
FAI F5J, kiiresti leviv võistluslennukite klass
Kui ma satun Tartusse tulevasele F5J etapile, siis kuidas ma tõestan, et mu kõrgusemõõtja (RC Multi2) on õige tarkvara versiooniga? Kuidas siiani on tehtud, kas on keegi võistleja, kellel on alati läpakas erinevate seadmete tarkvaradega kaasas?
Saan aru, et signaali juhe peab kindlasti läbi kõrgusemõõtja minema, aga kas BECi toitejuhtmed võib kindluse mõttes Y kaabliga kõrgusemõõtjaga paralleelselt vastuvõtjasse viia?
Saan aru, et signaali juhe peab kindlasti läbi kõrgusemõõtja minema, aga kas BECi toitejuhtmed võib kindluse mõttes Y kaabliga kõrgusemõõtjaga paralleelselt vastuvõtjasse viia?
Signaalijuhe peab jah regust vastuvõtjasse läbi mõõtja minema, sest aja järgi peab mõõtja saama mootorit välja lülitada (30 sek. maksimum) jne. Toitejuhe on enamusel dubleeritud, rida servopistikuid toite vahel poleks töökindel variant.
Kõrgusmõõtjat peab saama lennukist kontrolliks välja võtta (reeglite punkt)ja vajadusel saab teha testlennu koos etaloonkõrgusmõõtjaga.
Kontroll toimub kahtluste ja protestide esitamise korral. Erakorraliste olukordade puhul leiab lahenduse võistluse žürii.
Kohalikel võistlustel pole spets. FAI softi variant kohustuslik olnud aga kõrguse järgi väljalülimine on kindlasti keelatud.
Hetkel on vist enamusel Altis V4 või Altis V4+, millel on ka trenni jaoks telemeetria võimalused ja näidu lugemine väga mugav:
http://www.aerobtec.com/products/rc-ele ... /altis-v4/
Kellel plaanis uut muretseda, umbes nädalaga saaks kätte näiteks siit:
http://www.horejsi.cz/Pages/ListProdukt ... 225&fraze=

Kõrgusmõõtjat peab saama lennukist kontrolliks välja võtta (reeglite punkt)ja vajadusel saab teha testlennu koos etaloonkõrgusmõõtjaga.
Kontroll toimub kahtluste ja protestide esitamise korral. Erakorraliste olukordade puhul leiab lahenduse võistluse žürii.
Kohalikel võistlustel pole spets. FAI softi variant kohustuslik olnud aga kõrguse järgi väljalülimine on kindlasti keelatud.
Hetkel on vist enamusel Altis V4 või Altis V4+, millel on ka trenni jaoks telemeetria võimalused ja näidu lugemine väga mugav:
http://www.aerobtec.com/products/rc-ele ... /altis-v4/
Kellel plaanis uut muretseda, umbes nädalaga saaks kätte näiteks siit:
http://www.horejsi.cz/Pages/ListProdukt ... 225&fraze=

Lihtne võte outrunneri juhtmete kaitsmiseks peenes lennukikeres:
http://www.reisenauer.de/artikeldetails.php5?aid=2006
http://www.reisenauer.de/artikeldetails.php5?aid=2006
Veidi õpetlikku viiekordselt maailmameistrilt:
https://www.modelaircraft.org/files/PerkinsDaryl.pdf
https://www.modelaircraft.org/files/PerkinsDaryl.pdf
Umbes viis postitust eespool ja ka mõnedes varasemates postitustes on mainitud ühte:Ervin2 wrote:Huvitav,kas peale selle Altis V4+ on veel mingeid alternatiive teistelt firmadelt.......
tikka wrote:Kui ma satun Tartusse tulevasele F5J etapile, siis kuidas ma tõestan, et mu kõrgusemõõtja (RC Multi2) on õige tarkvara versiooniga? ...
Huvitav jah
Kui tootjal on näidata ka FAI sertifikaat, et kõlbab, siis ilmselt kõlbab:
http://www.aerobtec.com/download/AMRT01 ... %20v4+.pdf
Võib ju otsida, ehk leiab:
http://www.hyperflight.co.uk/products.a ... me=cam-f5j
Reeglite kohaselt peab saama kõrgusemõõtjat lennukilt kontrollimiseks ära võtta. Kahtluste korral testlend koos õige mõõtjaga võtab mõned minutid.

Kui tootjal on näidata ka FAI sertifikaat, et kõlbab, siis ilmselt kõlbab:
http://www.aerobtec.com/download/AMRT01 ... %20v4+.pdf
Võib ju otsida, ehk leiab:
http://www.hyperflight.co.uk/products.a ... me=cam-f5j
Reeglite kohaselt peab saama kõrgusemõõtjat lennukilt kontrollimiseks ära võtta. Kahtluste korral testlend koos õige mõõtjaga võtab mõned minutid.
Jälle müügis:
http://www.horejsi.cz/Pages/ListProdukt ... 225&fraze=
Vahepeal oli kõikjal otsas - F5J hooaeg algamas ja osalejaid palju ...
http://www.horejsi.cz/Pages/ListProdukt ... 225&fraze=
Vahepeal oli kõikjal otsas - F5J hooaeg algamas ja osalejaid palju ...
kes jääb saatjatega pisut hätta......väga põhjalikud juhendid ja eelnevalt koostatud programmijupid.........
https://red-sailplane.myshopify.com/collections/all
https://red-sailplane.myshopify.com/collections/all
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Kerge ja kvaliteetne reduktoriga mootor F5J lennukitele:
https://www.lindinger.at/en/airplanes/e ... ed-for-f5j

https://www.lindinger.at/en/airplanes/e ... ed-for-f5j

F5J "Eurotour 2016" etappidest osavõtjaid oli sellel aastal üle 500. Kuidas näeb välja kaasaegne F5J lennuk ja palju muud saab teada FXJ Foorumist:
https://www.facebook.com/groups/332833164809/
(klõpsa pildil)
https://www.facebook.com/groups/332833164809/

(klõpsa pildil)
"Ultima F5J" on hetkel uus täht termikalennu maailmas. Viskeplaanerite tootmise tehnoloogiat kasutades on sellel 4 meetrise tiivaulatusega lennuki lennukaal kusagil 1,3 kg piires.
http://forum.modelarji.com/viewtopic.php?f=46&t=92311
http://www.rcgroups.com/forums/showthre ... 288&page=9
http://forum.modelarji.com/viewtopic.php?f=46&t=92311
http://www.rcgroups.com/forums/showthre ... 288&page=9
F5J without any compromises
... newest 2017 unique project of Joe Wurts
https://www.facebook.com/pg/VladimirsMo ... 1031063291
Valmistas: http://f3j.in.ua/electric-rc-gliders.html
... newest 2017 unique project of Joe Wurts
https://www.facebook.com/pg/VladimirsMo ... 1031063291
Valmistas: http://f3j.in.ua/electric-rc-gliders.html
Tõsisemad plaanerimehed foorumites lennuki disaini kohta räägivad , et saba läheb ikka pikemaks ja pikemaks - eesmärgiks stabiilsus. Pierre Rondelle on oma Genoma2 kere arvutanud parimaks üle 2 meetri pikkusena 4 meetrisel lennukil!!! Wurtsi plaan on ka praktilises mõttes väga hea. Klassikalisest lennukist käib see tüki väiksemateks tükkideks.
Sellise skeemi põhjus võib olla F3J stiilis täpsusmaandumine, nina ees maasse ja alati maksimumpunktid, ülelibisemisvõimalust pole.
FB FXJ Forumis nüüd ka lühike video. Ringitamisvõime madalal päris aukartustäratav ja ka lennukaal ainult veidi üle kilogrammi.
Piloodiks eelmisel aastal Lätis, Cesises võitnud Saksamaa esindaja.
https://www.facebook.com/groups/332833164809/
FB FXJ Forumis nüüd ka lühike video. Ringitamisvõime madalal päris aukartustäratav ja ka lennukaal ainult veidi üle kilogrammi.
Piloodiks eelmisel aastal Lätis, Cesises võitnud Saksamaa esindaja.
https://www.facebook.com/groups/332833164809/