Siselennu hooaeg on jälle alanud. Kuigi mikrokopterite valdkonnas tunduvad harjavabade mootoritega Tiny Whoop tüüpi masinad rohkem moes olevat, mässan ma veel endiselt harjadega mootoritega. Enne esimese
acro võimekusega mikrokopteri ehitamist juhtisin ülal kirjeldatud E010 ja F36 kombinatsiooni läbi Taranise ja pisikese MTX mooduli. Juhtimise tunnetus muutus algupärase saatjaga võrreldes palju paremaks ja antud masinat lennutan aeg-ajalt ka praegu, sest tegemist on vähe rahulikuma masinaga. Sellega võib rohkem mööda seinu ja kardinaid libistada, samas kui võimsamate mootoritega masin imeb ennast sellisel juhul tihti vastu seina jms ning lennu jätkamine on raskendatud. Samas hakkas stabiliseeritud režiim ära tüütama ja tahtsin
acro mode`i näol lisa väljakutset. Boonusena saab antud mooduliga juhtida ka E011 kopterit, aga ühildumise protseduur on vähe teine. Iga moodul ning E010 ja E011 (eriti uuemad) ei pruugi ühilduda, sest vist tehti komponentides mingeid muudatusi, aga pole kindel.
Esimene Cleanflight
acro masin 6x15 mm 18000 kv mootorite, E010 propellerite ja F36 raamiga:
Kaal akuta on 21,8 g. Kasutan erinevaid 1S akusid 150 mAh- 300 mAh. Rakon Heli kaamera kinnitus läks kokkupõrke tulemusena puru ja hetkel ootan uut kabiini/ kinnitust.
Teine Cleanflight
acro masin 6x17 mm 25000 kv mootorite, Cockroach raami ja JJRC H36 kahelabalisteks lõigatud proppidega:
Kaal akuta on 21,9 g. Kasutan 1S 220 mAh akusid, sest teised akud on kas liiga nõrgad või ei mahu mõõtmetelt. Ka sellel läks Rakon Heli kaamera kinnitus kokkupõrke tulemusena puru ja hetkel ootan uut kabiini/ kinnitust.
Kolmandaks Betaflight
acro nelikopter 7x16 mm 19000 kv mootorite, E011 raami ja E010 proppidega:
Kaal akuta on 26,5 g. Kasutan erinevaid 1S akusid 220 mAh- 300 mAh. See on osutunud siiani päris tugevaks tükiks ja pidanud kõikidele
crashidele vastu. Eelmistele tahan ka prooviks Blade Inductrix FPV kabiini paigaldada, sest erilist kaamera nurka pole väikeses ruumis lennutamiseks vähemalt minul veel vaja. Kabiin on sellel kummirõngaga kinni, et saaks lihtsamini kontrolleri ülemisel poolel asuvale USB pesale ligi. Esimesel kahel masinal on USB pesa alumisel poolel ja kabiini pole vaja ära võtta.
Üheks eesmärgiks on tüüpilises hruštšovka-tüüpi maja korteris
powerloop ära teha.
Siiani on poolkõvalt õnnestunud, lõpus on läbi vajunud ja kops vastu põrandat ära käinud. Katsetuste käigus need Rakon Heli raamid puru läksidki. Lennutamise oskused vajavad ka kõvasti harjutamist.