Tore on. Väike elektriplaaner on kak raz sobiv F5B-ga alustamisex.kasvõi mõne väiksema elektriplaaneriga
F5J klassi arengust
Uuel uhkel kodulehel mudellend.ee on muudatused välja pandud.Paralleelühendused on paraku keelatud.
Kirjas LiPo-de kohta:
ühendusviis pole kusagil määratud.kuni 3-purgilisi akusid
Nii et 2 parraleelset ja veel 1 järjest on ka OK.
Vabaklassis pane LiPo-sid nagu süda lustib, ainult lennukaal ei tohi üle 5 kg minna ja pinge üle 42 V.
Seega, kes 40 sekki mootoriga lasta ei viitsi, laseb 20 sekki ja paneb kasvõi 10s10p LiPo aku.
Siis piirangud on ainult "algajate klassides" (kuni 3 LiPo purki) ja "profiklassis" on kõik vaba.
See on muidugi tõlgendus minu pilgu läbi ja mõni jurist näeb kõike äkki hoopis teisiti.F5J määrustikus otsustati teha järgmised muudatused (märgitud rasvases kirjas):
1.1. Lennuki iseloomustus:
Maksimaalne kandepindade kogupindala: 150 dm2;
Maksimaalne kaal: 5 kg;
Pinnakoormatus: 12 – 75 g/dm2;
Lubatud on NiCd, NiMH ja LiPo akud pingega kuni 42 V.
1.2. Arvestust peetakse kolmes lennukiklassis:
F5J-vaba;
F5J-7: lubatud on kasutada kuni 8-purgilisi akusid NiCd ja NiMH korral või 3-purgilisi akusid LiPode korral;
F5J-400: lubatud on kasutada ainult Speed/Power 400 tüüpi liuglaagrite ja kinniste harjadega mootoreid ning kuni 8-purgilisi akusid NiCd ja NiMH korral või kuni 3-purgilisi akusid LiPode korral.
Võimaldab ju ideaalselt võistelda EasyStar ja Elektro-UHU mudelitega. 60 sekiga saab päris kõrgele ning kuna mootori tööaeg läheb lennuaja hulka, peab planeerima ainult 540 sekunditF5J-400: lubatud on kasutada ainult Speed/Power 400 tüüpi liuglaagrite ja kinniste harjadega mootoreid ning kuni 8-purgilisi akusid NiCd ja NiMH korral või kuni 3-purgilisi akusid LiPode korral.
Lauri Laidna - www.pistik.com
-
- Posts: 258
- Joined: Tue Aug 02, 2005 9:45
- Location: Tartu
Kuna mulle meeldib tähti närida, siis seetõttu kohe ka küsisin, et õigete reeglite kirjutamisel asi täpsustatud oleks!
Lauri Laidna - www.pistik.com
-
- Posts: 258
- Joined: Tue Aug 02, 2005 9:45
- Location: Tartu