Odav ja toimiv lahendus - Brushless mootoriga JALGRATAS!

Teemast mööda vestlus... ehk kõik mis pole seotud mudelismiga!
Post Reply
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Odav ja toimiv lahendus - Brushless mootoriga JALGRATAS!

Post by lauri »

Õhtul tuli mõte, google'isse "diy electic bicycle" ja kohe tuli ette link, mis tõi naeratuse suule :lol:

2008 kevadest hakkan igatahes sellisega tööl käima :roll: 6km pole küll palju ka vändata (läbi kesklinna 22-25 minutit) aga elektri jõul oleks eriti mõnus. Tööl laeme aku täis ja õhtul jälle koju. Saaks ka Pb akuga hakkama...

Kui see lihtne ja labane ja energiat hävitav "friction drive" ülekanne millegi asjalikuma vastu vahetada, siis muutuks kogu asi sisuliselt hääletuks ja energiatarve väheneks veelgi. Seeriatootmises olevad elektri-jalgrattad on vist lausa esiratta sisse ehitatud mootoritega, mis päris asjalik lahendus, küll aga kallim, kuna pole suurt seeria-tootmist (http://store.bicyclerevolution.com/br400warehub.html).

Taoline "rc-maailmast tuttav" 1-2kW odav brushless süsteem sobiks vist isegi paremini tõukeratta peale. Seni olen näinud peamiselt bensumootoriga töötavaid ~10k kanti maksvaid.

http://www.slofly.com/ebike/

YouTube video

Image
Image
Image

Netis müüakse ka valmis elektri-jalgrattaid ja kit'e ise installeerimiseks, mis on reeglina nii 500W kanti. Lennuki/kopteri mootori võib aga isegi 3-4kW leida, millega peaks juba ka jalgratta kummi suitsetada saama :lol:
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
striker13
Posts: 135
Joined: Tue Mar 20, 2007 19:50
Location: Põlva city

Post by striker13 »

kas see viimase pildi peal olev pulk veabki ratast ringi w? kui jh, siis minu arust väga halb lahendus....
User avatar
RonM
Posts: 10
Joined: Mon Jul 23, 2007 19:50

Post by RonM »

Aga miks sa nii arvad et see halb on
MY R/C GARAGE:
Mini-Z /X-Speed
Savage X SS /HPI K4.6 (PARIM)
Better luck, next time !!!
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Mootori kuullaagrid saavad vatti, kulutab kummi ja vast libiseb läbi mingil määral.
Võsalendur
Posts: 258
Joined: Tue Aug 02, 2005 9:45
Location: Tartu

Post by Võsalendur »

Tal ju teisest otsast käpp ja laager puudu:P
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Asja mõte on see, et tavalise 50A regu, LiPo aku ja lennuki brushlessiga saab maalriteibi abil (sellega asjad ratta külge kinnitatud) toimiva tulemuse! Kui lugeda kodulehte, siis seal kirjas ka, et see friction-drive on ajutine lahendus.

Kui eBay-st või hiina netipoodidest odavaim võimalik kama kokku otsida, siis:
* 10tk 4100mAh LiPo ~200$ (60A pidev, 100A lühiajaline) = üle 2.2Kw võimsust. Annab 20A puhul ehk ~750W 12 minutit, mis on teisi elektrirattaid uurides nende maksimaalne võimsus. Kujutan ette, et see annaks siis 12 minutit kiirendusaega, mis teeks vabalt tund aega sõitu koos lauge veeremisega.
* Kõrge pingega (10S) või suure vooluga (5S2P) kiireusregulaator 50-100$
* 2-3kW mootor ~100$
* Servo tester gaasi jaoks - 10$

Kokku kuluks siis nii kuni 5 tuhat krooni ja peaks saama sellise jalgratta, et on probleeme peal püsida (100kg kaaluv 50cc roller on ~6hp)
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Arvutasin kokku sarnase setupi hinna. Tuli 2340 krooni ilma postita
Sisaldab 3s2p 4100 mAh (kokku 8200 mAh), 80A regu, 850w mootor ja servotester :P
User avatar
tola555
Posts: 348
Joined: Thu Mar 15, 2007 13:24

Post by tola555 »

selline asi tuleks pedaalide külge panna. Loomulikult ülekandeta :lol:
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

850W-ga ei saa ju kummi suitsema :cry:
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Seda kyll, aga ma arvutasin hinna lihtsalt võrdsele setupile.
User avatar
ak
Posts: 552
Joined: Fri Jul 20, 2007 17:16
Location: Tallinn
Contact:

Post by ak »

Hei,

ajaküsimus ainult millal keegi ka idee teisele poolele vaadanud oleks (kallis ja toimiv), niisiis hoiame aega kokku:
http://video.google.com/videoplay?docid ... 1684663077

Andrus
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Vaat mis kõik mudeli mootoritega teha annab! :lol:
Võsalendur
Posts: 258
Joined: Tue Aug 02, 2005 9:45
Location: Tartu

Post by Võsalendur »

Oli endal plaanis ehitada enda jalgrattale selline süsteem peale kuid rahast hakkas kahju..
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Tuleb sama mootorisüsteemi+aku+regu jaoks ka sobilik lennuk hankida :wink: Hea põhjus mingi 2meetrise vigurlennu mudeli hankimiseks
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
tulnuk
Posts: 539
Joined: Mon Aug 01, 2005 1:33
Location: tartu

Post by tulnuk »

Mul tekib alati selliste süsteemide puhul küsimus, et mis saab kui liigud mäest alla või pidurdad, vool hakkab ju regulaatorisse tagasi liikuma, kas maagilist sinist suitsu pole karta?
motokrosser
Posts: 142
Joined: Wed Apr 12, 2006 17:05

Post by motokrosser »

Tuli tuhin peale, talv tuli ka, aga ega see mõistust enesega kaasa ei toonud.

http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... FePo4_Pack

Akud tunduvad suht lahedad. 4tükki ritta ja ongi 18AH-i powerit.
LifePo4 tundub lõbusam kui LIPO. 19,8 volti tundub ka suht paras arv olema.
Aga mis on nende laadimis vool? Oleks 10 amprit oleks ka väga tsill.
On mingeid vigureid veel mida karta? Võtaks mingi korraliku 300wat + outputiga laadija ligi ja ongi 5+. Siin kohal küsimus, kuidas arvutada vajaminevat wattide kogust?

Ülekanne tundub suht iisi. Hiina võrride komplektidelt annaks tagumise hammasratta ära virutada. Tirr võiks siduri probleemidega ka aidata.
Ainus mis häda tekitab siinkohal on kuidas see outrunner raamikülge pista niiet kett otseks jäeks.

Ja mootor.
Siinkohal ei oska midagi arvata milline peaks mootor olema.
Mingi 2-3 kilowatti oleks lahe, aga rohkemat ei kannata jalgratta rummud.
Reguks:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... duct=10332
Või on veidike overkill?
Midagi sellist mootoriks ehk: http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBB ... :_70-40%29

Enivei. Rahadel on alati piir. Minul ka.
Esimesed arvutused näitasid hobbycityist koos shippinguga umb 825$.
Üritaks tuua hinna alla kuidagitmoodi 700$-ni.
Kui kellegil midagi soovitada, andke teada abi vajalik.
Valmis tahaks midagi saada kevadeks.
User avatar
Raits
Posts: 560
Joined: Thu Aug 31, 2006 18:39
Location: Keila

Post by Raits »

Aku ei pea lipo olema,võid sama hästi kasutada sealjuures kõiki muid akusi,mis vajaliku võimsuse välja annavad.Tähtis on ju ka laadimiskiirus.
prederik
Posts: 159
Joined: Thu Aug 31, 2006 13:14
Location: Tartu
Contact:

Post by prederik »

Praegu tuli just soodukaga see mootor:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... oduct=2097

Arvestades, et tavalised elektrijalgrattad on ~250 W, siis see peaks igati asja ära ajama. Kui LiPosid ka kasutada, võiks koguhind ikka kõvasti odavam tulla.
User avatar
hommiku kohvi
Posts: 399
Joined: Thu May 28, 2009 14:14
Location: tallinn

Post by hommiku kohvi »

-------------
"Helicopters don't fly as much as they beat the air into submission"
-------------
Pakun 3D printimise teenust
Post Reply