Blade mCX vs mCX2

Uued ja juba vastuse leidnud küsimused algajatele
Post Reply
andi
Posts: 140
Joined: Mon Aug 23, 2010 23:18
Location: Harjumaa, Järvamaa

Blade mCX vs mCX2

Post by andi »

Paljudel fooumlastel on mCX olemas, mõnel ehk mCX2 ka.

Mis on olulisemad erinevused peale (lõpp)kiiruse? Kuidas on konstruktsiooni kvaliteediga lood?

Ja veel: paistab, et mõlemal on BNF ja ARF vahe samasuguses 4ch saatja, aga Fasthobbies poes hinnavahe ühel 10, teisel 30 €-d. Seda oskab ehk Jazz rohkem kommenteerida :)
Raadiod: 35MHz kanal 61 ja 63
2,4GHz DSM2/DSMX
User avatar
Ufonaut22
Posts: 310
Joined: Mon Aug 27, 2007 18:44

Post by Ufonaut22 »

Ise olin sama küsimuse ees mingi aeg tagasi, aga valisin mcx-i kuna meeldis välimuselt rohkem ja hind ka väheke ilusam. MCX2-el pidid võimsamad mootorid olema ja seepärast tõuseb arvatavasti maast vähe kiiremini üles. Lisaks on täielik kere koos vilkuvate led-idega, swashplatel võimalus linke ringi tõsta ja kopterit kiiremaks seadistada. Muidu põhimõtteliselt sama nagu mcx ikka. Vähemalt mcx on küll ülimalt vastupidav ja kõiki detaile on väga lihtne kopteril vahetada, kui peaks vaja olema. Ühtäkki tahtsin ka, et mcx natukene kiiremini edasi liiguks ja sai siis enda mcx-ile ka mcx2 sisemine varras koos stabikaga tellitud. Liksaks vahetasin ka swashplate ära ja nüüd liigub hulka kiiremini edasi. Muidugi nüüd juba palju lennatud ja võiks veel kiirem olla.
Lende olen teinud juba sadu ja ära olen lõhkuda suutnud ainult sisemise varda otsa. See oli puhtalt oma viga, kuna panin puldi käest, et kopterit maast võtta, kuid sai gaasi kangi riivatud ja kopter lendas täie hooga riiulisse. Muud ei juhtunud, aga varda otsa murdis ära. Minu arvates on üheks põhjuseks miks varras ka habras on see, et ülemine kruvi läheb ühest kinnitus aasast vabalt läbi ja kinnitub teise aasa külge. Ühesõnaga kogu jõud rakendub ühele aasale, kui kopter alla kukub. Endal murdus ka just see pool ära, kust kruvi lihtsalt läbi läheb. Ise panin stabika otsale väikese plastikust seibi vahele ja nüüd tundub ülemine otsa palju toekam olema. Muide mcx2 jupid on vähe odavamad, kui mcx-i omad. Lisaks paistab, et mcx2 kere on üleni värvitud, aga mcx-il on peal kleebised, mis üsna ruttu ära kuluvad kui neid näpuga katsuda. See muidugi savi ja saab oma kleepsu tuuningut teha, nagu ka mina tegin :D
User avatar
JazZ
Posts: 882
Joined: Sun May 06, 2007 10:41
Location: Pärnu
Contact:

Post by JazZ »

Ma siis kommenteerin ainult hinnavahet ja jätan muu kopteri omanike kommenteerida. FH hinnad on täpselt HH soovituslikud hinnad EU's. Samasugune hinna suhe on ka hulgihindadel, ma tõesti ei tea miks see nii on. Võibolla on asi selles et mCX RTF hinda langetati rohkem kui mCX BNF hinda. mCX hindasid langetati eelmine aasta kui mCX2 tuli, enne seda oli RTF ja BNF versiooni hinnavahe suht sama mis praegu mCX2 puhul.
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Pärnu mudelipood - Lao tn 10-5, Pärnus
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu
User avatar
prosper
Posts: 1621
Joined: Mon May 11, 2009 18:22
Location: Hiiumaa
Contact:

Post by prosper »

Ma ostsin mCX2 sama hinna eest mis mcX-i kuna olin vist esimene kui nad Eestisse tulid. Pärast seda kunagi jah korrigeeriti hindu. Miks just mCX2? Sellepärast et lastele need vilkuvad tuled meeldivad ja kere nagu päris kopteril. Kui lasteaias lendamas käin siis lastel silmad säravad nagu need LED tuledki :) . Aga kiirem on ta jah . Kuid modida saab ka mcx-i nagu ufonaut tegi. Ja harjutage ikka hoolega sest augustis olete oodatud nende minikatega ka Hiiumaale. Auhinnad on seda väärt ja seltskond ka. Võistlus tuleb. :)
andi
Posts: 140
Joined: Mon Aug 23, 2010 23:18
Location: Harjumaa, Järvamaa

Post by andi »

Nüüdseks on olemas mCX S300 versioon. Kahjuks suutsin esimese päeva lõpuks saba ära murda. Kuidagi nigelalt riivas seina ja kolinal tuli tagurpidi vastu põrandat. Ei taha eelmisele omanikule midagi ette heita, aga ootamatult kerge oli see murdumine küll. Liimimine ei aidanud, lennates oli juba paari minutiga samast kohast lahti. Uus plaan selle parandamiseks tekkis täna. Originaalvälimuse taastamise huvides teen selle ehk ära ka edaspidi :)

Sama saba niikuinii ei saa, seega ostsin mCX2 lisavarustuses oleva süsinikfiibrist saba, millel ka reguleeritav kaaluviht. Lootsin, et õnnestub saada kopter ettepoole kiiremini lendama, aga ei midagi. Kaalukeskme kõige eesmises asendis sai ehk õige pisut trimmi tagasi võtta, mis oli peaaegu lõpuni ette regullitud. Võtsin paarigrammise kaalu hoopis ära, tulemuseks veel pisut rohkem edaspidi liikumist aga samas hirmus vibra.

Eriti just ülemiste labade aeglase liikumise juures on näha, et kas võll on kõver või tasakaalusus paigast ära. Pöördeid tõstes asi stabiliseerub ja otseselt ei häiri, ehkki on lennates nähtav. Kas kellegil on veel sarnast probleemi olnud? Kas tasuks võll ära vahetada?
Raadiod: 35MHz kanal 61 ja 63
2,4GHz DSM2/DSMX
User avatar
Ufonaut22
Posts: 310
Joined: Mon Aug 27, 2007 18:44

Post by Ufonaut22 »

Originaal saba saad vast tellida Jazzi käes, võta ühendust.
See vibra aeglaste pöörete juures on isegi minu mcx-il ja videoteski näinud, et päris paljudel on sedasi. Kiiremini lendama saad kopteri siis, kui vahetad swashplate ära, muidu lootusetu. Trimmidega saad kopteri lihtsalt paigale timmida, kui peaks kuhugi poole kalduma.
User avatar
JazZ
Posts: 882
Joined: Sun May 06, 2007 10:41
Location: Pärnu
Contact:

Post by JazZ »

Andi, proovi see saba lühemaks lõigata. See saba on mCX'i originaal sabast umbes cm pikem.

Mis selle purunenud osa tootekood on. Koodi leiad kasutusjuhendist. Usun et saan sellega ka aidata.
Fast Hobbies - Mudelipood internetis
Pärnu mudelipood - Lao tn 10-5, Pärnus
Tel: (+372) 712 00 11
E-post: info@fasthobbies.eu
Internetis: www.fasthobbies.eu
Post Reply