv racing
Maha ei lööda aga politsei(või MUNPOL Tallinnas) hakkab patrullima ja loata lennutajaid retsidega ühele pulgale seadma. Varsti kehtestatakse ka kohustulik kindlustus nagu autodel ja ülevaatuse nõue ka veel juurde nii lennuohutuse parendamise mõttes, et saaks veelgi parem. Ja härrased miks pole juhilube? Mis see nüüd olgu, et iga suvaline koolitamata kodanik lennutab. Vaja ka veel teha riiklik koolituskava, kus on sees libeda- ja pimedaaja lennutus koolitus. Arenguruumi veel on kust raha teenida.meduus wrote:Mingi reguleerimine võiks ju olla aga kui hakkatakse niigi kalli hobi juures veel lisaks raha küsima õhu eest siis no sorry käigu sinna kust kunagi tulid.
Minu poolt sinna kopikat ei laeku ja lendamisest ma ei loobu löögu või maha.
- IDSuRnUaEd
- Posts: 61
- Joined: Tue Jan 27, 2015 21:03
- Location: Põltsamaa
Kui läheks avalikuks meeleavalduseks, siis üheks variandiks oleks võtta kaasa mingeid vanu purulennatud mudeleid ja nende juppe ning need kõik hunnikusse kokku visata. Teeks lärmi ja paneks kõik lõpuks põlema vms.
Üks idee veel. Lennundusüritustele, kus meedia on kohal, ei võtaks enam mudeleid demo lennutamiseks kaasa, vaid mudelid oleks maapeal ning hoiaks plakateid või väljendaks muul viisil oma meelsust nende s*****e reeglite vastu. Ühesõnaga keelduks lennutamast sellistel üritustel enne, kui reeglid on normaalsemaks tehtud. Siia alla ei kuuluks mudellennu võistlused ja ainult mudellennu üritused, aga nii võiks teha näiteks Minimaailmal, Eesti lennupäevadel ja muudel lennupäevadel. Üritust külastavatele huvilistele muidugi tutvustaks mudelismi nagu ikka, aga ei lennutaks ühtegi mudelit.
Niisama on muidugi hea rääkida, organiseerimine on juba teine teema.
Üks idee veel. Lennundusüritustele, kus meedia on kohal, ei võtaks enam mudeleid demo lennutamiseks kaasa, vaid mudelid oleks maapeal ning hoiaks plakateid või väljendaks muul viisil oma meelsust nende s*****e reeglite vastu. Ühesõnaga keelduks lennutamast sellistel üritustel enne, kui reeglid on normaalsemaks tehtud. Siia alla ei kuuluks mudellennu võistlused ja ainult mudellennu üritused, aga nii võiks teha näiteks Minimaailmal, Eesti lennupäevadel ja muudel lennupäevadel. Üritust külastavatele huvilistele muidugi tutvustaks mudelismi nagu ikka, aga ei lennutaks ühtegi mudelit.
Niisama on muidugi hea rääkida, organiseerimine on juba teine teema.
Idee meeleavaldusest on hea aga kahjuks vaevalt see midagi muudab. Eespool oli ka juttu palju suuremaid huvigruppe puudutavast seadusest. Korraldati meeleavaldus koos suure meediakajastusega ja tulemus nagu ikka. Rahvaesindajad lasid suure kaarega jälle rahvale pähe ja tegid ikkagi mida ise tahtsid. Tunnen Tallinna lennutajatele kaasa. Tartus on õnneks elu kergem. Meil siin vaja luba ainult lennujuhtimistorni tööaegadel (tavaliselt 6.00-16.00). Tartus pole Munpolitseid ja Lasnamäge. Õlut võib juua lausa raekoja taga. Edgar on praegu meie juures aga sellepärast, et siin paremad arstid.
Tsiteerin klassikat " Ainukesed kindlad asjad siin maailmas on surm ja maksud.". Eestlased ei ole meeleavaldaja rahvas. Paljud ei taha kaasa lüüa või neid ei huvita. Juba ammu oleks olnud aeg lipsudega härradele selgeks teha, et lõpetage oma tööandja ehk rahva mõnitamine aga eestlane valis ikka need samused mõnitajad tagasi. Olen täitsa nõus, et foorumis nutmine kindlasti ei muuda midagi. Kui leidub hakkajaid mehi tehke meeleavaldus ära.cuprum wrote: Juhul, kui muudab - on hea. Juhul, kui ei muuda pole tõenäoliselt kah katki midagi. Aga üks on kindel - võimalus millegi muutmiseks on seal tunduvalt suurem, kui ainult siin nutta tihkudes.
Püüdsin saada mingit selgitust olukorrale - sain sellise info -
Riigilõivu tuleb tasuda üks kord aastas, siis kui taotletakse ühekordset luba. Ühekordse loa taotlus tuleb esitada vabas vormis (esialgu), kus on kirjas, mis perioodiks ning kes taotleb (koos kontaktandmetega). Seda tuleb teha hiljemalt koos esimese lennu taotlusega.
Iga lend tuleb kooskõlastada ehk siis saada allpool näitena toodud kooskõlastus. Selle eest riigilõivu tasuma ei pea. Uuesti tuleb riigilõivu tasuda ja uus ühekordse loa taotlus esitada siis, kui ühekordne luba läbi saab ehk siis aasta pärast.
Ühesõnaga-saime mudellennu aastamaksu
Ärge väga paanikasse minge ja pole vist mõtet ka tormata kohe aastamaksu tasuma - mudelllennu ühendus tegeleb küsimusega - ootame lõpliku seisukoha ära
Väljaspool Tallinna piirkonda ja mujal madalamal kui 500 jalga tohib muutusteta jätkata.
Kuuldavasti olla politseiametnikud juba ka lennutajate vastu huvi tundnud,aga rohkem infot veel pole
Riigilõivu tuleb tasuda üks kord aastas, siis kui taotletakse ühekordset luba. Ühekordse loa taotlus tuleb esitada vabas vormis (esialgu), kus on kirjas, mis perioodiks ning kes taotleb (koos kontaktandmetega). Seda tuleb teha hiljemalt koos esimese lennu taotlusega.
Iga lend tuleb kooskõlastada ehk siis saada allpool näitena toodud kooskõlastus. Selle eest riigilõivu tasuma ei pea. Uuesti tuleb riigilõivu tasuda ja uus ühekordse loa taotlus esitada siis, kui ühekordne luba läbi saab ehk siis aasta pärast.
Ühesõnaga-saime mudellennu aastamaksu
Ärge väga paanikasse minge ja pole vist mõtet ka tormata kohe aastamaksu tasuma - mudelllennu ühendus tegeleb küsimusega - ootame lõpliku seisukoha ära
Väljaspool Tallinna piirkonda ja mujal madalamal kui 500 jalga tohib muutusteta jätkata.
Kuuldavasti olla politseiametnikud juba ka lennutajate vastu huvi tundnud,aga rohkem infot veel pole
Tsitaat UAV ja mudeliklass F8 alateemast:martc wrote:'ise sorkisite sitta, äitahh andrus t ja muud tropid...........te lollkad ei tea seda vist.et sita torkida ei tasu...............
Ma ise ühelegi koosviibimisele ei sattunud, aga foorumi põhjal on jäänud mulje, et Andrus T ja teised asjaosalised üritasid pigem kõikide mudelistide jaoks midagi reaalselt kasulikku ära teha. Minu arusaamist järgi oli eelnõu niikuinii tegemisel, ainult mõned mudelistide "vägitükid" võibolla kiirendasid seda protsessi vähe.AndrusT wrote:Eile toimus kohtumine MKM-is kõenaluse eelnõu teemal. Foorumi seltskonnast oli kohal veel cuprum ja Marek. Kohtumine oli hea näide huvipoolte kaasamisest ja osapoolte arvamuste ära kuulamisest. Meie ettepanekutega on arvestatud. ...
Sellist emotsionaalset vahtu võiks vähemaks võtta.martc wrote:'ise sorkisite sitta, äitahh andrus t ja muud tropid...........te lollkad ei tea seda vist.et sita torkida ei tasu...............
See ei ole mingi delfi kommentaarium, hoiame natukene viisakamat tooni.
Oleks päris naiivne loota, et kui panen pea liiva alla siis läheb paha üle.
Vaata mis toimub multikopteri lõppkasutaja turul ja palju on juurde tulnud lennutajaid. Paistab päris selge, et lennuamet pidi midagi tegema.
See džinn on lambist väljas ja tagasi ta enam ei lähe. Need 5a tagused rahulikud ajad on kahjuks minevik.
PS.
Ka mina saatsin Lennuameti Keale kirja palvega olukorda selgitada.
Kui saan vastuse siis jagan seda siin foorumis.
Vaadates selle järgi mis lõpuks vastu võeti, ei olnud tookord tegemist mitte huvipoolte kaasamisega, vaid tähelepanu kõrvalejuhtimisega.tikka wrote: Tsitaat UAV ja mudeliklass F8 alateemast:AndrusT wrote:Eile toimus kohtumine MKM-is kõenaluse eelnõu teemal. Foorumi seltskonnast oli kohal veel cuprum ja Marek. Kohtumine oli hea näide huvipoolte kaasamisest ja osapoolte arvamuste ära kuulamisest. Meie ettepanekutega on arvestatud. ...
See on klassikaline näide kuidas huvipooli on "kaasatud" meie "demokraatikku" seadusloomesse.snoopy wrote:Vaadates selle järgi mis lõpuks vastu võeti, ei olnud tookord tegemist mitte huvipoolte kaasamisega, vaid tähelepanu kõrvalejuhtimisega.
Nad teevad ainult nägu, et nad on tõsiselt sinu ettepanekutest huvitatud ja võtavad neid arvesse.
Kui puudikud suutsid oma proteste ja avaldusi meedias pidevalt "teemas" hoida siis riigikogu ja komisjonid olid pidevalt sunnitud meediale ilusid paljulubavaid pressiteateid avaldama.
Need valelikud pressiteted olid tegelikult suht näkku valetamine ja hoolitsesid ainult selle eest, et suur mass inimesi kes pole teemaga otseselt kokku puutunud, hoida "kaasa ärritumast"
Meil mudelistidel pole isegi mingit lootust kellegi "kaastunnet" võita.
lennuameti lehel on nüüd natukene detailsem info selle riigilõivu kohta.
Ühekordse loa riigilõiv mehitamata õhusõiduki käitamiseks
Ühekordse loa riigilõiv mehitamata õhusõiduki käitamiseks
Lennuameti ühekordne luba peab olema vastavalt Lennundusseaduse § 51 lennundusvõistluse või avaliku lennundusürituse korraldamiseks, samuti lennuks,
mille puhul ei ole võimalik järgida lennureegleid, või muuks erakordse iseloomuga lennuks.
Vastavalt Lennundusseaduse § 51 lg 5 tuleb lennuameti ühekordse loa taotluse läbivaatamise eest tasuda riigilõivu. Vastavalt riigilõivuseaduse § 168 on riigilõivu suurus 32euri.
Lennuamet väljastab ühekordse loa maksimaalse kehtivusega üks aasta. Pärast ühekordse loa väljastamist on loa alusel mehitamata õhusõiduki käitamiseks vajalik iga konkreetne lend mittekontrollitavas õhuruumis ülalpool 500 jalga maa- või veepinnast, kontrollitavas õhuruumis ja lennuinfotsoonis Lennuametiga endiselt kooskõlastada, kuna sellega tagatakse, et mehitamata õhusõidukid on teistele õhuruumi kasutajatele teada ning lennuohutus tagatud.
Ühekordse loa saamiseks tuleb esitada Lennuametile vabas vormis taotlus ja riigilõivu tasumist tõendav dokument.
Minu vahust MPX Mentor on ikka räige oht ülemaailmsele turvalisusele ,
makstes 32 eurot muidugi muutub see olematuks.............
Aga seltsimehed aktivistid, tõstatage üles teema vahumudelite lennutamise
aktsiisist.....
P.S keegi vanainimene õpetas mind kord-sinna kuhu on ette kirjutatud Eesti
selliste asjadega ei tohi tegemist teha.......Ega nad muidu ei vaheta nimesid nigu eesti post=omniva, eesti telefon -elion jne............
Siit ette panek -lennutades tuleb kanda naiste riideid ja kaasa võtta mõni neeger -sellise asja kritseerimise ja trahvi tegemisega ei riski ükski ametkond....
makstes 32 eurot muidugi muutub see olematuks.............
Aga seltsimehed aktivistid, tõstatage üles teema vahumudelite lennutamise
aktsiisist.....
P.S keegi vanainimene õpetas mind kord-sinna kuhu on ette kirjutatud Eesti
selliste asjadega ei tohi tegemist teha.......Ega nad muidu ei vaheta nimesid nigu eesti post=omniva, eesti telefon -elion jne............
Siit ette panek -lennutades tuleb kanda naiste riideid ja kaasa võtta mõni neeger -sellise asja kritseerimise ja trahvi tegemisega ei riski ükski ametkond....
Last edited by martc on Sun Apr 12, 2015 12:58, edited 1 time in total.
Kui üldse midagi ette ei võta siis on veelgi vähem võimalusi, et midagi muutub. Ärge nüüd näkku lööma hakake aga eesti rahvas on lasknud ise sellisel olukorral tekkida. Juba ammu oleks olnud aeg poliitikutele selgeks teha kes on nende tööandjad. Mitte halama ainult foorumites ning kommentaariumides kui halb ikka on. Huvitav kui kaua veel see politikute poolne rahva mõnitamine ja seljas trampimine kestab enne kui rahvas midagi selle vastu ette võtab. See võimalus midagi muuta oli kuu aega tagasi märtsi alguses.Kuid hiljutised valimised näitasid, et rahvale selline elu meeldib ja valisid samad näod uuesti valitsema. Tulemusi loete igapäevastest uudistest.martc wrote:+1 Oehh,nõus...........
mcmatrix oled veidi naiiivne...kui ämm kilekoti ei anna siis ei tule sealt midagi positiivset..................
Ma nüüd ei tea,kas teemasse,agajuba päris mitu aastat maksan FAI lisentsieest,samuti FUN FLY CLUB liikmemeaksu............
Et siis võiks selle klubi ka kuidagi toimima panna - idee tegelikult lihtne,vaja oleks hästi korrastatud leegalset lennuplatsi,kuis keegi,kunagi inisema ei tuleks.......
Ok ma saan aru,et hobi on kallis ja see teeks ta veelgi kallimaks,aga ilmselt Tallinna (ma ei mõtle väga lähiümbrust) ümbruses ikka midagi leiduks.......
No lõpuks võiks ju ka mõned kümned kilomeetrid läbida,et normaalselt normaalsetes tingimustes saaks oma mänguasjadega mängida.........
Maksku see siis mis maksab aga organisatsiooni vastu on kergem minaa teise organisatsiooniga.........
Võiks ju üles otsida kellegi mõjuka reformierakondlasest riigikogulase,kellel äkki huvi mudellendamise vastu.........ehk on kellelgi tuttavaid.........
Mõtteid on veelgi aga.........ma ei tea kas sellisel asjal oleks jumet.....?
Et siis võiks selle klubi ka kuidagi toimima panna - idee tegelikult lihtne,vaja oleks hästi korrastatud leegalset lennuplatsi,kuis keegi,kunagi inisema ei tuleks.......
Ok ma saan aru,et hobi on kallis ja see teeks ta veelgi kallimaks,aga ilmselt Tallinna (ma ei mõtle väga lähiümbrust) ümbruses ikka midagi leiduks.......
No lõpuks võiks ju ka mõned kümned kilomeetrid läbida,et normaalselt normaalsetes tingimustes saaks oma mänguasjadega mängida.........
Maksku see siis mis maksab aga organisatsiooni vastu on kergem minaa teise organisatsiooniga.........
Võiks ju üles otsida kellegi mõjuka reformierakondlasest riigikogulase,kellel äkki huvi mudellendamise vastu.........ehk on kellelgi tuttavaid.........
Mõtteid on veelgi aga.........ma ei tea kas sellisel asjal oleks jumet.....?
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Aga võiks ju Lennuametist kohe päris otse küsida, jah/ei vastustega ja ilma keerutamata, kas näiteks sellise kopteri (mida konkreetselt saab ka Juku poest osta) lennutamiseks Harku metsas on vaja:
1) taotleda ühekordne luba aastaks ning tasuda 32EUR riigilõiv: jah/ei
2) iga kord 3 päeva enne taotleda konkreetseks lennuks eraldi lennuluba: jah/ei
1) taotleda ühekordne luba aastaks ning tasuda 32EUR riigilõiv: jah/ei
2) iga kord 3 päeva enne taotleda konkreetseks lennuks eraldi lennuluba: jah/ei
On härradel aimu , kuidas naaberriikides asjad korraldatud ? Meil räägitakse ääremaastumisest , rahvast jääb vähemaks . Hobilennuvälju (``päris lennukitele``) on vähe , s.t. päris kogemata Cessnaga kokku ei saaks põrkuda . Kohaliku tähtsusega liinilennundust on ka eriti hõredalt . On meie reeglid äkki copy-paste EU direktiivist , mis arvestab 10+ korda suurema rahvastiku tiheduse(loe transpordi, k.a. õhutranspordi) tihedusega .
Meie peaspetsialistid tegid asja korraga ära, musta valgeks . Nagu paljude elualadega seotult on meil tehud .
Lugedes lennuameti kirjakest , saan aru (planeristi-elektriplaneristina) ,et soovides teha lennukõlbuliku laupäeva jooksul 35 lendu , kus Altis 200 meetri peal mootoriga tõusu lõpetab , pean Lennuametile tegema taotluse 35 lennu peale ???.......
Ervini plaan on hea , kas eestlased-mudelistid-klubikaaslased ka vajalikus kokkuleppele jõuavad , on teine asi .
Meie peaspetsialistid tegid asja korraga ära, musta valgeks . Nagu paljude elualadega seotult on meil tehud .
Lugedes lennuameti kirjakest , saan aru (planeristi-elektriplaneristina) ,et soovides teha lennukõlbuliku laupäeva jooksul 35 lendu , kus Altis 200 meetri peal mootoriga tõusu lõpetab , pean Lennuametile tegema taotluse 35 lennu peale ???.......
Ervini plaan on hea , kas eestlased-mudelistid-klubikaaslased ka vajalikus kokkuleppele jõuavad , on teine asi .