Vahust lennuki valmistamine ehk Rakvere meestele konkurents
Vahust lennuki valmistamine ehk Rakvere meestele konkurents
Lennukite valmistamise kiirkoolitus läbitud, asusin tööriistade valmistamise kallale.
Varasemast oli ehitatud vert. traadi lõikus, mis toimis lipo laadija "special functioniga". Soovisin vähe paindlikumat lahendust, mis ei nõuaks laadija kaasa vedamist ja vooluvõrgu lähedust.
Uue lahendusena sai kasutatud DC - DC step down konverterit. Katsed said edukalt läbitud. Konverteril max. 5A, millest oli rohkem kui küll. Finfoami lõikas kuskil 1,6A-ga ja 4A ajas traadi juba täiesti punaseks.
Kuna regulaator on switching (~80% ja üle kasutegur) siis 1,6A väljundi juures oli 3s lipolt voolutarve ~700mA, mis annab 2200mAh akul kuskil 2,5h tööaega.
Plussid:
*Sobivad toiteks erinevad akud 3s-6s
*Seadmel ekraan, mis näitab sisendpinget, väljundpinget, väljundvoolu ja võimsust
*Juhtmete otsas krokodillid (Saab sama toitega horisontaalset traati toita).
*Saab suhteliselt täpselt seadistada pinget ja voolutugevust.
Miinused:
*Potekate keeramiseks vaja väikest kruvikat.
*Toide võiks olla kinnises karbis
Konverter pärineb siit:
http://www.aliexpress.com/item/Wholesal ... 36716.html
_____________________________________________________________
EDIT:
Jooksvalt on tegemisest pilte tehtud. Huvi korral näeb neid siit: https://www.dropbox.com/sh/qmcd458a4tb0 ... cWIda?dl=0
Varasemast oli ehitatud vert. traadi lõikus, mis toimis lipo laadija "special functioniga". Soovisin vähe paindlikumat lahendust, mis ei nõuaks laadija kaasa vedamist ja vooluvõrgu lähedust.
Uue lahendusena sai kasutatud DC - DC step down konverterit. Katsed said edukalt läbitud. Konverteril max. 5A, millest oli rohkem kui küll. Finfoami lõikas kuskil 1,6A-ga ja 4A ajas traadi juba täiesti punaseks.
Kuna regulaator on switching (~80% ja üle kasutegur) siis 1,6A väljundi juures oli 3s lipolt voolutarve ~700mA, mis annab 2200mAh akul kuskil 2,5h tööaega.
Plussid:
*Sobivad toiteks erinevad akud 3s-6s
*Seadmel ekraan, mis näitab sisendpinget, väljundpinget, väljundvoolu ja võimsust
*Juhtmete otsas krokodillid (Saab sama toitega horisontaalset traati toita).
*Saab suhteliselt täpselt seadistada pinget ja voolutugevust.
Miinused:
*Potekate keeramiseks vaja väikest kruvikat.
*Toide võiks olla kinnises karbis
Konverter pärineb siit:
http://www.aliexpress.com/item/Wholesal ... 36716.html
_____________________________________________________________
EDIT:
Jooksvalt on tegemisest pilte tehtud. Huvi korral näeb neid siit: https://www.dropbox.com/sh/qmcd458a4tb0 ... cWIda?dl=0
Last edited by Juhani on Thu Feb 18, 2016 20:26, edited 1 time in total.
Esimene lennuk valmis ja esmalend ka tehtud. Juba käivad ideed järgmise ehitamiseks. Vaja oleks tiiba nihutada, et raskuskeset ettepoole saada ja kõvasti kiirem võiks olla.
Koos 2200mAh akuga (ehk lennuvalmis) näitas köögikaal 730 grammi.
Pilte näeb esimeses postituses albumis.
Last edited by Juhani on Wed Mar 09, 2016 13:38, edited 1 time in total.
Tiivaulatus on 96cm, mis idee järgi peaks olema umbes 1:12 me 109T-st.
Kere pikkus mootori plaadist saba otsa 69 cm.
Mootor: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... earch=1300
ESC 40A aga võiks suurem olla(kimamisega läheb päris tuliseks).
Kere pikkus mootori plaadist saba otsa 69 cm.
Mootor: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... earch=1300
ESC 40A aga võiks suurem olla(kimamisega läheb päris tuliseks).
Kui juba kiitmiseks läks siis ennekõige kuuluvad kiitused sulle kyylik. Materjalide, liimide jne asjade valik oleks 0 alustajale ikka üle pea käinud.Tõesti väga hea välimusega lennukid,ning tundus et väga hästi lendavad kh.kohe näha et osavad ehitajad ja piloodid(juhani ja artjom112) kiitus!! Ootame teid igaljuhul lahingusse!
Ilma näpunäideteta oleksime arvatavasti veel foorumites istunud ja lennukitest poleks haisugi olnud .
Sai vist tiivaulatusega üle pingutatud. Lennuk planeeris ilma gaasita vast liiga hästi. Järgmine nädal algab uue ehitus ja plaan oleks katsetada me 109 9m tiiva 1:12 skaalat.paistik päris kiire lennuk olema
nüüd peab testima et 7 minutit täis lendaks täis gaasiga ja lindi koormuse ka vastu peaks
Äkki väiksem tiib pidurdab vähem ja saab lennuaja pikemaks. Siiani on olnud lennud 7-8 min kanti ning puldi täis gaasi taimer nätab kuskil 5 min kanti.