Klaasriidest/vaigust lennukikere
Klaasriidest/vaigust lennukikere
Millaski suve alguses tuli vaim peale, et katsetaks klaasfiiber lennukikere tegemist. Ostsin siis kokku vajaminevad asjad ja asusin nikerdama.
Esmalt mudeli tegemine, siis vorm ja edasi vormi parandamine ning mitmed "tõmmised" vormist.
Ohhh.... odavam olnuks osta lennuk poest. Kuid ega kalamees ka ei mõtle spinningut ostes kala kilohinnale külmletis. Niisiis kord ei tahtnud lennuk vormist välja tulla, kord tuli kere liiga raske, kord jäi värv vormi kinni, kord ei jäänud värv kere külge kinni.... Katsetatud sai palju ja ehk sai natukene targemaks. Kaks keretoorikut jäi üle ka.
Kuid tulemus sai midagi sellist:
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=P8200118
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=P8200119
Midagi F3A võimekusega mänguasja sarnast. Tiivaulatus 95cm, kere pikkus ka umbes sama. Lennukaal 750g ( pinnakoormus 45 g/dm2 ). Sümmeetriline tiivaprofiil.
Esialgu oli lennukaal üle 800g - siis lendas ainult mootori jõul ja esimeste maandumistega lõhkusin propellereid. Peale väikest nuputamist ja kogu tehnika sokutamist kere etteotsa, sai ballast tina välja visatud ( raskuskeskme jaoks oli ennem tarvilik ). Lisaks veel klapitav propeller ( igaks juhuks ). Lennuk hakkas ka paremini lendama. Lisaks annab mootor piisava jõu, et püstloodis otse üles lennata.
Peaaegu rahul, kui veel saaks kuidagi raadiohäiretest lahti. Kuna lennuk on kiire ja väike, siis iga häire ( või kuidas selle raadiohäire peenem nimi oligi - glitch ) mõjutab lendu päris kenasti ja paneb lennuoskused vägagi proovile. Nüüd saab siis ka väheke F3A kava nuusutama hakata ( kui ainult ilma ja aega oleks ).
Kui kellelgi on midagi head ja lihtsat pakkuda häirete vastu, siia palun. Vastuvõtja on mootorist, regulaatorist ja akust eemal. Antenn peagu täies ulatuses kerest väljas ( loomulikult õige pikkusega ). Tõsi jah, vastuvõtja on kahe servo vahel ( peaks vist nendest ka natukene eemale panema ). Ilmselt ei aitaks. Regulaatori kaabli küljes on ferriitrõngas. Plaan on teha PIC'ide baasil väikesed fail/safe moodulid koos LED indikaatoritega servode vahele. Et kui peale lendu LED vilgub, on fail/safe lennu ajal rakendunud ( juhul, kui fail/safe lennukit ise maha ei too ja on pärast mida vaadata ).
Et selline lennuk siis. Päris algajale ei soovitaks. Muidu lendab lahedalt. Ühe akutäiega ca 10+ minutit.
Tarmo
Esmalt mudeli tegemine, siis vorm ja edasi vormi parandamine ning mitmed "tõmmised" vormist.
Ohhh.... odavam olnuks osta lennuk poest. Kuid ega kalamees ka ei mõtle spinningut ostes kala kilohinnale külmletis. Niisiis kord ei tahtnud lennuk vormist välja tulla, kord tuli kere liiga raske, kord jäi värv vormi kinni, kord ei jäänud värv kere külge kinni.... Katsetatud sai palju ja ehk sai natukene targemaks. Kaks keretoorikut jäi üle ka.
Kuid tulemus sai midagi sellist:
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=P8200118
http://gallery.pistik.com/view_photo.ph ... d=P8200119
Midagi F3A võimekusega mänguasja sarnast. Tiivaulatus 95cm, kere pikkus ka umbes sama. Lennukaal 750g ( pinnakoormus 45 g/dm2 ). Sümmeetriline tiivaprofiil.
Esialgu oli lennukaal üle 800g - siis lendas ainult mootori jõul ja esimeste maandumistega lõhkusin propellereid. Peale väikest nuputamist ja kogu tehnika sokutamist kere etteotsa, sai ballast tina välja visatud ( raskuskeskme jaoks oli ennem tarvilik ). Lisaks veel klapitav propeller ( igaks juhuks ). Lennuk hakkas ka paremini lendama. Lisaks annab mootor piisava jõu, et püstloodis otse üles lennata.
Peaaegu rahul, kui veel saaks kuidagi raadiohäiretest lahti. Kuna lennuk on kiire ja väike, siis iga häire ( või kuidas selle raadiohäire peenem nimi oligi - glitch ) mõjutab lendu päris kenasti ja paneb lennuoskused vägagi proovile. Nüüd saab siis ka väheke F3A kava nuusutama hakata ( kui ainult ilma ja aega oleks ).
Kui kellelgi on midagi head ja lihtsat pakkuda häirete vastu, siia palun. Vastuvõtja on mootorist, regulaatorist ja akust eemal. Antenn peagu täies ulatuses kerest väljas ( loomulikult õige pikkusega ). Tõsi jah, vastuvõtja on kahe servo vahel ( peaks vist nendest ka natukene eemale panema ). Ilmselt ei aitaks. Regulaatori kaabli küljes on ferriitrõngas. Plaan on teha PIC'ide baasil väikesed fail/safe moodulid koos LED indikaatoritega servode vahele. Et kui peale lendu LED vilgub, on fail/safe lennu ajal rakendunud ( juhul, kui fail/safe lennukit ise maha ei too ja on pärast mida vaadata ).
Et selline lennuk siis. Päris algajale ei soovitaks. Muidu lendab lahedalt. Ühe akutäiega ca 10+ minutit.
Tarmo
Last edited by tarmotaja on Thu Aug 21, 2008 13:37, edited 1 time in total.
kas sul regulaator on jahutusradikaga?
kas äkki kannataks regu tinapaberiga varjestada, tugevad voolud ja kiiresti lülitavad jõutransid teevad oma töö igasuguse kiirguse tekitamiseks
mul "mootoriga" lennukil on vastuvõtja kahe servo vahel ka olnud ja antennikaabel üle ja ümber teiste juhtmete, raadiohäiret sellest pole küll tekkinud... et siis tasuks seda võimast generaatorit väheke edasi uurida
kas äkki kannataks regu tinapaberiga varjestada, tugevad voolud ja kiiresti lülitavad jõutransid teevad oma töö igasuguse kiirguse tekitamiseks
mul "mootoriga" lennukil on vastuvõtja kahe servo vahel ka olnud ja antennikaabel üle ja ümber teiste juhtmete, raadiohäiret sellest pole küll tekkinud... et siis tasuks seda võimast generaatorit väheke edasi uurida
kogun vanu vene lennukimootoreid
Erinevatel kiirustel käitub lennuk täiesti suurepäraselt. Kuigi nüüd mõtlen, et oleks võinud söeroovituse ka tiivatala ( balsa ) peale panna. Oleks kuidagi julgem katsetada trikke täiskiirusel. Samas on üks tiivapool vaid 45 cm pikk ja otsast kitsenev. Ehk ei juhtu midagi. Lausa piinlik, et see lennuk lendab kiiremini kui mistahes impeller minu lennukipargist.
Lennuki maandumiskiirus on ... selline normaalne. Flapid peale ja pole häda midagi. Täitsa talutav maanduda ilma ratasteta rohu sisse. Tänu klapitavale propellerile ei pea ka maandumisel propelleri asendit jälgima. Isegi külili lendu teeb. Kuid miskipärast vaid ühel küljel. Kas siis tõukur ei suuda tüüri piisavalt lükata ( kui tõukur tõmbab tüüri, siis on asi OK ) või siis asi on piloodis ( ilmselt piloodis ).
Kuid lennuk tahab natukene harjumist. Eriti, kui glitch'id ründavad. Peabki õppima natukene kõrgemal lendamist ( siiani olen miskipärast tahtnud ikka maa lähedal lennata ).
Leidsin kodust ka ühe pindmontaaziga 12 seeria PIC'i. Peaks selle fail /safe valmis nikerdama ja vaatama, kas midagi muutub ( esialgu mootorile - kõige ohutum kanal ).
Tarmo
Lennuki maandumiskiirus on ... selline normaalne. Flapid peale ja pole häda midagi. Täitsa talutav maanduda ilma ratasteta rohu sisse. Tänu klapitavale propellerile ei pea ka maandumisel propelleri asendit jälgima. Isegi külili lendu teeb. Kuid miskipärast vaid ühel küljel. Kas siis tõukur ei suuda tüüri piisavalt lükata ( kui tõukur tõmbab tüüri, siis on asi OK ) või siis asi on piloodis ( ilmselt piloodis ).
Kuid lennuk tahab natukene harjumist. Eriti, kui glitch'id ründavad. Peabki õppima natukene kõrgemal lendamist ( siiani olen miskipärast tahtnud ikka maa lähedal lennata ).
Leidsin kodust ka ühe pindmontaaziga 12 seeria PIC'i. Peaks selle fail /safe valmis nikerdama ja vaatama, kas midagi muutub ( esialgu mootorile - kõige ohutum kanal ).
Tarmo
Sellel lennukil on tiivad kere küljes kinni. Läbi kere on aetud kaks alumiiniumtoru, mis ulatuvad kummagi tiiva sisse ca 10 cm. Selle lahenduse tegin maha ühe lennuki sabakonstruktsioonilt. Niimoodi sain tiivad ilusti kinni ja see muutis ka kere keskelt jäigemaks. Tiibadel kasutasin S8035 profiili. See on peaaegu sama, mis NACA0014. Tänu paksule profiilile on tiib ka tugev. Miks just see profiil ... lihtsalt vaatsin ja võrdlesin erinevaid. Sellel profiilil oli kasutusalaks märgitud RC aerobatic. Nii ta siis sai valitud. Tiib on balsast ja ainult 6 ribiga. Eestpoolt tala on kaetud 1 mm paksuse balsaga - tüüpiline balsatiib.
Tüüre liigutavad 2 Robbe 10g servot - eleronid ja 2 GWS 10g servot ( Naro Max/BB ) - kõrgus- ja pöördetüür. Võinuks olla parem valik. Kuid need servod olid kodus olemas. Natukene aeglased servod. Samas jälle õnnestunud valik seni kui glitchidest lahti saan ( ehk annab häiretele leevendust see, et panin antennitraadi piki lennuki kere põhja jooksma ).
Veosüsteem koosneb TURNIGY 40A regulaatorist ja TURNIGY mootorist TR35-30C-1100. Majapidamises oli ka 30A regu, kuid Turnigy lubab kuni 3A voolu servodele. Lisaks veel 1800mAh 3S1P LiPo aku lubatud koormusega kuni 20C. Propeller on AeroNaut klapitav propeller CamCarbon mõõduga 10x6. Ehk täisti piisav... Viimane lend oli selles setupis ca 18,5 minutit.
Tarmo
Tüüre liigutavad 2 Robbe 10g servot - eleronid ja 2 GWS 10g servot ( Naro Max/BB ) - kõrgus- ja pöördetüür. Võinuks olla parem valik. Kuid need servod olid kodus olemas. Natukene aeglased servod. Samas jälle õnnestunud valik seni kui glitchidest lahti saan ( ehk annab häiretele leevendust see, et panin antennitraadi piki lennuki kere põhja jooksma ).
Veosüsteem koosneb TURNIGY 40A regulaatorist ja TURNIGY mootorist TR35-30C-1100. Majapidamises oli ka 30A regu, kuid Turnigy lubab kuni 3A voolu servodele. Lisaks veel 1800mAh 3S1P LiPo aku lubatud koormusega kuni 20C. Propeller on AeroNaut klapitav propeller CamCarbon mõõduga 10x6. Ehk täisti piisav... Viimane lend oli selles setupis ca 18,5 minutit.
Tarmo
Tänud Tarmole suurepärase kere eest. Minu senine progress:
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... me=album87
Minu oma tuleb sisepõlekas; 2.5cc mootoriga.
Edit: Uued pildid!
http://gallery.pistik.com/view_album.ph ... me=album87
Minu oma tuleb sisepõlekas; 2.5cc mootoriga.
Edit: Uued pildid!
mart63 wrote:Mis maksta võiks?
neid iga hinnaga aga näiteks
oleneb kelle toode olen ise kohanud 54.-
http://ladu24.ee/et/tarvikud/20,111,0,1/40311
53457079
Ridali lennuklubi.
Ridali lennuklubi.
Ostsin kullost simpropi kiirpahtlit, päris peeneteraline,hästi lihvitav ning kiriesti kuivav, poole tunniga sai hakata lihvima.
http://www.simprop.de/Seiten/Modellbau/ ... LWEISS.htm
http://www.simprop.de/Seiten/Modellbau/ ... LWEISS.htm
Mu lennuk lendas, aga oli tohutult uimane sest pidin lisama raskust ette miski 100g + lennuk tuli värvi pärast suht raske kokku, lennuk lendas @ 1200g ja 65g/dm2. 2.5cc mootor ja 100cc paak.
Sedasi lennata oleks suht mõttetu, vigureid peaaegu ei saanudki teha.
Saagisin nina maha ja panin ette 6.5cc kyosho mootori. Lennukaal 1400g ja pinnakoormatus 80g/dm (meetrisel lennukil). Paak 180cc.
Video (kiirel möödalennukatsel lendas magnetitega kinni olnud kabiin minema): http://www.youtube.com/watch?v=Y_18Wx8wR5c
Muus osas on lennuk super, lendab kui midagi palju suuremat, eridi dual rate peal, jõudu on roppumoodi, alla poole gaasiga teeb vabalt 100m surmasõlmi.
Sedasi lennata oleks suht mõttetu, vigureid peaaegu ei saanudki teha.
Saagisin nina maha ja panin ette 6.5cc kyosho mootori. Lennukaal 1400g ja pinnakoormatus 80g/dm (meetrisel lennukil). Paak 180cc.
Video (kiirel möödalennukatsel lendas magnetitega kinni olnud kabiin minema): http://www.youtube.com/watch?v=Y_18Wx8wR5c
Muus osas on lennuk super, lendab kui midagi palju suuremat, eridi dual rate peal, jõudu on roppumoodi, alla poole gaasiga teeb vabalt 100m surmasõlmi.
Ma hoiaks su asemel niikaua suu kinni selle koha pealt, kuni ise suudad sellise lennukiga maanduda samades tingimustes paremini. See oli hädamaandumine ning lisaks tegu oli esmalennuga, ei tunnetanud lennuki aeglast lendamist absoluutselt. Kellelegi eeskujuks olemine polnud eesmärgiks. Lennuk on terve, see on kõige tähtsam.
PS. Lisasin kere alla plaadi, et laiali hajutada telikult tulevaid jõude, enne oli lihtsalt kere sees klots mis koos kere põhjaga igatpidi väändus. See plaat tegi asja palju paremaks.
PS. Lisasin kere alla plaadi, et laiali hajutada telikult tulevaid jõude, enne oli lihtsalt kere sees klots mis koos kere põhjaga igatpidi väändus. See plaat tegi asja palju paremaks.
Last edited by mart63 on Sat Sep 06, 2008 19:39, edited 1 time in total.