F5J klassi arengust

Arutelu kõigi raadioteel juhitavate plaanerite teemal...
vana
Posts: 676
Joined: Tue Sep 05, 2006 11:43
Location: Tallinn, Õismäe

Post by vana »

kasvõi mõne väiksema elektriplaaneriga
Tore on. Väike elektriplaaner on kak raz sobiv F5B-ga alustamisex.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Paralleelühendused on paraku keelatud.
Uuel uhkel kodulehel mudellend.ee on muudatused välja pandud.
Kirjas LiPo-de kohta:
kuni 3-purgilisi akusid
ühendusviis pole kusagil määratud.
Nii et 2 parraleelset ja veel 1 järjest on ka OK.
Vabaklassis pane LiPo-sid nagu süda lustib, ainult lennukaal ei tohi üle 5 kg minna ja pinge üle 42 V.
Seega, kes 40 sekki mootoriga lasta ei viitsi, laseb 20 sekki ja paneb kasvõi 10s10p LiPo aku.

Siis piirangud on ainult "algajate klassides" (kuni 3 LiPo purki) ja "profiklassis" on kõik vaba.
F5J määrustikus otsustati teha järgmised muudatused (märgitud rasvases kirjas):

1.1. Lennuki iseloomustus:
Maksimaalne kandepindade kogupindala: 150 dm2;
Maksimaalne kaal: 5 kg;
Pinnakoormatus: 12 – 75 g/dm2;
Lubatud on NiCd, NiMH ja LiPo akud pingega kuni 42 V.

1.2. Arvestust peetakse kolmes lennukiklassis:
F5J-vaba;
F5J-7: lubatud on kasutada kuni 8-purgilisi akusid NiCd ja NiMH korral või 3-purgilisi akusid LiPode korral;
F5J-400: lubatud on kasutada ainult Speed/Power 400 tüüpi liuglaagrite ja kinniste harjadega mootoreid ning kuni 8-purgilisi akusid NiCd ja NiMH korral või kuni 3-purgilisi akusid LiPode korral.
See on muidugi tõlgendus minu pilgu läbi ja mõni jurist näeb kõike äkki hoopis teisiti.
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

F5J-400: lubatud on kasutada ainult Speed/Power 400 tüüpi liuglaagrite ja kinniste harjadega mootoreid ning kuni 8-purgilisi akusid NiCd ja NiMH korral või kuni 3-purgilisi akusid LiPode korral.
Võimaldab ju ideaalselt võistelda EasyStar ja Elektro-UHU mudelitega. 60 sekiga saab päris kõrgele ning kuna mootori tööaeg läheb lennuaja hulka, peab planeerima ainult 540 sekundit
Lauri Laidna - www.pistik.com
Võsalendur
Posts: 258
Joined: Tue Aug 02, 2005 9:45
Location: Tartu

Post by Võsalendur »

Seminaril minu mäletamist mööda otsustati, et ainult jadamisi võib panna.
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Huvitav, miks ainult jadamisi?
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Kuna mulle meeldib tähti närida, siis seetõttu kohe ka küsisin, et õigete reeglite kirjutamisel asi täpsustatud oleks!
Lauri Laidna - www.pistik.com
Võsalendur
Posts: 258
Joined: Tue Aug 02, 2005 9:45
Location: Tartu

Post by Võsalendur »

Kui otsustati, et jadamisi siis millegi jaoks peab see ju hea olema. Hoiab ehk voolutugevused madalamad. Õigeid reegleid veel mudellennu lehel üleval olevat ei paista, info on vaid uudisena.
Post Reply