TU-154 maandus ...õnnelikult

Huvitavat pildi- ja videomaterjali mudelismi teemadel
Post Reply
User avatar
felch
Posts: 1462
Joined: Wed Apr 22, 2009 16:48
Location: Tallinn, Nõmme
Contact:

TU-154 maandus ...õnnelikult

Post by felch »

http://www.delfi.ee/news/paevauudised/v ... d=33031255

Ma ei teadnudki, et neid linde saab ka ilma elektrita juhtida (hüdraulika, ok aga kuidas rõhku ülal hoitakse?)
Airbus oleks vist samas olukorras kutu olnud...
Pole midagi paremat halvast ilmast !
User avatar
andrias
Posts: 171
Joined: Mon Sep 03, 2007 11:33
Location: Tartu

Post by andrias »

Väheusutav, et päris ilma elektriolemasoluta on võimalik siukest asja õhus hoida. Hävitajatel käib nt mootorite seiskumise korral voolu tootmine nn. tuulegeneraatori abil, mida käitab lennuki suhtes vastuliikuv õhuvool. Väike generaator tootis ikka üllatavalt palju voolu 3...5kW kanti. Kindlasti on teiste lennumasinate sellise elementaarse rikke abinõuks väljamõeldud midagi tõhusat. Aga sellise risu edukas maandamine sellises seisus on küll märkimisväärne. Tubli pilooditöö :)
targutamise maailmameister e. Annaks jumal häda, küll abi ikka saab.
Trainer Mex-S. Tigre 45
Kanal 70
ussimuna
Posts: 916
Joined: Thu Feb 14, 2008 19:24
Location: Elva
Contact:

Re: TU-154 maandus ...õnnelikult

Post by ussimuna »

hüdraulika, ok aga kuidas rõhku ülal hoitakse?
... kaks meest pumba juurde .... Teliku on nad ka ju kuidagi välja ajanud.
User avatar
titan
Posts: 981
Joined: Fri May 15, 2009 17:10
Contact:

Post by titan »

Endiste nõukogude inimeste karastus annab tunda,hakkama pead saama igas olukorras. :D
Aga et nad selle asfaldijupi sealt taigast üles leidsid :roll: on ise ime juba. Või on ohuolukorraks neil selliste mahajäätud lennuväljade nimekiri koos asukohtadega, mis jäävad nende lennukoridori alla :lol:
... kaks meest pumba juurde .... Teliku on nad ka ju kuidagi välja ajanud.
Ega ta päris elektrita ikka olla ei saanud jah! Muidu oleks tellisena alla sadanud.
Raptor X50/Airwolf/Mi-24 Hint/Agusta 109/AH-1 Cobra/T-28 Trojan
don`t fly faste then yours angel can fly!
User avatar
ak
Posts: 552
Joined: Fri Jul 20, 2007 17:16
Location: Tallinn
Contact:

Post by ak »

Hei,

wikipedia artikkel õnnetuse kohta:

http://en.wikipedia.org/wiki/Alrosa_Mir ... Flight_514

AK
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Lendurid, kes sealkandis lendavad, räägivad, et siberi metsad on täis allakukkunud lennukeid. Teid seal pole ja kuhu kukub, sinna rusud jäävad.
User avatar
felch
Posts: 1462
Joined: Wed Apr 22, 2009 16:48
Location: Tallinn, Nõmme
Contact:

Post by felch »

"Nevertheless, there are reports the airline is planning eventually to return the plane into operation."

Et siis sama vanaraud tõuseb uuesti õhku !?
Pole midagi paremat halvast ilmast !
User avatar
rallikas
Posts: 430
Joined: Wed Feb 28, 2007 21:11

Post by rallikas »

"After evacuating the aircraft and whilst awaiting rescue, some of the passengers searched for mushrooms, a popular pastime in Russia"

:lol:
andi
Posts: 140
Joined: Mon Aug 23, 2010 23:18
Location: Harjumaa, Järvamaa

Post by andi »

andrias wrote:Väheusutav, et päris ilma elektriolemasoluta on võimalik siukest asja õhus hoida.
---
Kindlasti on teiste lennumasinate sellise elementaarse rikke abinõuks väljamõeldud midagi tõhusat. Aga sellise risu edukas maandamine sellises seisus on küll märkimisväärne. Tubli pilooditöö :)
Tasub ehk tähele panna, et meie B-737 on veel üks viimastest lennukitest, kus elektroonika on dubleeritud mehhaanikaga ehk trossidega juhisest liikuvate pindadeni. On võimalik maandada ka juhul, kui rott kaabli läbi närib.

Moodsamad lainerid on kahjuks põhimõttel, et elektroonikat dubleerib elektroonika. Eks muidugi 747 jaoks oleks vaja ka Kalevipoega juhist hoidma, kui seal midagi mehhaaniliselt liiguks.
Raadiod: 35MHz kanal 61 ja 63
2,4GHz DSM2/DSMX
Post Reply