Vahust lennuki valmistamine ehk Rakvere meestele konkurents

Ise tehtud - hästi tehtud. Näitame siin oma projekte teistele!
Post Reply
Juhani
Posts: 246
Joined: Thu Dec 15, 2011 13:30
Location: Tallinn

Vahust lennuki valmistamine ehk Rakvere meestele konkurents

Post by Juhani »

Lennukite valmistamise kiirkoolitus läbitud, asusin tööriistade valmistamise kallale.
Varasemast oli ehitatud vert. traadi lõikus, mis toimis lipo laadija "special functioniga". Soovisin vähe paindlikumat lahendust, mis ei nõuaks laadija kaasa vedamist ja vooluvõrgu lähedust.
Uue lahendusena sai kasutatud DC - DC step down konverterit. Katsed said edukalt läbitud. Konverteril max. 5A, millest oli rohkem kui küll. Finfoami lõikas kuskil 1,6A-ga ja 4A ajas traadi juba täiesti punaseks.

Kuna regulaator on switching (~80% ja üle kasutegur) siis 1,6A väljundi juures oli 3s lipolt voolutarve ~700mA, mis annab 2200mAh akul kuskil 2,5h tööaega.

Image

Plussid:
*Sobivad toiteks erinevad akud 3s-6s
*Seadmel ekraan, mis näitab sisendpinget, väljundpinget, väljundvoolu ja võimsust
*Juhtmete otsas krokodillid (Saab sama toitega horisontaalset traati toita).
*Saab suhteliselt täpselt seadistada pinget ja voolutugevust.

Miinused:
*Potekate keeramiseks vaja väikest kruvikat.
*Toide võiks olla kinnises karbis

Konverter pärineb siit:
http://www.aliexpress.com/item/Wholesal ... 36716.html

_____________________________________________________________
EDIT:

Jooksvalt on tegemisest pilte tehtud. Huvi korral näeb neid siit: https://www.dropbox.com/sh/qmcd458a4tb0 ... cWIda?dl=0
Last edited by Juhani on Thu Feb 18, 2016 20:26, edited 1 time in total.
User avatar
särts
Posts: 679
Joined: Sat Nov 08, 2008 14:26

Konkurendid

Post by särts »

:lol:
Juhani
Posts: 246
Joined: Thu Dec 15, 2011 13:30
Location: Tallinn

Post by Juhani »

Tänasega lisandus kuum nuga lennuki poolte seest tühjaks lõikamiseks.
Image
User avatar
särts
Posts: 679
Joined: Sat Nov 08, 2008 14:26

konkurendid

Post by särts »

Ja nii see haigus alguse saabki :D
Teet
Posts: 54
Joined: Sun Sep 28, 2014 18:37
Location: Pärnu

Post by Teet »

Sellele pole ravi. Mõtle ennem järele!
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

Edu! Ootame huviga esimesi võitlejaid ja nendega lahinguväljal kohtumist :)
Juhani
Posts: 246
Joined: Thu Dec 15, 2011 13:30
Location: Tallinn

Post by Juhani »

Külmaga liiguvad asjad aeglaselt :D .
Viimase asjana oli veel puudu tiiva lõiketraadi kinnitus.
Nüüd ka see olemas.

Image
Juhani
Posts: 246
Joined: Thu Dec 15, 2011 13:30
Location: Tallinn

Post by Juhani »

Esimene lõikuse õhtu oli üllatavalt edukas.
Optimaalsete lõikerežiimide määramine võttis omajagu aega aga tulemus oli seda väärt- ükski tiib ei läinud praaki.


Image

Image

Image
User avatar
artjom112
Posts: 448
Joined: Sat Feb 01, 2014 14:16

Post by artjom112 »

Esimene hakkab valmis saama:)


Image
Trex 450 Pro, SkySurfer, Mustang P51, WLToys V977, Sbach 342, Flying Handjob:)
Frsky Taranis plus
User avatar
artjom112
Posts: 448
Joined: Sat Feb 01, 2014 14:16

Post by artjom112 »

Elu esimene lendav käsitöö on siis lõpuks valmis:)

Image
Trex 450 Pro, SkySurfer, Mustang P51, WLToys V977, Sbach 342, Flying Handjob:)
Frsky Taranis plus
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

"valmis" võib öelda siis, kui lahingus on võit koju toodud, ehk on konkurentsis teistega....

eks (vast) näeme
kogun vanu vene lennukimootoreid
User avatar
artjom112
Posts: 448
Joined: Sat Feb 01, 2014 14:16

Post by artjom112 »

Ma arvan et ta kukub esimese paari minuti jooksul alla:)
Niiet minu jaoks on ta siiski Valmis:)
Trex 450 Pro, SkySurfer, Mustang P51, WLToys V977, Sbach 342, Flying Handjob:)
Frsky Taranis plus
User avatar
FPVmarko
Posts: 449
Joined: Tue Jul 12, 2011 2:42
Location: Võru _________ tel 5345I682
Contact:

Post by FPVmarko »

vahulõikamise aurid ütlemata mürgised. Kui teha äärmisel juhul kinni ruumis siis vähemalt lahtise akna või kõva ventilatsiooni all.
Juhani
Posts: 246
Joined: Thu Dec 15, 2011 13:30
Location: Tallinn

Post by Juhani »

Image

Esimene lennuk valmis ja esmalend ka tehtud. Juba käivad ideed järgmise ehitamiseks. Vaja oleks tiiba nihutada, et raskuskeset ettepoole saada ja kõvasti kiirem võiks olla.
Koos 2200mAh akuga (ehk lennuvalmis) näitas köögikaal 730 grammi.

Pilte näeb esimeses postituses albumis.
Last edited by Juhani on Wed Mar 09, 2016 13:38, edited 1 time in total.
Juhani
Posts: 246
Joined: Thu Dec 15, 2011 13:30
Location: Tallinn

Post by Juhani »

vahulõikamise aurid ütlemata mürgised.
Sellest ei olnud teadlik, tänud info eest!
Üldjuhul said kõik lõikamised tehtud nii madalal temperatuuril kui võimalik. Tossu oli näha ainult traadi temp. seadistamisel kui liiga kõrge sai pandud.
Thucar
Posts: 62
Joined: Sun Jan 17, 2016 7:39

Post by Thucar »

Väga viks näeb välja! Ei leidnud varasematest postidest infot, mis linnu tiivaulatuseks on? Ja mis mootori näitajad?
User avatar
kyylik
Posts: 1181
Joined: Sun Feb 20, 2011 21:53
Location: Rakvere

Post by kyylik »

Tõesti väga hea välimusega lennukid,ning tundus et väga hästi lendavad kh.kohe näha et osavad ehitajad ja piloodid(juhani ja artjom112) kiitus!! Ootame teid igaljuhul lahingusse!
Juhani
Posts: 246
Joined: Thu Dec 15, 2011 13:30
Location: Tallinn

Post by Juhani »

Tiivaulatus on 96cm, mis idee järgi peaks olema umbes 1:12 me 109T-st.
Kere pikkus mootori plaadist saba otsa 69 cm.

Mootor: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... earch=1300

ESC 40A aga võiks suurem olla(kimamisega läheb päris tuliseks).
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

paistik päris kiire lennuk olema

nüüd peab testima et 7 minutit täis lendaks täis gaasiga ja lindi koormuse ka vastu peaks
kogun vanu vene lennukimootoreid
Juhani
Posts: 246
Joined: Thu Dec 15, 2011 13:30
Location: Tallinn

Post by Juhani »

Tõesti väga hea välimusega lennukid,ning tundus et väga hästi lendavad kh.kohe näha et osavad ehitajad ja piloodid(juhani ja artjom112) kiitus!! Ootame teid igaljuhul lahingusse!
Kui juba kiitmiseks läks siis ennekõige kuuluvad kiitused sulle kyylik. Materjalide, liimide jne asjade valik oleks 0 alustajale ikka üle pea käinud.
Ilma näpunäideteta oleksime arvatavasti veel foorumites istunud ja lennukitest poleks haisugi olnud :D.

paistik päris kiire lennuk olema

nüüd peab testima et 7 minutit täis lendaks täis gaasiga ja lindi koormuse ka vastu peaks
Sai vist tiivaulatusega üle pingutatud. Lennuk planeeris ilma gaasita vast liiga hästi. Järgmine nädal algab uue ehitus ja plaan oleks katsetada me 109 9m tiiva 1:12 skaalat.
Äkki väiksem tiib pidurdab vähem ja saab lennuaja pikemaks. Siiani on olnud lennud 7-8 min kanti ning puldi täis gaasi taimer nätab kuskil 5 min kanti.
Post Reply