Aprill 2015
Aprill 2015
Ilm tõotab tulla normaalne, nii et plaanin olla Funcubiga laupäeva lõuna paiku Rakvere lennuvälja mudellennu platsil, et selle aasta hooaja esimesed lennud teha.
Käisin täna platsi vaatamas. Keegi tark oli niidetud alal käinud labidaga auke kaevamas, vihmausse või ei tea mida krdit sealt otsinud. Üks auk on keset lennurada, aga seal on õnneks veel ruumi küll.
Käisin täna platsi vaatamas. Keegi tark oli niidetud alal käinud labidaga auke kaevamas, vihmausse või ei tea mida krdit sealt otsinud. Üks auk on keset lennurada, aga seal on õnneks veel ruumi küll.
Re: 2015
Natuke hilja saan sellisest üritusest teada. Plaan on minna ikagi lennuväljale, nagu foorumis juba hõigatud.särts wrote:Valev,Mart ja võibolla ka mina homme Sõmerul noorteüritusel.Võiksid ühineda.
Käisin oma moosikat(se5a)proovimas.üllatus oli suur kui suutis cr 1m startida ja maandumine oli suht paigal seistes,mõningad vead on veel mis vajavad muutmist,nagu müstiline keeramine vasakule.ühesõnaga tegin täna siis 3 test lendu.proovisin viimasel lennul akut liigutada kuna sabas oli anomaalia.tulemuseks: väga raskelt juhitav olukord,kuna tuul tegi kh asja keeruliseks..ei jäänd ml muud üle kui kirja saada esimene maandumine siis nii:
Lennuk terve ja kuusk kh! alla saamine koos lennukiga oli ikk paras pähkel.
Lennuk terve ja kuusk kh! alla saamine koos lennukiga oli ikk paras pähkel.
Salaja võsas lennutamas https://youtu.be/sxoNfwmHMGk
Kirjutasin pahameele tõttu facebooki sellise ohke :
SEOSES ABSURDSE SEADUSEGA , VÕSAS MINIKOPTERIT LENNUTAMAS !
Seoses turule ilmunud iselendavate ja juhtimisoskust mittenõudvate nn IGAMEHE DROONIDEGA, peavad kõik kaugjuhitavate lennuvahendite piloodid maksma nüüd 32 eurot ,lennuloa saamiseks ! Ma mõistaks kui see kehtiks nn iselendavate või läbi videolingi ,ekraani/videoprillide lennutatavate DROONIDE-le . Droone kasutatakse enamasti ka juba ärilistel eesmärkidel . Mudellennukid / kopterid, mis ainult silmside piires ja vaid enda juhtimistegevusele tuginevad, nõuavad aga piloodilt juba väga pikaajalist eeltreeningut spets simulaatoritel jne ,et ohutult juhtida neid niigi kallihinnalisi mudeleid ( videos olev on küll suht odav minimudel kuid ka temal puudub autonoomne lennuvõime ) ! Raske mõista miks pean veel maksma õhu eest , kui ohtu seadvasse kõrgusse-kaugusse oma hobimudeleid kunagi ju niikuinii ei ole võimalik lasta ,sest ilma juhtimata need mudelid õhus hetkegi ei püsi . Riigile olen maksnud soetamisel niigi märkimisväärseid tollimakse jms . Ka makstes ei saa kohe samal päeval lennuluba . Taotlema peab seaduse järgi kolm päeva ette, kuid kolme päeva möödudes ei pruugi olustik olla hobile absoluutselt sobilik. Niigi kulukale aga toredale hobile on vesi peale tõmmatud !
Kirjutasin pahameele tõttu facebooki sellise ohke :
SEOSES ABSURDSE SEADUSEGA , VÕSAS MINIKOPTERIT LENNUTAMAS !
Seoses turule ilmunud iselendavate ja juhtimisoskust mittenõudvate nn IGAMEHE DROONIDEGA, peavad kõik kaugjuhitavate lennuvahendite piloodid maksma nüüd 32 eurot ,lennuloa saamiseks ! Ma mõistaks kui see kehtiks nn iselendavate või läbi videolingi ,ekraani/videoprillide lennutatavate DROONIDE-le . Droone kasutatakse enamasti ka juba ärilistel eesmärkidel . Mudellennukid / kopterid, mis ainult silmside piires ja vaid enda juhtimistegevusele tuginevad, nõuavad aga piloodilt juba väga pikaajalist eeltreeningut spets simulaatoritel jne ,et ohutult juhtida neid niigi kallihinnalisi mudeleid ( videos olev on küll suht odav minimudel kuid ka temal puudub autonoomne lennuvõime ) ! Raske mõista miks pean veel maksma õhu eest , kui ohtu seadvasse kõrgusse-kaugusse oma hobimudeleid kunagi ju niikuinii ei ole võimalik lasta ,sest ilma juhtimata need mudelid õhus hetkegi ei püsi . Riigile olen maksnud soetamisel niigi märkimisväärseid tollimakse jms . Ka makstes ei saa kohe samal päeval lennuluba . Taotlema peab seaduse järgi kolm päeva ette, kuid kolme päeva möödudes ei pruugi olustik olla hobile absoluutselt sobilik. Niigi kulukale aga toredale hobile on vesi peale tõmmatud !
Õige usamees! Elagu võsalendurid! Tunnistan pattu, et käisin ka eile ilma luba taotlemata kopterit võsa vahel lennutamas. Lennutamise käigus ei kohanud mitte ühtegi teraslindu ega järelvalve ametniku põõsas passimas . Üle üldiselt polnud mul eile õnne näha ühtegi teraslindu lendamas. Tuul segas ainult hea ürituse ära.
Mulle üldse sõna "Droon" ei istu. Liiga kergekäeliselt kasutatakse seda. Nii et Submarinile +1
X650F V4 + APM 2.7
HK Club Trainer
HK500CMT
Calmato 40 Trainer
FMS Mini F4u
Phantom wing v2 FPV + Fatshark Predator V2 + APM 2.7
HK250GT
ZMR250
Skyhunter FPV + Fatshark Dominator V3
Yuneec Q500 4K
Yuneec H
Sickle 46e F3A
VQ YAK-9
HK Club Trainer
HK500CMT
Calmato 40 Trainer
FMS Mini F4u
Phantom wing v2 FPV + Fatshark Predator V2 + APM 2.7
HK250GT
ZMR250
Skyhunter FPV + Fatshark Dominator V3
Yuneec Q500 4K
Yuneec H
Sickle 46e F3A
VQ YAK-9
Laupäeval,peale selle ilusa reaktiivlinnu lahkumist jäin veel natukeseks kohale ja saabuski politsei.Küsimus oli,et kes lubas seda rada mudelite lennutamiseks kasutada.Sama küsimus esitati ka autoga trifitjatele ja motikaga trikitajatele.Küsimus jäi õhku rippuma - selle eest nagu otse karistada ei saa,aga jäi mulje,et nagu oleks tahtnud.Politsei väide oli,et möödasõitjad helistavad,et rajal käib ohtlik tegevus.Neil oli see olnud päeva jooksul juba neljas väljakutse Piibe rajale.Ega nad päris saagita ka jäänud - ühel triftiautol puudus tehniline ülevaatus,niiet mingi raha ikka tuli.
Politsei väide oli,et peaks olema mingi maaomaniku luba,aga milline ja mis kujul,seda nad ei osanud nagu selgitada.Kuna on üles tõmmatud see lennuameti jura,tuleb ilmselt edaspidi ka selliste insidentidega arvestada.Samas nähtavasti ei juhtu ka eriti midagi,kui just "dokumentidega" omanik ise mingit avaldust ei tee ja koos politseiga kohale ei tule.
Kummaline,kuidas ajad on muutunud - varem käidi uudistamas,et vaat kui vahva ja lahe hobi - nüüd põrnitsetakse altkulmu,et "kuradi rahvavaenlased".
Politsei väide oli,et peaks olema mingi maaomaniku luba,aga milline ja mis kujul,seda nad ei osanud nagu selgitada.Kuna on üles tõmmatud see lennuameti jura,tuleb ilmselt edaspidi ka selliste insidentidega arvestada.Samas nähtavasti ei juhtu ka eriti midagi,kui just "dokumentidega" omanik ise mingit avaldust ei tee ja koos politseiga kohale ei tule.
Kummaline,kuidas ajad on muutunud - varem käidi uudistamas,et vaat kui vahva ja lahe hobi - nüüd põrnitsetakse altkulmu,et "kuradi rahvavaenlased".
Naljakas on see, et tänases Postimees onlines oli video kuidas narko pilves kodanik kakerdas ja räuskas idanaabrite keeles Tallinna tänavatel päise päeva ajal. Helistamise peale olevat algul lubatud patrull saata aga pool tundi hiljem väideti, et pole vabu patrulle . Eks vaba patrull püüdis suuremaid kurjategijaid nagu lennutajaid ja driftijaid.
http://tallinncity.postimees.ee/3154215 ... a-tanavaid
http://tallinncity.postimees.ee/3154215 ... a-tanavaid
Raudselt on varsti Ivanišvili oma tõkkepuudega kohal.Kuno wrote: ...
.Samas nähtavasti ei juhtu ka eriti midagi,kui just "dokumentidega" omanik ise mingit avaldust ei tee ja koos politseiga kohale ei tule.
Kummaline,kuidas ajad on muutunud - varem käidi uudistamas,et vaat kui vahva ja lahe hobi - nüüd põrnitsetakse altkulmu,et "kuradi rahvavaenlased".
http://www.w3.ee/openarticle.php?id=1827986&lang=est
Kuskilt kuulsin sellist elutarkust, et mõnikord on parem andestust paluda, kui luba küsima minna.
Siin lehel http://www.ejs.ee/mootor-voi-maastikuso ... -uus-kord/ on järgmine info:
(2) Luba viibida võõral maatükil, välja arvatud õuemaal, eeldatakse olevat, kui omanik ei ole maatükki piiranud või tähistanud viisil, millest ilmneb tahe piirata võõraste viibimist maatükil, või kui tahe piirata viibimist ei ilmne muudest asjaoludest.
1) paragrahvi 32 täiendatakse lõikega 21 järgmises sõnastuses:
ˮ(21) Käesoleva paragrahvi lõikes 2 nimetatud loa olemasolu ei eeldata mootor- või maastikusõidukiga võõral maatükil viibimise puhul.ˮ
Auto saaks parkida maantee äärde, aga kas mootormudel on seaduse silmis mootorsõiduk? Äkki käidi seeepärast loa kohta küsimas.
Üritan postitada rohkem infot õhtajooksul.tikka wrote:Platsi kohta on kuskil infot? Suurus, kas ratastega saab õhku ja maanduda, pildid jms?kyylik wrote:Tere! Kui ilma on siis see laup me yritame lennutada neerutis.tapa-kadrina vahel.teeme grilli jne.kui keegi on rakvere kandis liikumas siis oled oodatud kindlasti mudeliga kylla.
- Silversass
- Posts: 149
- Joined: Tue Sep 03, 2013 23:58
- Location: Rakvere
Selline koht oleks valitud: http://www.aerofotod.ee/AF/?foto=273322kyylik wrote:Üritan postitada rohkem infot õhtajooksul.tikka wrote:Platsi kohta on kuskil infot? Suurus, kas ratastega saab õhku ja maanduda, pildid jms?kyylik wrote:Tere! Kui ilma on siis see laup me yritame lennutada neerutis.tapa-kadrina vahel.teeme grilli jne.kui keegi on rakvere kandis liikumas siis oled oodatud kindlasti mudeliga kylla.
Tee ise!
- Silversass
- Posts: 149
- Joined: Tue Sep 03, 2013 23:58
- Location: Rakvere
Loogiline ka ju, et altkulmu põrnitsetakse: Selline "lelu" maksab ju suure hunniku rahapabereid.Kuno wrote:Laupäeval,peale selle ilusa reaktiivlinnu lahkumist jäin veel natukeseks kohale ja saabuski politsei.Küsimus oli,et kes lubas seda rada mudelite lennutamiseks kasutada.Sama küsimus esitati ka autoga trifitjatele ja motikaga trikitajatele.Küsimus jäi õhku rippuma - selle eest nagu otse karistada ei saa,aga jäi mulje,et nagu oleks tahtnud.Politsei väide oli,et möödasõitjad helistavad,et rajal käib ohtlik tegevus.Neil oli see olnud päeva jooksul juba neljas väljakutse Piibe rajale.Ega nad päris saagita ka jäänud - ühel triftiautol puudus tehniline ülevaatus,niiet mingi raha ikka tuli.
Politsei väide oli,et peaks olema mingi maaomaniku luba,aga milline ja mis kujul,seda nad ei osanud nagu selgitada.Kuna on üles tõmmatud see lennuameti jura,tuleb ilmselt edaspidi ka selliste insidentidega arvestada.Samas nähtavasti ei juhtu ka eriti midagi,kui just "dokumentidega" omanik ise mingit avaldust ei tee ja koos politseiga kohale ei tule.
Kummaline,kuidas ajad on muutunud - varem käidi uudistamas,et vaat kui vahva ja lahe hobi - nüüd põrnitsetakse altkulmu,et "kuradi rahvavaenlased".
Ja mis oleks veel magusam kui selle rikkurist omanikule koht kätte näidata!
Seda enam kui selline võimalus juhuslikult avaneb. See paistis juba viisteist aastat tagasi, et Eestist kujuneb üks väga-väga vastik paik maailmas!
Eestlaste agarus lolle seadusi otsida ja kohandada on ju legendaarne!
Kallid inimesed, tõesti ärge tegelege ohtlike tegevustega ja tegevustega mis võivad tekitada teistes, normaalsetes inimestes kadedust.
Rüübake parem teleka ees õlut ja jälgige seda roosat vahtu, mille mullitamist teile sealt näidatakse.
Siis olete igati ontlikud kodanikud ning riigi rahakott saab ka täidetud.
Last edited by Silversass on Wed Apr 15, 2015 16:52, edited 2 times in total.
Tee ise!
Käisime ka ,,DROONI,, pimedusevarjus lennutamas
https://youtu.be/vKc5YjFtNq4
https://youtu.be/vKc5YjFtNq4
- Silversass
- Posts: 149
- Joined: Tue Sep 03, 2013 23:58
- Location: Rakvere
Jälle üks inimene, kellele õlu ja viin ei maitse ja tegeleb mingi jamaga?usamees wrote: Käisime ka ,,DROONI,, pimedusevarjus lennutamas
https://youtu.be/vKc5YjFtNq4
Tee ise!
Väga lahe. Aitäh.Koolibri wrote:Tikka: https://www.dropbox.com/s/waozqod7qnume60/L39.mpeg?dl=0
Aga kuhu jäi maandumine? Ei taha norida vms, lihtsalt oleks videos juures üks lisa põnevuse ja kaasaelamise moment.usamees wrote: Käisime ka ,,DROONI,, pimedusevarjus lennutamas
https://youtu.be/vKc5YjFtNq4
Laupäeva suhtes plaanin rohkem kindla peale välja minna ja olen hea ilma korral taaskord Funcubiga Rakvere lennuvälja mudellennu platsil.
Selline info ka veel. Kui keegi käib seal juhuslikult autoga, siis on palve mitte risti üle lennuvälja enda raja sõita. Auto võiks parkida näiteks tee äärde või siis lennurajast linna poole peenarde äärde vms. Aiamaadele viival teel on korralikud vaod sisse tekkinud ja kohalik pärislennuki kasutaja polnud selle üle just rõõmus. Praegused mudelite platsile viivad jäljed ei tundunud olevat midagi erilist, aga nii vast võikski jääda.
Selline info ka veel. Kui keegi käib seal juhuslikult autoga, siis on palve mitte risti üle lennuvälja enda raja sõita. Auto võiks parkida näiteks tee äärde või siis lennurajast linna poole peenarde äärde vms. Aiamaadele viival teel on korralikud vaod sisse tekkinud ja kohalik pärislennuki kasutaja polnud selle üle just rõõmus. Praegused mudelite platsile viivad jäljed ei tundunud olevat midagi erilist, aga nii vast võikski jääda.
- Silversass
- Posts: 149
- Joined: Tue Sep 03, 2013 23:58
- Location: Rakvere
Jah, mina käisin seal autoga mõnikord. Vaatasin, et ei sõidaks rööpaid sisse,tikka wrote:Laupäeva suhtes plaanin rohkem kindla peale välja minna ja olen hea ilma korral taaskord Funcubiga Rakvere lennuvälja mudellennu platsil.
Selline info ka veel. Kui keegi käib seal juhuslikult autoga, siis on palve mitte risti üle lennuvälja enda raja sõita. Auto võiks parkida näiteks tee äärde või siis lennurajast linna poole peenarde äärde vms. Aiamaadele viival teel on korralikud vaod sisse tekkinud ja kohalik pärislennuki kasutaja polnud selle üle just rõõmus. Praegused mudelite platsile viivad jäljed ei tundunud olevat midagi erilist, aga nii vast võikski jääda.
kasutades iga kord erinevat jälge ning pehme pinnase korral ei trüginud peale.
Antud käitumise pärast vabandan kui see kedagi häiris. Usun, et minu poolt jääb edaspidi nii nagu soovitakse.
Näib, et ei teki ühtset klubi ikkagi. Osad liikmed ei soovi lennuvälja kasutada raadiohäirete pärast, osad künkliku pinna pärast.
Ka poistega ringi läbi viimas käia on seal keeruline, jääb kaugele.
Tee ise!
Silversass wrote: Jah, mina käisin seal autoga mõnikord. Vaatasin, et ei sõidaks rööpaid sisse,
kasutades iga kord erinevat jälge ning pehme pinnase korral ei trüginud peale.
Antud käitumise pärast vabandan kui see kedagi häiris. Usun, et minu poolt jääb edaspidi nii nagu soovitakse.
Näib, et ei teki ühtset klubi ikkagi. Osad liikmed ei soovi lennuvälja kasutada raadiohäirete pärast, osad künkliku pinna pärast.
Ka poistega ringi läbi viimas käia on seal keeruline, jääb kaugele.
Üks võimalus oleks Ussimäe plats, see on suuruse poolest sobiv. Käisin seal natuke aega tagasi vaatamas, aga kõik oli üles küntud ja päris palju kive oli pinnale tulnud. Ehk siis sinna tuleks mingi maalapp saada, kuhu üks korralik rada teha. Kollase platsi näitel oleks praktilisi kogemusi võtta. Minu jaoks päevas kaks lisa km kõndimist, aga korraliku raja puhul elan üle.kyylik wrote:Minul kajuks seal jh 2,4 peal häired,oleks ülim ohutuse rikkumine kui jätkaksin seal lendamist.selles suhtes rakveres jh nutine olukord,pole sellist platsi kust saaks toimetada telikuga jne jne ja mis asuks linna lähelda(nt 1-2km)
Lennuvälja platsi konarused saaks likvideerida, aga raadiohäired on juba teine teema. Äkki saaks kuskilt mõned kasutatud 35MHz saatjad. Kas keegi on seal lennutanud 2,4GHz peal ja pole häireid kogenud. Aleksandr käis eelmine aasta külas, kuda temal oli? Kas häireid kogenud mudelistide saatjad olid tehniliselt korras, antenn terve jne?
Ka mina olen üks nendest, kes häirete tõttu sinna lendama ei lähe. Võin kindlalt väita, et mu tehnika korras, aga seal platsil tekib igasugu anomaaliaid.
X650F V4 + APM 2.7
HK Club Trainer
HK500CMT
Calmato 40 Trainer
FMS Mini F4u
Phantom wing v2 FPV + Fatshark Predator V2 + APM 2.7
HK250GT
ZMR250
Skyhunter FPV + Fatshark Dominator V3
Yuneec Q500 4K
Yuneec H
Sickle 46e F3A
VQ YAK-9
HK Club Trainer
HK500CMT
Calmato 40 Trainer
FMS Mini F4u
Phantom wing v2 FPV + Fatshark Predator V2 + APM 2.7
HK250GT
ZMR250
Skyhunter FPV + Fatshark Dominator V3
Yuneec Q500 4K
Yuneec H
Sickle 46e F3A
VQ YAK-9