F3A lennukid
Moderator: Marek
F3A lennukid
Mõtlemisainet 2008. aastaks korjan siia Hinnad siis umbes sellised: lennuk al 400€, mootor al 300€, servod al 200€ + muu pudi-padi
Impression (by OXAI) mootor OS 140RX-FI
http://morten.laugesen.nu/impression_finished.htm
http://www.f3alorenz.homepage.t-online. ... ession.htm
Zeque (by OXAI) mootor YS DZ-160-M
http://morten.laugesen.nu/zeque.htm
http://www.f3alorenz.homepage.t-online. ... -zeque.htm
F3A Mudelid müügil: http://www.f3alorenz.homepage.t-online. ... -start.htm
Impression (by OXAI) mootor OS 140RX-FI
http://morten.laugesen.nu/impression_finished.htm
http://www.f3alorenz.homepage.t-online. ... ession.htm
Zeque (by OXAI) mootor YS DZ-160-M
http://morten.laugesen.nu/zeque.htm
http://www.f3alorenz.homepage.t-online. ... -zeque.htm
F3A Mudelid müügil: http://www.f3alorenz.homepage.t-online. ... -start.htm
Lauri Laidna - www.pistik.com
Kas selline masin oleks asjalik - CAP 232
Loomulikult panen ta tööle elektriga.
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=5190
Loomulikult panen ta tööle elektriga.
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=5190
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Neil lennukitel on minu meelest väga põhimõtteline vahe. Ühed on päris võistlustel võistlemise lennukid kus kõik on paigas ja parim ja see "hobbysity" on poolalgaja odav pühapäevatrallitamise riist mis maksab ühe päris servo hinna.Kas selline masin oleks asjalik - CAP 232
Piloodil, kellel lendamine ja allakukkumised pole probleem on mõttetu "pooletoobiste" lennukite ja muude seadmete peale aega ja raha kulutada.
http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... oduct=5190
Omal olnud 3 sarnast mudelit - 2 on puru ja 46 CAP lendab. Need pole tegelikult F3A lennukid, rohkem poolkoopiad lõbulennutamiseks. F3A jaoks väljatrimmimine võib võtta mitu lennupäeva. Mootor peab olema võimsam, kui hiinlased soovitavad. Kiil kipub tiiva varju jääma, seepärast peab väga ettevaatlik olema.
Omal olnud 3 sarnast mudelit - 2 on puru ja 46 CAP lendab. Need pole tegelikult F3A lennukid, rohkem poolkoopiad lõbulennutamiseks. F3A jaoks väljatrimmimine võib võtta mitu lennupäeva. Mootor peab olema võimsam, kui hiinlased soovitavad. Kiil kipub tiiva varju jääma, seepärast peab väga ettevaatlik olema.
siin on teemaks kaks otsa:
kui sa tahad lennukit ainult f3a jaoks, siis kõige parem oleks ikkagi see klassikalise kujuga f3a lennuk, see ei pea olema ilmtingimata 2x2 meetrit. Põhimõtteliselt neil vahet pole kas on 60/90/160 mootorite jaoks tehtud. Nad on mõeldud kiireks sirgeks lennuks, väga laugete manöövrite tegemiseks. Meeter-60 tiivaga on täiesti lennutatav ja pingevaba juhitavusega võrreldes koopialennukitega.
Capid ja Extrad on natukese teise suunitlusega, just sellised trallitamise lennukid, see aga ei tähenda, et nendega ei saaks f3a lendu tega, väga hästi saab. Just nende lühikese kere ja paksu tiivaproviili tõttu saab ägedamaid vigureid, väiksemate raadiustega teha. Kui lülitada tüüride käigud üsna väikeste peale, saab lahedalt ka f3a laadi lendu teha. Minule endale on tundunud, et sellised capide laadsed tahavad palju tähelepanelikumat juhtimist ja palju lisakorrigeerimist saada, et lend oleks sujuv. Seda vist just tänu nende lühikese kere iseloomu poolest. Samas ei maksa ka unustada, et mida suurem lennuk, seda vähem ta õhus jamab, see peaks kõigile teada fakt olema.
Pylon racerid reaalelus lendavad ka just vigurlennu võistluseid, kus manöövrid on väga äkilised ja atraktiivsed.
Kui asi on rahas ja ka võimaluses mitte kõiki lennukitüüpe kokku koguda omale, siis selline cap/extra oleks võibolla paremgi all in one lennuk, ka lihtsalt vabaks rallitamiseks, minu meelest.
Nagu foorumist lugeda võib, siis extra lennukiga suudeti f3a arvestuses esikoht saavutada
kui sa tahad lennukit ainult f3a jaoks, siis kõige parem oleks ikkagi see klassikalise kujuga f3a lennuk, see ei pea olema ilmtingimata 2x2 meetrit. Põhimõtteliselt neil vahet pole kas on 60/90/160 mootorite jaoks tehtud. Nad on mõeldud kiireks sirgeks lennuks, väga laugete manöövrite tegemiseks. Meeter-60 tiivaga on täiesti lennutatav ja pingevaba juhitavusega võrreldes koopialennukitega.
Capid ja Extrad on natukese teise suunitlusega, just sellised trallitamise lennukid, see aga ei tähenda, et nendega ei saaks f3a lendu tega, väga hästi saab. Just nende lühikese kere ja paksu tiivaproviili tõttu saab ägedamaid vigureid, väiksemate raadiustega teha. Kui lülitada tüüride käigud üsna väikeste peale, saab lahedalt ka f3a laadi lendu teha. Minule endale on tundunud, et sellised capide laadsed tahavad palju tähelepanelikumat juhtimist ja palju lisakorrigeerimist saada, et lend oleks sujuv. Seda vist just tänu nende lühikese kere iseloomu poolest. Samas ei maksa ka unustada, et mida suurem lennuk, seda vähem ta õhus jamab, see peaks kõigile teada fakt olema.
Pylon racerid reaalelus lendavad ka just vigurlennu võistluseid, kus manöövrid on väga äkilised ja atraktiivsed.
Kui asi on rahas ja ka võimaluses mitte kõiki lennukitüüpe kokku koguda omale, siis selline cap/extra oleks võibolla paremgi all in one lennuk, ka lihtsalt vabaks rallitamiseks, minu meelest.
Nagu foorumist lugeda võib, siis extra lennukiga suudeti f3a arvestuses esikoht saavutada
kogun vanu vene lennukimootoreid
pilt selge,ei hakka raha kulutama.
Jätkan edasi projektiga Kyosho Pitts Special S-2C EP.
Tänase seisuga on vaja osta veel ainult kaks 6'st LIPO't ja masin kokku korjata.
Jätkan edasi projektiga Kyosho Pitts Special S-2C EP.
Tänase seisuga on vaja osta veel ainult kaks 6'st LIPO't ja masin kokku korjata.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
- mg3a1@hot.ee
- Posts: 372
- Joined: Sun Jul 01, 2007 21:44
- Location: Pärnu
Re: F3A lennukid
Nagu ma aru saan, siis suund on selline; kui mul 400jeuri pole siis ma võin F3A´st suu puhtaks pühkida ja siia Pärnumaa metsadesse V3A´ga (v-loe võsa) tegelema jääda. Selge et päris asja teha on vaja ka päris lennukit aga siis kas pooletoobistele lennukitele kah mingi võistlus on?lauri wrote:Mõtlemisainet 2008. aastaks korjan siia Hinnad siis umbes sellised: lennuk al 400€, mootor al 300€, servod al 200€ + muu pudi-padi
Asi pole nii lootusetu nagu mõned vennad kirjutavad siin !
Kui eesmärgiks on Eesti etapid ja võib olla ka mõni Baltic cup või ka Soome-Eesti maavõistlus,saab "Hobbysitu" st ostetud täisvarustusega hakkama igal juhul,võid osta sealt kõik ,masinast kuni pisividinateni välja.
Arvestatava lennuoskusega kindlustad endale koha kodumaa viie parima piloodi hulgas enivei,plus au ja kuulsus ja noorte ning vanade imetlus,ning sügavad kummardused koos peakatte eemaldamisega.
1000 eurot pojekt oleks ehk vajalik siis kui pribaltika ja soome on kitsaks jäänud,st puuduvad vastased.
Samuti ka siis kui lihtslt on ripakil niipalju vabu vahendeid.
Aga niikaua kuni masin mõningatel kordadel suudab mehest üle olla - pole vaja !
Masin ei lenda ise.
Ostke kõik 100$ hiina mudeleid,paigaldage sinna 15$ maksvaid servosid ja nii edasi,aga lennake,isegi võistelge !
Hetkel on mingilgi määral lennu ja võistlusvõimelisi piloote,võimalik vist kahe käe sõrmedel üles lugeda vabalt !
Seda on ilmselt vähe !
Mulle jäi kevadel Viljandist meelde võrratu piloteerimistehnikaga poiss,kes lendas multiplexi vahust mudeliga - tegija,super !
Samuti muidugi Mart Seger,vägagi tagasihoidliku mudeliga.
Kui eesmärgiks on Eesti etapid ja võib olla ka mõni Baltic cup või ka Soome-Eesti maavõistlus,saab "Hobbysitu" st ostetud täisvarustusega hakkama igal juhul,võid osta sealt kõik ,masinast kuni pisividinateni välja.
Arvestatava lennuoskusega kindlustad endale koha kodumaa viie parima piloodi hulgas enivei,plus au ja kuulsus ja noorte ning vanade imetlus,ning sügavad kummardused koos peakatte eemaldamisega.
1000 eurot pojekt oleks ehk vajalik siis kui pribaltika ja soome on kitsaks jäänud,st puuduvad vastased.
Samuti ka siis kui lihtslt on ripakil niipalju vabu vahendeid.
Aga niikaua kuni masin mõningatel kordadel suudab mehest üle olla - pole vaja !
Masin ei lenda ise.
Ostke kõik 100$ hiina mudeleid,paigaldage sinna 15$ maksvaid servosid ja nii edasi,aga lennake,isegi võistelge !
Hetkel on mingilgi määral lennu ja võistlusvõimelisi piloote,võimalik vist kahe käe sõrmedel üles lugeda vabalt !
Seda on ilmselt vähe !
Mulle jäi kevadel Viljandist meelde võrratu piloteerimistehnikaga poiss,kes lendas multiplexi vahust mudeliga - tegija,super !
Samuti muidugi Mart Seger,vägagi tagasihoidliku mudeliga.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
F3A Sport kava ongi, nagu sina nimetad, pooletoobiste lennukite jaoks paras. Kõik vigurid on vabalt ka ülatiivaliste traineritega lennatavad. Ehk siis alustamiseks piisab sisuliselt mistahes mudelist. Mart lendas eelmisel aastal ise ehitatud lennukitega. Punase elektrika rahaline väärtus vast üle 2-3 tuhande ei olnud. Ehk kommenteerid, Mart.
"õige" lennuki puudumise või "liiga kallis" taha saab alati ja igaüks pugeda. Samas teine mees ehitab ise mudeli ja võistleb edukalt.
Kui aga piloteerimisoskust juba piisavalt, küll siis hakkad ise ka juba paremat mudelit igatsema ÕIGE 2x2m F3A mudeli lend on lihtsalt väga ilus vaadata ja tahaks ise ka kunagi sellise mudeli juhtimist proovida.
"õige" lennuki puudumise või "liiga kallis" taha saab alati ja igaüks pugeda. Samas teine mees ehitab ise mudeli ja võistleb edukalt.
Kui aga piloteerimisoskust juba piisavalt, küll siis hakkad ise ka juba paremat mudelit igatsema ÕIGE 2x2m F3A mudeli lend on lihtsalt väga ilus vaadata ja tahaks ise ka kunagi sellise mudeli juhtimist proovida.
Lauri Laidna - www.pistik.com
- mg3a1@hot.ee
- Posts: 372
- Joined: Sun Jul 01, 2007 21:44
- Location: Pärnu
Ok! Ma sain eelnevast arutelust aru, et kui ikka korralikku lennukit pole siis pole mõtet võistlema tulla. Et latt juba nii kõrgele aetud. Ise lugesin kunagi, et jah, võistlemiseks vaja lihtsalt juhitavat lennukit ja nüüd loen et huijunaitedi lennukiga tasu ültse proovida. Tore oleks kui ikka asjahuviline algaja ka võistlema saab. Palju neid õpilasi ikka on kes päris F3A lennukeid endale muretult soetab.
Ma võtan kõvasti sõna, aga ega ma veel platsile tule . Lapsed väheke suuremaks ja vanemaks, siis ka aega rohkem. Ja siis ehk Pärnus võimalik ka ratastega mudeliga maanduda. Hetkel puudub igasugune võimalus.
Isiklik arvamus muidugi, aga Kongist lennuki tellimine kallim kui Jeuroopast. Tähendab lennuk+saatekulu.
Hea piloot teeb ka kehva lennukiga korraliku etteaste.
Ma võtan kõvasti sõna, aga ega ma veel platsile tule . Lapsed väheke suuremaks ja vanemaks, siis ka aega rohkem. Ja siis ehk Pärnus võimalik ka ratastega mudeliga maanduda. Hetkel puudub igasugune võimalus.
Isiklik arvamus muidugi, aga Kongist lennuki tellimine kallim kui Jeuroopast. Tähendab lennuk+saatekulu.
Hea piloot teeb ka kehva lennukiga korraliku etteaste.
Kui rahateema väga terav on, ma soovitaks saksa eby-d vaadata, seal on vahest päris magusaid kingitusi. Enamasti ikka kasutatud masinad, kuigi palju ka selliseid, kes on lennuki kokku pannud ja siis ei oska või ei viitsi enam asjaga tegelda, või siis ühe suvega on isu üle läinud.
Näiteks ma sain F3a täiskomplektse lennuki kokkupanduna koos kõigi kulinatega (peale vastuvõtja) kõigest mootori hinnaga.
Mudeleid on seal seinast seina, väga põnevaid, ka selliseid mida Staufenbielis ja Lindingeris iial müüdud pole.
Levinud trainerite osi/tiibu on ka saada, nt calmato (sport)
Kindlasti leiaksid sealt midagi meelepärast, peab vaid mõnda aega teemal silma peal hoidma.
Samas mina ei tea küll kedagi, kes oleks alustanud kohe mingi ägeda ja kalli lennukiga. Ikka esimene on trainer...siis järgmine ja järgmine jne..... kuni lõpuks mingid eelistused hakkavad tekkima.
Enne kui traineriga ei suuda praeguse f3a kava manöövreid lennata, ei olegi nagu mõtet väga edevate lennumasinate poole piiluda.
Samas ei ole mõtet sellepärast asja katki ka jätta, et keegi on sinust varem asjaga tegelemist alustanud ja praegusel hetkel oskab natuke rohkem juba.
Õpid asja ära ja üllatad kõiki.
Koolipoisse läheb ka ju igal aastal esimesse klassi, keegi ei jäta pooleli sellepärast et kurim, enamus inimesi on juba ammu koolid lõpetanud ja on minust osavamad ja targemad ja et minu õpiku kaaned on juba kulunud.
Näiteks ma sain F3a täiskomplektse lennuki kokkupanduna koos kõigi kulinatega (peale vastuvõtja) kõigest mootori hinnaga.
Mudeleid on seal seinast seina, väga põnevaid, ka selliseid mida Staufenbielis ja Lindingeris iial müüdud pole.
Levinud trainerite osi/tiibu on ka saada, nt calmato (sport)
Kindlasti leiaksid sealt midagi meelepärast, peab vaid mõnda aega teemal silma peal hoidma.
Samas mina ei tea küll kedagi, kes oleks alustanud kohe mingi ägeda ja kalli lennukiga. Ikka esimene on trainer...siis järgmine ja järgmine jne..... kuni lõpuks mingid eelistused hakkavad tekkima.
Enne kui traineriga ei suuda praeguse f3a kava manöövreid lennata, ei olegi nagu mõtet väga edevate lennumasinate poole piiluda.
Samas ei ole mõtet sellepärast asja katki ka jätta, et keegi on sinust varem asjaga tegelemist alustanud ja praegusel hetkel oskab natuke rohkem juba.
Õpid asja ära ja üllatad kõiki.
Koolipoisse läheb ka ju igal aastal esimesse klassi, keegi ei jäta pooleli sellepärast et kurim, enamus inimesi on juba ammu koolid lõpetanud ja on minust osavamad ja targemad ja et minu õpiku kaaned on juba kulunud.
Last edited by Ropka on Mon Nov 17, 2008 11:32, edited 1 time in total.
kogun vanu vene lennukimootoreid
Hiinalinnast tellimine pole sugugi nii katastroofiliste tellimiskuludega,kui võtta kogu staff korraga.
Nad tavaliselt panevad kõik pisividinad,sh.mootor ja muud suure mudeli kasti ja maksad ainult mudeli tellimiskulu.
Suure pilotaazimudeli tellimine maksab 85$,mudel ise ca 100$ eesti rahas siis kusagil 2000.- eek.
Umbes sama raha eest võib heal juhul sada ka euroopast,aga seda heal juhul.
Sama Cap 232(1600mm tiib),millest ülevalpool rääkisin, maksab Schweighoferis 159.- eurot,hiinas aga 100.-$,lisa transa ja arvuta.
Nad tavaliselt panevad kõik pisividinad,sh.mootor ja muud suure mudeli kasti ja maksad ainult mudeli tellimiskulu.
Suure pilotaazimudeli tellimine maksab 85$,mudel ise ca 100$ eesti rahas siis kusagil 2000.- eek.
Umbes sama raha eest võib heal juhul sada ka euroopast,aga seda heal juhul.
Sama Cap 232(1600mm tiib),millest ülevalpool rääkisin, maksab Schweighoferis 159.- eurot,hiinas aga 100.-$,lisa transa ja arvuta.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Edukaks võistlemiseks on vaja palju lennata. 400-600 lendu aastas on heade vigurlennuinimeste miinimumtase.
Selleks, et lennuk mitu aastat vastu peaks ja tehniliste probleemide tõttu kiiresti mättas ei lõpetaks tuleb kindlasti 15$ servodest loobuda. 30$ Hitecid on juba rohkes kasutuses ja võimaldavad pikemalt lennata küll.
Kui lendamine juba läheb pole mõtet endasse kulutada mingeid mõttetuid reflekse halvasti lendava lennuki lennu korrigeerimisel.
Ümberõppimine on alati raskem ja jäljed jäävad ikkagi.
Lennuk peab olema hästi lendav ja tehnika seal peal töökindel.
Need kallid lennukid on lihtsalt parim, milleni on jõutud ja neid ei lasta peeneks ja nad on kasutuses palju aastaid.
Asi on põhimõtteliselt ju lihtne. Selleks, et võita Marekit tuleb muretseda tema omast veidi parem lennuk ja treenida Marekist 2 korda rohkem.
Selleks, et võita Mart63 tuleb muretseda tema omast veidi parem lennuk ja treenida Mart63-st 2 korda rohkem.
Selleks, et lennuk mitu aastat vastu peaks ja tehniliste probleemide tõttu kiiresti mättas ei lõpetaks tuleb kindlasti 15$ servodest loobuda. 30$ Hitecid on juba rohkes kasutuses ja võimaldavad pikemalt lennata küll.
Kui lendamine juba läheb pole mõtet endasse kulutada mingeid mõttetuid reflekse halvasti lendava lennuki lennu korrigeerimisel.
Ümberõppimine on alati raskem ja jäljed jäävad ikkagi.
Lennuk peab olema hästi lendav ja tehnika seal peal töökindel.
Need kallid lennukid on lihtsalt parim, milleni on jõutud ja neid ei lasta peeneks ja nad on kasutuses palju aastaid.
Asi on põhimõtteliselt ju lihtne. Selleks, et võita Marekit tuleb muretseda tema omast veidi parem lennuk ja treenida Marekist 2 korda rohkem.
Selleks, et võita Mart63 tuleb muretseda tema omast veidi parem lennuk ja treenida Mart63-st 2 korda rohkem.
Mis puudutab treenimist,siis selles olen 100% nõus,pidevalt ja igal võimalusel tuleb tuli torusse panna.
Muide 400-600 lendu eeldab ca 100 lennutundi aastas,ehk siis kõigest viis ööpäeva platsil.
Muide 400-600 lendu eeldab ca 100 lennutundi aastas,ehk siis kõigest viis ööpäeva platsil.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
- mg3a1@hot.ee
- Posts: 372
- Joined: Sun Jul 01, 2007 21:44
- Location: Pärnu
Rahateema on sama terav nagu keskmisel eestlase ikka. Aga ma pidasin silmas just seda, et see 1000 euri. See mudelism nagu iga teine asi omades "kaalu kategooriates". 1000 euriga ei saa midagi kui plaanis MM´ile minna, transpordi raha võibolla?! Aga et ehmatasin, et Eesti sisestel võistlustel peab olema ka juba midagi tõsiselt võetavat. Loomulikult kui asi ajapikku tõsiseks areneb ja piiravaks saab juba lennuk mitte oskused, siis ikka edasi ja tehnika latt kõrgemaks. Olen täheldanud, et mõnede meeste jaoks paneb hind asja paika, ise arvan et siin Eesti taseme juures ikka tahtmine ja pealehakkamine
nii on keegi kusagil varem maha öelnud.Eks ta ole - viimastel võistlustel olid mitte-F3A lennukid Marekil ja minul (Extra-d).Extra ei ole kõige sobivam F3A lendamise jaoks - sobib paremini freestyle tüüpi lendamiseks - on vähe närviline,sama jutt ka Pitts Speciali kohta,seda enam on Mareki tulemus tugev.Sport-kava lendamiseks sobib nelja kanaliga (kõrgus-, pöörde- ja kaldtüürid ning gaas)
sisepõlemismootori või elektrimootoriga lennuk. Lennuk võib olla ühe- või kahetiivaline, suur või
väike, kuid peab suutma maast startida ja olema tehniliselt heas korras, et seda turvaliselt lennutada.
Võrdsuse huvides EI ole F3A Sport klassis „täisvereliste“ 2x2m F3A mudelitega võistlemine
soovitatud.
Äkki peaks tõesti järgmisel suvel F3A lennukid Sport-kava lendamisest välja jätma,aga samas - kes ütleb kustmaalt algab "täisvereline" F3A lennuk?
Algaja väike 1,5m F3A lennuk:
Gladiator Kullo poest - 2300.-
JEN 0.57 mootor Just Engines'ist - 2000.-
7 Hiteci carbon gear servot Tower'ist - 1700.- (2 tagavaraks)
AR7000 vastuvõtja Ameerikast - 1400.- (sattus tolli küüsi)
5 Eneloop akut - 400.-
muu kulu - 500.-
__________________________________________________
Kokku: ~8300 EEKu
__________________________________________________
Saab muidugi ka odavamalt.
Gladiator Kullo poest - 2300.-
JEN 0.57 mootor Just Engines'ist - 2000.-
7 Hiteci carbon gear servot Tower'ist - 1700.- (2 tagavaraks)
AR7000 vastuvõtja Ameerikast - 1400.- (sattus tolli küüsi)
5 Eneloop akut - 400.-
muu kulu - 500.-
__________________________________________________
Kokku: ~8300 EEKu
__________________________________________________
Saab muidugi ka odavamalt.
- mg3a1@hot.ee
- Posts: 372
- Joined: Sun Jul 01, 2007 21:44
- Location: Pärnu
Seda nüüd küll-aga kas siis mingeid alaklasse pole, a´la rahvaralli??? Ma kujutan ette et praegustel juhtfiguuridel kah suht igav mõne ülatiivalisega mõõtu võtta. Aga samas, ega sõiduautoga ikka WRC´d sõitma ka ei lähe. Lihtsalt ei püsi konkurentsis. Nii kaua kui saab extraga F3A´s konkurentsi pakkuda siis vist nii kaua sõidetakse kaa!Kuno wrote:kes ütleb kustmaalt algab "täisvereline" F3A lennuk?
Võistlustel on peale I ka palju muid kohti. Võistelda saab pingeliselt ka 76. koha peale.
Kui eespoolsed 75 ära nullida mingite pidurdusreeglitega, siis I koht oleks ju labane enesepettus.
Redelil ronima tuleb ikka hakata alumisest pulgast ja peale 5 aastast visa tööd ollakse ehk juba 10 hulgas.
Eriauhindu võib ju anda parimale esmakordsele, trainerile, vahust lennukile, Extrale või kuidagi teisiti vastavalt korraldaja maitsele.
Numbrid sai valitud Eesti jaoks liiga suured aga unistada ikka võib ...
Lõppeesmärk peaks olema, et tekiks inimesed, kes väljaspool Eestit ka hakkama saaksid.
Kui eespoolsed 75 ära nullida mingite pidurdusreeglitega, siis I koht oleks ju labane enesepettus.
Redelil ronima tuleb ikka hakata alumisest pulgast ja peale 5 aastast visa tööd ollakse ehk juba 10 hulgas.
Eriauhindu võib ju anda parimale esmakordsele, trainerile, vahust lennukile, Extrale või kuidagi teisiti vastavalt korraldaja maitsele.
Numbrid sai valitud Eesti jaoks liiga suured aga unistada ikka võib ...
Lõppeesmärk peaks olema, et tekiks inimesed, kes väljaspool Eestit ka hakkama saaksid.
mg3a1, ära teiste pärast muretse Kõik on õnnelikud, kui sa võistlema jõuad - jälle üks mees õigel teel! Aga lõppkokkuvõttes teed ju seda ikkagi enda jaoks. Kui niisama lennukiga taevas tiirutamisest kopp ees, siis on teada mida teha! Täpselt seetõttu saigi 2.5 aastat tagasi suvel lennutamisplatsil korduvalt arutatud, et peaks F3A algajate kava lennutama hakkama.
Lauri Laidna - www.pistik.com
- mg3a1@hot.ee
- Posts: 372
- Joined: Sun Jul 01, 2007 21:44
- Location: Pärnu
hmm, huvitav arutelu. 2009 a on F3A ametlikult Eestikate kavas ja seega iga punkt mida kogud on ajalugu. Mina soovitan simulaatoril kõvasti trenni teha ja võimalusel jõuluvana moosida uue lennukikere soetamisel ning kevadel siis võistlema hakata. Aega on kõvasti. 5 aastage meistriks on ilmne liialdus minu arvates. Olen täiesti kindel, et aastaga võib noor inimene omandada vabalt Eesti tipu oskused. Siin muud suurt kunsti polegi kui refleksid paika saada, et lennuk oleks igas asendis ja iga nurga alt vabalt juhitav, siis paar võistlust ja oledki kõva käpp. Tahtejõudu peab lihtsalt olema!
Palju tahad, vähe saad! Vähe tahad, ei saa midagi!
Usun, et teema esimene kirjutis on siiski sellistes tabelites ülespoole ronimisest (EM 2008) ja siin oleks 5 aastaga 10 hulka vist päris hea tulemus.
http://www.f3a.fi/photos/f3a-em-kisat-2 ... ults1.jpg/
Meie naabrite tulemused:
http://www.f3a.fi/reportage/f3a-em-kisa ... -tulokset/
Tänu Sport klassile on Eestil ka vaheaste päris algusest sellistesse tabelitesse jõudmiseks.
Usun, et teema esimene kirjutis on siiski sellistes tabelites ülespoole ronimisest (EM 2008) ja siin oleks 5 aastaga 10 hulka vist päris hea tulemus.
http://www.f3a.fi/photos/f3a-em-kisat-2 ... ults1.jpg/
Meie naabrite tulemused:
http://www.f3a.fi/reportage/f3a-em-kisa ... -tulokset/
Tänu Sport klassile on Eestil ka vaheaste päris algusest sellistesse tabelitesse jõudmiseks.
Kuulge, aga ehk on see lendamise värk ka lihtsalt põnev hobi mis kamba normaalseid inimesi kokku toob - just for fun - algatuseks kasvõi.
Mõned algajd pole enam eriti noored mehed !!
Kes Suudavad teha,need teevad !
Kes teha ei suuda nee Õpetavad !
Mõned algajd pole enam eriti noored mehed !!
Kes Suudavad teha,need teevad !
Kes teha ei suuda nee Õpetavad !
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
Ilusad pildid F3A paljukordsete meistrite eelmise aasta töödest:
http://www.oxai-rc.com/main/Detail.aspx?ID=50&DID=224
Valides rippmenüüst Aircraft ja sealt lennuki leiame ka andmed servodest, mida kasutatakse ning muid tehnilisi näitajaid.
Usun, et lahtiste silmadega inimene võib sealt palju õppida!
http://www.oxai-rc.com/main/Detail.aspx?ID=50&DID=224
Valides rippmenüüst Aircraft ja sealt lennuki leiame ka andmed servodest, mida kasutatakse ning muid tehnilisi näitajaid.
Usun, et lahtiste silmadega inimene võib sealt palju õppida!
Minumeelest tasub ise ehitada siis, kui suudad PAREMA mudeli ehitada kui 400€ eest osta saab. Arvesta, et ise ehitades läheb ta ka enamvähem sama palju maksma. Kõige odavam mingi mootoriga komplekt osta. Sellisel juhul on kindlasti ise ehitades + mootor eraldi ostes kokku kallim!
Ise ehitades pead ju endiselt ostma igasugu kangid, trossid, hinged, kattekiled, poldid, mutrid vardad, talad, balsa, vineer, rattad jms. Kui sul neid just käepärast kõiki pole, siis tasuta neid ju ei saa.
Viljandis oli näha, milliseid lennukeid ja kuidas tasub ise ehitada. Soomes üks puussepp ehitas ise. Kui õigesti mäletan, siis suurusjärgus 10 mudelit ja müüs need nö toorikutena maha. Igaüks siis kattis ja värvis ja nikerdas lõpuni ise.
2x2m või sinna kanti mudeli puhul on kaal SUUR probleem. 2x2m mudel 5kg sisse mahtuma saada ei ole lihtne. Seetõttu on kallid mudelid kevlar+süsinik kärjest, odavamad mudelid veidi nõrgemad, kuid ka kärjega. Võibolla saab ise ehitades balsast tavapäraste meetoditega ka 5kg sisse mudeli (lennukaal), kuid siis ei ole ta piisavalt tugev jne.
... mõtlesin lihtaslt oma 2-senti väärt mõtte välja öelda
Ise ehitades pead ju endiselt ostma igasugu kangid, trossid, hinged, kattekiled, poldid, mutrid vardad, talad, balsa, vineer, rattad jms. Kui sul neid just käepärast kõiki pole, siis tasuta neid ju ei saa.
Viljandis oli näha, milliseid lennukeid ja kuidas tasub ise ehitada. Soomes üks puussepp ehitas ise. Kui õigesti mäletan, siis suurusjärgus 10 mudelit ja müüs need nö toorikutena maha. Igaüks siis kattis ja värvis ja nikerdas lõpuni ise.
2x2m või sinna kanti mudeli puhul on kaal SUUR probleem. 2x2m mudel 5kg sisse mahtuma saada ei ole lihtne. Seetõttu on kallid mudelid kevlar+süsinik kärjest, odavamad mudelid veidi nõrgemad, kuid ka kärjega. Võibolla saab ise ehitades balsast tavapäraste meetoditega ka 5kg sisse mudeli (lennukaal), kuid siis ei ole ta piisavalt tugev jne.
... mõtlesin lihtaslt oma 2-senti väärt mõtte välja öelda
Lauri Laidna - www.pistik.com