Plaaneritevõistlus Riidaja 24.-25. mai 2008

Teavita toimuvatest võistlustest ja kokkusaamistest ning treeningutest.

Moderators: Marek, mart63

Post Reply
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Plaaneritevõistlus Riidaja 24.-25. mai 2008

Post by [J] »

User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Pühapäeva hommikul tulen vaatama.
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
User avatar
Ervin2
Posts: 1787
Joined: Thu Mar 23, 2006 23:24
Location: tallinn & harjumaa
Contact:

Post by Ervin2 »

Tervis vedas alt.
Kuidas oli,fotod,tulemused?
Harjumaa-Tallinn-Harjumaa
Spectrum DX9 2,4G
FOX EPO Glider 2,3M
DISCUS CS 2,6M
PROXIMA II 2,8M
CONDOR 2,5M
VOLARE 230
ELIPSOID EVO 280
Hot Pepper 3D
Durafly™ HyperBipe 900mm EPO
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
mart63
Posts: 2508
Joined: Mon Jul 24, 2006 16:44
Location: Tallinn,Mustamäe

Post by mart63 »

Ervin2 wrote:Tervis vedas alt.
Kuidas oli,fotod,tulemused?
:P
arne
Posts: 467
Joined: Thu Aug 11, 2005 23:07
Location: Tallinn
Contact:

Post by arne »

Kes kohal oli, palun kirjutage, mis Aleksandri Supraga juhtus. Tiib nägi välja nagu oleks see auto alla jäänud?

Arne
prederik
Posts: 159
Joined: Thu Aug 31, 2006 13:14
Location: Tartu
Contact:

Post by prederik »

Supra oli vist see, millel stardis saba ära tuli. Mingil hetkel pärast starti nägin, kuidas üks kiil ja stabikas laperdades allapoole heljusid. Kes selle lennuki aega võttis, räägib vast täpsemalt.

Ja ilma stabikata punane oli vist see, mis ühel vaheajal proovilendu tehes vähemalt 10 sekundiks flatterisse läks. Küll oleks hea õppevideo saanud...
User avatar
tulnuk
Posts: 539
Joined: Mon Aug 01, 2005 1:33
Location: tartu

Post by tulnuk »

Võin mööda panna aga minumeelest põrkas supra kellegi teisega kokku. Ise samuti antud olukorda ei näinud.
Leeduka (Algimantas vist) Pike Perfecti flatter oli tõesti halvas mõttes heaks näiteks. Kogu olukord kestis kaua ja lennuki käitumine oli väga imelik. Töötama jäi vaid 1 klapiservo.

Ega enda õnnetus oli kah üpris nõmeda põhjusega, servo õlg hakkas servo peal üle libisema, mistõttu läks kõrgustüüri nullpunkt paigast.
arne
Posts: 467
Joined: Thu Aug 11, 2005 23:07
Location: Tallinn
Contact:

Post by arne »

Mis sul siis juhtus? Lennuk läks katki või said kuidagi maha? Nakotne's tundus olevat pilte kolmest katkisest lennukist - Aleksander, leedukas oma rippuva servoga ja siis veel üks leedukas kelle stabilisaator katki oli.

Aegu vaadates tundus, et ilm oli väga karm? Ilmateade lubas ~10m/s tuult - oli ka niipalju või?

Arne
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Aegu vaadates tundus...
Kas tulemused on ka kusagil avalikkusele olemas? Mina ei suutnud leida.
arne
Posts: 467
Joined: Thu Aug 11, 2005 23:07
Location: Tallinn
Contact:

Post by arne »

Jaak Tammemägi saatis just mudellend@googlegroups.com listi.

http://groups.google.com/group/mudellend

Sinna võid liikmeks kah subskribeeruda - kirju pole just koormavalt palju.

Arne
User avatar
tulnuk
Posts: 539
Joined: Mon Aug 01, 2005 1:33
Location: tartu

Post by tulnuk »

Tuult oli niipalju, et pidevalt oli kergelt jahe ja alles õhtul märkasin, et päikeseprillid näkku päevitasin. :)
Kuskil 10m/s oli kohati kindlasti, tuul oli külm ja mulli leidmine oli vähemalt esimeses 4-5 tuuris väga keeruline, liinid purunesid kah ikka paljudel.

Minu õnnetus oli ehk paljuski liigsest hasardist ja tähelepanematusest tulenev. Ükshetk märkasin, et stapp on liiga negatiivne, ajasin saatjast nullpunkti taas paika, kuid juba järgmises stardis oli nullpunkt rängalt positiivne -> tulin vintsi otsast kohe algul surmasõlmega lahti ja jäin kuidagi laperdades siiski õhku.

Mudel oli ikkagi piisavalt mitte-juhitav, et tulin alla ülesküntud põllu serva ca 300m allatuult, kõrvaots natuke puru, keres pikkupidi praod ja kiil kergelt katki.
Pean tunnistama, et servo õla ülelibisemist ei oleks osanud oodata, hiljem mudelit lahti võttes otsisin viga ikka päris kaua ja täiesti valest mudeli otsast.
arne
Posts: 467
Joined: Thu Aug 11, 2005 23:07
Location: Tallinn
Contact:

Post by arne »

Njaa. Põnev. Mis servo oli? Ja mis olekus/ajalooga?

Ma ei kujuta ausalt öeldes ette mis valemiga saaks servo õla libisema - tavaliselt lähevad ikka hammasrattad või murdub õlge ise lahti. Tehase praak või vale (mitte-originaal) õlg?

Arne
User avatar
tulnuk
Posts: 539
Joined: Mon Aug 01, 2005 1:33
Location: tartu

Post by tulnuk »

Servoks on Hitec 225MG, lennanud samal kere peal ühe väga lühikese hooaja 2M tiivaga, seega suht uus. Võtsin ka laiali, rattad tundusid kõik täiesti terved olevat.

Õlg ei olnud originaal jah, selles arvatavasti ka viga.
Post Reply