Uus lennuk!

Kõigest mis teiste alateemade alla ei mahu
User avatar
Submarin
Posts: 826
Joined: Sun Aug 27, 2006 17:49
Location: Tln

Uus lennuk!

Post by Submarin »

Plaan on osta endale uus lennuk! Lennuk mis seekord ikka lendab (ma loodan) :D Eelarve oleks ala 5000.- 6000.-
Kas on selle raha eest olemas head või norm. lennukit?
Mida te soovitate ja miks?
Futaba T8FG
TBS Discovery
GoPro 3 BE +

51980760
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

elektrimootoriga või metanoolimootoriga?

põhimõtteliselt oleks mul pakkuda süsteem 2,5 cc mootoriga trainertüüpi lennuk koos puldiga, terve lennukomplekt siis.
lennuk on hea, lendab praktiliselt ise
kui huvi on, võib põllu peal demoda
kogun vanu vene lennukimootoreid
User avatar
Submarin
Posts: 826
Joined: Sun Aug 27, 2006 17:49
Location: Tln

Post by Submarin »

kumb see parem siis on elekter või metanool? (eks mõlemal on omad vead aga kumb tasub ära? )
2,5 cc mootoriga trainertüüpi lennuk ei ütle ka mulle otseselt mittemidagi.
vb mõni pilt alguseks?
Futaba T8FG
TBS Discovery
GoPro 3 BE +

51980760
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

tasub ära mille? hobi ei tasu kunagi ära :D
aga kui sa ei tea mis vahet neil üldse on ja ütled, et see ei lenda ja see lendab, siis pead hakkama üritustel/kokkusaamistel käima ja vaatama millega lennatakse ja mismoodi. Aga enne mõtle välja mis sa üldse teha tahad ja vali siis üks konkreetme teema omale. kõike korraga ja kõike proovida ei jõua nagunii...

trainer, nagu tõlkes treener ehk treeninglennuk, ehk siis ülatiivaline ja minu puhul ka V kujuga tiivaga, mis aitab lennukil "ise" lennata.
esimeseks lennukiks peaks valima midagi rahulikku, lihtsat ja mis on timmitud ja lendab just nagu selline:


Image
kogun vanu vene lennukimootoreid
User avatar
Submarin
Posts: 826
Joined: Sun Aug 27, 2006 17:49
Location: Tln

Post by Submarin »

Jah...siin elus ei tasu midagi ära.
nende vahest ma saan aru küll mis on elekter ja metanool.
Ja ei olegi vaja kõike korraga proovida...piisab norm lennukist mis tõuseb ise maast ja lendab mitte nagu see millepärst ma igapäev oma ajusi **** olen. ja su lennuki pilti ma ka ei näe!!
Futaba T8FG
TBS Discovery
GoPro 3 BE +

51980760
rchover
Posts: 19
Joined: Sun Jan 15, 2006 23:43
Location: Tallinn

Post by rchover »

Lennukiostul on klaveriostuga see äärmiselt ühine joon, et vali riista palju valid, aga lugu ilma põhioskuste- ja tõdedata ei tule.
User avatar
Submarin
Posts: 826
Joined: Sun Aug 27, 2006 17:49
Location: Tln

Post by Submarin »

Ma ei küsinud seda kas mulle ka ostuga ka kogemusi tuleb või ei.
Tahtsin vaid teada mis lennuk oleks selle raha eest hea ja mida tasub soetada!!!
Kas oli küsimus liiga raske või ma ei tohi lennukit osta???
Futaba T8FG
TBS Discovery
GoPro 3 BE +

51980760
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Mõlemal (nii elektri- kui metanoolimootoriga) lennukil on omad eelised ja puudused. Ühel pead akudega tegelema ja elektri-asjad peavad korras olema, teisel pead mootori korralikult tööle saama ja seda timmima.

Ehk tasuks sul jälgida foorumit ja teinekord (kui ilm lubab!) lennutamisele asja vaatama-uurima tulla.

Raadioteel lennukid ei lenda ise ja nad tuleb suurema või väiksema vaevaga lendama panna. Sealjuures tuleks veel mudeli juhtimine võimalikult väheste kaotustega selgeks saada. Asjale täitsa ise ja omapead pihta saamine on suhteliselt aeganõudev ja eeldab, et uurid internetist ja foorumitest päris põhjalikult kõige selle kohta.

5-6 tuhande eest saab küll korraliku lennuki koos kõige vajalikuga, aga võiks öelda et see on umbes 25% sellest, mida on vaja, et lennuk ka õhus kenasti lendaks...
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
tulnuk
Posts: 539
Joined: Mon Aug 01, 2005 1:33
Location: tartu

Post by tulnuk »

Elektri- ja plaanermudeleid peetakse üldiselt esialgu lihtsamateks juhtida.
Elektrimudelite varustus võib olla alguses küll suts kallim, kuid nendega on üldiselt lihtsam platsil mässata ja vähemalt teoorias peaks saama rohkem lennutada.
Sinu eelarvesse peaks vist üsna kenasti ära mahtuma Multiplexi poolt toodetavad penoplastist mudelid Easy Glider Electric või Mini-Mag

Easy Glider on olemuselt plaanerlennuk, ehk siis peale starti mootori jõul toimub edasine lend juba puhtalt purilennukina. Juhtimine on esialgu vist raskem kuna kasutatakse 4 kanalit, samas peaks ka lennuajad olema pikemad ja ühest akutäiest peaks piisama kauemaks.
Mini-mag on nüüd just midagi analoogsed Ropka pakutud lennukile aga elektrimootoriga. Lennuk lendab kiiremini ja reageerimiseks on vähem aega, mootori võimsuse ja kaalu suhe näib parem mistõttu peaks saama rohkem vigurit visata.
Penoplast mudelid on peale raskemat avariid ka üsna hõlpsasti parandatavad, kiiremini ja lihtsamalt kui konstruktsioontiivad.

Mõlemad lennukid vajavad veel loomulikult juurde akusid, saatjat+vastuvõtjat, servosid, mootorit, regulaatorit, laadijat ja veel pudi-padi.
User avatar
Submarin
Posts: 826
Joined: Sun Aug 27, 2006 17:49
Location: Tln

Post by Submarin »

Foorumit saab jälgitud igapäev. Mäletan et 30 august oli see päev mida ma ootasin et asja vaatama tulla kuid kellast ei rääkinud keegi ja kas toimus või ei seda ka ei tea :D Loomulikult peab lennutamisega vaeva nägema ei vaidle vastu...kuid seda nähakse siis kui on usuku et tõesti tõuseb (lennuk) :D kuid oleme ausad WP MAX-l seda lootust ei ole ega tule...seda juba mulle on ka öeldud. Järelikult loobin paberlennukeid edasi ;)

täname.
Futaba T8FG
TBS Discovery
GoPro 3 BE +

51980760
User avatar
Submarin
Posts: 826
Joined: Sun Aug 27, 2006 17:49
Location: Tln

Post by Submarin »

tulnuk wrote:Elektri- ja plaanermudeleid peetakse üldiselt esialgu lihtsamateks juhtida.
Elektrimudelite varustus võib olla alguses küll suts kallim, kuid nendega on üldiselt lihtsam platsil mässata ja vähemalt teoorias peaks saama rohkem lennutada.
Sinu eelarvesse peaks vist......

tänan...uurin :)
Futaba T8FG
TBS Discovery
GoPro 3 BE +

51980760
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Ropka lennuk (millest on ka pilt) on täielikult "trainer" lennuk, mis on näitkes USA-s põhiline algaja lennuk. Ülatiivaline, v-kujuga tiib, lennuk lihtsa ehitusega, kõikide tüüridega (kõrgus, pöörde, kald).
Lauri Laidna - www.pistik.com
Henri
Posts: 47
Joined: Tue Sep 05, 2006 10:32
Location: Tallinn

Post by Henri »

Kas elektrikaid saab talvel ka väljas lennutada? Või võtab külm akutoite ära?
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

talvel

Post by [J] »

Veomootor võtab tavaliselt nii palju energiat, et aku läheb lennus ise kuumaks. Enne lendu tuleb akut muidugi soojas hoida. Saab hakkama küll.
User avatar
Kuno
Posts: 1436
Joined: Tue Apr 11, 2006 18:03
Location: Tallinn

Post by Kuno »

kui võrrelda sisepõlemismootoriga ja el mootoriga lennukit,siis erinevused on jõuallikas.Ilmselgelt on eelised sisepõlemismootoril (kaalu ja võimsuse suhe).Miinusteks võiks lugeda spetsiaalse kütuse hankimise vajaduse ja asjaolu,et 2 taktilise mootori kütus sisaldab õli,mis väljalasketorustikust väljudes kogu mudeli (ja teinekord ka riided ja kõik muu,mis lennukiga kokku puutub) võib ära määrida.Samas tehnika on lihtne ja odav (suhteliselt).Elektrimootorid on tehniliselt keerulisemad,oluliselt kallimad (mootor+kiirusregulaator,akud,spets laadijad jne),seega eeldavad rohkem spetsiifilisi oskusi ja teadmisi.Ka kaalu ja võimsuse suhe on sisepõlemismootoriga võrreldes halvem.Selle puuduse kompenseerimiseks on vaja mudel ehitada kergem,mis omakorda nõuab lisaoskusi.Kui vaadata praegu tegutsevaid mudeliste,siis loogiline rida on:alustada ilma mootorita lennukist,ehk plaanerist (Silence,Disco jmt),edasi trainer,nagu ülal pildil näha,ehk sisepõlemismootoriga ja edasi,kui lend sujub vikerusteta ja esimesed ehitamise-remontimise kogemused saadud,võib vastavalt soovile hankida kas äkilisema sisepõlemismootoriga lennuki või siirduda elektrilennukite maailma.
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Päris tore algaja masin on veel selline ka: http://modellhobby-shop.de/modellhobby/ ... 62&ktg=198

Tellisin endale ja sai teise ka kätte,täna üritan servod külge saada ja järgmisel nädalal lendajatega ühineda.
Kere materjal on tõepoolest peaaegu purunematu,muus osas nagu lennuk ikka,tiib kolmest jupist,eleronidega,suht korralikult tehtud.
Sabilisaator ja kiil vajavad veidi trimmimist ja ümberehitamist.
Ja muidugi nagu sakslastel kombeks,ei mingeid juhendeid kokkupanemiseks,aga 99-. euro eest on küll.
Mina valisin elektrilise tee,kuna meeldivad suured ja aeglased plaanerid,neid on elektriga kõige lihtsam üles saada.
Last edited by Ervin2 on Tue Sep 05, 2006 12:12, edited 1 time in total.
vana
Posts: 676
Joined: Tue Sep 05, 2006 11:43
Location: Tallinn, Õismäe

Post by vana »

Olen samuti algajaja ja esimeseks ostsin komplekti http://www.natterer-modellbau.com/produ ... 23b1be6d6e
Julgen väita, et alustamiseks parimat ja lollikindlamat varianti on raske leida. Mudel on lennus eriti püsiv, st. ta lendab praktiliselt ise, nagu vabaltlendav. Tõsi tänu aeglusele ei kannata ta eriti tuult. Alustasin lennutamist üksinda ja lasin ta ka korra kergelt mättasse. Äkilise tuulepuhanguga viskas madalal kõrgusel "üle kaela".
Kindlasti soovitan esimesed lennud koos asjatundjatega teha, saab juurde hulga olulisi nippe ja suuri vigu jääb vähemaks
vana
Posts: 676
Joined: Tue Sep 05, 2006 11:43
Location: Tallinn, Õismäe

Post by vana »

Oi, Ervin2!

Kui lähed "välja", ole hea anna teada. Huvitusin juba enne sellest mudelist.

Tervitades
ranno
Posts: 5
Joined: Mon Aug 28, 2006 9:05
Location: talin
Contact:

Post by ranno »

Tere "vana" :)
Ühes teises foorumis, kus on jutuks ka sinu soetatud lennuk, siis mainisid ühes vastuses mis puudutas sama lennukit, et see saksamaalt tellimine oli üks paras jama ?
Kuna otsin isegi, et kus saada / tellida sobivat lennukit algajale, siis tahaks ka miskit kiirelt kätte saada, enne kui talv päris peale tuleb, et mis sul seal nihusti läks?
Ja veel selline naljakas küsimus, et kumb neist lennukitest rohkem tuult kannataks võrreldes Ervin2 omaga - nu nii natukenegi? Et teeks ka äkki täna mingi tellimuse ära - saaks ka lõpuks käe valgeks..
vana
Posts: 676
Joined: Tue Sep 05, 2006 11:43
Location: Tallinn, Õismäe

Post by vana »

Halloo ranno

Püüan vastata. Saksast tellimine on tavaliselt ca. 2 nädalat. Mul läks Natterer Modellbau´st tellimine 3 nädalat, kuna esialgses hinnakirjas märgitud saatmiskulu 16.-€ polnud õige, pidin 13.-€ kirjaga juurde saatma. St. eriti nihusti ei läinudki, väljaarvatud ebaõige hinnainfo.
Lennukite "tuulekannatamisest". Põhimõtteliselt mida kergem mudel (tegelikult väiksem pinnakoormatus), seda aeglasemalt lendab ja vähem tuult kannatab. Algajale on aga aeglus suur pluss, jõuab veidigi juhtimise ajal mõelda - pole ju algajal mingeid instiktiivseid juhtimisliigutusi välja kujunenud. Suvalise mudeli kiirust - tuulekindlust saab suurendada raskuse lisamisega, ilmselt peab vähendama ka tiiva ja stab´i vahelist nurka. Kiiruse kasvades peab ka näit. mootor tugevam olema.
Olen oma EasyStari käinud lennutamas 6-7 korda ja julgen öelda, et algajale väljaõppeks paremat ja ka odavamat varianti on raske leida. Isegi propellerit pole katki saanud, kuigi algul oli nii mõnigi mats puhtalt omast lollusest. see EasyStar on tegelikult pooleldi plaaner, kuid laiade jässakate tiivastega (1380 mm). Kindlasti soovitan teha vähemalt esimesed lennud koos asjatunjatega.
Alla meetri tiivastega mudelid unusta ära, kui Sa just mingi geenius pole. Nende püsivus reeglina palju väiksem ja tahavad pidevalt "asjatundlikku" juhtimist. Vea puhul on nad kohe mättas ja üsna katki.
Tellisin omale nn. täiskomplekti, koos saatjaga, kuna ei osanud asjatundlikult kõiki komponente valida. Mudel oli peale karbi avamist tunniga lennuvalmis, omalt poolt oli vaja ainult 6 AA akut saatjale.
Stauffenbiel´ist saab samuti sama asja tellida.

P.S. Kui ma midagi väga valest ütlesin, palun parandada

Tervitades
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Paaril korral olen tellinud Staufenbielist,igati rahul,ainult viimane kord unustasid nad ostetud kiirusregulaatori kasti kaasa panna,õnneks probleem lahenes.
Tellimisele lisandub ca 13 euri transpordiraha,suurematel pakenditel ca 21 eurot.
Aga hinnad on ju väga head seal mõningatel asjadel!
Järgmiseks tellin peotäie servosid,akulaadija (korraliku) ja jälle lennuki(nad löövad mind vist varsti kodus maha) : http://www.modellhobby-shop.de/modellho ... 32&ktg=198
Peale seda masinat teen ostmisele väikese vahe sisse,ainult pisisasju.
Koduleht: http://www.modellhobby-shop.de/modellho ... ?show=home
User avatar
Ropka
Posts: 1450
Joined: Mon Jun 12, 2006 16:47
Location: Tallinn

Post by Ropka »

ot a kui tellima hakkad, anna teada, äkki leiab ka midagi põnevat mida tellimusele juurde sokutada. kohalik toodang on seal väga mõnusa hinnaga
kogun vanu vene lennukimootoreid
vana
Posts: 676
Joined: Tue Sep 05, 2006 11:43
Location: Tallinn, Õismäe

Post by vana »

Hei Ervin2,

võib olla löön minagi kampa...
ranno
Posts: 5
Joined: Mon Aug 28, 2006 9:05
Location: talin
Contact:

Post by ranno »

Et oleks palju erinevaid mudeleid lendamas, siis leidsin enda jaoks n.ö. sobiva samalt tootjalt kust on pärit "vana" lennuk, aga ma valisin EasyGlider electric http://www.Multiplex-rc.de Järgmine nädal pannakse mulle ühest Belgia poest teele..
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Ehk kiirustasid natuke,kullos on ka päris huvitav uus mudel sees,Arcus on nimi : http://at.robbe-online.net/rims_at.storefront/en
Last edited by Ervin2 on Sun Sep 10, 2006 20:08, edited 2 times in total.
mart
Posts: 498
Joined: Tue Aug 15, 2006 16:53
Location: Wermelskirchen

Post by mart »

Hei Ranno!

EasyGlider on igati hea valik. Originaalmootoriga veidi tagasihoidlik töusul, kuid väga heade lennuomadustega.
Suureks eelisek lihtne parandamine, keeva vee ja sekundiliimiga saab asja kiiresti korda, kui miskit juhtub.
Viimasel ajal on EG´d järjest suuremat huvi vöitnud nn aeglaste "hotliner" ´ite hulgas. Korraliku harjadeta mootori ja 3s1p 3200 lipoga on pea köik vigurlennu vigurid lennatavad. 12 sek tömbab hea mootor mudeli ca 240m peale. Selliselt motoriseeritud mudel stardib maast, vaja lihtsalt kaldpinda, mis mudeli nina veidi ülespoole hoiaks, et propeller maad ei kratsiks, vöib ka saba peale püsti panna ja vertikaalselt startida.

Mart.
vana
Posts: 676
Joined: Tue Sep 05, 2006 11:43
Location: Tallinn, Õismäe

Post by vana »

Hei Mart.

Olen samuti EasyGliderile silma visanud. Ole hea ja soovita mõnda sobivat mootorivarianti.

Tänud
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Ehk oleks praegu kasulik juba mõnda brushlessi vaadata,tulevikus ka teistele mudelitele külge panna,kui treener otsa lõpeb : http://www.modellhobby-shop.de/modellho ... 01&ktg=167

Sinna juurde ka vastav regulaator.
http://www.modellhobby-shop.de/modellho ... ct_id=2726
mart
Posts: 498
Joined: Tue Aug 15, 2006 16:53
Location: Wermelskirchen

Mootor EasyGliderile

Post by mart »

Hei!

Mootorite valik muidugi piiritu, söltub eesmärgist ja rahakotist......

Rahulikuma variandina oleks kindlasti hea AXI 2212/12, kannab kuni 28A voolu, kaalu 57g. Nii oleks EG ca 3,5 korda tugevama mootoriga, kui originaalis (Speed400), rääkimata mootori kasutegurist.

Veel parem oleks Cyclon Elite mini, 78g ja max vöimsust kuni 450W, 40A,
nii läheb EG juba päris otse ülesse.

Köige äkkilisem oleks muidugi Reisenaueri ülekandegaLRK, kaalu ca 120g,
voolu kannatab 60-80A ringis, 3s1p 3200 lipoga, 16x10 propellegi paigal tömmet 3,1 Kg. Stardib maast püstiloodis vöi peost. Visata pole vaja, peab vaid lahti laskma.

Väliselt need kolm varianti köik sarnase läbimööduga ja ilma probleemideta EG´le monteeritavad. Lisaks muidugi muundajat vaja ja sobilikke akusid.
Viimase mootori ja muundaja hinnaks ca 300EUR kusjuures sellega veab vabalt 3.3m plaaneri, näiteks Tragi705XE püstloodis ülesse.

Jäme arvutus näitaks, et 1Kg ülesvedamine 1m/sekundis nöuab ca 10W kasulikku vöimsust. Kui mootori ja propelleri kasutegurid kokkuarvestades 50% vötta, siis topelt vöimsust vaja mootorisse suruda.

Esimest ja teist varianti saab paljudest poodidest, viimase hankimesel oskan abiks olla.

Mart.
vana
Posts: 676
Joined: Tue Sep 05, 2006 11:43
Location: Tallinn, Õismäe

Post by vana »

Tänud Mardile ja Ervin 2´le.

AXI 2212/12 mootor sobiks algaja EG´le kindlasti hästi. Samas hakkasin mõtlema, et kas oskan kõik vajalikud "pudinad" nagu moororikinnitused, propi kesktükid, labad ja veel muud, koheselt tellida. Kui mõni jublakas puudu on, saaks seda siis Kullost või mujalt osta?
Seetõttu oleks algajal võib olla mõttekam osta juba komplekt ja veidi kallim?
Pakutakse elektroplaanereid Chempion (2.74m) http://www.modellhobby-shop.de/modellho ... 41&ktg=198 ja Condor 2.5m http://www.modellhobby-shop.de/modellho ... 04&ktg=198, mõlemad välisrootoriga mootorikomplektiga Hacer A30M12 + 35A muundajaga. Poes on kirjas, mõlemaid juhitakse eleroonidega. Kas see tähendab, et kõrgus ja pöördetüüri polegi?
On veel komplekt Condor 3.2m http://www.modellhobby-shop.de/modellho ... 60&ktg=198 koos välisrootoriga mootorikomplekti Mega RC 600/20/8.
Kumba eelistada, kas tavalist ribidega tiiba või Styro/Abachi varianti, nagu on Condor 2,5´l?
Tahan korraga muretseda ka Graupneri MX 12 saatjakomplekti, LiPo akud ja sinna juurde mõne enamvähem korraliku laadija. Niisiis 100.-€ siia-sinna ei anna mingit olulist hinnavahet.
Kui keegi viitsib, paluks kommenteerida-kritiseerida mu arutelu

Tänades
Post Reply