Mootor ja tema sees olev suits..

Tri, Quadro, Hexa, Octo, "Droonid" jne
Post Reply
User avatar
Germo7
Posts: 36
Joined: Tue Sep 13, 2016 0:16
Location: Tartumaa

Mootor ja tema sees olev suits..

Post by Germo7 »

Kas see on tavaline asi ,et ilma harjadeta mootor selle suitsu mis talle tehases sisse on pandud on ,laseb keset lendu lambist välja ? :) Või see on nt seotud odavate hiina mootoritega.. Tegemist Eachine falcon 250ga millel ca 8eur maksvad 2204 2300KV mootorid on.. Asi suhteliselt uus 30 min vb kokku lennanud..akud on lubatud 2s-4s talle..tollel hetkel lendasin 4s akuga..nägin tossu ja järgmisel hetkel tuli tiirutades racer maa poole..

Kui nüüd hiljem mootorit uurida ,siis tundub nagu oleks lakk enamus mähistel sulama läinud, justkui oleks mootoril suurest koormusest ülekuumenemine tekkinud ja ta mähised lühisesse küpsetanud...
Moosivaras
Posts: 117
Joined: Sat Dec 12, 2015 16:24

Post by Moosivaras »

Küpsetasid kokku jah. Põhjuseid, miks mootor üle kuumeneb on mitmeid.
kehva seadistus, mingi praak, ülekoormus jm. Kui alla tulles olid ka teised mootorid tulised, siis ilmselt seadistuse viga.
User avatar
Germo7
Posts: 36
Joined: Tue Sep 13, 2016 0:16
Location: Tartumaa

Post by Germo7 »

Moosivaras wrote:Küpsetasid kokku jah. Põhjuseid, miks mootor üle kuumeneb on mitmeid.
kehva seadistus, mingi praak, ülekoormus jm. Kui alla tulles olid ka teised mootorid tulised, siis ilmselt seadistuse viga.
Teised mootorid ei olnud kuumad..ja see ka kuum ei tundunud..vb jõudis selle ca 20 sekundiga maha jahtuda kui temani jõudsin..

Aga mis sa selle seadistamise vea all mõtled täpsemalt.. ?
Moosivaras
Posts: 117
Joined: Sat Dec 12, 2015 16:24

Post by Moosivaras »

Germo7 wrote:
Moosivaras wrote:Küpsetasid kokku jah. Põhjuseid, miks mootor üle kuumeneb on mitmeid.
kehva seadistus, mingi praak, ülekoormus jm. Kui alla tulles olid ka teised mootorid tulised, siis ilmselt seadistuse viga.
Teised mootorid ei olnud kuumad..ja see ka kuum ei tundunud..vb jõudis selle ca 20 sekundiga maha jahtuda kui temani jõudsin..

Aga mis sa selle seadistamise vea all mõtled täpsemalt.. ?
PID'id paigast ära ajavad mootorid kuumaks. Häälest saab aru kui enda ligidal (sirgete proppidega) hooverdad. Mootorid ei tohi kõrina moodi häält teha.
User avatar
Germo7
Posts: 36
Joined: Tue Sep 13, 2016 0:16
Location: Tartumaa

Post by Germo7 »

Okey tänx, järgmine kord kuulan peale seadmistamist mis häält mootorid teevad..
Esc-sid ka ma kalibreeritud Cleanflight-is ei saanud..saan protsedurist aru kuidas teha..aga mootorid seda laulu ei tee.. lihtsalt piiksuvad .. Siis ei jäänud muud üle ,kui lihtsalt keerasin mootori pöörete alguse sinna ,kust kõik nad ilusti korraga järgi tulevad.. ja kõik tundus ilusti toimivat,ka ilma kalibreerimata..
Sellega ei saa see küpsetamine seotud olla..?
User avatar
Germo7
Posts: 36
Joined: Tue Sep 13, 2016 0:16
Location: Tartumaa

Post by Germo7 »

Selline värk ,et vahepeal on veel kaks mootorit ära põlenud selle sama ESC küljes ehk sama käpa peal.. Esimese mootori puhul tundus ,et 4s aku ja palju painutamist..aga nüüd järgmised on lambist ära põlenud.. Viimane oli siis täna, lendasin rahulikult 3s akuga 50% kaasiga ,järsku tegi uperpalli ja kukkus alla.. Ja kui temani jõudsin siis mootorid olid kõik jahedad aga ühel oli kärsahais juures ,ja jälle selle käpa mootor mida juba korduvalt vahetanud olen.. Proovisin korra mootoreid ringi lasta..midagi ei saanud aru ,et viga oleks..siis prillid pähe ja uuesti lendu..aga siis jättis mootor vahele..nagu poleks korralikult voolu saanud ja lasi viimase tossu välja :D
Kas see,et ma ei ole saanud ESC-d korralikult kalibreeritud (panen siia video ka mis piipe ta teeb ,kui cleanflightis kalbireerimist teha https://youtu.be/5uK8UzmrKOE ja oota kaua tahad, ei tee seda õiget laulu..lõpus viimane pikem piiip on peale seda, kui kaasi cleanflightis maha tõmban...Kas ESC -de edukal kalibreerimisel peab alati ja ükskõik milliste ESC-de puhul see ilus laul tulema?) võib olla põhjuseks ,et ühe esc taga 3 mootorit ära põlenud on? Googledasin mis ma googeldasin aga kõik räägivad ,et see on tähtis aga kas see ka midagi sellist korda võib saata ?
PID tuuningust oli ka siin varem juttu..et äkki selle probleem..aga ma olen vahepeal neid vähe ringi seadistanud..õigemini pm kopeerinud rcgrupp Eachine falconi teema alt ,kus mõni tegija on enda omasid jaganud ja teised kiitnud :)
Siis kas on võimalik ,et ESC on ise vigane, ja ei saa mootori tagasisidest korralikult aru...annab mõnda mähisesse valel aja faasi või jätab nt ühe mähise üldse ilma vahepeal.. !?
Viimane variant ,et kas nt kui FC poolt tulev ja ESC-sse minev signaali pistik peaks halvasti ühendust andma kas ka siis oleks võimaik selline põlemiste seeria? Küsin seda selle pärast ,et peale ühte suuremat kukkumist kunagi olid kõigi nelja ESC pistikud pesadest välja tulnud, ühesõnaga need pistikud on antud mudelil küllalti kehvad..ja vb ei anna hästi ühendust aeg-ajalt..

Et äkki keegi viitsib kaasa mõelda ja nati nõu anda nõutule :)
MellK
Posts: 298
Joined: Wed Jul 16, 2014 20:57
Location: Tartu
Contact:

Post by MellK »

User avatar
Germo7
Posts: 36
Joined: Tue Sep 13, 2016 0:16
Location: Tartumaa

Post by Germo7 »

Tuleb välja ,et selle viimase mootori põlemises olen ma ise süüdi :cry:
Peale ESC ümbert termokahaneva lahti lõikamist oli asi selge, üks mootori kolmest otsast oli ESC küljest lahti murdunud ja sädeles seal.. Kehva jootmine + mitmed ja mitmed avariid olid seekord süüdi ..
Aga mis varasematel kordadel vigastus on olnud..see jääb veel lahendmata seekord.. Aga elame - näeme ,ega see viimaseks põlenud mootoriks ei jää :lol:
Eks ma kurdan edasi järgmisel korral :D
User avatar
felch
Posts: 1462
Joined: Wed Apr 22, 2009 16:48
Location: Tallinn, Nõmme
Contact:

Post by felch »

Ei ole viga PID-sätetes ega vist ka mitte halvas kontaktis sest viimane põhjustaks lihtsalt ESCi reseti ja mootori seiskumise. Pakun, et too ESC ise on süüdi. Mingi detaili viga või halb jooteühendus (tehasest). Kõrbenud isolatsiooniga mähised viitavad liiga suurele voolule mis saab tulla vaid "failivast" ESCist.
Pole midagi paremat halvast ilmast !
Post Reply