Eachine E010 ja muud sellised mikro nelikopterid

Tri, Quadro, Hexa, Octo, "Droonid" jne
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

Järgmine katsetus pürotehnilise suitsuga, seekord Furibee F36 ja Klima AX-3 tossupadrun:

https://www.youtube.com/watch?v=YQ4jPOKKumg

Maapind oli märg, seega erilist tuleohtu polnud. Ilmastik polnud just ideaalne valge suitsuga lendamiseks. Tuule tugevus oli ca 2,0 (puhanguti 4) m/s. Äkilisem rate oli sisse lülitatud.

Kopter: Furibee F36, JJRC H36 kabiin (0,5g kergem), Eachine E010 propellerid
Akud: Eachine E010, JJRC H36 ja Furibee F36 stock 1S 150mAh LiPo
Tossupadruni kaal: 3,4g (tagumine osa ära lõigatud 3g), põlemise aeg ca 40 sek.
MellK
Posts: 298
Joined: Wed Jul 16, 2014 20:57
Location: Tartu
Contact:

Post by MellK »

Tikka sa ka ei väsi :D . Tule parem Facebooki FPV Racing Estonia gruppi. Seal leiad oma postitustele rohkem kandepinda.
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

MellK wrote:Tikka sa ka ei väsi :D . Tule parem Facebooki FPV Racing Estonia gruppi. Seal leiad oma postitustele rohkem kandepinda.
Ei väsi millest? Vaba aja veetmisest? Hobist? Puhas lõbu ju. Facebooki kontot pole ja FPV Racinguga pole ka nagu siiani väga tegelenud.
MellK
Posts: 298
Joined: Wed Jul 16, 2014 20:57
Location: Tartu
Contact:

Post by MellK »

Võta minu postitust positiivse noodina. Mõtlesin sellega, et sa ei väsi oma kogemustest kirjutamast. Ega meil facebooki grupis ainult rallimehed pole ja teistel oleks ka huvitav sinu seiklusi lugeda. Mul igatahes on.
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

JJRC H36 FPV metsas:

https://www.youtube.com/watch?v=_moc-xZs6-c

Furibee F36 FPV mahajäetud sõjaväe baasis (tõenäoliselt õhutõrje raketibaas) ja metsas:

https://www.youtube.com/watch?v=4GGUVdzHVQY

Tuul oli nõrk ja vahelduva suunaga. Mõlemad masinad on sisuliselt tehaseseades. JJRC propellerid lõikasin kahelabalisteks ja Furibee kasutas Eachine E010 propellereid. JJRC masina puhul jäi võimsust väheks, Furibee oli selles osas palju parem ja ega 150mah 20C ning 30C akudest suurt rohkemat vast ei maksagi oodata. JJRC ja ka Eachine E010 komplekti saatja kangide tunnetus meeldib mulle samas Furibee omast rohkem. Mõlemal saatjal kasutasin alumiinium neetidest tehtud pikendusi, Furibeel olid need nati lühemad. Furibee yaw on kiire aga tunnetuse osas kõige hullem. JJRC kopteri jätan LOS lennutamiseks või siis teen mingi tuunimise. JJRC vajus vähese võimsuse tõttu suht palju läbi ja sellega ei julgend kaugemale minna. Furibeega katsetasin ka side ulatust ja enamik crashe videos on failsafe pärast side kadumist. Metsas oleks mõned korrad kopteri ära kaotanud, aga momendiks gaasi andmine ja kuulamine ning videoprillide DVR playback võimalus aitasid selles osas. Mändide värske lõhn oli omaette elamus :)

Kopterid: tehaseseades JJRC H36 (propid lõigatud kahelabalisteks) ja Furibee F36 (Eachine E010 propellerid)
Tx: komplektis olnud saatja alumiinum neetidest pikendustega (Furibee omad lühemad)
Aku: stock JJRC, Eachine and Furibee 1S 150mAh Lipo
Kaamera: Boldclash F-01 AIO
Video Rx: Fat Shark Dominator 5G8 NexwaveRF Rx moodul
VRx antenn: ImmersionRC SpiroNet V2
Prillid: Fat Shark Dominator V3
Lennukaal: JJRC 24,1g ja Furibee 23g
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

Kuna saatja antenni kinnitus hakkas kokkupõrgete tulemusena kuidagi vedelaks minema, otsustasin oma masinale ka katte peale teha. Pingpongi pall oli esimene mis vabalt kätte saadavatest materjalidest mõttesse tuli. Mõned minutid lõikamist ja puurimist ning tulemus on allpool olevatel piltidel näha. Natuke võiks veel propellerite juurest lõikuda, aga sai edukalt lennutada küll. Katte kaal on ca 0,9 g ehk lennukaal siis 23,9 g.

Image

Image

Image

Üks tööriista soovitus ka mikrokopteri huvilisele, ca viie eurone 5V 8W USB jootekolb: https://www.youtube.com/watch?v=o-8D5t6TJYU&t=. Lekkevoolu kohta käivat hoiatust tasub tõsiselt võtta, kui on plaanis ilma akupangata tundlikku elektroonikat tinutada.
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

Lõpuks otsustasin ühendada JJRC H36/ Eachine E010 ja Furibee F36 parimad omadused (minu jaoks) ja panin JJRC lennukontrolleri F36 asemele. Kõikidest pisikestest nö pähklikoore kontrolleritest mis mul on, meeldib mulle H36/ E010 saatja tunnetus (koos kangi pikendustega) kõige rohkem. Minu jaoks täiesti kasutatav asi. Lisaks tuleb osadel pultidel lennu ajal mõne lisafunktsiooni kasutamiseks kangi alla vajutada ja see pole mulle üldse meeltmööda. H36/ E010 lennukontrolleri tunnetus meeldib mulle ka rohkem. Lennukaal stock 150mah akuga on 23,3g.

Image

Image

Image

Lisaks soetasin prooviks paar Banggoodi kabiini, aga ca 4,0 grammise kaaluga (kruve pole külge pandud) on need raskemad, kui mulle meeldiks. Võibolla sobiks 7mm mootoritega masinale paremini ning plastikut saaks ka vähemaks lõigata.

Image

Image

Laadija viimaste piltide taustal on BoldClash P01 WhooPower 1S LIHV/LIPO laadija, mis on siiani väga normaalselt töötanud. Ühtegi HV akut mul pole, seega selles osas kogemus puudub.

Kui mõni raam peaks näiteks katki minema, siis üks netist leitud idee, mida sellega veel teha: https://www.youtube.com/watch?v=jqfsrlRTeZk :)
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

Siselennu hooaeg on jälle alanud. Kuigi mikrokopterite valdkonnas tunduvad harjavabade mootoritega Tiny Whoop tüüpi masinad rohkem moes olevat, mässan ma veel endiselt harjadega mootoritega. Enne esimese acro võimekusega mikrokopteri ehitamist juhtisin ülal kirjeldatud E010 ja F36 kombinatsiooni läbi Taranise ja pisikese MTX mooduli. Juhtimise tunnetus muutus algupärase saatjaga võrreldes palju paremaks ja antud masinat lennutan aeg-ajalt ka praegu, sest tegemist on vähe rahulikuma masinaga. Sellega võib rohkem mööda seinu ja kardinaid libistada, samas kui võimsamate mootoritega masin imeb ennast sellisel juhul tihti vastu seina jms ning lennu jätkamine on raskendatud. Samas hakkas stabiliseeritud režiim ära tüütama ja tahtsin acro mode`i näol lisa väljakutset. Boonusena saab antud mooduliga juhtida ka E011 kopterit, aga ühildumise protseduur on vähe teine. Iga moodul ning E010 ja E011 (eriti uuemad) ei pruugi ühilduda, sest vist tehti komponentides mingeid muudatusi, aga pole kindel.

Esimene Cleanflight acro masin 6x15 mm 18000 kv mootorite, E010 propellerite ja F36 raamiga:

Image

Image

Kaal akuta on 21,8 g. Kasutan erinevaid 1S akusid 150 mAh- 300 mAh. Rakon Heli kaamera kinnitus läks kokkupõrke tulemusena puru ja hetkel ootan uut kabiini/ kinnitust.

Teine Cleanflight acro masin 6x17 mm 25000 kv mootorite, Cockroach raami ja JJRC H36 kahelabalisteks lõigatud proppidega:

Image

Image

Kaal akuta on 21,9 g. Kasutan 1S 220 mAh akusid, sest teised akud on kas liiga nõrgad või ei mahu mõõtmetelt. Ka sellel läks Rakon Heli kaamera kinnitus kokkupõrke tulemusena puru ja hetkel ootan uut kabiini/ kinnitust.

Kolmandaks Betaflight acro nelikopter 7x16 mm 19000 kv mootorite, E011 raami ja E010 proppidega:

Image

Kaal akuta on 26,5 g. Kasutan erinevaid 1S akusid 220 mAh- 300 mAh. See on osutunud siiani päris tugevaks tükiks ja pidanud kõikidele crashidele vastu. Eelmistele tahan ka prooviks Blade Inductrix FPV kabiini paigaldada, sest erilist kaamera nurka pole väikeses ruumis lennutamiseks vähemalt minul veel vaja. Kabiin on sellel kummirõngaga kinni, et saaks lihtsamini kontrolleri ülemisel poolel asuvale USB pesale ligi. Esimesel kahel masinal on USB pesa alumisel poolel ja kabiini pole vaja ära võtta.

Üheks eesmärgiks on tüüpilises hruštšovka-tüüpi maja korteris powerloop ära teha. :D Siiani on poolkõvalt õnnestunud, lõpus on läbi vajunud ja kops vastu põrandat ära käinud. Katsetuste käigus need Rakon Heli raamid puru läksidki. Lennutamise oskused vajavad ka kõvasti harjutamist.
User avatar
tikka
Posts: 902
Joined: Wed Jan 31, 2007 13:33
Location: Rakvere

Post by tikka »

Haarasin ühel varajasel talvisel hommikul oma 6x15 mm mootoritega H36-F36 koosluse ning ühe 7x16 mm mootoritega masina ja läksin linna peale uudistama. Tuli võidelda külma, nõrga tuule ja videopildi häiretega.

https://www.youtube.com/watch?v=ByE0sdwMSp8
Post Reply