dsPIC autopiloot

User avatar
felch
Posts: 1462
Joined: Wed Apr 22, 2009 16:48
Location: Tallinn, Nõmme
Contact:

Post by felch »

Ma ei tea kuidas ja mida sa logid aga oma masinates olen kahtlaste asjade välja juurimiseks pannud prose logima (või seriali pidi välja saatma) kõike vähegi asjasse puutuvat: sisendandmed, kahtlasemate arvutuste tulemused ja ka otsused, mida nende põhjal vastu võetakse.
Pole midagi paremat halvast ilmast !
User avatar
ak
Posts: 552
Joined: Fri Jul 20, 2007 17:16
Location: Tallinn
Contact:

Post by ak »

Hei,

tänane päev on purilendurite jaoks ideaalne! Päike on, tuult pole. Rohkemaks kui esialgseks tõusuks polnud mootorit vaja, lennuk puudutas korduvalt 350m "lage" ja isegi ületas seda - kuigi ta ei tohi kõrgemal kui 350m termikaid otsida ja lendab niisama ringi, võib ta siiski termikasse sattuda ja siiski tõusta.

Kõrguse graafik (lendasin tund aega + mõned minutid peale maandumiseks):
Image

AndrusK
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Päris uhke!
Kaamera ka veel peale ja võib valveteenust pakkuma hakata (näiteks metsatulekahjud või kulupõletajad).
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

Ehk hoopis päikesepatarei, et suudaks parda/autopiloodi ära toita ja veidi tõusuks ka :wink:
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
ak
Posts: 552
Joined: Fri Jul 20, 2007 17:16
Location: Tallinn
Contact:

Post by ak »

Hei,

kui päikest on, siis on ka tõusvaid õhuvoole ja eraldi päikesepatareisid pole vaja;-)

Samas, õhuvoolude peale ei saa loota - neid pole mitte igal pool ja mitte igal ajal ning tuule korral algpunkti tagasi jõudmine sööb kõrgust. Ikka puhas hobivärk esialgu. Ma huvi pärast proovisin, et mis toimub 6 paiku õhtul ja ka 9 paiku õhtul ja minu lennuk vähemasti ei korjanud üles midagi sellist mis oleks teda tõsta suutnud.

Suur huvi on proovida, et kui kõrgele ta läheks (praktiliselt) ilma piiranguteta, aga selleks tuleb Tallinnast päris kaugele sõita... .. kuhugi Rapla kanti vist oleks päris hea. Ühtlasi kadestan kõiki neid, kes Viljandi ümbruses elavad:-)

AndrusK
User avatar
lauri
Administrator
Posts: 3057
Joined: Wed Jul 20, 2005 23:13
Location: Tallinn, Estonia
Contact:

Post by lauri »

tõusva õhuvooluga elektirienergiat ehk ei genereeri siiski :wink: Päikesepatareiga saaksid teha, vähemalt teoorias, 24-7 lendava UAV. See oli minu idee ja soovitus. Oleks ju tore eesmärk, et mudel suudaks omal jõul näiteks 12h või 20h õhus püsida. Aga hetkel on sul autopiloodi elektroonika toitmiseks 20h puhul juba päris palju energiat vaja kaasa vedada....
Lauri Laidna - www.pistik.com
User avatar
ak
Posts: 552
Joined: Fri Jul 20, 2007 17:16
Location: Tallinn
Contact:

Post by ak »

Hei,

mul on jäänud mulje, et 24h lendavad asjad on ikkagi väga spetsiifiliste projektide tulemus. Minu Arus suudab ilma termikata õhus püsida tund - 12 (öö) tunnini on sealt väga pikk maa. Ma huvi pärast vaatasin ka, et kui palju maksaks kohalikest poodidest tellides päikesepaneelid, mis annaks 11V ja 800mA (e-sky laadija parameetrid, kuigi lennuks jääks sellest väheks) - kuskil 27000EEK tuli see summa.

Tõusva õhuvooluga elektrienergia genereerimine - huvitav, kui palju energiat saaks, kui propelleri labasid mitte klappida ja lasta mootoril pikeerides generaatorit mängida? Ei tea küll, et keegi oleks nii teinud, aga kui mul mootoriga 100m tõusuks läheb u. 100mAh, siis midagi võiks ju laskudes tagasi kah saada:-) Et siis termikas tõused ja siis pikeerid alla ja siis jälle termikas tõused, või lendad termikas allapoole, pidurdades(genereerides elektrit) mootoriga:-)

Kasutaks n.ö. "ram air turbine't" :-)

Andrus
User avatar
felch
Posts: 1462
Joined: Wed Apr 22, 2009 16:48
Location: Tallinn, Nõmme
Contact:

Post by felch »

See pikeerides laadimise idee on küll väga huvitav! PEaks ära mõõtma, palju niiviisi pinget tekib ja siis natuke rehkendama. Peab arvestama et samal ajal tarbib elektroonika ikka midagi (servod, vastuvõtja ja prose). Nende voolutarve võib ka päris priske olla.
Pole midagi paremat halvast ilmast !
[J]
Posts: 2776
Joined: Sun Aug 28, 2005 22:42
Location: Tallinn

Post by [J] »

Plaanerile kõlbavaid tõusvaid õhuvoole on tegelikult ka pilves ilmaga rohkem kui piisavalt. Tugevus pole muidugi see, mis keskpäeval päikesepaistelise ilmaga. "Surnud õhk" on ainult mere kohal meretuulega ja õhtul väga hilja. See-eest pole siis ka kõvasid langevaid ja nende vältimisoskus on plaanerimehele sama oluline.
Neid diagramme vaadates paistab selle lennuki vajumiskiirus olema peaaegu 1 m/s. Headel plaaneritel on see 0,3-0,4 m/s (vaadake: http://forum.pistik.com/viewtopic.php?t=2520 ).
"Solarit" saab ka soodsamalt kui kohalikud röövlid ketist välja jätta:
http://www.flexiblesolarzellen.com/inde ... _OEM.php#5
http://store.sundancesolar.com/pofo.html
Suvilasse ostsin eBayst 12v 1A umbes 1K-ga.
AndrusT
Posts: 541
Joined: Mon Mar 05, 2007 19:41
Location: Tallinn

Post by AndrusT »

Panen nupukesena kirja, et ühinesin ka AK projektiga. Esialgu vaid tarbija ja testija rollis. Hiljem loodan oma panuse anda ka tarkvara arendusse.
Esimesed testlennud AK piloodiga võib õnnestunuks lugeda :-).
AndrusT
Posts: 541
Joined: Mon Mar 05, 2007 19:41
Location: Tallinn

Post by AndrusT »

Hurraaa, ei saa rõõmu vaka all hoida. AKpiloot rokib täiega. Tänased testlennud turbulentses tuules vaidiiva ja deltaga näitasid AKpiloodi elujõudu. Esimest korda umbes 4 a. otsingute karjääri jooksul oli täna minul tõeline rõõmupäev. Muideks, AK viskab oma deltat pöördega tiiva servast ja kasvõi risti tuulde aga lennuki stabilisatsiooni loogika tuleb sellega toime. Vaatepilt oli imetlusväärne :-)
User avatar
rosoft
Posts: 49
Joined: Mon Jan 28, 2008 0:48
Location: Pärnu

Post by rosoft »

Kaugel asi on. On ka kuskil selle rauda ja softi ka näha.
AndrusT
Posts: 541
Joined: Mon Mar 05, 2007 19:41
Location: Tallinn

Post by AndrusT »

Asi toimib. Just kavatseme piloote juurde teha, sest on tekkinud tunnetus, et need hakkavad kaubaks minema.

Kui huvi siis anna teada, räägime lähemalt.
Post Reply