Eestis tehtud 1/12 FW-190D
Eestis tehtud 1/12 FW-190D
Järgmine õhuvõitluse mudel ootab kevadist esmalendu ja mõtlesin sellest vähe kirjutada.
See on üks lennuk, mis oleks pidanud juba ammu valmis saama, aga tegin ise asja keeruliseks. Kui ma ei eksi, siis see FW pärineb Keilast. Sain ta kasutaja Raitsi käest. Minu konkreetne mudel oli mõeldud elektrikaks, aga otsustasin ta 2,5 cc nitromootori peale ümber ehitada. Lakkimisega rikkusin natuke ilusat värvimistööd, nagu siin teemas kirjeldatud: http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=6788. Lõpuks lahendasin läikeprobleemi sellega, et käisin kogu lennuki kuiva kareda nõudepesusvammiga üle. Sisemuses on vaja veel paar pisiasja teha, aga kevad on veel kaugel.
Tiivaulatus: 888mm
Kere pikkus kapoti esiservani: 800mm
Kere tühikaal koos kabiini, kapoti, tiivakruvide ja sabaservoga: 321,1g
Tiiva kaal koos servodega: 193,5g
Veel pilte: https://picasaweb.google.com/1048798391 ... mbatFW190D
Värviskeemi eeskuju: http://img.wp.scn.ru/camms/ar/456/pics/2_51.jpg Kleepsud tegin ise MS painti abiga.
Sama mudelit on ka enne võistlustel nähtud, ja järgnevalt pilte teiste lennukitest:
http://failid.pistik.com/aircombat/DSC00010.JPG
http://failid.pistik.com/aircombat/DSC00018.JPG
http://cyklop.planet.ee/13.08.2011_aces ... _0045.html
http://cyklop.planet.ee/09.04.2011_rcco ... _0726.html
Kui kellelgil on veel sama lennuk, siis võiks siia pilte/linke lisada. Ma vaatan hea meelega.
See on üks lennuk, mis oleks pidanud juba ammu valmis saama, aga tegin ise asja keeruliseks. Kui ma ei eksi, siis see FW pärineb Keilast. Sain ta kasutaja Raitsi käest. Minu konkreetne mudel oli mõeldud elektrikaks, aga otsustasin ta 2,5 cc nitromootori peale ümber ehitada. Lakkimisega rikkusin natuke ilusat värvimistööd, nagu siin teemas kirjeldatud: http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=6788. Lõpuks lahendasin läikeprobleemi sellega, et käisin kogu lennuki kuiva kareda nõudepesusvammiga üle. Sisemuses on vaja veel paar pisiasja teha, aga kevad on veel kaugel.
Tiivaulatus: 888mm
Kere pikkus kapoti esiservani: 800mm
Kere tühikaal koos kabiini, kapoti, tiivakruvide ja sabaservoga: 321,1g
Tiiva kaal koos servodega: 193,5g
Veel pilte: https://picasaweb.google.com/1048798391 ... mbatFW190D
Värviskeemi eeskuju: http://img.wp.scn.ru/camms/ar/456/pics/2_51.jpg Kleepsud tegin ise MS painti abiga.
Sama mudelit on ka enne võistlustel nähtud, ja järgnevalt pilte teiste lennukitest:
http://failid.pistik.com/aircombat/DSC00010.JPG
http://failid.pistik.com/aircombat/DSC00018.JPG
http://cyklop.planet.ee/13.08.2011_aces ... _0045.html
http://cyklop.planet.ee/09.04.2011_rcco ... _0726.html
Kui kellelgil on veel sama lennuk, siis võiks siia pilte/linke lisada. Ma vaatan hea meelega.
Last edited by tikka on Thu Mar 07, 2013 18:55, edited 1 time in total.
Selline mudel...
Mul on (oli selline) FW-152 TA
Miks oli... Kuna peale paari katselendu ja remonti ei näe ta enam selline ilus välja (korduvalt liimitud ja värvitud uuesti) Värvi skeemist ja sümboolikast niipalju et see on täiesti minu enda fantaasia, koopiaga on see vastuolus ikka väga palju arvan. Ja eks ta paras mix ole erinevatest koopiatest.
Kere kuni kabiinini tagant poolt mõõtes peaks olema FW190
Kabiinist propini on jällegi liiga palju lühendatud FW190
Väliselt ei ole moto väljalaset. FW190 omab mootori katte serva alla peidetud sumpa otsi.Tal oli tähtmootor
Ta-152 omas aga rida mootorit. Ehk sumpsid tulid küljepealt välja.
Kabiiniklaas on poolik (tahapoole)
Saadud on ta 4 tükis "robka" käest ja vist on ka sündinud algselt Keilas Ta üleni balsa kerega ja igal väiksel maandumisel tehtud veaga kerge purunema... Sai tellitud Romase juhendamisel ja Andres Ures e tehtud Messer-109 vähe toekama kerega. Aga eks siis kevadel näeb kuidas lindid lõigatud saab
Miks oli... Kuna peale paari katselendu ja remonti ei näe ta enam selline ilus välja (korduvalt liimitud ja värvitud uuesti) Värvi skeemist ja sümboolikast niipalju et see on täiesti minu enda fantaasia, koopiaga on see vastuolus ikka väga palju arvan. Ja eks ta paras mix ole erinevatest koopiatest.
Kere kuni kabiinini tagant poolt mõõtes peaks olema FW190
Kabiinist propini on jällegi liiga palju lühendatud FW190
Väliselt ei ole moto väljalaset. FW190 omab mootori katte serva alla peidetud sumpa otsi.Tal oli tähtmootor
Ta-152 omas aga rida mootorit. Ehk sumpsid tulid küljepealt välja.
Kabiiniklaas on poolik (tahapoole)
Saadud on ta 4 tükis "robka" käest ja vist on ka sündinud algselt Keilas Ta üleni balsa kerega ja igal väiksel maandumisel tehtud veaga kerge purunema... Sai tellitud Romase juhendamisel ja Andres Ures e tehtud Messer-109 vähe toekama kerega. Aga eks siis kevadel näeb kuidas lindid lõigatud saab
F2D
-
- Posts: 347
- Joined: Tue Feb 08, 2011 21:52
Re: Selline mudel...
Õhuvõitluse seisukohast on su lennuki kamuflaaž ja markeeringud väga head, sest reeglite järgi peavad need sarnanema lennuki tüübil kasutatutega. Ei peagi tegema kindla piloodi lennuki koopiat, vaid see peab sarnanema lennuki tüübile üleüldiselt. Näiteks kollase-punase-sinisekirju või kirevates neoonvärvides FW-190 läheb reeglitest välja.Riho wrote:Mul on (oli selline) FW-152 TA
Miks oli...
...Aga eks siis kevadel näeb kuidas lindid lõigatud saab
Lennukid on sul küll omavahel kõik sassis. FW-190 A, G ja F olid lühikese kere ja tiivaga, radiaalmootoriga sõjalennukid. FW-190D oli eelneva pikendatud kerega v-mootoriga versioon. Ta-152C, E oli D-st veel pikema kerega ja natuke pikema tiivaga v-mootoriga versioon ja Ta-152H oli sama mis eelmine, aga pika tiivaga. Sul peaks ikka D variant olema (või siis oli).
Re: Selline mudel...
Niisugused punasekirjud näiteks võivad olla:tikka wrote: Näiteks kollase-punase-sinisekirju või kirevates neoonvärvides FW-190 läheb reeglitest välja.
http://www.scalemodelcollectors.com/for ... -fw-190-d9
TZ Frenzy V2 .50, Trex600N, GAUI Hurricane 550, HK500CMT TT, HK450V2, Trex250, HK250GT FBL, NE Solo Pro 100&125 3D, WLToys V977
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
GWS Mini-Dragonfly, Esky Lama V3, Nine Eagles Solo Pro II &Free Spirit
Re: Selline mudel...
Loomulikult võib, sest see oli ju antud tüübil kasutuses. Üleni roosa spitfire on ka lubatud, sest mõni selliseks värviti. Ma pidasin silmas selliseid värviskeeme, mis on näiteks tänapäeva rc vigurlennukitel või viskekatel. kamuflaaž võiks sarnaneda sellele, mis oli reaalselt sõjalennukil kasutusel. Värvitoon ei pea olema täpne, aga pruun võiks olla pruun jne.trebla wrote:Niisugused punasekirjud näiteks võivad olla:
oli mul ka selline
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=DSC_0143
pärit Raitsi "lennukitööstusest"
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=DSC_0143
pärit Raitsi "lennukitööstusest"
2012 kirjutasin, et see mudel oleks ammu pidanud valmis saama. Juhtus nii, et lennuk jäi kapiotsa seisma ja tegi esmalennu hoopis käesoleval aastal ning siiski elektrimootoriga.
Tookord otsustasin sisepõleka kasuks, sest elektrika kaal tundus (põhimõtteliselt kuni esmalennu käest viskeni) üle mõistuse suur ja sisepõlemismootoriga saaks suurema osa jõuallika massist täiesti ette koondada. Mudeli lennukaaluks tuli mul 1108g ja see läheb rohkem 3,5 ja 4 kuubikuliste pärusmaale. Aku nihutasin nii ette kui võimalik, aga ca 60g ballasti tuli veel lisaks panna.
Teine umbusku tekitav asi oli stabilisaatori nurk, mis tundus liiga suur olevat. Esmalennuks lisasin igaks juhuks oma nägemuse järgi kõrgustüüri trimmi, aga Raits teadis mis ehitamisel tegi, sest pärast käest viset hakkas mudel ca 70 kraadise nurga all üles sööstma ja siis oli paar kiiremat liigutust, et lennuk stabiilseks saada. Edasised stardid olid probleemideta ja mõõdukas vastutuul (ilmajaama andmetel ca 4m/s, puhanguti 8m/s) aitas kindlasti kaasa.
Mudeli sisemuse tegin Ki-61 ja uuema Bf-109 eeskujul. Akukarp on montaaživahuga kinnitatud ja selle ehitusest on natuke siin teemas kirjutatud: http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=9597. 3300mah aku mõõtmed on praktiliselt samad, mis 3000mah akul.
Akuks on Turnigy 3S1P 3300mAh 20C LiPo, regu HK BlueSeries 40A ja mootor Turnigy D3542-5 1250kv. Kuna antud mudel vajas ninaossa ballasti, oleks võib olla mõtekam kasutada reeglitega lubatud maksimaalset 3600mAh akut. Raskuskese asub ca 55mm tiiva esiservast, kere lähedalt mõõdetud (ei pruugi olla parim asetus).
Jõuallika staatilised mõõtmised värskelt laetud akuga:
APC 9x6 propeller, 40mm spinner.
n: 11040rpm
I: 32,40A
Umin: 11,66Vm
N: 381,0W
Ampreid oli natuke liiga palju, võibolla tuleb väiksem propeller (kui pöörded üle lubatu ei lähe). Ühe aku laadisin pärast lennutamist platsil täis ja 7min ilma lindita täisgaasiga lendu + üks kordusringile minek võttis akust laadija järgi 3142mAh. Seda on antud aku kohta liiga palju. Arvud enam-vähem tõendavad järgneval lingil toodud õhuvõitluse mudeli jõuallika arvutust, vähemalt antud mootori/propelleri korral. http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=8887
Ninaosa lähivaade. Üleval ja all on näha kaks raskust, lisaks on kolmas tükk metalli kinnitatud valge teibiga.
Väga mõnus oli seda mudelit lennutada. Suurem kaal tegi lennuki inertsemaks ja tuulepuhangud ei mõjutanud eriti mudeli asendit. Sai lihtsalt sooritada sujuvat lennutamist, nagu mulle meeldib. Võistlusaja täis lendamise jaoks peaks gaasiga rohkem mängima. Järsemates kurvides kadus kiirus suhteliselt ruttu ja ka sellel mudelil tekkis väga järsul manööverdamisel snap roll, aga mitte nii äkiline kui näiteks mu modifitseeritud Ida-Viru Bf-109 juures näha.
Kogu lennutamise varustus. Laadimise träni ja kohver käivad seljakotis ning mudel käes.
Väike vihmasabin laadimise ajal pole probleemiks.
Tookord otsustasin sisepõleka kasuks, sest elektrika kaal tundus (põhimõtteliselt kuni esmalennu käest viskeni) üle mõistuse suur ja sisepõlemismootoriga saaks suurema osa jõuallika massist täiesti ette koondada. Mudeli lennukaaluks tuli mul 1108g ja see läheb rohkem 3,5 ja 4 kuubikuliste pärusmaale. Aku nihutasin nii ette kui võimalik, aga ca 60g ballasti tuli veel lisaks panna.
Teine umbusku tekitav asi oli stabilisaatori nurk, mis tundus liiga suur olevat. Esmalennuks lisasin igaks juhuks oma nägemuse järgi kõrgustüüri trimmi, aga Raits teadis mis ehitamisel tegi, sest pärast käest viset hakkas mudel ca 70 kraadise nurga all üles sööstma ja siis oli paar kiiremat liigutust, et lennuk stabiilseks saada. Edasised stardid olid probleemideta ja mõõdukas vastutuul (ilmajaama andmetel ca 4m/s, puhanguti 8m/s) aitas kindlasti kaasa.
Mudeli sisemuse tegin Ki-61 ja uuema Bf-109 eeskujul. Akukarp on montaaživahuga kinnitatud ja selle ehitusest on natuke siin teemas kirjutatud: http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=9597. 3300mah aku mõõtmed on praktiliselt samad, mis 3000mah akul.
Akuks on Turnigy 3S1P 3300mAh 20C LiPo, regu HK BlueSeries 40A ja mootor Turnigy D3542-5 1250kv. Kuna antud mudel vajas ninaossa ballasti, oleks võib olla mõtekam kasutada reeglitega lubatud maksimaalset 3600mAh akut. Raskuskese asub ca 55mm tiiva esiservast, kere lähedalt mõõdetud (ei pruugi olla parim asetus).
Jõuallika staatilised mõõtmised värskelt laetud akuga:
APC 9x6 propeller, 40mm spinner.
n: 11040rpm
I: 32,40A
Umin: 11,66Vm
N: 381,0W
Ampreid oli natuke liiga palju, võibolla tuleb väiksem propeller (kui pöörded üle lubatu ei lähe). Ühe aku laadisin pärast lennutamist platsil täis ja 7min ilma lindita täisgaasiga lendu + üks kordusringile minek võttis akust laadija järgi 3142mAh. Seda on antud aku kohta liiga palju. Arvud enam-vähem tõendavad järgneval lingil toodud õhuvõitluse mudeli jõuallika arvutust, vähemalt antud mootori/propelleri korral. http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=8887
Ninaosa lähivaade. Üleval ja all on näha kaks raskust, lisaks on kolmas tükk metalli kinnitatud valge teibiga.
Väga mõnus oli seda mudelit lennutada. Suurem kaal tegi lennuki inertsemaks ja tuulepuhangud ei mõjutanud eriti mudeli asendit. Sai lihtsalt sooritada sujuvat lennutamist, nagu mulle meeldib. Võistlusaja täis lendamise jaoks peaks gaasiga rohkem mängima. Järsemates kurvides kadus kiirus suhteliselt ruttu ja ka sellel mudelil tekkis väga järsul manööverdamisel snap roll, aga mitte nii äkiline kui näiteks mu modifitseeritud Ida-Viru Bf-109 juures näha.
Kogu lennutamise varustus. Laadimise träni ja kohver käivad seljakotis ning mudel käes.
Väike vihmasabin laadimise ajal pole probleemiks.
Kui lingil olev kuulutus kehtib http://forum.pistik.com/viewtopic.php?p ... highlight=, siis peaks loetelust sobima Junkers Ju-87, Blackburn B-24 Skua, Blackburn B-25 Roc, Il-10, Nakajima C6N Saiun ja Corsair.martc wrote:Millisele (Idavirus tehtud) aircombat mudelile võib ette kruvida 4ccm mootori
Järgmine võistlus peaks juba järgmine laupäev olema, tegin täna mõned seadistamise lennud.
9x6 propelleri jaoks panin lüliti alla võimaluse max gaasi 20% võrra vähemaks võtta. Täisgaas jääb seega rpm mõõtmisteks ja hädaabiks. 7min vähendatud gaasiga lendu + üks kordusring võttis akust järgneva laadimise kohaselt 2719mAh, mis tundub päris hea.
Katsetasin ka 8x6 propellerit ja täisgaasi. Mootor ja muud komponendid olid kõik samad, mis 3 mai postituses mainitud.
Mõõtmised:
n: 11880rpm max
I: 25,0A max
U: 11,77V min
N: 296,9W max
Vähendatud gaasiga 9x6 tundus natuke parem kui 8x6 täisgaasil, aga eriti vahet ei olnud. Lõppkiirust ei oska võrrelda.
Mõlemal lennul oli 12m lint lennuki külge kinnitatud.
9x6 propelleri jaoks panin lüliti alla võimaluse max gaasi 20% võrra vähemaks võtta. Täisgaas jääb seega rpm mõõtmisteks ja hädaabiks. 7min vähendatud gaasiga lendu + üks kordusring võttis akust järgneva laadimise kohaselt 2719mAh, mis tundub päris hea.
Katsetasin ka 8x6 propellerit ja täisgaasi. Mootor ja muud komponendid olid kõik samad, mis 3 mai postituses mainitud.
Mõõtmised:
n: 11880rpm max
I: 25,0A max
U: 11,77V min
N: 296,9W max
Vähendatud gaasiga 9x6 tundus natuke parem kui 8x6 täisgaasil, aga eriti vahet ei olnud. Lõppkiirust ei oska võrrelda.
Mõlemal lennul oli 12m lint lennuki külge kinnitatud.